{10737}: Norlinder är svag defensivt, sämst i laget tyvärr, att man då sätter honom med den näst sämsta defensiva backen är som att be om problem bakåt vilket har bekräftats ett tag nu.
Man undrar varför?
Norlinder har egenskaper få har i Shl men för att han ska få ut dessa egenskaper så måste han spela med rätt backkollega.
Zource: Jag tycker det negativa började när man i mitt tycke, helt obegripligt ställde Olle i målet mot Frölunda. Den matchen tycker jag att MoDo stundtals spelade ut Frölunda, men med en säkerhetsrisk som Olle i målet som borde tagit tre av målen så blev det noll poäng istället för tre Seger där, så hade man dansat vidare mot Leksand hemma, jättemisstag av Zacke o kompani med valet av målvakt I Göteborg.
Jan-Erik : Skillnaden var att då var vi i en jättepositiv trend inför den matchen. Nu känns det helt lamslaget efter Leksands mål med 2 sek kvar, som om det gav laget ptsd.
Tarasov: Fö lider jag med Näsens öde, trodde denna säsong skulle bli ”hans” men verkar helt under isen även om hans passsnikgsspel fortfarande håller hög klass.
Gavelo: Jag tror ändå det finns en viss osäkerhet bland supporters, hade vi varit inne i en stark period som efter Färjestad hemma så hade det varit mer som du säger men huvudsaken spelarna jobbar hårt som fan och inte ger en millimeter till Örebro. De har ett gäng spelare som är obehagliga att möta typ Mastomäki, Glenn Gustafson, Quenneville, Ludvig Larsson utöver de stora namnen i förstakedjan. Nej har en dålig känsla tyvärr.
Gavelo: har inga förväntningar idag. Försöker mest peppa upp mig själv^^ ända förväntning jag har är att se en jäkla kampvilja där vi vinner duellerna. Att vi är etta på puckarna. Vill se en vinnarmentalitet idag💪
Tarasov: idag vill jag se blodsmak i munn. Det skall vara svarta ögon för 3poäng. Samt skulle sitta fint att vi fick domslut och studsar med oss idag. Det är vi värd! Mot tre poäng vi kör!! 💪💪 gooooo MoDoooo!
Framnäs: Superviktiga poäng till Republiken. satt precis och muttrade angående Molin o Videll, precis innan Videll avgör. Kan Östersund, så kan vi. Krossa Örebro
{10873}: Oooff... Vålerenga ville bli topp-3 och slogs med Stavanger och Frisk Asker om den placeringen. Man mötte just båda lagen men förlorade, så därmed cementerad på fjärdeplats och tuffare väg i semi/finalspel. Ikke godt nokk!
"- Jag tycker att vi har gjort en bra säsong men det är två förlusterna nu som gjort att ledningen tror att vi tappat energi i laget. Det är klart det är tråkigt. Jag tror att vi hade kunnat vinna guld med det här laget, säger han."
Lyssnade på HVs podd idag där även en Örebro Supporter gästade. Båda verkade helt inställda på att det blir HV-Örebro i kval, men att även LHC kunde hamna där. Modo var i alldeles för bra form för att hamna där och spelade för bra.
Skämtar dom? De kan ju inte ha sett en enda Modomatch!
{10015}: Jag Truer att dansken är en sån där filur som dominerar säsong 2, eller inte. Han behöver dock förbättra speeden och passningsspelet, om vi ska börja nånstans
Att bli uttagen i landslaget kanske sliter på en spelare mer än man tror. Iofs kom dippen lite tidigare.