Costanza: Precis, kombon tjecker och finländare borgar för många obudgeterade tillställningar om ett knappt år. Widebro börjar redan bygga ut pengabingen
Inte för att det någonsin var troligt att han skulle följa med Oskars ner till HA. Men lite poetisk rättvisa finner jag ändå i att vi värvar från IKO. ;-)
{10595}: Känns det inte fantastiskt att det nu är vi som snor IKO:s stjärnor istället för att själva bli lemlästade? Hoppas det blir mycket sånt i framtiden också, dom ska ha så mycket skit som det går.
Framnäs: Hägg känns perfekt! Hängt med länge i NHL och AHL vad gäller fart. Smart gris som MoDo behöver. Känner klubben. Ge honom bra betalt. Vet hur man tar hand om motståndare i hörnen. Pengar finns ju kvar.
Om vi ska placera honom i laguppställningen då NY - Jasek - J Olofsson Ranta - NY - Aagaard Woods - Vigneault - Niederbach/Södergran Sebbe - Theo J - OP/Södergran LP Något sådant kanske. Har hållt mig till en liknande uppställning och kommer göra tills vi vet bättre. 1 ytter, 1 center och sen 1-2 backar. Det börjar ta sig och det här kan bli en rolig vecka om vi börjar såhär!
Costanza: Har för mig att jag spred ett rykte för väldigt många år sedan om just Oleg Kvasha.
Vet inte om det var här, eller på MoDo's dåvarande officiella forum.
Och jag gjorde det endast för att se vilka reaktioner det blev, och om det skulle ta fart 😜 Alltså på rent jävelskap, och för att roa mig och några polare 😉
Har för mig att Kvasha spelade i Islanders på den tiden, och naturligtvis var en helt orealistisk värvning.
Har för mig att jag skrev något i stil med att jag sett en spelare på Gideå med hockeytrunk och ett gäng klubbor det stod Kvasha på.
Så KANSKE möjligen att jag då hade ett finger med i spelet på den BÖÖÖMBEN eller så hade han snappat upp det på annan väg.
Koff: Fan Koff den här veckan börjar fint! Blev ingen trippel värvning men än är inte veckan över! Kan komma in 2 till lite senare om vi har tur. 1/3 som vi nämnde här i morse klar.
JoJo2613: Ifall Hinkens snack om ”2 centrar … men det kan också bli en center och en ytter” skulle visa sig bero på att han tänker mirakelvärva Victor Olofsson så är det heeeeelt okej för mig! 😁
Hans karaktär är det verkligen inget fel på. Killen har nobbat att prata med andra lag under hela säsongen samt kvalspelet. Han uttalade sig öppet att all hans fokus var på att rädda kvar Oskarshamn och att framtida klubbval tas efter säsongen är slut.
Visst var det Jasek som enligt uppgift inte ville förhandla med andra lag så länge IKO:s säsong pågick? Respekt i så fall! Ni som har koll, spelade han förstecenter hos dem under säsongen?
Sigge: minns hur han slängde sig i en av kvalmatcherna och täckte ett skott i bp, det osar inte obrydd import iallafall. plus att han är grym i bp också.
{10015}: Slanta upp måste vi ju göra, därför vi sagt hej då till många och vi har väl 6 mille mer att röra oss med, typ. Bara slå ihop Dickens krav och Stor-Finnens lön och dela på 2 och plussa på rejält. Sen får Vigge och dessa 2 fightas om centerplatserna.
{10015}: Jag trivlar inte alls på hans karaktär. Det är ingen slö Rååma vi pratar om här. Han har spelat både PP och BP och vad man såg i kvalet var att han jobbade hårt i båda delarna av spelet
Costanza: Ja, Brynäs var helt klart det bästa laget i HA den här säsongen. Jag tycker att det är trist att de inte blev utmanade som lag har blivit tidigare säsonger, men de kan ju inte be om ursäkt för att andra är dåliga. Man får nog aldrig veta hur bra de kunnat vara om de blivit rejält utmanade, för nu känns det som att de bara varit mindre dåliga än motståndarna.