1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533564 inlägg · 4126 ämnen

A new beginning, Silly Season 06-07

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07

shinzawai:

Nej, vi behöver en MIKA! eller liknande, en som kan reta och jävlas och stå upp. Sean Avery är ungefär sju resor värre. Han får Per Ledin, Emil Kåberg, Sheldon Souray och Dan Hinote att likna förskolefröknar.

Vi behöver INTE en sådan. Att spela en match, vara avstängd fem, spela en halv, vara avstängd tre osv är ingeting som leder till något gott.

shinzawai: bara han bråkar med motståndarna så är det okej.

Puppy Power i MODO 06/07!

Poffa: En idiot är ju precis vad vi behöver!

MODOJohan:

Vi ska inte ha idioter på planen. Låt han gå till Färjestad.

Sean Avery har fått foten av LA Kings. Nog för att han har jävlats med allt och alla denna säsong, men han blir tillgänglig för vilken klubb som helst nu.

Paddan: The Fridge, är inte det en gamma rockklubb i Brixton?

Lumber Jack: Fast, vill man istället ha en kille i topp i utvisningsligan så kanske Matt Nickerson i Ässät kunde vara något. 236 minuter på 36 matcher i grundserien.

Paddan: Förresten vore det kanske passande med tanke på det nya godset på Framnäsudden.

Paddan:
Uusi = fräsch, ny
kartano = herrgård, gods, stor egendom

Ett dödligt namn hade varit Verinensotilas eller Hautausmaaelättää. Om det sedan finns några sådana namn är en annan femma.

Poffa: Färjestad sägs vara en klubb som Jukka-Pekka kan hamna hos.

Poffa: Den här killen i Ässät hade i varje fall ett dödligt efternamn. Uusikartano

Paddan: Hellre den där finnen än att ha kvar Daamgard iaf.

Jag undrar hur många kontraktsförslag man lägger fram under en säsong. Det gäller väl att ha många krokar ute.

Poffa: Det där med finska poängmaskiner till backar och MoDo verkar inte riktigt vara en ekvation som går ihop. Fast... vad sjutton... ge honom ett kontraktsförslag vetja!

Poffa: Inte illa nåt att tipsa Ecke om kanske.

Paddan:

En back från Hämeenlinna kanske? Jukka-Pekka Laamanen, inte så stor, men en poängmaskin. Eller vad sägs om 13+19 som back på 55 matcher?

Poffa: Låter intressant, om jag inte minns fel så är nu finallagen klar i slutspelet i finska ligan. HPK Hämeenlinna och Porin Ässät gör upp om guldet. En sak är säker, Riskman lär inte sakna anbud inför kommande säsong.

Paddan:

Många hoppas tydligen på just det. Helst ska man dessutom ha värvat minst ett par spelare från klubbar som fortfarande spelar slutspel, man ska ha plockat ett par spelare från NHL, trots att man inte får prata med dem förrän de spelat klart och dessutom ska man ha skrivit kontrakt med samtliga som man ville behålla från truppen, helst någon gång strax efter jul.

Själv förstår jag inte paniken. För övrigt så är visst någon eller några från MODO-ledningen över i Finland och kollar in slutspelet där borta.

Lumber Jack: Fast det är ju intressant att så många, i princip vartenda år, får panik vid den här tiden för att just inga nyförvärv har presenterats. Men, vadå, det är mitten av april och serien drar igång först i september. Hade man förväntat sig att MoDo skulle ha spikat truppen redan veckan efter att man spelat färdigt för säsongen?

Lumber Jack: Mer hockeyspelare per krona, du menar en hockeyns motsvarighet till The Fridge?

Lumber Jack: Ja, jag förstår att man inte har pengar att matcha mot de stora klubbarna. Men Modo har faktiskt mer i eget kapital än LHC innan säsongen startade, och man gick med 300.000 kronor i vinst, hur nu det gick till...

Adam Andersson lär bli en duktigt viktig spelare för oss. Jag tror stenhårt på honom, och Harald läääär ha ett och annat finger med i den värvningen.

Lumber Jack: och i slutet på Januari är Pardavy elitseriens mest underskattade men i mitten på Mars ska han sparkas.

MODOJohan: Ja vad ska man säga? Med tanke på att han valde LHC innebär att MoDo inte hade en sportsmössa att matcha buden om Pajen ekonomiskt. En krass verklighet. Vi får hoppas att det är större och bättre saker på gång, för vi har definitivt inte pengar att strö omkring oss på en bra men inte perfekt spelar till lagbygget. Poffa har ju indikerat att något är på gång. Förhoppningsvis något som ger mer hockeyspelare per krona.

