1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 549421 inlägg · 4168 ämnen
« · 2987009 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly season
Costanza: Burna på blå med Bernie!

modomille: TPS vann även idag så nu kan vi med 100% säkerhet glömma Wernblom

modomille: Hinken har alltid varit duktigt på att inte läcka ut namn osv.

Willow: Lite lustigt att Hinken ansåg att AJ dög för SHL men inte för HA...

modomille: känns ju skitproffsigt.

modomille: Måste betyda att vi har större fisk på kroken! Hörde jag BOMB?!?

NuMo: Älskar nepotismspelare! Inget hade gjort mig gladare just nu än att se Wernblom i MoDo tröjan igen men tyvärr så stannar det vid en dröm, igen.

modomille:

Werblom är väl inte en spelare vi vill röra vid. han räknas ju som en nepotismspelare.

Willow: Sant men samtidigt verkar man inte ha gett TPS ett monsterbud för Wernblom som man verkligen vill ha för då hade Svensson och MP snappat upp det mest troligt.

sundsasen: Måste vara det ja

modomille: Enkelt. En halv miljon för en spelare man inte vill ha, innebär inte att man säger nej till en spelare för en miljon man vill ha.

modomille: För dyr för vad han får. Hoppas jag.

Sven Tuta: Helt rätt, nu ska jag snart grisa i mig en pizza i sängen. Längtar som ett barn på julafton.

Oroväckande att hinken tycker att det blev för dyrt med Vanderbeek. Förstå mig rätt nu jag har aldrig velat ha honom, men om vi inte är beredda att lägga ut runt en halv mille som Vanderbeek kostade enligt uppgifter, ja hur ska vi då kunna ta in spets?

Costanza: Costanza: Förlåt , men om du nu inte dricker Irländsk whiskey (eller Bourbon) så stavas det whisky 😉
Sla’inte🥃

Tuppen: Enligt Svensson och MP så ringer hinken runt som en galning och försöker lösa spelare men tycker det är lite konstigt att man inte hör om några namn då.

Tarasov: Nu lyckades jag få iväg en pizzabeställning. Fan va gott det kommer att bli. Oxfilepizza till George, Kommer att somna med en kant i mungipan.

Tarasov: Ser ut som att vi har en vilsen själ här ja!

modomille: Är det någon som har hört om vi kan förvänta oss några nyförvärv innan deadline på söndag eller borde man chilla och inse att vi har det lag vi har nu?

modomille:
Gröngult?

Lizzki: Lite intressant att du har gjort 13 inlägg och till 90% så är det något om Röven ;)

Lizzki: Känns lite som att det är "nu eller aldrig " för löven så jag ser inget konstigt med att de går all in nu. Jag är 100% säker på att Hinken jobbar stenhårt på att förstärka laget sen har han inte så bra facit på sina "sista minuten" värvningar de senaste säsongerna precis som löven inte haft så bra facit i slutspelet.

modomille: jaja säger du det så. Men skulle dock inte förvåna mig. Känns som dom gör det ändå när flera källor säger detsamma

Gavelo: Hinken! Ge oss några rejäla Bömber! Då laddar jag på raketer i riktning mot Teg.

Gavelo:

Hinken kanske förleder folk, men det tror jag inte. Han är inte i Italien tror jag.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Hmmm har dock hört att han är klappkass defensivt med

Är spelaren med mindre speltid som tacklar mest, men bidrar även med brytningar, starkt en mot en-spel och med honom på isen har laget ett lägre xGA-värde. Men det är klart ”Hinken” borde vilja ha med Bjerselius på en slutspelsresa.

Lizzki: Jag får känslan av att många här tror att man som chef inte kan göra 2 saker samtidigt ?
Det verkar som att folk tror att Hinken bara kan jaga nyförvärv om han sitter på sitt kontor, som att all kontakt med spelare och agenter inte redan är tagen med 2 dygn kvar på fönstret, som att laptop och mobiltelefon inte finns?!

Just Hinken gjorde klart med David Bernhard mitt under lunchen på midsommarafton så nog kan han exempelvis vara och scouta spelare i Italien samtidig som han jagar spelare innan transferfönstret stänger.

Lizzki: Det snacket brukar gå varje år vid den här tiden. För något år sedan fick dom för sig att Axel Holmströms största dröm var att spela i Löven, och när hans agent sa att Löven aldrig var aktuellt ja då fick dom tuppjuck och deras förra VD bland annat skrev en massa puckade saker på twitter. Så jag skulle ta dom här "uppgifterna" med en nypa salt..

