1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 543266 inlägg · 4151 ämnen

A new beginning, Silly Season 06-07

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
Paddan: Inga forspaddlingar eller annat elände verkar det som. Skönt.

Icing-Ove: Ett litet reportage om MoDos läger i Norrfällsviken

Sandis Ozolinsh verkar vara på väg att lämna NHL för Europa. Kanske Foppa kan övertala sin gamle lagkompis att krita på som sjunde back i Modo.

Gidde:

Match 6 hade Kaberle en stor otursdag, styrde in en puck i eget mål. I den 7:e avgörande var det många som lyfte sig och kämpade otroligt inför sin hemmapublik. Kaberle gjorde ett mål och såg riktigt glad ut när matchen var över och de vunnit.

Paddan:

Hehe!

Det ser ju ut som om dom tänker slå ner honom faktiskt!!
Och nog ser han väl ledsen ut också, den stackars Frante?

Lumber Jack: Äh, det märker du väl att Frante inte trivs i Raleigh, den stackarn. Klubbkamraterna hytter ju med näven mot honom.

Paddan: Corrosion of Conformity och Confessors hemstad lämnar man inte frivilligt om man är högkulturell. Det ska vara för de stuvade makaronerna och falukorven då.

Jag kan tänka mig att Pepper Keenan, som ibland lirar i en Carolinatröja, firar på bra för tillfället. Vem vet, kanske Vinnie Paul har lärt honom hur Stanley Cup-segrare bör firas. Med strippor och spånk på hotellrummet, ut med bucklan genom fönstret ned i poolen. Ja nästan i alla fall. Den landade visst på poolkanten och knycklades till lite. Men det var förvisso i Texas det...

Paddan: Man ser ju på den här bilden hur mycket han längtar hem till Övik, för i Raleigh verkar han ju ha det så dåligt ställt att han inte ens har råd med rakhyvlar.

Wayne Gresky: Så har då Frante också blivit Stanley Cup mästare, dags att aptera bomben?

Wayne Gresky: Bertuzzi vore en bomb. Sedan har väl heller inte Jovanovski skrivit nytt kontrakt va?

Undra om det förresten har snackats hundra namn i denna bomb än så länge. Är något namn rätt Poffa?

knaskamilla: Håller med, men vi lever ju inte i en perfekt värld.

Wayne Gresky:

Sant, fast hellre typ...Rögle, än Leksand. Tycker jag.

knaskamilla: Det var ju klart att han skulle flytta. Visst hade man hoppats på att han skulle bli proffs i NHL, men hellre Leksand än succé i Timrå eller Skellefteå.

Bad_Brett: Näslund har ju en utfryst kompis...

För Vancouver, alltså.

MorganaLefaey: Här har jag missat något. Har sedins inte skrivit på?

Portello:

Så Kung Morten hamnade där. Det var trist.

Bad_Brett: Iofs så är ju Sedinarna lagkamrater men då borde man kanske inte lagt fram det på det sättet, eller så är poffe en liten lurig en och försökte försvåra för oss andra att lista ut att det var just Henrik som inte var sugen på spela längre för att sedan övertala Daniel att vi hade det ganska bra hemma och fattiga är vi ju inte heller. Vi kommer få en sådan kultstatus i Övik om vi drar hem redan nu så vi kommer aldrig behöva betala när vi skall köpa korv på statoil.
Eller så var det tvärt om, eller så var det inte alls så och man bara skriver en massa för att man har lite att göra på jobbet.

Som ni säkert noterat så är Green klar för Leksands IF.

Wayne Gresky:

Jag tror inte ens Näslund överväger att spela igen. Det är helt enkelt inte hans stil. Vantrivs han, så kommer han lägga skridskorna på hyllan och äta grillad kyckling hela dagarna. Dessutom så är han inte samma spelare som han har varit och han kommer få det svårt att anpassa sig till elitserien. Det enda som talar för honom är att det vore en "bomb".

Sedinarna tror jag inte heller på. På Poffa lät det som att de arbetade med en spelare, som i sin tur övertalade en lagkamrat att följa med.

Wayne Gresky: Spekulera inte i Näslund. Han vore min absoluta drömspelare, bara tanken får mig att drömma rosa. Det där med Sedins gör mig lite kluven, innerst inne hoppas jag att det blir något annat. Dom har minst fyra år kvar i NHL innan dom kommer hem. Tills dess hoppas jag på något nytt och fräscht.

