1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 499327 inlägg · 4183 ämnen
« · 2685124 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Monno: lindberg är en klart bättre spelare givetvis. olofsson har knäckt 30 poäng en gång i shl (vi kan säga två iom 44 matcher säsong 2 i fbk), är fem år äldre nu och det finns en stor risk att han får spela med sämre spelare än han fick i färjestad (slumpmässigt utvald match mitt i säsongen spelade han med linus johansson och joakim nygård, säsongen efter med gustav rydahl och marcus nilsson)

ska inte säga åt dig vad du ska förvänta dig eller inte, men jag tror att du kommer bli besviken om du förväntar dig klart mer än 30, då ska hinken hitta några dunderspelare att spela med honom. klart att han kan göra ca 35 om allt klaffar men mer än så? det ser jag verkligen inte

förstå mig rätt, tycker det är en kanonvärvning som gör modo spetsigare och bättre men jag tror inte han kommer göra slarvsylta av shl. förväntar mig norr om 15 mål, resten blir som det blir. kan tänka mig att han får en rad som ranta eller dahlen hade denna säsong med runt 17 mål och 10-15 assist.

KB: Jag fattar inte varför de gör sig av med Wiklund. Killen är förvisso till åren, men gjorde sin bästa säsong poängmässigt även om han kastades mellan kedjorna hela tiden. Han gjorde en Dahlen och skärpte till kost och träning, eller snarare han gjorde på riktigt det Dahlen låtsas...

Jag tror att Wiklund varit för obekväm för Stråhle. Han har varit för frispråkig.
Jag tycker Wiklund borde gå till Östersund och inte till Piteå som det viskas om. Han har nog ett par bra säsonger till på den nivån om han tränar fortsatt riktigt bra.

Löven verkar ha en rejäl utmaning med tanke på Kenttäs val att behålla Stråhle. Det kostar honom oerhört mycket trovärdighet och ger ett löjets skimmer över satsningen. Ju mer tid Stråhle fått på sig att implementera sitt spelsystem, desto sämre har det gått. Bäst var det när de spelade med Wallssons...

KB: Skall i helgen upp till Dyngdiket så då lär man väl känna av den begravningsstämning du beskriver !

Då tänker jag att då kör jag på citatet Tommy Sandlin hade i sin bok han skrev på glada 80 talet :
OM DU MÖTER EN MÄNNISKA UTAN LEENDE GE HONOM DITT LEENDE ! ! 😀😀😀

Det kan dessa Löveniter behöva få av oss glada MoDoiter i deras svåra stund just nu !

Man är Glad över Jeppe O !

Monno: Sampo och Jesper får leda varsin kedja.
2 nya in med Jesper och sen sätt in Aagaard och en ny center med Ranta.
Sen har du Woods and Vigneault som leder 3e linan. Jädrans vad fint det skulle vara med 3 farliga kedjor.

{9315}: Han är ett år yngre som Oscar Lindberg (eller ja blir ju då samma "comeback" ålder) och hade bättre poångsnitt i Schweiz.

Får han bara en fungerande kedja skulle jag bli besviken han bara gör 30p...
Problemet är väl bara att jag är tveksam och Sampo är rätt kompis till honom. Eller till nån för den delen...

KB: Bästa nu är ju att vi "gjort bort" de 2 första värvningarna som vi visste sedan tidigare i stort sett. Så nu är det spännande silly tider framöver! :)

{5647}: Snacka om två skilda världar i silly season idag. Själv har man glatt skuttat runt i solen och tagit in att det är klart med king Jeppe O. Så möts man av tomma mörka blickar överallt när det ska lunchas i Umeå centrum, total begravningsstämning över alla spelare som lämnar. Muttras mellan andetagen något om att Stråhle blir kvar också.

Lider dock lite med Fredric Andersson som aldrig riktigt fick nå framgångarna med sitt lag. Galet sympatisk och trevlig människa.

puffe: kiitos pärve💞

Bössa 68: Kan komma mer en vacker dag, nu när du hittat dit. God Natt till Dej o alla andra

{5647}: att glädja en medmänniska kostar inget mer än lite tid, alla borde testa det, kan t.o.m komma som en bumerang tillbaka om man vågar prova

Bössa 68: ja fixa de puffe! Tog tid men ändå,tack första hade ja aldrig hört förut👍tack för de!🤔❤️

puffe: Men suck.