Intressant att han kritiserar värvningen av Adam Andersson och klämmer till med: "Har Harlad inget att säga till om??." (??. så fantastiskt åfissijälla det bara kan bli.)

MODOJohan: En som i November tyckte att Green skulle skickas till Rögle tycker nu att det är skandal att det inte skrivs kontrakt med samma Green, den där killen verkar vara rätt korkad.

MODOJohan: En länk kanske?

Ecke får motta kritik eftersom han inte skrev kontrakt med Pajen. :-D

Paddan: Det skulle ju vara en fin förstärkning till Modo, inget snack om saken. Men då är jag rädd att det egna kapitalet försvinner helt och hållet ;-)

MODOJohan: Tydligen har Rangers visat intresse för att kontraktera honom, i varje fall fanns det intresset inför den här säsongen.

Paddan: Japp, han har sagt (hittar inte sidan) att han vet till 99 % säkerhet vart han spelar, och att det är i NHL. Han nämner vidare att han har spelat där förut. Men det finns ett till alternativ i NHL också.

MODOJohan: Så han funderar alltså på att göra ett nytt försök i Minnesota, tydligen så har NHL lockat ändå trots alla Abramovitch miljoner.

Paddan: Hehe, men det lutar väl åt Minnesota för Sushinsky har jag hört. :-) Dock en riktig kanonspelare.

Paddan: Tro om Ecke slantar upp pengarna om jag skulle skriva att jag vill ha Maxim Sushinskij i MoDo nästa säsong?

mattias - 74: Om jag inte minns fel så stod det i någon av våra lokaltidningar att Niklas valt bort MoDo som nästa klubbadress, om det berodde på att han inte fick igenom lönekravet eller så, det kan man ju spekulera i... fast i Linköping får han ju det bra socialt sett, tydligen.

Paddan:

Ni fick ju inte Persson nu heller, konstigt tycker jag! LHC var väl en av de klubbar jag inte trodde han skulle välja..

Paddan: Nä, alltså allvarligt talat så funderar man på vad det är för spelare som MoDo har ögonen på när man säger att man vill ha en regional prägel på laget. Jag förmodar att Susse i princip redan är klar för klubben och att offentliggörandet kommer att göras så fort Habs spelat klart för säsongen. Fast Ecke verkar ju fortsätta Hedins maskhållartradition, så det är väl bara att vänta och se som gäller.

Frisco: Meeeeen, asså, var e nyförvärven???????? Säsongen börjar ju om bara några dagar och det här ser inte bra ut, äh...sparka Ecke!!!!
Inte ett nyförvärv på evigheter juh, va gör karln???? Sitter och sover i kontorsstolen??? Nä, nu vill jag se ett kvalitetsförvärv som Robert Tedenby eller något sånt...

Äh, det får väl bli lite middag och en liten musikal medan jag väntar på att stjärnspelarna droppar in.

mattias - 74: Aj som f-n!!

Det var synd! :'(

Dragan 2k: Jag minns en rubrik för några år sedan efter att en Hammarbyspelare blivit tacklad in i sargen med huvudet före.

Hammarbyspelaren berättar allt om händelsen!
-Jag minns ingenting.

Gusse: Snacka om att leverera en artikel helt utan innehåll. Eller ord fanns i artikeln men man säger absolut ingenting.

Undrar om reporten fick betalt för den?

Jaha ja, Weinhandl verkar ju trivas där han är.....

knaskamilla:

Mycket möjligt, det ringer så mycket fånar till mig och vill veta allt mellan himmel och jord så jag har svårt att hålla isär alla.

Jag tror för övrigt inte att Lule är så särskilt intresserade av Burra. Till rätt pris, möjligen. Jag tror att man ger honom ett hyggligt kontraktsförslag och sen är det "take it or leave it" som gäller.

Albert Hall:

Åh. Brukar Ecke ringa dig för att kolla av mot din lista lite då och då?

MODOJohan:

Burström kan mycket väl spela center. Annars är han en nyttig lagspelare som sällan eller aldrig märks särskilt mycket förutom i BP där han nog rankas åtminstone topp-10 i elitserien på min personliga rankinglista.

Äsch då, han var inte center.

Gusse: Det beror väl på vad man har för andra namn på ingång. Burström är väl center, så det vore kanske smart att ha en duktig sådan i fjärdefemman också? ;-)

Modo intreserade av SSK spelare ...fast ingen som jag vill ha..borde man inte satsa högre än Skröder å Burström ..

Poffa: De kanske behöver någon som i matchsituationer kan visa för de yngre backarna hur man absolut inte ska göra, det är den enda anledningen jag kan se till att Damgaard skulle få ett kontrakt.

« · 706819 · »