Wayne Gresky: ...och ja, jag vet att han har två år kvar på kontraktet, men kontrakt är till för att brytas!

MorganaLefaey: Sedins har ju klargjort att de vill ha en duktig löneförhöjning för att skriva på nya kontrakt med Vancouver. Annars har de ju det vanliga hotet att sticka hem och lira med MoDo ett år. Detta räknar jag dock bara som ett bonusscenario och hoppas att bomben är något annat.

När vi ändå pratar Canucks så har det ju förekommit en del rykten om att Markus inte direkt är jättekompis med resten av laget. Han har haft en misslyckad säsong och Vancouver skulle nog inte gråta om han flyttade så att det frigjordes utrymme i budgeten så att laget kan behålla Sedins och Jovanovski samt köpa lite nya spelare. Han må ha sagt aldrig mer Sverige, men han är en spelare i världsklass och någon Foppa kan tjata på...

Bad_Brett: Är personligen inte speciellt imponerad av någon spelare som kommit som Peter övertalat eller sagt skall vara bra. Så får hoppas på att bomben är någon tvilling, eller någon som Harald redan innan hade koll på.

Paddan:

Aha! Mitt rykte växer i trovärdighet. Jag skrev häromdagen att Forsberg (Kent, Peter eller båda två) arbetade med bomben. Hur otroligt det än låter så tycks Kent ha ett finger med i spelet, men förmodligen endast som en kontaktperson till Peter. Fortsättning följer...

Paddan: Det kanske var så, satt ju med enbart holmen och bjästabor så ibland kändes det som om de kände varenda kotte där. Men det var roligt och bra väder och trevligt folk så jag är nöjd och glad, dock besviken att man missade haralds förhandlingar i blindo då han inte lär ha hört ett ord av vad den han pratade med i telefonen sa.

MorganaLefaey: Det var ju så mycket trafik runt ert bord så ni kunde ju förstås inte se att Harald och Kent satt bara en bit till höger om er. Gert-Idolfs bord var ju dessutom ordentligt skyltat ganska rakt framför där jag satt.

Paddan: Missade man detta, iofs så hade vi ett bokat bord i namnet Gert-Iolfs och satt lite på sidan. Jag menar om inte utseendet ens skrämde bort finfolket så kanske namnet på skylten gjorde det... för inte såg man någon Harald från ens egen plats.

Måste faktiskt säga att holmen blues är en liten bit kultur som väldigt många missar pga av förutfattade meningar. Kan personligen säga att jag fann årets låtar lite sämre än fjolårets men det var nöjsamt och trevligt att sitta ute i finvädret och äta lite picknickmat och förtära en öl i timmen.

Paddan: Japp, för oss obotliga romantiker kan det inte vara tal om något annat.

Sen är det glädjande att Harald var på Holmen blues, det är liksom lite rought, lite äkta över den tillställningen.

Paddan:
Hade en skäggig man i USA snackat om en bomb och skrattat så tror jag att Hinotes favoritbyrå FBI knackat på hemma.

hellge: Igår under Holmen Blues såg jag Lückner samtala med Kent, prata i mobiltelefon och skratta. Måste ju givetvis vara bomben det samtalades om. 

Petey21 och Cyklob: Äh, twinsen från Jerfed har inte skrivit något kontrakt ännu. De är innehållet i bomben. Poffa sa att det var en tvåstegsraket, tvillingar är väl oftast två. Timrå och SAIK håller på att hoppas ihjäl sig på Hedström. Han har trots allt bara gjort 27 poäng i NHL, twinsen gjorde drygt 140. Man måste ha perspektiv på tillvaron.

Sen tror jag att Sillybomb-ryktet levererades på verandan på Veckefjärdens golfbana. Skägget, MoDospelarna och diverse hockeyfolk är nästan alltid där. Antingen känner Poffa dessa eller har han bara stora och bra öron, skit samma vilket.

Petey21, ta hojen över slussen och ta del av lite ss-snack på verandan.

Fast det är klart, Hinote är en trevlig energispruta även han.

...håll drömmen levande...

Petey21: Ja, vi får verkligen hoppas att en medioker spelare som Hinote INTE är bombmaterial. För då får vi verkligen problem.

Cyklob: Hoppas vi får se bomben brisera snart, nu har ju flera andra lag tokvärvat på slutet. Och personligen skulle jag gärna se att Hinote är en del av denna tvåstegsbomb. Fast oavsett vilka spelare det handlar om lär det vara något utöver det vanliga, annars skulle det ju inte vara just en bomb. Så den som lever får väl se, som det brukar heta!

