puffe: var ett tag sen jag skrev något här, man farsineras av diverse inlägg här😱 skulle vara roligt veta ålder på de som skriver här. Upplevelser inom hockeyn? Är det bara genom tv? Ibland börjar jag undra🤔 själv är jag 51 och har mött de berömda 73:orna. Men inte blev jag bättre för det😂 trodde att om man pratar bra om en spelare så höjs man👍men kanske på ert jobb funkar det bättre att trycka ner och förlöjliga🫢 grattis i sådana fall🥳 men jag kommer alltid stå upp för spelare som kämpar och vill MoDo:s bästa. För helvete alla som älskar MoDo det är väl vi mot dem❤️inte vi mot varandra för då blir vi kortvarig i SHL. Tillsammans är man stark och kan besegra både Timrå och Brynäs nästa säsong😜 Ha en fortsatt trevlig fredagskväll🍻🍺🍹
"Jag vet också att David Rundblad är oerhört revanschsugen efter sin säsong och han tränar nu stenhårt för att bli den toppback han var värvad som."
och
Jacob Larsson, b, Belleville Senators Oerhört stabil och skridskostark tvåvägsback. Uppgifter gör också gällande att Modo är intresserade, men det är de definitivt inte ensamma om ute i Europa. Prislappen är hög och kan komma att springa iväg vid en budgivning, vilket talar emot att han hamnar i Ö-vik.
annars är det mattias som leker elite prospect scout
Robin Moberg: den ende jag kom på också, har vaga minnen om nån back också men är nog bara hittepåminnen . Lite märkligt ändå, lite större hockeyland än Ungern.
Kollade nu och Muller spelar fortfarande.
Lite kul med tyska namn, såklart influerade av NHL.
Berlins isbjörnar
Kölns hajar und zu weiter.
Låter lite som klassfotboll årskurs 2 idag. Kyrkskolans pantrar typ.
Men det var ju hype i Elitserien/SHL en gång också. Några namn lever kvar, typ MIF Redhawks, men var även MoDo drabbade av den pandemin? Har ett vagt minne av detta, men vågar inte uttrycka det, om jag minns rätt var det dock inget djur inblandat
mrpm: kommer ihåg Puistola från JVM. Han vann nästan skytteligan men måste ha varit den sämsta skridskoåkaren i turneringen.
Den har säkert blivit bättre men jag vet inte hur det hade funkat i MoDo.
Känns som en riktig hit-or-miss värvning. Hans näsa för målet kan man inte förneka. Blir inte förvånad om han gör 15+15 för Örebro nästa år eller om han är tillbaka i Finland till jul.
Intressant att Olli Jokinen inte ville ta med honom från Jukurit till Timrå.
Bad_Brett: Om Familjen själva påstår att dom heter Niederbach och uttalar det som det stavas(med tyskt uttal då). Varför ska då vissa dryga sej och skriva att det inte är deras riktiga namn. Ägaren till namnet måste väl veta bäst vad dom heter?
Padrone78: Det finns en tjafstråd skapad. Nu brukar jag inte hålla så hårt på tråddisciplin men skall det här hålla på till augusti så blir ett aktuellt.
Bad_Brett: Läste att efternamnet Bernhardt härstammar från området som sedermera kom att kallas för Preussen. Är det verkligen relevant att helt gå efter hur en schweizisk hundras uttalas, med tanke på att uttalet inte nödvändigtvis är detsamma i Schweiz och Preussen? Men R:et i Niederbach(er) måste väl ändå uttalas tyskt om resten av namnet gör det?
Elysium: Es ist okay, niemand ist perfekt, Mein Deutsch kann manchmal mit dem Schweizer Dialekt verwechselt werden. Meine Mutter kommt aus Deutschland und arbeitete als Deutschlehrerin in München. Es tut mir leid wenn mein „Deutsch“ nicht gut lesbar ist.
Und hier kommt Niederbach in die Angriffszone Nicht Nierdbacher. Das ist mere like flere kommt in die Angriffzone!
{10585}: Tror tanken var att spela Niederbach i 3 men sen var O Regan för dålig. Egentligen skulle kanske flyttat någon av Aagaard-JD-Woods till första men då spräcker man den kedja som fungerade. Och ingen av 4 kedjaspelarna var lämplig för 1.
Tycker själv tycker han är något att bygga vidare på, likt Linus L i Skellefteå, ingen bärande spelare men någon de utvecklat. Han största tillgång är att han är rätt finurlig på isen, och rätt förvaltad så kan vi ha nytta av honom. Skulle heller inte förvåna mig om han bara exploderar från en säsong till en annan.
Skall bli intressant att se hur man gör med Sebbe och OP efter denna säsong. Tror tyvärr att en av dem får gå.
{10015}: Fine. Hädanefter vill jag att du adresserar mig som "Oraklet på Hockeysnack". Respektlöst att kalla mig för någonting annat enligt din egen logik.
{10585}: Hur lyckas du tolka orden "Varken du eller jag tycker att Niederbach är förstakedjematerial" som att jag skulle tycka att Niederbach är förstakedjematerial?
Shangattay: Söder och Ranta fungerar i samma kedja vilket vi kunde se under den matchen och några andra matcher efter. Du är väldigt oseriös när du säger att Niederbacher 14 minuter platsar top 3 i SHL. Niederbacher flyttades mellan 1-3-4 hela säsongen och fick det aldrig att fungera för honom. Jag tror att Karlin tycker att Niederbacher borde spela HA nästa säsong som jag tycker. Men nu har vi honom ett år till och vi får göra det bästa vi kan av det.
Padrone78: Apropå BMW så stör jag mig på att alla i min omgivning säger BMV. Ser de inte att det är en BMW och bör uttalas så, precis som de engelskspråkiga gör korrekt