Verkar som att löven går för något mer som ska vara spets enligt källor i Umeå. Dom kör på.
Hinken sitter o ser på curlingen

NuMo: Länge leve Bernie! BringBackBernie

Framnäs:

Hinken är säkert i Linköping. Det är kopplingen till Italien som Mr. Madhawk refererar till.

Så nu kan vi dra iväg med teorierna.

Framnäs: Vad är konstigt? MoDo brukar sällan gå ut med information vart och när Hinken reser runt?

Silly: Kul! Det kunde ha varit värre. De kunde ha varit Timråiter.

Silly: Jaså, okej 👍🏽

Gavelo:

Svenska hockeybrudarna i OS-SEMI!

Frontschwein: Kravställningen på Hinken måste ju vara att ha bästa laget i HA. Sen att Löven och Kalmar är bättre. Janne G sätter krokben på George. Surt, men det är hockey. Imponerad av Kalmar. MoDo borde döda alla dessa lag med sin gigantiska Plånka och rutinerade grabbar som kan grisa och trycka in trissan i Kryllan.

Framnäs: Han kan ju absolut vara där och scouta för nästa säsong, vore ju absolut inget konstigt med det, perfekt läge nu när alla är samlade.

Vikingmodo : Är det bekräftat någonstans att Gradin är i Milano för att följa grupp C?

Annars kan man undra hur skåningen får till sig den infon. Mycket märkligt med klubbens tystnad om det skulle vara sant.

Frontschwein: Så sant. Vill bara ha in mer tyngd och spets på backsidan. Sällan jag kryper för juniorer, men gillar verkligen Elton och Milton. Kan se att de har rätt vinnarskalle, jämfört med halvfigurer som hamnar i Division 1.

Frontschwein: Alltså blir det inga nyförvärv nu och Modo inte går upp så anser jag att Hinken gjort sitt. Åtminstone borde han inse det själv och som du säger, med hjälp av påtryckning från supportrar och sponsorer så bör kontraktet rivas. Men än så länge låter jag han få den här säsongen på sig att göra nåt vettigt

Hägglundsmaffian: Jag landar också i att relationen mellan Hinken och Karlin blev skadlig för Modo. Att lyckas på sikt i en elitförening är sådant som blir lidande när det blir lite för mycket svågerpolitik och ses för mycket mellan fingrarna på för mycket saker.

Bara det att man är lite småchockad över att Hinken orkar jobba på i Modo trots att hans bästa vän fick sparken säger en hel del över situationen

Frontschwein: jag tycker nog berg var viktigast ändå. Så länge han kan lira med skadan är han typ enda realistiska spelaren som kan gå rätt in och göra reell skillnad direkt och kan dessutom lyfta hela gruppen mentalt.

Wernblom hade varit guld också men ser inte ut som turen i resultaten är med oss.

Annars vet jag inte ens vad som finns som rimligt skulle göra Modo bättre i det här läget? O'Rourke skulle uppenbarligen kommit till jul om det hade varit nån ide.

Costanza: jag tror faktiskt tyvärr att vi får vara nöjda med truppen vi har. Det kan gå hyfsat om alla höjer sig..Sen tror jag faktiskt att om hinken inte landar typ 2 spelare innan deadline att han kommer tvingas bryta sitt kontrakt efter påtryckning från sponsorer.

Men jag har nästan fel jämt så säkert också denna gång .

Zource: Låter bra. Hinken gjorde det riktigt bra med att lyfta in Berg. 2 år och de trivs i Övik, han och bruttan. Tycker det sänder bra signaler, sen vet vi att Hinken och Berg gillar att kramas. Jag kan krama Berg också då vi båda älskar tacklingar.

Ber om ursäkt. Nu pratar jag med mig själv, men jag gillar galna karaktärer i MoDo. Som när Tollefsen spöade en Djurgårdare och jag blev helt varm i kroppen,

www.youtube.com/watch?v=kwcdP81IWFA

Costanza: Vi behöver få in en Terminator. Räcker inte med Berg. Sälj av Sweat och lägg pengarna på en ny bil till Milton!

Zource: Du glömde den utslagsgivande frågan. Har han någon i släktträdet som någon gång har hållt på Modo?

Zource: Vad letar vi efter egentligen? Köttskalle till back och vad mer? Swett kan vi ju sälja som lösvikt. Maken till menlös värvning, ingen kommer sakna den killen. Gick runt som en vålnad från dag 1. Katastrof.

Zource: Latex kan vara nästa heta grej efter silver. Det är faktiskt spännande att följa nedräkningen mot fönstret. Gäller HA och SHL: Här i stan är det tung rallyfeber och rätt skönt i helgen att kika på annan världssport.

modomille: Fast den viktigaste frågan: Är han en ödmjuk kille som vill väl?

« · 2987009 · »