1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 546891 inlägg · 4162 ämnen
« · 2696433 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly season
{5647}: Ja säkert.

{7426}: Knappast Lina? Hon borde väl vänta ut att proffsligan i nordamerika spelat klart?
Men, säkert någon från damlaget som skrivit på.

Paninaro: Ja, luktar damerna lång väg.

Paninaro: Förmodligen. Lina som förlänger?

{7426}: säkert DAM

{10015}: Hint på X(Twitter) ;)

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Då BIF ser ut att gå upp nu välförtjänt skall sägas. Har de verkligen rökt ut alla demoner, haha! Eller kommer alla legendarer nu återvända till katakomberna och ställa krav på spelsystem? Kommer en ny Campese in med vidlyftig Vision 2030? Frågorna är många...

{10522}: Japp, så måste det bli. Förmodligen räknas försäsongsmatcher. Vill minnas att avstängningar där går in i grundserien, så det omvända lär gälla.
Var det inte datum som gällde för Alavaara, så han fick typ galet många matcher.

Om Djurgården torskar imorgon, hänger avstängningen kvar tills nästa säsong då? Isf blir väl Frölunda utan WN i 4 matcher.

SPOODI: WN hade väl checkat ut redan ändå. Blir lite karma nu när Wikegårds gäng måste resa jätteofta till Obygden nästa säsong. Gillar annars Wiken och han gillade MoDo's smarta jobb på slutet i HA. Kanske kommer på studiebesök till Nolaskogs. Han är säkert välkommen, trevlig prick!

Tarasov: en polare som sa att han inte hoppade och att det inte ens är en tvåa hahaha

Tarasov: Nej, den är ju helt sanslös. Jämfört med Sveningssons sex matcher tycker jag denna är mycket värre och mer vårdslös.

SPOODI:
Tror aldrig jag sett en sådan tydlig hopptackling tidigare

Costanza: 5 matcher på Nilsson

*1921*: Jag väntar på Frälsaren!

Costanza: Tackar! 😄
Så … väntar vi modoiter fortfarande på Oleg; att han ska återuppta karriären och med oslagbara 45 års rutin ta SHL med storm? 🧐

Röda dagar : Å tidigare än det. Så var dom enda som "tappades" dom som skulle läsa till gymnastiklärare på GIH. Dom gick till Djurgården eller AIK.

*1921*: Här är förresten Poffas BOMB om du inte visste.
Georges drömytter!

Röda dagar :
Ja och vi här som skulle kunna spela i Modo oavsett pengar blev inga hockeyproffs. ;)
Fan alltså…

bollan123: Om 2 år kan han Victor ta samma flyg hem som Linus Ullmark. Då väntar Hägg, Norlinder och storebror Olofsson redan på Framnäsudden. 😎

Koff: Absolut, många stannade hela karriären i samma klubb på 90 talet. Man hade jobb vid sidan om och bara dom bästa kunde flytta för att tjäna pengar på riktigt.
Idag är det nästan länge om man stannar tre år i samma klubb.

Saleva: Grejen med Victor är ju att han inte tjänat enorma pengar i hans NHL karriär precis. I runda slängar 12miljoner dollar dock ska sägas att i hans delstat så är skatten runt 50% så han har nog tjänat runt 50 miljoner SEK i hans karriär hittills. Visst det är ingen dålig summa men samtidigt inga enorma summor. Tror nog han signar 2 år hos en annan NHL klubb på $2m per säsong innan han kommer hem.

Dock ska sägas att jag är väldigt positivt till att Victor faktiskt kommer hem. Känns som att han är närmast utav alla "NHL" stjärnor som är MoDo fostrade när man läser intervjuer osv.

JoJo2613:
Åsså kan farfar Tony vara barnvakt när det behövs :)

erjo: Jag ogillar skarpt att du har alldeles rätt.

Sigge: För 10-20 miljoner antar jag att det mesta skulle kännas ganska sexigt ;-)

Nesse: Han kan ju gå till något sopgäng som typ San Jose och få en topproll där. Men frågan är hur sexigt det skulle kännas

Nesse: Eller så kommer han hem nu 😉 Lira i MoDo med brodern sin. 😁

grimiss: tror inte det är helt självklart att hans nhl-karriär tar slut inom 1 säsong heller. Tror han är väldigt beroende av sin omgivning för att producera på den nivån, men det funkade ju uppenbarligen bitvis i Buffalo (28 mål 22/23-säsongen). Har han lite tur med vilket lag han hamnar i tror jag det kan dröja några säsonger innan han sneglar på att komma hem igen.

