audiblegiraffe:
Du antar ju helt enkelt att juniorerna inte kan spela sig in i truppen av egen kraft, utan att de måste ta en plats som ingen annan krigar om. Skulle det stämma har de inget i A-truppen att göra.
Jag förstår inte det negativa med att man skapar en bredd på försäsongen och sedan bantar truppen till normal storlek. De spelare som inte platsar, oavsett ålder, kommer man att sätta på bänken eller skicka iväg. Molinder, Nilsson och Dallas får helt enkelt kämpa sig till sina platser, det låter som ett bra sätt att utvecklas. För alla dessutom, inte bara juniorerna.
Someone drove way too fast on the straightaway at Addison and hit the brakes. The key with the Zamboni is, you don't hit the brakes. If you're hitting the brakes, you're done for. He slid into the boards, and the metal (sideboard) brace bent in. The whole glass came down. It was unbelievable. We called it a ZUI - Zamming Under the Influence."
audiblegiraffe: Jag förstår inte varför du hetsar upp dig så förbenat redan nu. Vänta och se hur Harald formerar truppen INNAN du börjar predika.
Sen är det lite underligt att du som junis-fantast inte tror mer på deras förmåga. Alla såg ju att både Molinder och Nilsson fungerade i ES redan ifjol. Eller tror du att Harald helt plötsligt bara tittar på gamla meriter.
audiblegiraffe:
För det första är det 12 seniorer på forwardssidan, om du räknar bort Enström. Det betyder att om man använder alla dem så är det Molinder, Dahlberg och Nilsson som slåss om att få sitta på bänken. Men vis av alla tidigare säsonger så brukar det vara minst en forward per match som är skadad i snitt. Det innebär att minst en junior får speltid på forwardssidan i varje match och att en får sitta på bänken med chans att komma in.
Du snackar om spelarutveckling, vi har sju (Enström borträknad) spelare i truppen som är född 86 eller senare. Det är spelarutveckling. Att två stycken kommer få slåss om platsen som ersätter skadad forward, samt att en får sitta på bänken med chans till inhopp är också spelarutveckling.
Vi kan inte skola in tre-fyra junisar varje år, oavsett hur mycket du vill det. Det är trots allt en ES-klubb som i år mer än någonsin är beroende av att det går bra, det är inget jävla dagis.
audiblegiraffe:
Just nu känns det som du svamlar. Man har inte värvat för mycket forwards, man har värvat klokt och efter vad Harald vill ha. Enström får lämna, en till ska gå. Jag hoppas att det blir Gästrin, men tror tyvärr inte det. Dahlberg kan man låta gå mellan A-laget och J20. Selin likaså, om det behövs.
Med Enström i Sundsvall (?) och Dahlberg i en Jojo-roll så har vi 14 forwards. Lägg därtill att en till ska bort så har vi 13 bofasta. Klockrent.
audiblegiraffe: Harald sa i en intervju i veckan (ÖA?) att 2 spelare ur A-truppen skulle till andra lag inte 3 som du skriver.
Så verkar det då vara klart att Tommy Enström får se sig om efter en annan klubb. Då har jag hittills 50% rätt vad gäller de som inte får en plats i truppen.
Cyklob:
Angell såg jag i ett antal TV-matcher under förra säsongen. Ena gången var han dominant och gjorde vackra mål och spelade rejält, för att nästa gång vara så vilsen och bortkommen att han såg ut som en 13-åring. Kan han höja sin lägstanivå kommer han bli en riktigt duktig back och en stor tillgång för Brynäs, annars är jag rädd att han kommer få problem i ES.
Cyklob: Äh, sin vana troget har väl säkert BIF formtoppat lagom till en försäsongscup, denna gången SCA-cupen. Det säger ganska mycket också när man dessutom, då man skulle välja konstnärlig utsmyckning till hallen valde att placera en rulltrappa i entréhallen. Tydligen skall denna skapelse påminna om de svåra kvalen då det sägs att rulltrappans åkriktning bestäms av en slumpgenerator.
De där TIK de vet man ju kommer att få en lika ljus framtid som ett paket Nutrilett hemma hos Göran Persson, medan vi däremot kan lite i skymundan smyga oss mot toppen och bosätta oss strax under de fyra stora. SM-guld!
Deas: Håller med om att nyförvärven är en uppgradering av det som tappats, rent namnmässigt. Men man måste alltid finna en spelare de passar ihop med och att sociala skall fungera mm. Sen måste man väl säga att det finns en del lag som har finare namn på inkommande än vad modo har. Så att säga att bara för att vi har ett bättre lag på papperet säga att vi skall komma bättre till i serien det är något jag inte tänker göra.
Jag hoppas fortfarande på ett fint namn både frammåt och bakåt för då blir vi farliga.
Dream Team: Visst är det så att han har sin styrka i sitt defensiva spel, men man kan inte heller blunda för att han faktiskt producerat en hel del poäng där borta om man jämför med en massa andra spelare som värvats till ES som framhävs som stora offensiva krafter. Som modoit får man inte heller blunda för att han de senaste säsongerna producerat mindre och mindre vilket gör det väldigt intressant att se om man lyckas få igång susse och om man lyckas finna spelare som han passar ihop med.
Man kan bara hoppas på att omställningen inte tar så lång tid och att han fått tillbaka känslan för hockey för nog har det låtit som han varit lite less de senaste åren då han knappt fått speltid även om han varit ombytt.
Kul att Hasse verkar gå mot ett bra år, om man går efter landskamperna. Det kommer att betyda oerhört mycket.