1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 549474 inlägg · 4168 ämnen
« · 2987071 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly season
JoJo2613: Frågan är om vi hade lirat i HA nu om vi lagt pengarna på Brickley och Berg istället för på Norlinder och Berglund...

JoJo2613: Säkert så att det hade vart dyrt. Men hade vart intressant vad "dyrt" betyder i Modokretsar jämfört med andra jämförbara klubbar I kombination med ekonomi. Jag betvivlar inte att Brickley var dyr/hade vart dyrt att behålla. Men hur hade klubbar som Luleå och Brynäs gjort, det hade vart intressant

Framnäs: Han ville själv vidare och skulle lira med sin polare Halloran. Och skulle vi gått för att behålla han så skulle det ha blivit riktigt dyrt vill jag minnas.

Framnäs: Brickley är en av de spelare jag verkligen ville behålla. Han var högt upp på min lista. Modo har väl egentligen inte haft nån liknande back som honom under hela eran med Karlin-Hinken. Stor, styrkorna i defensiven, lagspelare. Iaf inte nån som lyckats. Han gör bra ifrån sig i Tappara också.

Vikingmodo : I så fall skulle det vara Brickley - men han ville givetvis till en klubb med supportrar också istället för ladan i Västervik.

Dumt sen att göra sig av med honom efter en SHL-säsong dock, bara för att han inte gjort poäng på samma sätt som i HA.

Gavelo: När har egentligen Hinkens månadslånga dialoger lett till något bra? Det finns undantag i August Berg men det var mer logiskt med sin situation i Djurgården samt sin historia i Modo. Men finns det några exempel där han lyckats med prat med från oktober till februari lett till ett nyförvärv som levererat? Nån kan gärna nämna någon spelare om det skulle vara fallet

Gavelo: Med tanke på att han aldrig hittar något som gör oss bättre så...

Paninaro: Länge leve Henkhens Phlouhnbok

Värvning!
#27 Sphara Penghar

jonsson: Har hört det jag också.

Om Hinken inte hittat något som gör oss bättre så sparar han hellre pengarna till nästa säsong.

Gavelo:

En sak som slog mig när Hinken pratade om kapitalet för att värva va att det vi inte använder i år har vi med oss nästa år, kan det stämma?

jonsson: Enligt ÖA-podden ”Nedsläpp MoDo” (citerat i supportergrupper) bekräftade MoDos sportchef Henrik Gradin att spåret med Ryan O'Rourke är avskrivet.

grimiss: Dom möter även sport i dag som inte har något att spela för, som har sin bästa målskytt på OS och som i övrigt har ett extremt mediokert lag.
Så ja om TPS vill behålla Wernblom för att slutspelsdrömmen lever så är det kört.
Dessutom förlorade HPK igår och dom möter Kookoo idag som ligger 3a så förlorar dom även idag och TPS vinner sin så har TPS faktiskt allt i egna händer tros 2 matcher mer spelad.

Så ja Wernblom är definitivt avskriven om inte Hinken betalar ett stort överpris och det kommer inte ske.

Gavelo:

O’Rourke avskriven, Hur länge har vi haft han på radarn, sen före jul? Tro om vi ens kommer va nära nån.

Frontschwein: haha kom igen, kentää har i slutändan uppnått absolut ingenting....vill absolut inte se honom i Modo, även bortsett från att han är lövare

Gavelo: neeeej vann dom? Fakk.

Ja men utöver Wernblom, vem skulle man ens potentiellt kunna få loss som faktiskt hade gjort oss bättre? Jävla oflyt med Wernblom.....

Frontschwein:
En spade är en spade!

Zource: Det lutar mer åt ett kraftigt antiklimax, tyvärr.
Wernblom bör vara avskriven då TPS vann igår igen så nu är man uppe på slutspelsplats.
O’Rourke är avskriven.

Vi får se men det lutar allt mer åt att Hinken går bet.

Hade varit kul om Hinken överraskade Lill-Werner i Finland.

Werner: ”Kommer du för att värva mig?”

Hinken: ”Jag har redan länge gått vid din sida.”

Werner: ”Det vet jag…”

Frontschwein: Du menar Kenttä som åkte redan i kvarten ifjol och som till skillnad från Hinken inte tagit upp Löven på sina sex år?

Jag har läst snudd på samma inlägg som ditt tusen gånger tror jag, men hur man än vänder på det så har Hinken lyckats bättre I MoDo än Kenttä I Löven.

Gällande Berglund så har Karlin, Freddan och nu Rhodin valt att ge honom mycket istid, så man kan ändå konstatera att de som kan hockey mycket bättre än dig tycker annorlunda.

