HalvHund: Var ju nån som skrev igår att Dickinsson var klar på ett 2+1 för oss skulle släppas I dagarna?. Så detta känns ju väldigt illa om det stämmer.
Silly: Jag hade också sagt ”inte värva till vilket pris som helst” om det vore vem som helst. Men Josh är inte vem som helst och jag kan fan inte minnas om vi haft en mer komplett spelare så länge jag följt MoDo. Det tror jag inte och det bevisar vikten av behålla honom.
Hoppas vi kan få in några riktiga publikfavoriter till nästa säsong. Jesper O och Norlinder är mina förhoppningar.
{10015}: Sitt lugnt i båten nu.. Jag tror det inte är någon fara, Vi skall inte värva till vilket pris som helst! Bra Hinken!
Rögle kan tappa honom också innan start om han får ett bättre bud från andra sidan.
Big Sam går in som en narlig ersättare i vår 2:a lina. En helt ny 1:a lina. En ny center in i 3:e ( Det ryktas om att den redan är klar) Hinken har sagt att någon eller några är klar andra har vi inte pratat klart med.
JoJo2613: Jag fick starka indikationer på att Josh var redo att signera med Modo senast igår. Men allt kan hända innan signaturen är på papperet som vi alla vet och Josh har enligt uppgift avvaktat för att få ett lukrativt kontrakt. Extremt förvånad om Rögle budar ut Modo om detta stämmer.
{10522}: Vi går för playin. Klart som fan han ska spela lika mycket som tidigare. Ska man tro ÖA så har detta varit klart en tid och inget som påverkat hans prestation hos oss.
Brander: Fattar fan inte hur vi under denna snustorra marknad ska hitta en spelare lika mångsidig och med samma karaktär. Jag kan inte ha ribban lika högt.
Vad är det med att alla spelare vi ger en bokstav lämnar samma säsong?
{10522}: Vi kan ju inte sätta honom som fjortonde när han levererar som han gör. Han är ju riktigt bra. Hoppas bara han fortsätter att vara det trots att han är klar för Rögle.
Jag är så jävla besviken. Speciellt nu efter att jag trodde Gavelo hade trovärdiga uppgifter.
{10522}: Ja hade förstått om han gick till ett lag som har chansen att vinna eller om han fick ett Schweiz kontrakt men jävla Rögle? Vad fan äre som pågår?
KB: hade förstått om han gått till Färjestad eller en toppklubb. Nu har han ju noll ambitioner som går till en bottenkonkurrent. Money talks antar jag.
När kontraktet är 100% spikat hoppas jag de skickar en signal och sätter honom som 14e. Bättre att ge Theo / LP speltid än honom.
JoJo2613: Hahah till pittiga Rögle av alla jävla klubbar ne fyfan nu steg dom på hat listan, och vadå ett monsterbud? Måste ligga på 250+ om Hinken inte kan matcha det?
*1921*: OP - Teo . Ohlsson var ju matchens stora behållning, en väldigt intressant lina som köttar och åker skridskor som dom var på speed. Hoppas det blir vår fjärdelina även kommande säsong.
På något vis känns det som hela laget fick en boost när OP kom hem igen, han driver hela skiten med sitt uppofrande spel o jagande av spelare, underbart att se. En jobbig jävel att möta helt enkelt!!!
grimiss: Jag känner att luften lite gick ur mig igår, antagligen för att man levt med en oro från nedersta strecket i princip sedan 1 maj förra maj. Även om vi visserligen aldrig under säsong varit under strecket.
henkeiskogen: oavsett känner jag att 2 nya toppbackar ska in, hur man då väljer att ställa upp är en annan fråga. Det är om Norén lämnas utanför och Berg blir 7:e. Då behåller jag gärna Rubins också.
Bössa 68: ärligt talat ja (kan säkert backa upp det här med nåt gammalt inlägg) med tanke på det läge vi var i. Självförtroende nerkört i botten och allt var nattsvart. Att få in två unga spelare med jävla anamma som dessutom kan systemet och dessutom är modoiter kan absolut tippa över hela skutan åt rätt håll ! Mkt mer än nån Ahl meriterad jänkare.
Gusse: Hoppas jag verkligen inte. 5 matcher kvar, sedan är säsongen förmodligen slut om vi inte presterar på topp i varje match. Den här serien är så pass jämn att vi har alla möjligheter att skrälla ifall vi skulle lyckas knipa 10:e-platsen.
{10015}: inte omöjligt att man har varit helt överens men man inte vill krita på först det är klart att det blir SHL nästa säsong. Jobbigt att hitta ny klubb i april