1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533564 inlägg · 4126 ämnen

A new beginning, Silly Season 06-07

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07

shinzawai:

Nej, vi behöver en MIKA! eller liknande, en som kan reta och jävlas och stå upp. Sean Avery är ungefär sju resor värre. Han får Per Ledin, Emil Kåberg, Sheldon Souray och Dan Hinote att likna förskolefröknar.

Vi behöver INTE en sådan. Att spela en match, vara avstängd fem, spela en halv, vara avstängd tre osv är ingeting som leder till något gott.

Poffa: Vi får nöja oss med och glädja åt oss att de spelare vi har skriver nya kontrakt. Det innebär ju att vi hamnar i mitten av tabellen, är chanslösa i slutspelet och har hyfsad chans i DM-finalen.

Poffa: Mika, vem?

Frisco: Huvudsaken är att vi inte toppar formen lagom till Mästarcupen...

Apropå MIKA!... det här känns lite grann som att häda... tycker han och Martin Sevc är lite lika i utseendet.

Paddan:

Jag ser att leendet finns kvar då han spelar, i alla fall.

Poffa: hv är redan ute efter honom

Poffa: På tal om spelare jag gärna skulle se i MoDo-tröjan igen:

Olle Westerlind, årets statistik i HK Dynamax Nitra:
54 matcher, 5 mål, 27 assists, 50 utvisningsminuter, +32

Paddan: Det skulle inte förvåna mig om han gjorde bättre ifrån sig under Haralds ledning :-) Hyfsat +/- !

Hoppas någon skriver på snart, man blir ju bullsugen varje gång man ser bannern.

knaskamilla: Är bullen ett sätt att fira nyförvärv?

MODOJohan:

Det är väl en hyllning till att bullkungen Timander skrev på.

Poffa: Jo, så länge är jag med... Men kamilla hoppades på ett nyförvärv snart, eftersom hon blev bullsugen så fort hon såg bannern. Äsch, jag förstår inte mig själv idag ens :p

MODOJohan:

Hon vill väl helt enkelt ha bort bullen, så hon slipper bli bullsugen. En ny spelare, en ny banner, helt enkelt.

MODOJohan:

Får väl förtydliga då: Hoppas någon skriver på snart, någon som inte brukar baka bullar, så man slipper bli bullsugen varje gång man går in i MoDoboken.

knaskamilla & poffa:

Danke! Nu kan jag äntligen sluta fundera. :]

Det kan bli en intressant vecka.

Poffa: Hoppas det!

Jag hade ju stora förhoppningar om Niklas Persson.
Just nu vet jag inte vem jag ska hoppas på faktiskt...

Susse då förstås, men annars?

Poffa: Själv hoppas jag på att någon som gillar semlor, lussekatter och julmust skriver. Som dessutom är en Top 10-spelare alla kategorier, alla ligor sammantaget.

B.t.w hörde jag att Conny The King var i Ö-vik i helgen. För kontraktsskrivning kanske?

Lumber Jack: Hmm...

Socker-Conny kan jag faktiskt klara mig utan..
Men han kanske är en favorit här på HS?

Poffa:

Det är bara som du tror.

Gidde: Absolut!!! !!!

Nikki:

Är det?

Poffa:

Ja, det är klart. Ecke är ju inte rätt man på rätt plats.

Nikki:

Små doser, Nikki, små doser. Överdosering av åfficijella är förenat med livsfara.

Poffa:

Jojo. Men en sak skall de ha cred för. De hade rätt när de sa att Krizan var en flopp för att han inte kunde springa 800 meter.

Nikki:

Även en blind höna...

Lumber Jack: Conny vandrade gågatan fram idag, konstigt nog var han inte helt belamrad med personer som ville ha hans autograf.

Paddan: ...och enligt pappersversionen av Expressen så är LHF angelägna att kontraktera Milo, så angelägna att man tydligen vill betala honom 75.000 i månaden i flera år.

Paddan: Dessutom är det tydligen någon på eliteprospects som skrivit in Enström som rykte till Thrashers.

wap.hockeysnack.com
Låt han sticka. Överskattad som få. Dessutom är Wargh bättre.

