DrCox: Hur många backar har man haft på lönelistan? Man har liksom gått på kvantitet istället för kvalité. Rätt som det är tappar sponsorerna förtroende och då står man plötsligt där med en mycket lägre budget... Nu ska tydligen Hedberg vara klar för nästa säsong. En tränare jag personligen gillar väldigt mycket, men ska man vara ärlig så har Örebro lyft sitt spel ganska rejält efter att Niclas kom tillbaka.
Tarasov: Jag får hv vibbar av Rögle en skev självbild man lastar in stora summor på spelarbudgeten med klent resultat dom senaste två säsongerna man ser sig själv som ett givet topplag nästa säsong kommer man då ha tålamod med nästa tränare om man ligger tia efter halva serien nästa säsong eller blir det till att sparka nästa tränare då?
Tarasov: HV och Brynäs har också känts som rätt genuina klubbar, men det gick ändå åt h-vete när man började sparka tränare och lägga stora pengar på spelare för att reparera.
Gavelo: Rögle kännes som en rätt genuin klubb, lång historik och stor hockeykultur. Att ha en struktur som finansierar nyförvärv är ju ta ansvar. Inte värre än att sponsra.
Men tvingar såklart ingen att se honom som en hjälte, men risken är stor att vi hade lirat kvar i allsvenskan utan honom.
Costanza: Minns en match, Cumiskey först hem i en två mot etta, motståndarna gör inte mål och det blir spelvändning. MoDo kommer två mot ett, Cumiskey gör målet och Skröder kippar efter andan i mittzonen!
HejaKuusela : Ja det säger jag absolut inget om, och jag unnar honom en hög lön i ett eventuellt Rögle, men han är ingen Hjälte, iaf inte för mig som detta verkar utveckla sig.
Gavelo: Det vi glömmer är att det här är deras jobb. Skulle ett konkurrerande företag erbjuda bättre kompensation och villkor så tror jag de flesta här hade åtminstone övervägt det. I slutändan är alla lagsporter en individuell idrott.
Randy Marsh: Japp, insåg det nu. För när jag klickade på Lolmannen hamnade jag hos Mattias Persson. Och när jag klickade på Mattias Persson hamnade jag hos Lolmannen. Och nu hamnar jag hos Lolmannen oavsett vad jag klickar på.
Ja det verkar vara något problem på sidan. Jag kan varken läsa brev från folk eller gå in på någon användares sida. Då hamnar jag på någon helt annan random.
Costanza: Ingen O’regan på lördag och antagligen tisdag också. Tråkigt då jag tycker han steppat upp. Men väntar mig att Niederbach är revanschsugen och LP får säkert chansen på tisdag
{10322}: redan gått igenom the five stages of grief denna förmiddag. Håller med dig, bättre och redan räkna bort o bli positivt överaskad, än att gå och hoppas på nått i onödan.
Öppen fråga till alla: Har fler än jag problem med HS? Jag får aviseringar att någon svarat på mitt inlägg, när jag kollar så dyker det upp inlägg från 2013 , 2015 osv.
Gavelo: Spelar väl för fan ingen roll? Om de står för Ryfors, Everberg och Tambellinis löner så spar ju Rögle mycket kostnader. Rögle har dock betydligt mer personal, totalt 150 anställda.
Tarasov: För mig är JD ingen hjälte! Lämnar man den förening som tagit in honom från en dyngliga där han hade det motigt och sedan byggt upp honom till en toppspelare i Sveriges högsta liga under 2 säsonger för att sedan lämna för en större pengasäck i en själlös skräpklubb som är beroende av externa finansiärer för att gå runt, då är man i mina ögon ingen Hjälte. En förbannat bra spelare som gjort lika mycket för Modo som Modo gjort för honom, men hjälte… nä! Om han däremot tar ett par säsonger till i föreningen så kan han absolut få hjältestatus, iaf från min sida!
Kommentar: Byström och Rundblad har spelat ihop förut. Norén ska få chansen, men inte pressen att vara en av 6 ordinarie backar. Wahlbergs optionsår har Modo enligt Nedsläpp inte nyttjat. (Klokt).
J Olofsson - Ben Meyers - Ranta Aagaard- Ny - Ny Woods-Vigneault-Niederbach Ohlsson-Jacobsson-OP/Södergran Lucas Pettersson
Kommentar: Meyers känns spännande. Woods och Vigneault är värda en återförening. Lucas P kommer få speltid vid skador och kan slå sig in i truppen. Adam P och EJK måste tyvärr offras.
Framnäs: Vad lever du i för värld? Spelare blir klar för nya lag under säsong hela tiden, inget nytt. Skulle lagen som blir drabbade börja bänka spelare för det? HALLÅ!
Costanza: var inne på elite prospect för att kolla ludvig byström och ser då att vår vän kyle cumiskey lyckats spela 15 matcher denna säsong. givetvis gjort 16 poäng
ranta-x-(olofsson) woods-x-aagaard södergran-vigneault-niederbach ohlsson-jacobsson-op lucas p
tror att adam och ejk (tyvärr) får lämna, men det är bara min känsla. inte hört något. hade varit grymt om vi kunde få ner södergran i fjärde, bumpa woods till tredje med sam och lämplig tredjelänk och sen fylla på i toppen med ytterligare en skarp forward och givetvis två mycket bra centrar.
Costanza: Ifjol var väl Abols klar innan säsongen var slut men gav allt för Örebro ändå sista matcherna. Självklart kommer Josh göra detsamma, Han är professionell och seriös människa. Vad skulle han vinna på att inte ge allt bara för att han har nytt kontrakt? Rögle vill nog se en spelare som gör allt för sitt lag även om det drabbar dom om Modo snor deras 10e plats och det ska vi göra!
Tarasov: Ja, grym center som hjälpte oss upp. Drivit MoDo denna tuffa SHL-säsong. Har stor respekt där. Vigge och andra likadant, var så jävla glad och lättad igår kväll då man la sig och sov bredvid Dyngdiket.
Olofsson kittlar väl lite men dom andra namnen som det "ryktas" om är ju tok beige. Fröberg är så jävla trött, det ser ut som att han kan somna när som helst på bänken. Byström är ju tok slut han med och Norlinder hur bra är han egentligen? Potential finns men vad har han en hyfsad säsong på den här nivån?
Saleva: Oj, då har du inte hängt med i svängarna får jag anta. Kanske blir lättare att förstå om jag använder ett annat scenario? Tänk typ: Hållander eller Dahlén i Timrå blir idag utannonserad som leksing för kommande säsonger. Många skulle ha ofantligt roligt åt ett TIK som försöker sno Leksands slutspelsplats med just den spelaren som draglok. Tyvärr blir det cirkus-stämpel på det hela i det samhälle vi lever i.
Var kommer Ben Meyers ryktet ifrån? Finns det någon substans eller är valfri journalist som EP - scoutat?