Dundee: Tror att i AB-intervjun så glömde han bort att Byström inte presenterats än, fast de varit muntligt överens jättelänge nu. Sånt som kan hända den bäste. Därav endast en back den gången då han tänkte på LB som klar.
Skulle vara väldigt intressant att veta vilken back Gradin ska kolla på i VM. Väldigt många som redan har kontrakt i sina klubbar samt är för bra/dåliga för Shl.
– Nej, det är jag eftersom vi kommit långt, men man är inte nöjd förrän man är i mål. Om jag ska sammanfatta det hela har vi två, tre hål. Det blir två backar och en forward eller en back och en forward, säger Henrik Gradin."
idag i allehanda.
det är en back och en forward som ska in, och eventuellt (troligtvis) byström. har varit planen hela tiden.
smejkal kommer att bli sinnessjukt dyr för laget som plockar honom. han är värd det, men ärligt talat tror jag inte modo fixar en insamling i den nivån om inte nhl-spelarna hjälper till, och framför allt så tror jag inte modo är särskilt högt upp på smejkals lista. men jag känner honom inte
Paninaro: Han verkar svänga ganska bra Gradin. Igår på aftonbladet är det bara 1 back idag i öa så kam det bli 3 spelare eller 2. Hmm låter väldigt knepigt. Man har alltså haft Smejkal på bordet men nobbat pga priset om man ska tolka honom och då är vi ju inne på detta igen varför i hela fridens uppmanar Man ej till en insamling som alla andra lag när man får ett sådant namn på bordet. Värva 1 back lägg resten på smejkal med hjälp av en insamling.
Vilket konstigt fenomen som uppstod när jag läste Sanny Lindströms "krönika" om Tre Kronors trupp nu till VM.
Skumläste artikeln lite snabbt, men blev efter en stund tvungen att gå tillbaks för att förstå vad jag läst.
Den här meningen blev av någon anledning något där HIV 71 var inblandat. Ja, inte att förväxla med HV71 då, om någon råkade förväxla min förväxling med den förväxlingen.
"Hans medverkan har underlättat arbetet för landslagsledningen att plocka in och övertyga de andra 17 NHL-spelarna till att spela VM."
SPOODI: Är det bara jag eller känns VM truppen extremt spretig?! När jag tittar på truppen så känns den väldigt svag och saknar röd tråd, här har man plockat in det som finns bara dom spelar i NHL utan större tanke på rollfördelning.
Jag kan ju vara helt fel ute såklart men jag ser inte styrkan i truppen.
{10522}: Vet inte om du sett införturneringen, men Unger-Sörum har sett riktigt fin ut. Egentligen hela säsongen. Holtz har fått massor av kritik av sportchefen samt tränaren i Devils för att ha gjort en dålig säsong. I införmatcherna har Holtz igen sett väldigt begränsad ut. Han har mest bara ett skott. Lite Liss-vibbar där.
{10015}: hade personligen valt Holtz före junis-Unger Sörum. Antar att Sörum kommer att hamna på läktaren när det eventuellt kommer någon mer nhl-svensk.
Costanza: i ÖAs imtervju säger Honken att EJK inte ingår i MoDos planer däremot tittar man på klara spelare som ÖA listat så står AP med? Är det klart tro.
Confusius: Ja nu är jag med och instämmer till fullo! 😃 Man har ibland haft tanke på att inte gå in i HS pga nivån. Betydligt mycket roligare om diskussioner uppstå med respekten till andra. Om du hänger med hur jag menar :)
SuneMangs: Jag vet om att han har haft stora hälsoproblem och just därför så är jag inte imponerad av värvningen. Han är inte samma spelare som för några år sedan.
{7426}: Om det är Kelleher du åsyftar så hoppas jag personligen inte det. Men det lär väl avgöras av vad vi kan hitta som eventuellt är bättre på en smal marknad.
Satan vad jag ser fram emot att möta Modo igen. Det var några år sedan sist.
modomille: Drömma går ju men spelare av den kvalitén kommer inte till europa ens efter sin nhl karriär. Foppa är väl enda undantag, men det var nog mest för att få ordning på kroppen. Näslund hoppade in en sväng för att ekonomin var usel.
Tarasov: Vad tror du om att Hinken säger 2-3 spelare kvar? Byström klar eller väger Hinken in kontrakten som ligger ute och ser vad han kan få för det som är kvar i Plånkan?
SuneMangs: Brynäs ska in med 10st spelare till. Känns som svårt att ens hitta så många lediga nästan? Blir en utmaning att få kvalitén man vill ha på alla.
SPOODI: Jag syftade på dissningen av brynäsvärvningen och att vi bara suktar efter världsspelare. Det är patetiskt att klanka ner på andra lags värvningar som vi säkert själv inte haft något emot.
modomille: "Stjärn nyförvärvet Lindblom som mäktade med 16 poäng i AHL."
Känner du till den brutna foten och körtelfebern också, innan du sågar honom tänkte jag? Oskar är en kvalitetsspelare i SHL, och det begriper alla som gillar hockey oavsett vilket lag man håller på.
modomille: "Om jag ska sammanfatta det hela har vi två, tre hål. Det blir två backar och en forward eller en back och en forward, säger Henrik Gradin."