{5647}: …jag tillägger inget mer i domardiskussionen. Du har förklarat dig så bra så. Jag tror alla förstår.
Vill bara påminna dig om att du er en av de personer som klagat mest på domarna genom hockeysnacks historia. Och det är alltid med fördel Modo, oavsett regelbok.
Kulltorp: Hur ska jag skriva så du förstår. Jag tycker mig ha rätt att kritisera Wikegårds argumentation baserat på regelboken.
Och jag har förståelse för att spelare som tagit sig fram baserat på väldigt hårt jobb hellre ser domarna släppa spelförstörande då det var deras stora möjlighet att hävda sig.
{5647}: ”Ouhupp” är det som stör mig mest med Wikegård. I övrigt tycker jag han är helt ok, finns dom som är mycket sämre som jag mycket hellre skulle vilja slippa.
Kulltorp: Jag kan gilla den ärliga sidan, samtidigt som det stör mig oerhört att han som själv extremt begränsad spelare nästan hela tiden kritiserar domare som tar utvisningar enligt regelboken och även många gånger förfärligar spelförstörande och våldsamt spel.
{5647}: Tycker tvärtom att det blir tråkigt när han slutar. En av få kommentatorer som kan vara spontan och inte mainstream. Säger vad ha tycker även om det inte passar alla. Mycket bra enligt mig!! Men han har väl sagt för få bra saker om Modo enligt dig, då är han på din utelista. ;-)
Costanza: Gyd vad skönt att slippa Skrikegård framöver. Ibland skäms man som människa hur man kan försvara det där. Ja, det var en fasthållning av klubba och en möjlig hakning innan, men det var sjukt mycket kraft i crosscheckingen för att göra illa Forsfjäll.
SPOODI: Jo, och att ens tycka att den inte är så farlig säger oerhört mycket om hur svensk hockey bedömer spelförstörande spel. Jag kan hålla med om att den inte var kraftig, samtidigt som det står ut att han inte screenar genom att åka parallellt utan rakt emot Petter.
{5647}: kändes som kamp om puck och en offensiv tackling men kollat om och ja den va onödig. Samtidigt så har man släppt så mycket värre saker i denna match så jag vet inte
TIK_TIK: Jo, den där är inte ens att man är i samma åkriktning. Han tvärstannar och vänder för att sätta en tackling på en spelare som är långt ifrån pucken. Jag ser inte hur det på något sätt ska främja hockeyn.
Skellefteå har väl den där ettriga rightaren som var i Nashville några år?
hockey_21: Fast Skellefteås juniorer är fortfarande extremt bra juniorer. Man måste fortfarande vara en bra hockeyspelare för att kunna spela bra i ett bra spelsystem. Salomonsson har varit sanslöst bra Pellikka också. Sen har man ju också Forsfjäll som lätt glöms bort.
SPOODI: Sett till hur domarna bedömer ja, men enligt regelboken är den så solklar att det inte kan bli tydligare. Varför får han åka och tackla en icke puckförande spelare?
Gavelo: Egna talanger som sällan lyckas är väl inte jättebra för svensk hockey.
Skellefteås juniorer ser ofta väldigt bra ut för att dom vet exakt hur dom ska spela, inte för att dom alltid är extremt skickliga. Dom offrar individuell skicklighet och satsar mer på spelsystem. Det är bara att kolla på andra sidan atlanten, den enda som blivit riktigt bra på den senaste tiden är väl adam larsson.
hockey_21: Betydligt bättre att en förening som jobbar fram egna talanger och inte kastar pengar omkring sig vinner. Skellefteå är ett föredöme för svensk hockey, Rögle not so much