Ben Perrault: Regeln för målvaktsinterference måste förtydligas. Har varit alldeles för många bortdömda mål under säsongen som varit ytterst tveksamma. Ibland har det räckt att snudda på målvaktens benskydd så döms det bort
jonsson: en helt annan sak Hoppas domarskrået tittar på regeländringar till nästa säsong, vill se mindre interference och spelförstörande moment Vill ni se några ändringar?
eltifoso: Dieter Kalt var ju i varje fall en stor profil i ligan. Otäck spelare att möta.
Skulle kolla igenom er trupp från 01/02 och möttes av ett namn jag nästan hade glömt. Vad tusan hände egentligen med Pär Bäcker? Öste in poäng i 20-årsåldern, några år senare mäktade han med 3 poäng på en hel säsong. Gick sedan från 3 till 33 poäng efter flytten till Djurgården. Flyttade efter två säsonger till Danmark och lade sedan ner karriären på grund av motivationsbrist?
Har tydligen gjort comeback i Grums nu, bättre sent än aldrig antar jag...
puffe: Var de så lite poäng? Hade för mig mer, men ahja.
Rengör den med en hand och en kall i andra handen 😉 bli tidig middag med små barn vettu…
Har btw en weber professionell. Jäkligt behändig kol grill med en gasoltub som tänder upp. Nu blev jag sugen på en sumo ”handgranat” fin som fan, dyr och TUNG! 130kg grill. Men så fin dom är. Frun kalla mig för ”Fredde” (shiller)
Koff: Bernhard starkbaum var Modo målvakt från Ö, Hade bra siffror i Modo faktiskt 93,3% i räddning på 46 matcher. Dieter Kalt var från Ö oxå. Färjestad.
modomille: Vet du inte om att NHL scouterna är inne o läser vår bok? Skriver vi att han är för bra så meddelar scouterna det till ledningen 😉 Vi kan hockey ser jag någon skriva då o då :)
puffe: Österrike har tagit 4 av 6 poäng mot Kanada och Finland, ska vi börja leta spelare i Alperna nu? Stor risk/möjlighet att det blir Finland i kvartsfinal
Bad_Brett: Jajamen, han spelade bara 22 matcher (och 55 säsongen innan). Om han inte varit så dålig hade vi kanske inte haft råd att ta in Kristian Kuusela. Pasi Tuominen – en obesjungen guldhjälte!
Bad_Brett: Ungefär det jag menade, utan att redovisa antal matcher blir poängen lite poänglös. Fick ni inte lära er det på grundkursen i statistik?
Oavsett är det som vanligt, en spelare som lämnar MoDo var helt plötsligt inte så bra, egentligen(typ hade lite tur o göra poäng när laget gick bra). samma sak när Sam lämnade, då hade han helt plötsligt inte varit så bra.
Trots att Dickinson bytt klubb var han en av de viktigaste spelarna förra året, det kan man ge han.