Paddan: Jag tycker att MoDo ska matcha det budet för ett långtidskontrakt på säg 3 år med lill-Milo. Han är fortfarande ung och kommer säkert att bli utvecklas åt det bättre samt att vi vet vad vi får för pengarna. Om han trivs så bra här så borde det väga över en flytt norrut om pengarana är samma.

Vore förjävligt om han stack till ett annat ES-lag och verkligen började spruta in mål.

Salle: Jag har ingen aning om hur lönenivåerna ligger, men kan 75.000 i månaden verkligen räknas som ett drömkontrakt?

Jag skulle väldigt gärna vilja ha kvar Milo i laget, känns som att han inte riktigt fick spelet att stämma efter juluppehållet samtidigt som du säger så är han ju fortfarande ung och "formbar".

Salle: 75 papp i månaden... undra om det är en del i Chrunaks strategi i att minska lönehysterin i ES? Hur ska Nubben kontra?

wap.hockeysnack.com
Ryno får 70 000/mån. Go figure.. :)

Nikki: Tja, Ryno är ju fyra år yngre så jag vet inte om det är jämförbart. Fast, okej då, det är väl ett drömbud då.

Paddan: Med tanke på vad Hedlund hade i MoDo för en 3-4 år sedan så ser jag inte 75000 som "mycket" pengar. Speciellt för en spelare som kommer att göra +20 mål varje säsong.

wap.hockeysnack.com
Att ge 70 papp för en kille som knappt var imponerande i allsvenskan och aldrig lirat elitserien är bara idiotiskt. Att ge horava 75 är rån från våran sida om han väljer oss.

Paddan och Salle:

Jag är väl ingen större expert på lönenivåerna men jag tror att 75 000 i månaden är en bit över medellönen men en bra bit ifrån det största stjärnornas löner. Det betyder att den totala årskostnaden blir runt 1,3 miljoner för spelaren ifråga. Om man då tittar på lagens spelarbudgetar som, om jag nu minns rätt, ligger på 20 till 35 millar så stämmer nog min gissning.

Tidigare kvällstidningarspekulationer om löner som jag kommer ihåg:

- Kalle Kerman till Lule för 70 000 i månaden.
- Jimmie Ericsson till Leksand för 105 000 i månaden.
- Money Nilsson till Timrå för 90 000 i månaden.
- Per Ledin till FBK för 100 000 i månaden.
- Hento till FBK dryga 100 000 i månaden.

Observera att det där var mer eller mindre obekräftade rykten, liksom det ju är i fallet Milo också.

Nu har ju lagen några miljoner TV- pengar som bränner i fickorna, så jag blir inte ett smack förvånad om nivåerna drivs upp.

Alexander Edler, hur har det gått för honom? Vill han vara kvar där borta eller vill han hem?

Poffa: Jag tror inte det blir ES för Edler. Det handlar troligtvis om Manitoba/Vancouver.

wap.hockeysnack.com
Vad jag hört så kommer han spela ahl, om han nu har åldern inne, blev lite fundersam i detta nu. Går bra för honom iaf och han lär stanna.

MODOJohan:

Hittade detta om Edler på Kelowna Rockets hemsida.

Poffa: 13 mål och 40 assists på 62 matcher för Kelowna Rockets och som jag förstår 3 mål och 5 assists på 12 matcher i slutspelet.

Karol tackar nej till spel i NHL, och kommer att återvända till Modo när man kallar tillbaks honom. :-)

MODOJohan: Då är det väl snart upplopp bland Zackianerna på åfissijälla kan jag tänka.

Måtte det vara sant hur som helst, Krizan kan få en chans till. ;-)

MODOJohan: Hur underbart som helst om det är sant att Kung Karol stannar även nästa säsong.

Lumber Jack:

Haha! Tror nämligen skarpt på detta. Känns inte som att TÅ skulle skriva något sådant om det inte fanns någon sanning i det hela.

Modoante: Mycket hinner ju fortfarande ändras, minns bara Kaberle som 1 minut i 12 beslutade sig för att nappa på locktonerna från andra sidan Atlanten. Det är ju nästan två månader kvar till trading deadline så vi får väl helt enkelt vänta och se.

Lumber Jack: Härligt om Krizan blir kvar. Skönt med en riktigt bra andremålvakt.

Frisco: Vår nya kvinna i föreningen är snart på Mittnytt.

« · 706819 · »