1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533876 inlägg · 4126 ämnen

A new beginning, Silly Season 06-07

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
shinzawai:
Äh, vem tusan vill ha hit Foppa, då tar ju Skägget jobbet från Harald ju. Samma källor säger förresten att Pirro redan sitter på ett plan till Philly för att ta över rodret.

shinzawai: Ni har ju redan ett kalaslag. Foppa skulle knappast platsa.

El Aka Ali: lol, Foppa platsar i varje lag.

modorules: Ska väl vara att han kan ta en backplats då. Men jag är tveksam.

El Aka Ali:

Han kan få bli busschaufför. Känns som att vi sparkat hur många sådana som helst. Fast så skadebenägen som gubben är får vi se till att ha en backup-chaufför också.

El Aka Ali: Back? Tänkte du dig Foppa som en back?
Tack för det skrattet. Peter kan slå ut Horava, det borde du veta.

knaskamilla: HAHAHA! nästan kul, INTE!
Det är bara därför att Foppa får spela i ett så himla dåligt lag att motståndarna hoppar på han och skadar han.
Men Foppa skulle nog bli bättre chaffis än dig.

modorules:

Garanterat! Jag klarar knappt av att ratta min bil, aldrig att jag skulle våga köra buss... Skulle vara ifall MIF (?) är i akut behov av en busschaufför då, det kan ju i alla fall inte gå så mycket sämre än han som körde deras (?) buss när han var full.

Men du tror väl inte att någon skulle hoppa på Foppa om han körde buss, va...?

knaskamilla: Jag tycker att ni skall pröva "Foppa" på backen. Han kunde spela i tillsammans med "Svarten". Ett offensivt och framåt backpar. Sedan skall Kurt få fortsätta med bussen. Han har löst sin uppgift på ett fullt godkänt sätt. Det såg jag när han stanna för att ta upp Helga när hon skulle till Stockholm. All heder åt Kurt.

knaskamilla: Oh ah Pasi Nurminen, say oh ah Pasi Nurminen! ;-)

knaskamilla: Jodå, det finns alltid någon som skulle göra det.
Men Foppa skulle platsa i MoDo.

knaskamilla: Om jag förstår den här länken rätt så har Foppa blivit nedgraderad till parkeringsvakt för parkeringen vid den nya arenan. Dessutom har han fått nytt "tröjnummer".

El Aka Ali:

Min far var satt på backen när han körde stridsvagn i lumpen. Passade en fegis som honom, säger han. Jag är skeptisk till att det hade varit någon höjdare i krig...

Foppa på backen. Hmm... Tja, han är ju i alla fall ingen fegis.

knaskamilla: Har jag aldrig påstått, men han är en jävel på buss.

Jag drömde inatt att Foppa presenterade sig själv som nyförvärv vid invigningen av arenan. Mitt uppe i folkmassan och jubel till Wells, så tar Peter över micken och förklarar att han kommer att stanna..

Det var en dröm att älska

MODOJohan: Jag har ännu aldrig lyckats drömma sanndrömmen att Maxim Sushinskij säger: "I want play MoDo next seasons. I see legend Lars Jansson my eyes"

Paddan: Om Sushinsky (väljer att stava det så) är snabb, vad var då inte Schälin? 8-)

MODOJohan: Tony Schälin ja, den legenden. Han var enorm. Nästan lika bra som Tommy Själin var han också.

Paddan:
En Tommy Själin som har lämnat tränarsysslan i Uddevalla HC.

Paddan: För egen del kommer jag ihåg en annan MoDo-storhet från den tiden - Per Lundqvist. Han hade väl något slags rekord över antalet elitmatcher i rad som höll sig länge och väl?

Paddan: SJ - Sch, pärer och potatis.

Dream Team: Tja, han missade väl inte en enda match i MoDotröjan under 14 års tid, har jag för mig.

MODOJohan: Äh, när man ändå är inne på att önska spelare, varför inte HC Vitkovice:s Zbynek Irgl? Fast han kanske har kontrakt även nästa säsong. Han gjorde ju i varje fall fina insatser i LG Hockey Games

Paddan:
Sa någon Tony Schälin?
I'm his No.1 fan!