Bössa 68: Ok, vi tar kursen en annan dag, men denna är tillägnad Dej och alla andra bra människor. Håll till godo MoDo-broder

www.youtube.com/watch?v=YkbWPwmEudQ

puffe: sorry puffe! Hajjar nada men gött ädå!

puffe: Klicka på Hockeysnack längst upp, sen väljer du bara Cafe, Himlen öppnar sej , hat mot andra föreningar dunstar bort på nolltid

Bössa 68: Ingen orsak, På Cafe har du 2 gamla godingar

puffe: tack så h❤️ligt puffe! En ny låt som ja aldrig hört förut av kjell👍 rossöpojken💞❤️😃

Bössa 68: Fast, det blir bonus då, min framtida begravning får du här

www.youtube.com/watch?v=9n7I3NvhPO4

puffe: 👍

Bössa 68: Sån är jag broder, men hittar du till Cafe-sidan? Lägger ut 2 låtar från Höglund då, alltid nån som stör sej på bra musik om det blir på MoDo-sidan

puffe: vore du snäll å empatisk puffe så lira du en kjelle höglund låt.....

SPOODI: Han är väl bipolär och har stundtals självmedicinerat. Vissa texter i hans låtar är så fruktansvärt jobbiga att man nästan anar att han funderar på att ta sitt liv när det är som värst. (Fast då är det via bandet Stiftelsen och inte Takida.)

Jan-Erik : Tragiskt för den oskyldige såklart, men ändå bra att gärningsmannen tog fullt ansvar.

Men den genomsnälle Timander borde byta umgänge snart. Först hämta Karla, som drog vidare, och så detta. Timmy, läser du detta och har en loge, låt bara HS-folk vara där nu va, alla är vi fromma som lamm

puffe: ja han har nog haft det tufft, hoppas han kan få hjälp med rehab mår ju uppenbarligen inte bra

puffe: Det var bråk om ekonomi, ej hockey. Sedan kom precis som du säger någon annan emellan:
"Musikerns tanke med överfallet på arenan var att han skulle slå sin före detta samarbetspartner, men det var en annan person som fick ta emot rallarsvingarna.
Musikern har sagt att han inte vet vem personen är, som råkade komma emellan i bråket. På plats erkände musikern för ordningsvakterna att han hade slagit personen samt erkände narkotikabrott."

SPOODI: Man ska dock inte döma någon sådär, han har nog levt med demoner, mer irriterad på han som blev portad i hela Hockey-Sverige

puffe: klart grabben ska prova röka en joint på nån sunkig bar i Östberlin. nnnSkoja gör det inte

SPOODI:
Modoit, satt i logen med Timander.

Jan-Erik : Var väl dessutom inte personen han tänkt sej slåss med, utan nån helt oskyldig.

Dricker gärna öl, men alla som vill legalisera droger i Sverige, flytta till Holland

Jan-Erik : är han modoit eller djurgårdare? Nån som vet?

SPOODI: Svar på din fråga, saxat från ÖA vid händelsen förra året:

"Hägglunds Arena var välfylld när hemmalaget Modo tog emot ett annat topplag, Djurgården inför slutspurten i allsvenskan den 24 februari 2023.

En som också var på plats är den kände rockmusikern som uppträder i ett band som levererat ett stort antal hits under många år. Av oklar anledning hamnade mannen i slagsmål med en annan person i arenan."

Straffvärdet motsvarar fängelse i två månader, men med hänsyn till att artisten inte tidigare är dömd för brott som är av betydelse för påföljden och att det saknas anledning att tro att han kommer återfalla i liknande brottslighet, så bestäms påföljden till villkorlig dom och 75 timmars samhällstjänst.

Trilske: Regeln har dock blivit bättre. Nu kan du ju få göra mål med skridskon om du inte gör en medveten rörelse....

henkeiskogen:

Antar att dom inte förstärker i samma utsträckning, så kan nog vara svårare att uppfatta.

Men visst bör samma bedömning gälla.

Sen ska man ju vara ärlig med att det många gånger sker reflexmässigt, är nog rätt otäckt se en klubba vina förbi.