Bad_Brett: skulle inte ens bli förvånad om hinken missade några timmar med pappersjobb när han kastat bort hela hösten och vintern på en oprövad nordamerikansk back totalt i onödan medan 17 andra potentiella förstärkningar gled förbi i periferin.

Vad kan man förvänta sig av karln som såg True som det bästa i VM och under kapprustning för SHLexistens värvar Berglund. Den sämsta backen modo haft på ett årtionde.

Kentää måste tro att han drömmer när det ska brytas arm. Det tragiska är att tror ledningen att lagbygget kommer bli lättare nästa år?

Snacka om att kasta bort ett lagbygge på några år med en total amatör i ledning.
Bara att be till högre och lägre makter att umeå får skitsjukan så vi iaf får lite derbyn nästa år när ett förmöget SHLlag kommer ner och köper tillbaka platsen.

modomille: Man kan ju onekligen undra vad han har betalt för egentligen. Han har ett par intensiva månader på vårkanten då han värvar ihop nästa säsongs lag, men i övrigt verkar han ha semester.

Framnäs: Ja man tycker ju att det inte ska vara möjligt men man vet heller aldrig haha
Uppladdat:

500x0-img20260214003856.jpg

modomille: Om IIHF är omöjliga att nå på söndagar så borde ju deadline inte vara då... Kan man tycka, men har du rätt så förvånar det mig inte heller. 😂

modomille: Ska bli intressant att se Hinkens stora bomb, spöket Laban. Hoppas han är duktig i PP!

hockey_21: Har varit helt inställd på att det är imorrn men är ju såklart söndag fel av mig. Internationella ishockeyförbundets kontor är dock stängda på söndagar så vet inte om det ställer till det för övergångar? Nämnde inte hinken något om det här i ÖAs podd eller har jag drömt det?

modomille: Nej, det är den 15:e februari 23.59 som fönstret stänger.

JoJo2613: Nej imorrn när klockan slår 00:00 men allt ska ju vara klart en stund innan.

modomille: 2* dagar, 23.59 på söndag stängs det väl.

Jadu hinken nu är det bara en dag kvar av fönstret. All den där tiden du snackade om att ni hade är snart slut. "Det kan bli om en vecka eller en månad, vi får se det är ingen brådska" Sen gick den där månaden och så sa han samma sak igen, "Det kan bli om en vecka eller månad, vi får se" Om och om igen.

Skövde HC vann efter sudden med 4-3 mot Lerum. En mycket trevlig tillställning! 😊

Costanza: Burna på blå med Bernie!

modomille: TPS vann även idag så nu kan vi med 100% säkerhet glömma Wernblom

modomille: Hinken har alltid varit duktigt på att inte läcka ut namn osv.

Willow: Lite lustigt att Hinken ansåg att AJ dög för SHL men inte för HA...

modomille: känns ju skitproffsigt.

modomille: Måste betyda att vi har större fisk på kroken! Hörde jag BOMB?!?

NuMo: Älskar nepotismspelare! Inget hade gjort mig gladare just nu än att se Wernblom i MoDo tröjan igen men tyvärr så stannar det vid en dröm, igen.

modomille:

Werblom är väl inte en spelare vi vill röra vid. han räknas ju som en nepotismspelare.

Willow: Sant men samtidigt verkar man inte ha gett TPS ett monsterbud för Wernblom som man verkligen vill ha för då hade Svensson och MP snappat upp det mest troligt.

sundsasen: Måste vara det ja

modomille: Enkelt. En halv miljon för en spelare man inte vill ha, innebär inte att man säger nej till en spelare för en miljon man vill ha.

modomille: För dyr för vad han får. Hoppas jag.

Sven Tuta: Helt rätt, nu ska jag snart grisa i mig en pizza i sängen. Längtar som ett barn på julafton.

Oroväckande att hinken tycker att det blev för dyrt med Vanderbeek. Förstå mig rätt nu jag har aldrig velat ha honom, men om vi inte är beredda att lägga ut runt en halv mille som Vanderbeek kostade enligt uppgifter, ja hur ska vi då kunna ta in spets?

Costanza: Costanza: Förlåt , men om du nu inte dricker Irländsk whiskey (eller Bourbon) så stavas det whisky 😉
Sla’inte🥃

Tuppen: Enligt Svensson och MP så ringer hinken runt som en galning och försöker lösa spelare men tycker det är lite konstigt att man inte hör om några namn då.

Tarasov: Nu lyckades jag få iväg en pizzabeställning. Fan va gott det kommer att bli. Oxfilepizza till George, Kommer att somna med en kant i mungipan.

Tarasov: Ser ut som att vi har en vilsen själ här ja!

modomille: Är det någon som har hört om vi kan förvänta oss några nyförvärv innan deadline på söndag eller borde man chilla och inse att vi har det lag vi har nu?

« · 2987071 · »