Paddan: Japp, jag gillar också vad jag såg angående Irgl.

shinzawai:

"Men åh, skittråd! GE HIT RYKTEN ISTÄLLET!"

Rykten får man inte. Rykten gör man.

Jag ska kolla med min långa pålitliga källa Peter Sjölund han är en jävel på tillverka rykten.

Föresten Shinza, du är leftare va?

hellge:

Name: shinzawai
Nationality: wannabe-japanese
Length: 6'1
Weight: 170 lbs
Shoots: Left

:)

hellge: Är det samma Peter som jag tänker på?!

Lång, bullrig, hörs över alla på Kempis samt har en förkärlek för snickarbyxor?

:)

Gidde: Det finns väl bara en "Sjölund"...

Salle: Nejdå, jag känner tre stycken faktiskt :)

Gidde: Dom heter nog bara Sjölund men det finns bara EN "Sjölund". Och det räcker så bra så... :-)

Salle: Haha!

Ok, det är nog sant det ;-)

Har faktiskt bott granne med "Sjölund" för ett antal år sedan..

Men det har jag inte gjort med de andra Sjölunds.. ;-)

Gidde och Salle: There's only one United brukar det väl heta.

Samma gäller med Sjölund. Visst, han är lång och bullrig men också trevlig. han jobbar numera på Nordemans järn. Det är där han har sin ryktesspridarcentral.

hellge: Jo han är skittrevlig när man lär känna honom, men många tycker nog bara att han är just lång och bullrig....

Jag brukar råka på han nån gång då och då och det brukar alltid finnas nåt "nytt" från honom.

hellge: Japp, jag var där och handlade av honom för en vecka sedan :)

Är det Öberg som sprider ryktena till honom? (A)

Gidde: Om du menar Janne Ö så JA. Dom brukade spela golf tillsammans.

Salle: Nja, jag tänkte mera på hans chef ;-)

Golf!
Spelar han det?

FORE!!!

Gidde: Den gamle domaren... J-r vad bra han var.

Hedström verkar enl Lillasystrarna och kvällspressen krypa allt närmare Timrå. Riku Hahl dito. Tänk om de får de båda + Nordgren.. Huga, då vill då inte jag gå på derbyn i vinter.

shinzawai:

Instämmer helt. Då blir det absolut inte nå roliga derbyn :/. Men eftersom det dröjer så nu med värvningar till modo kanske det betyder att det är 4 riktigt stora namn klubben jobbar på.

Sundström är den enda som jag tror kommer spela för modo nästa säsong av dom stora spelare det har ryktats om. Nordgren väljer Schweiz eller Timrå.

Nä nu hoppas jag verkligen Ecke pressenterar någon riktig klass lirare till veckan. För ju längre man väntar ju färre klass lirare är kvar på marknaden.

shinzawai: då får dom oif en riktigt bra förstafemma men öviga laget är inte nått som imopnerar.

Modoante: Förvisso. Men vi har ingen imponerande bredd på forwardssidan direkt just nu. Vi har 2 hyggliga kedjor, men vi behöver en förstakedja med säg, Susse/Nordgren/?. Då kan vi bli farliga.

shinzawai: ...och som tredjelänk Maxim Sushinsky? ;)

Paddan: Honom skall vi hava!

shinzawai: vi har iaf en bättre bredd på forwardssidan än timrå och får vi susse plus Nordgren alt Weins så kan vi sätta två riktigt starka kedjor offensiva kedjor på isen på isen.

Ser att de lagt in Oscar Steen som rykte på Aftonbladets silly season sajt.

Petey21: Inte direkt aktuell lista dom visar upp. Horava står som rykte för Lulio t.ex.

Petey21: Skulle inte Oscar följa med brottslingen till SSK eller var det Lindbergs karl?

Krizan verkar inte ha särskilt mycket att göra ikväll. Slovakien leder matchen mot Kazakstan med 3-0 och skotten med 37-7 efter två perioder

Paddan:
Nu vet vi ju att Foppa inte kommer att spela med er iaf denna säsong, tror inte Corey Hirsch vill spela i samma lag,,eller förresten det är nog det han vill, så han inte blir lurad igen ;-)

Kolla länken på Rumoured Transactions :-)))))

« · 714257 · »