Tarasov: "Jo det kanske är rimligt men känner ändå att det inte blir bra när det är 5 vs 1 en kväll."

En helt vanlig kväll för Bad Brett. :-)

{5647}: satan.

grimiss: Tydligen fick han och sambon barn 5 september 2023. Dvs, väldigt lång tid kvar till det är skolgång där. Sambon är från Övik.

grimiss: Han fick barn i september förra året

Framnäs: dålig koll på VO, inga barn osv som börjar närma If skolåldern som han vill ska gå i svensk skola ?

Koff: Att han säljer i Buffalo betyder väl bara att han tänker söka sig till annat lag. Garanterar att han blir kvar iaf en säsong till over there. Men Hinken har legat i och var väl också den som drog igång sportlovs-cupen "Victor Olofsson Cup" för knattar? Känns som det bara är något år bort att VO drar hemåt.

Röda dagar :
Så är det oxå, sedan var det mer klubbhjärta förr i tiden. Iaf tror jag det.

Koff: Hedin behöve knappt värva någon utifrån då stora delar av laget var från länet.
Mycket tuffare klimat nu.

{5647}:
Jo det kanske är rimligt men känner ändå att det inte blir bra när det är 5 vs 1 en kväll.

Tarasov: Jag kräver normalt inte att alla läser allt och har koll, men hoppar man upp på så höga hästar som han gör så bör han ha bättre koll. Det har inte bara stått i allehanda, utan skrivits i alla tidningar och varit i poddar. Jag har säkert stött på det på fem-sex olika ställen och då har jag nästan helt slutat med twitter och sociala medier.

dempa:
Har läst igenom prästens inlägg och kan inte se att han är ett troll. Ogillar att han hamnar i en ringhörna och alla andra i en, jag är mer troll när jag försvarade Hasa än han varit hittills.

Det finns en poäng i hans fråga ang Jesper O, och vi kan inte kräva att alla läser allt hela tiden.

JoJo2613:
Det är tillåtet att drömma:)
Mums hade det varit :)

Koff: Ja asså tänk dig ett litet Instagram inlägg med "Uppdatering kl 12.00 i MoDo Channel" och inget mer, inga hints eller något.
Och sen presenterar Hinken Olofsson, Hägg och Jasek tillexempel. Jävlar vilken bomb det hade varit i hela hockeysverige.
Kul o drömma ibland!

JoJo2613:
Vore kul!
Vi få hoppas hinken kan presentera 3 stora namn på en kvart, länge sedan vi hade en sådan presentation. Vill minnas vi hade någon som ”realese” under Bengt Hedins tid.

Jäklar vad jag kan sakna B Hedin ibland. Han var duktig o såg till att vi sällan var utanför slutspel.

Koff: Personligen har jag ingen aning, bara en dröm(?) att det skulle vara sant. Har för mig att jag läste här inne att någon hört i Hockeypuls att han sålt sitt hus/lägenhet i USA eller något sådant.
Själv har jag inte lyssnat på några av de NHL avsnitten så jag vet inte om det är sant eller bara något påhitt. Så ta det med en står näve salt :P

Men visst han kanske är hemma i Övik och sitter på kontoret och snackar kontrakt med Hinken man vet ju aldrig ;)

JoJo2613:
Har inte varit här inne på ett tag. Något nytt kring Viktor? Tyckte jag läste något om ”nu är vi säker att Viktor kommer”

Koff: Vi fixar Victor Olofsson som ytter istället ;)

SPOODI: Ska vi slå vad? ;)

JoJo2613:
Hade nog kunnat passat in i Modo tror jag, men hinken var nog inte på honom kanske. Hoppas inte, så vi gick miste om ett kontrakt.

SPOODI: Vi måste få hoppas på något roligt denna silly season :)

Gavelo: Victor kommer inte komma hem nu han är alldeles för bra fortfarande

« · 2696433 · »