Fast jag kom att tänka på att han haft väldiga problem med sina axlar de senaste säsongerna, så det var nog ingen vidare önskespelare ändå.
MorganaLefaey: "Eller så får vi se till så att vi handlar mycket mat och öl så fort isträningarna startar så att de inser att de kan bredda ytterligare."
Menar du inte "...så att de inser att de måste bredda stolarna ytterligare".
Känns väl som att nästa eventuella förstärkning borde ske på backsidan, det är ju där vi inte har någon vidare slagstyrka än så länge. Även om Ecke säger sig vara riktigt nöjd med backbesättningen.
Samtidigt skulle det inte sitta fel med till exempel Marek Svatos, han har så vitt jag vet ännu inte kommit överens med Avalanche om nytt kontrakt.
Paddan: "Det är väl bara att hoppas på att det istället var FBKs formtopp i slutspelet och MoDospelarnas minst sagt miserabla slutspel med ett spel där man inte verkade vilja ställa upp för varandra som var den avgörande faktorn."
Ja, det var nog det jag var och fiskade lite efter. För FBK´s spel nådde väl en nivå högre i slutspelet än tidigare under säsongen, något som kanske inte MoDo, ej heller något annat lag, vad det verkar, var riktigt förberedda på. Orsakerna till att Krizan tappade så mycket just där behöver ju inte bero på det som FBK själva talade om, d.v.s att man på förhand hade studerat honom, och läst hans brister.
Dream Team:
Det berodde på att MODO:s backar lät FBK åka åttor runt dem och därmed lämnade Karol helt ensam i stort hela tiden. FBK:s sönderläsande taktik var ju verkligen en storsäljare. Skjut högt, skjut ofta, få sidledsförflyttningar osv. Tänk, det måste man nog vara raketforskare för att komma på.
Wayne Gresky:
Nej, i helgen. Och tills jag hör något annat så ska det fortfarande finnas chans att knallen kommer.
Döme ingick inte i bomben. Men enligt min källa så är det fortfarande inte otroligt att en eller två av de som ingår där ändå kommer. Därför tänker jag inte säga något av namnen.
I övrigt tycker jag Döme är en mer än godkänd värvning om man ser till spelartypen. Han vet var målet är och han är rätt kraftig och vet i alla fall hur man tacklas, även om det inte är någon Scott Stevens. Jag är nöjd.
Albert Hall: 1.Självklart hoppas vi på att Krizan kan göra en lika bra... om inte bättre... säsong än ifjol. Samtidigt så börjar det väl bli dags för Zacke att på allvar visa att han vill vara med och konkurrera om platsen som förstemålvakt, fast jag tvivlar på att han har tillräckligt hög kapacitet för det.
2. Du menar om, t.ex, Hasse Jonsson bara skulle kunna spela 28 matcher under en säsong. Tja, tro hur det skulle fungera?
Som pessimist så tror jag att Döme får en riktigt trög start men kanske så småningom kan komma upp i ungefär 0,5 poäng/match i snitt.
Modoante: Micke P spelade väl bland annat med Svarten och Horava en sväng, medan Öberg, Hella och Pasi bildade en trevlig kedja. (I varje fall i programmet inför matchen mot SSK den 10/12-05).
Får väl hoppas att Pasis utveckling fortsätter ordentligt framåt, det mer eller mindre lovade Ecke på årsmötet.
shinzawai: Ja nog f-n ser det hyffsat ut. Gjorde ju en laguppställning i början av juni och när man stoppar in Döme i den så ser det ut så här.
Målvakter
60 Krizan, Karol
30 Zajkowski, Michal
1:a lina
3 Timander, Mattias
32 Viklund, Tobias
11 Tuominen, Pasi
43 Sundström, Niklas
15 Salomonsson, Andreas
2:a lina
5 Jonsson, Hans
34 Wargh, Tommy
28 Horava, Miloslav
39 Svartvadet, Per
10 Skröder, Per-Åge
3:e lina
38 Andersson, Adam
8 Hedman, Oscar
18 Öberg, Peter
XX Döme, Robert
20 Steen, Oscar
4:e lina
43 Öman, Niklas (*
6 Enström, Tobias
40 Gästrin, Magnus
4 Hellström, Mattias
33 Nilsson, Johan
Res.
19 Pettersson, Mikael
22 Enström, Tommy (*
27 Dahlberg, Johan
29 Molinder, Andreas
(* Läge för Sundsvall???
Har man råd att ha Micke P, Molinder och Dallas på bänken så fins det bredd i truppen.
Nu tror jag iofs att våra ungdomliga backar kommer att utvecklas en del men att ta det för givet kan bli en dyrtänkt tanke.
Svatos är definitivt en sniper som jag skulle vilja se i modo. Men som du säger så kanske det vore väldigt riskfyllt med en sådan värvning.