habanero: Hägg får nog bättre bud söderut. Vi får se vilken "defensiv" back som dyker upp. MoDo och Brickan kunde inte komma överens, men jag tror att han ville till polare Halloran i vilket fall.
puffe: målvakt behöver vi inte, men tänker om det står mellan en cheriff (Hägg) eller en hotellweekend i Prag🙈😂då måste vi lasta in. Titta på slutspelet, domarna slutade nästan blåsa. Skål MoDobröder🍺🍺🍺🍺🍺
Tarasov: Ja, kan fixa några , men hoppas andra vill vara med. Målvakt, back och anfallare är väl tre som känns ganska fräscha, men sen måste man fundera lite.
Men Jelisejevs (minns inte förnamnet) poppar upp. Så nu är det en jag inte har koll på
habanero: Kan vi hitta en super spelare som gillar byggkonsulta så kan jag köpa den o låna ut för en mindre peng. Han kan hjälpa mig mellan träningarna o matcher o dra in pengar, De pengar han dra in går till hans lön och Modo få låna för halva pengen. Kanske mindre och till o med!
Om han kostar 400 tkr i månaden så kan Modo låna han för 100 tkr, han dra in 250 tkr i månaden åt mig och jag sponsra 50 tkr.
habanero: Ja de bara välja en kassör! Om vi samlar ihop i några år så kan vi köpa alla reklamplatser på tröjan1 år o så få dom tänkta sponsorer köpa spelare och leasa ut gratis till MoDo HOCKEYYYYY!
Koff: Då måste vi skänka mer till föreningen vi älskar mest. Någon insamling hur gör vi? Gillar inte supporterspelare men va faan en galen tjeck eller slovak kan jag tänka mig😜😉💪
puffe: Jag är inget föredöme på något sätt, så eldar upp lite grenar idag, eldar upp lite grenar i morgon också, jag är inte med i EU, men älskar att elda grenar
puffe: tyvärr går säkert 50% bort till de som tillverkar halsduken eller tröjan. Så frågan finns fortfarande vill någon från MoDo ha ett tillskott eller inte🤔
Koff: Underbart, vore jag lite rikare hade jag gärna köpt en reklamfri tröja, och var det tvunget att ha reklam skulle(kanske fel, men Frisco?) designat den.
Nån härinne vet hur man integrerar reklam utan att det ser ut som en reklampelare
habanero: Gör som jag, gå in o köp allt möjligt som MoDo-butiken säljer. Pengarna går till MoDo. Men alla kan väl starta insamling till nåt nyförvärv, men personligen ser jag hellre att MoDo har råd med spelare vi behöver utan att tigga av supportrar.
Fortfarande sur på att stackars Timmy fick köra hit Karla
Costanza: Miljoner finns kanske när man letar noga, men är vi för fega att låta de som älskar MoDo betala för en galen Tjeck, Slovak eller kanske en canadick. Har en fråga! Kan man på något sätt sponsra förutom medlemskap? Har inga problem att skänka pengar om det går till MoDo:s bästa❤️
habanero: armen on that! Mycket bra skrivet! Själv är jag bara 37 här inne. Min filosofi är att man ska må bra och känna sig sedd! Inte på ett verbalt sätt. Försökte värva George, men han höll mest på data hackning 😉 ps. Hacker attack på mejeriet i Umeå. George vill inte att löven ska få sin mjölk 😉
SPOODI: är nå år äldre än dig. Mitt första hockeyminne var att jag satt på golvet bredvid min pappas fotölj och vi såg modo bli krossad av fbk i finalen 2002. Glömmer inte de där lila dräkterna. Jag var så besviken 😂😭
Costanza: Har missat det, men ätit och druckit gott i Dortmund inför en VM-match i Fussball 2006, Lika fint väder som idag, typ 25 grader , kall öl och varm wurst, då mådde man som en prins, röd matta till arenan , typ 3 kilometer bort
Och bara det att få bo i Ruhr(Essen tror jag det var), Wunderbar om man gillar Natur
habanero: är av den fina kullen a la Victor Hedman / EK65. Tyvärr hamnat i fiendeland så till hösten blir det till att rocka Forsberg-tröjan här i Gefle-Land!
Var min farfar som fick in mig på MoDo-spåret, blev många fina minnen i Kempehallen. Finns dessutom bara ett lag om man är från Ångermanland. Resten av familjen är tyvärr klyktattare/timråiter...
Råkade kalla mej Hostaks kedjekompis i MoDo när jag var i Prag. Gick hem då