shinzawai:
Jag såg två perioder. Under den tiden var Hasse bäste back och Viklund skötte sig bra. Viklund var för övrigt riktigt nära att göra ett snyggt mål precis i slutsekunderna av andra perioden.
Poffa: Från intervjun med Wargh på modohockey.se
"På tal om powerplay, är detta något som ni har tränat extra på i sommar?
->De nya reglerna gör att det blir ännu viktigare med ett bra powerplay och visst är det givetvis en viktig del av träningen. Vi har tränat ganska mycket powerplay så här långt."
Det är bara att hoppas att det kommer att se bättre ut när serien börjar då, det lät i varje fall på tongångarna på träningen i torsdags som att Harald var nöjd med hur spelarna uppträdde när de tränade 5-4.
Bad_Brett:
Dina vänner har rätt, du borde börja i terapi. Ta två valium, i alla fall.
Poffa: Hockeycentralen har börjat nedräkningen till seriestarten med två artiklar om MoDo. I den första går man igenom laget, spelare för spelare.
"Trots förhandshypen, så ser Modo inte på pappret bättre ut än förra säsongen – i alla fall inte relativt sina närmaste konkurrenter i serien. Man har seriens bäste målvakt, en uppsättning klart kompetenta backar och en handfull riktigt intressanta forwards – men det räcker inte i sig till en topplacering med automatik i elitserien numera. Ångermanlänningarna hoppas mycket på Niklas Sundström och Robert Döme framåt – något som kan bli ett ödesdigert misstag och har också varit det under försäsongen.
Ranking: 8"
I den andra artikeln försöker man svara på frågor som "Vad kommer Niklas Sundström att betyda för Modo och tillföra på isen den här säsongen?"
Albert Hall: Att tippa tabellplaceringar överhuvudtaget känns hopplöst, men människan verkar vara fascinerad vid olika former av listor om det så är kedjeformationer, hitlistor eller inköpslistor... och i vissa fall kan dessa tre sammanfalla till en och samma lista.
Enligt expertisen skall ju Frölunda, Färjestad, Linköping och HV vara ohotade, men jag tror att Luleå och Brynäs i varje fall vill ha något att säga till om
Hawerchuk: Visst kan man väl säga som så att de på vissa spelare har tankar som är milsvida ifrån vad man själv har medans de på andra har tankebanor som stämmer med en själv, och då pratar vi både positiva och negativa tankar.
Något som jag verkligen gillar är Jantes svar på varför det gick lite trögt för O Hedman den senaste säsongen. Gillar när man säger "då han varken är särskilt stor eller har en blixtrand skridskoåkning". Hur stor skall en spelare vara för att vara stor? 190cm+ och 100kg+ för det finner vi ju så otroligt många av i elitserien.
En sak som stämmer är väl att modo inte på förhand har några ruskiga offensiva toppar. Och hur bra kommer det att gå med 2st defensiva centrar i de 2 första formationerna.
MorganaLefaey: Det är klart, nu när du nämner det så brukar man ju inte direkt vilja meddela nyheten att spelare lämnat laget. Man kanske är rädd att det skulle skapa The Heart Attack of Hockey.
Jo, fast laborerade inte Harald ända till seriestarten... och ännu längre... med laguppställningen under förra försäsongen, eller minns jag fel?
Gidde:
Drömmer du om någon annan man?!
Själv drömde jag om Jessica Alba i natt...
shinzawai:
Jo, det självklara är ju naturligtvis att han skulle sagt:
"- Vi håller som bäst på med att titta över den, en eller två forwards ska till, Bomben som det talats om. På backsidan är det dock klart med besättningen, konstaterar Holmberg vidare."
Kul att Hasse verkar gå mot ett bra år, om man går efter landskamperna. Det kommer att betyda oerhört mycket.