Paddan: Det måste man säga är imponerande. Tenkrat hade man inte alls nekat till. Konstant proucerat i finland samt faktiskt varit i samma lag hela tiden där. Lite farligt dock att skriva 3 år då de inte sett hur han ser ut i sverige. Men en spelare i hans kaliber lär nog fungera utan större problem.
Tänk om reglerna för artistskatt kommer förändras nu med en ny regering. Man kan aldrig vara säker. Kanske inte blir så billigt om man har riktigt otur.
Timrå kommer i alla fall bli farliga. Eller bli och bli.
Gidde: Vilken tur att man är ungefär lika bra på finska som på sanskrit, anundsjömål och liknande saker. De enda två saker man i regel förstår i artiklarna om Tommi Kovanen är "Tommi" och "Kovanen".
Så har TIK tydligen gjort en Bartecko, dvs tecknat ett treårs artistkontrakt med Petr Tenkrat.
Kanske inte direkt var en fråga jag ville få ut, utan mer en fundering. Även om man sitter och jobbar medans man skriver och säkert plockar bort och lägger till halva meningar hit och dit och tillslut tappar tråden i uppbyggnaden så chansar jag på att de flesta förstår vad man menar.
Lumber Jack: Nu är jag en ganska statistik k*t person, vilket inte alltid gör spelarna rätt. Men om han nu skall passa in i den nya regeltolkningen varför har han de 2 senaste säsongerna klart ökat sin utvisningsmängd? Han borde väl gynnas av dem kan man tycka om han är riktigt spelförstående och snabb på grillorna.
MorganaLefaey: Tja, en sån som Timander är ju inte heller direkt någon som skickar in motståndarna i sargen med ett brak. Men han spelar smart och lurar oftast ändå skjortan av motståndarna.
Nä, lite kaffe, en saffransbulle och sedan tillbaks till 24-timmarsmaraton med SpongeBob Squarepants
shinzawai: Det är väl lite som halvinköpen i sportbaren där man skrivit under ett kontrakt på en öl/cider genom att betala för denna... men man måste vänta till perioden spelats färdigt för att få använda sig av ölen/cidern för att släcka törsten.
Men det är väl ungefär ett dygn kvar till den där deadlinen går ut, om jag har förstått saken rätt. Förhoppningsvis ger väl JYP med sig och skriver på övergångspappren.
TIKbiff: Det återstår väl att se, fast så här i förhand kan jag väl inte annat än hålla med. Själv tycker jag dock att Vojtek Polak verkar mest intressant av de där tre. Tillhör väl en av Dallas Stars top prospects, har jag för mig.
Jahapp, då var det dags för Oscar Steen att packa väskorna och bege sig till Finland, som ersättare i Tre Kronor för Tim Eriksson.
knaskamilla: Det verkar som att det eventuellt kan bli lite problem med kontraktsskrivandet.
"Lückner berättar att han inte är helt insatt i historien, men vet att Kovanen som är lagkapten i laget, blivit lovad att få lämna JYP om han skulle få anbud från utlandet, ett löfte som sedan bröts. Men Kovanen fortsatte sedan spela, men relationen blev till slut allt frostigare."
Pasi berättar lite om Kovanen:
"– Han har ett väldigt gott rykte hemma i Finland. Jag har aldrig spelat med honom men vet att han är oerhört skridskoskicklig, är väldigt passningssäker och har ett bra skott. Kovanen är också väldigt duktig i power play, säger Modo-forwarden Pasi Tuominen som verkligen ser fram emot den här övergången."