Martin S: Också fattat det som bomben är 2 forwards. Fast skulle Kabben flytta hem så är han mer än välkommen :)

Martin S:

Samma här, en spelskicklig center och en ytter av klass. Nu vet jag inte exakt hur insatt min källa är, men infon om att Kaberle är på gång har kommit från en välkänd profil inom MoDo's organisation som ni alla vet vem det är.

Att en kompis till Forsberg ansluter känns inte alls omöjligt heller. Vilka spelare av klass och som känner Forsberg, står utan kontrakt och kan tänkas vilja röra sig?

Martin S: Jan Marek, det vore väl en liten bomb. Läste att han och Rangers inte lyckades komma överens om ett kontrakt för kommande säsong.

Bad_Brett: Är verkligen Kabben den äldre en bomb? Han är 33år så en flytt "hem" till sitt älskade Örnsköldsvik är ju inte något orimligt scenario. Om han dessutom vinner Stanley Cup inatt så tror jag att detta bara påskyndar hans beslut.

Min tidigare uppfattning har varit att bomben är två forwards.

Jag fick höra häromdagen om två spelare som MoDo sägs vara intresserade av, som garanterat inte tillhör Poffas bomb eftersom spelarnas agent kontaktade MoDo långt efter att Poffa började snacka bomb. Tydligen ska de vara för dyra för att vi ska få se bägge i MoDo i höst.

Tyvärr vet jag inte mer än så, då killen som har kontakt med agenten hade fått lova att inte avslöja något (stackaren).

Bad_Brett:
Nä jag inte hängt med nå om bomben , men jag tror det dröjar ytterligare 1-2 säsonger till innan kaberle flyttar till europa

WarhawK:

Om du har följt med här så är Poffas bomb två spelare av yttersta klass. Frantisek är en spelare av klass med MoDo-rötter. Känns inte alls omöjligt.

Bad_Brett:
Visst han kan ju gå till er eftersom spelat här förr , men jag anser alla 30 NHL klubbar ett rimligare alternativ för han för han har ju inte gjort bort sig denna säsongen så

WarhawK:

Det är mycket riktigt. Jag borde ha kollat upp det själv innan jag postade mitt inlägg. Jag skrev mest ner vad min källa sade till mig. Antagligen undvek han att nämna förnamnen för att inte avslöja för mycket. Då hoppas vi på Frantisek nu.

Bad_Brett:
Tomas kaberle står under kontrakt med Toronto som han förlängde under denna säsongen och brorsan Frantisek gå till vilken NHL klubb han vill , så orsaken till det ryktet låter som det inget annat än ett ryktet om dom

Bomben lär innehålla två spelare, en back och en forward. Backen sägs vara någon av bröderna Kaberle, som trots bra poängproduktion vill flytta på sig på grund av att han trivs dåligt i sin klubb. Vidare verkar Forsberg själv vara inblandad i scoutandet och försöker övertyga en forward av klass. Peter Forsberg är sugen på att återvända till MoDo för att ta ett SM-guld, men endast om han känner att MoDo får ett tillräckligt bra lag för att ha någon chans, därav hans försök att värva spelare till klubben. Återigen nämndes inget förnamn, så det kan vara pappa Kent som är ute och scoutar också.

Sedan får ni själva avgöra hur mycket ni vågar tro på. Vågar Poffa möjligtvis dementera någon av dessa uppgifter?

om modo gör en toppvärvning och sen behåller pardavy så skulle dom ändå få ett ganska bra lag..

MODOJohan: Förstår inte varför man skulle behålla Pardavy, det skulle i så fall vara ett tecken på att de spelare man varit ute efter försvunnit.

Wayne Gresky: Hah, min första tanke också. Kanske finns många pubar och brudar där :)

Paddan: Knall med ett tvåårskontrakt...

thebigmodogoz: Tja, det blir inget spel i MoDo till vintern för Pavli i varje fall.

"MODO:s 29-årige slovak, Rastislav Pavlikovsky, var lagets poängkung den gångna säsongen. Slovaken gjorde 32 poäng på 48 matcher. Något elitseriespel till hösten blir det dock inte för Pavlikovsky som skrivit på för ZSC Lions. Kontraktet med den schweiziska storklubben är på 2 år."

« · 726755 · »