1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533874 inlägg · 4126 ämnen

A new beginning, Silly Season 06-07

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
shinzawai:
Äh, vem tusan vill ha hit Foppa, då tar ju Skägget jobbet från Harald ju. Samma källor säger förresten att Pirro redan sitter på ett plan till Philly för att ta över rodret.

Icing-Ove: Är det inte dags att vi skapar en namninsamling? "Keep Hitch in Philly" skulle titeln vara.

Icing-Ove: "Foppa till Modo? Ja, allt lutar åt det...."

Nja, jag tycker det lutar åt Hitch till Vancouver jag ;-)

Foppa till Modo? Ja, allt lutar åt det....

Så blev tre nya tjeckforwards från NHL klara för VM. Det intressanta är att Milo har kvar sin plats.

Paddan: Vi kanske borde spara alla olika felmeddelanden vi får, göra ett kollage och skicka till kansliet.

Poffa: På tal om blöt kinapuff så verkar det vara ungefär en sån kraft i servern för modohockey.se. "Service unavailable"

Paddan:

Foppa, Gagne och Knuble vore en kinapuff i jämförelse.

Poffa: Gagne, Foppa och Knuble skriver väl på så fort Veckefjärdens GK:s banor öppnar för säsongen. För något mindre än så kan väl inte din "bomb" innehålla.

Råkade dra denna i Timrås gästbok av misstag. >.<

Sebastian Karlsson nu klar för Brunnäs.

www.brynas.se/news_read.asp?id=2318

Sa ju att EP/HM sällan har fel. ;)

GE OSS SUNDSTRÖM!

(Kaffeautomaten är paj så jag måste prata med versaler för att hålla mig vaken)

Poffa: Hahaha, den var bra! :)

Paddan:

Flyers är också utslagna, när skriver Gagne, Foppa och Knuble på?

knaskamilla: Jahapp, så var Habs Stanley Cup-saga all, då är det bara att vänta på besked inom kort om hur det blir med Susse då.

Poffa:

Tack för förtydligandet av det jag försökte få fram förut.

Poffa: Tack för det. Då vet vi vilka vi ska stena.

Och ja, Magnus sitter på kansliet.

Hawerchuk:

Magnus jobbar mer och mer med marknadssidan och allt mindre med websidan. Det stora sköts av ProAvia och Magnus lägger in bilder, nyheter och sköter forumet.

knaskamilla: Jo, jag vet. Jag känner till arrangemanget. Men nu är det väl så att webmastern även jobbar på kansliet, eller har han lagt ner?

knaskamilla: Sitter verkigen Webmastern kvar på Proventek?!

Jag trodde bestämt att han numera var anställd av MoDo Hockey, och satt på kansliet?

Men jag har säkert fel...

shinzawai:

Hej hå, hej hå, vem leverar webbservern då?

Hawerchuk:

Jag tror faktiskt inte att särskilt mycket av det som händer med sidan händer på kansliet. De uppdaterar lite nyheter och kan radera användare på forumet, men så himla mycket mer är det inte. Webmastern sitter på forna Proventek (vad heter de nu?), där jag gissar att de har någon sorts server där webplatsen ligger också.

friskaviljor.se och örnsköldsviks bangolfklubb fungerar inte heller när modos hemsida inte funkar..dom måste ju ha samma tjänst ..eller server eller nått..är inte så kunnig

shinzawai: Inte en chans att dom har en hel serverpark för den sidan du. Däremot kan dom fundera på att överge nuvarande tekniska lösning och anställa någon med lite fräscha kunskaper.

Hawerchuk: Jag är iofs inte avundsjuk på att fixa en teknisk lösning för en webbsida som har så många accesser per dag. De måste antagligen ha en serverpark med den trafiken de har. Undrar hur mkt min personliga dator med Apache 2.X skulle tåla i samtidig trafik...

shinzawai: Host Host!!

shinzawai: Precis. Och när jag sa leverantör så är det givetvis leventören av den tjänsten. Därför min smått ironiska svar. Funkar det inte får dom väl byta, så enkelt är det. Och jag antar att MODOs webbmaster har det yttersta ansvaret och även är den som skriver funktioner på sidan. Det är inte Ecke som ska sparkas om det nu är någon i föreningen.

Poffa: Aaww, sweet. PHP/MySql-stöd? Sugen på att hosta lite? ;)

Hawerchuk: Kan du förklara hur du fick det till ett förråd?

Självklart ligger Modohockey.se på MINST en webbserver, och när det blir 404-fel, databas-fel och diverse interna serverfel så känns det ganska logiskt att det är webbservern och dess komponenter som är problemenet. Den enklaste gissningen är väl att den blir överbelastad och/eller hänger sig. Om det vore så enkelt att det vore internetuppkopplingen som var problemet så skulle det vara löst på en eftermiddag.

Hawerchuk:

Det hade nog fungerat bättre. Min webserver hemma i garderoben har varit online (om man räknar bort de ungefär 5 timmar som min ISP inte fungerat) sedan 2005-02-20.

Hawerchuk: För ca 45 minuter sedan eller så, kunde man faktiskt besöka sidan, men bara i några få minuter innan servern dog igen.

shinzawai: Så MODO har en egen server som står och puttrar i något förråd menar du?

knaskamilla: det är knappast leverantören, det verkar vara webbservern som ballar ur.

Hawerchuk:

Jag skulle gissa att problemen beror på vilken leverantör de anlitat. Fast de tycker att leverantören är alldeles perfekt, så atte...

Hawerchuk: Det är inte ofta, men för en gångs skull håller jag med dig till fullo. :)

Gidde: "men han hade tyvärr ingen aning om varför siten dyker titt som tätt..."

Du skojar? Dags för MODO Hockey att byta både leverantör och personal.

Gidde: Schkandal att de inte får ordning på skeeten.

shinzawai: Jag frågade Magnus Svensson förra veckan när jag sprang på honom på lunch, men han hade tyvärr ingen aning om varför siten dyker titt som tätt....

Man kunde ju önska att det hänger ihop med heta nyförvärv, men så verkar det ju tyvärr inte vara...

//Gidde

shinzawai: Jaha, där dök Modohockey.se igen. Nyhetsuppdatering på G?

Gidde: Mjo. Men jag fick liiite hopp efter att Modo fått till ett möte med han iaf.

shinzawai: Det har det nog varit hela tiden...

Är rätt säker på att hans sikte varit Alperna hela tiden, det är där pengarna finns....

Gusse: Känns hyffsat kört för vår del..

knaskamilla:

förlåt då så mycket =)

Gusse: Om de påstådda 125.000 nobbades av Milo, innebär det per automatik att han får mer lön i Modo?

Gusse: Hmm, hade för mig att Expressen skrev något om en utlovad månadslön från LHF på 75.000 för Milo.

knaskamilla: Luleå sägs ha ebjudit 125 000 i löning ,,han hadde 45 i modo....så lönekrav på modo hadde han garanterat..

mattias - 74:

Men hallå, fel tråd och flera veckor för sent.

Frisco:

Apropå mat.. =)

Är detta nånting du testat med tanke på namnet

www.max.se/image.aspx?id=1538

knaskamilla: Det var tydligen svårt att hitta en personlig sponsor, men till slut var det någon som nappade.

« · 714257 · »