{5647}:

Ja men eftersom det inte finns något tak för hur mycket sparkrörelse som är tillåtet vid andra tillfällen än mål så kan man ju ifrågasätta regelns utformning.

Trilske: Det är rätt stor skaderisk och det skulle bli mycket mer hög klubba. Det är givetvis skaderisken som styr gällande att släppa loss hög klubba, för det är klart att det skulle bli mycket vanligare.

Spark har givetvis också med skaderisk att göra. Hartmann är borta typ sex månader pga att han träffades av en skridsko. Spelare har dött. Givetvis finns det många tillfällen då det är helt ofarligt, men för att undvika skador så beivras man det.

Lite som att tycka att det är trist att som bilförare behöva stanna vid övergångsställe. De aldrig flesta gångerna går det ju bra, liksom.

Jan-Erik : vilken match var det? Har helt missat detta

Trilske: Hur gör man med de som kör helvisir/galler. Tar man utvisning och klubban träffar gallret då med?

SPOODI: Nu är det officiellt vem som var slagskämpen som dömdes i samband med Modomatchen för ett år sedan på Hägglunds. Bråket hade dock inte något med matchen att göra. Dom förkunnad och officiell via svt.se:

www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/sangaren-i-takida-domd-for-misshandel-och-narkotikabrott-brak-under-hockeymatch

puffe:

Sparkregeln är ju en annan rolig regel.

Finns ingen gräns för hur mycket sparkrörelse som är tillåtet om man sparkar pucken till en medspelare, dvs gör assist.

Men om man råkar lyfta skridskon lite för mycket vid ett mål då döms det bort.

Totalt obegriplig regel.

Nucky: Nåja nu skall vi inte ta i. 😉

{5647}:

Hög klubba påverkar sällan spelet, bara att spelare förstärker och slutar spela.

Ej jämförbart med spelförstörande moment som exempelvis tripping.

{5647}: Min åsikt var såsom: Är man inte i närheten av att skada en motståndare, borde man få styra in en puck,eller stoppa en puck oavsett hur högt klubban är. Visar bara på stor bollkänsla.

Att det ska videogranska i sådana fall(var klubban över ribban bla bla) blir bara störigt.

Dessutom tycker jag (när vi ändå pratar regler) att lag vid spel 3-3 som oprovocerat vänder ut ur anfallszon för att byta, gör samma sak 30 sekunder senare o.s.v, INTE ska tillåtas detta. Blås av för passivt spel o flytta teken till deras försvars-zon. Tror 3-3 var tänkt främja offensiven, men ibland undrar man

Trilske: Det är alltid hög klubba. Det skulle bli mycket mer förstärkningar om det blir en bedömningsfråga.

Ska vi slopa omedveten tripping också då?

Nucky: Asså även om det är en sjukt liten chans men TÄNK om Victor kommer hem i år också! fyfan vad magen kittlar när man tänker på det.

{5647}:

Nej, blir bedömning som allt annat.

Hälften av gångerna är när man misslyckas med att lyfta en klubba t.e.x.

Har ju dessutom blivit en jäkla massa förstärkningar för att regeln ser ut som den gör.

Vill som sagt inte ha bort regeln helt men tycker inte det ska räcka att bli utvisad vid olycksfall.

Trilske: Kul att se Goalofsson junior uppmärksammar MoDos värvning av hans storebror på Insta

Trilske: Det kommer ju bli många fler situationer och ännu svårare för domarna.

Vad blir bättre med att ha klubban I amsiktshöjd?

När jag var ung så åkte man inte med en hand på klubban som låg längs isen, utan hade klubban I två händer, liksom vaggandes när man åkte. Rätt ofta kom den då i ansiktshöjd och träffade någon. Tack och lov har man slutat med det, mycket tack vare regeln.

{5647}:

Jag tror nämligen inte att spelare kommer börja göra det, dvs börja peta med klubban i ansiktstrakten.

Men om dom gör det ska dom naturligtvis bestraffas, istället för som regeln ser ut nu när man blir bestraffad vid olycksfall.

Trilske: Av vilket skäl tycker du hockeyn skulle gynnas av att många åker omkring med klubban i ansiktshöjd? Det är skaderisken med det och det finns ingen egentlig poäng alls med att ha klubban i en höjden.

« · 2685124 · »