1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533352 inlägg · 4126 ämnen

A new beginning, Silly Season 06-07

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
Mano: Eftersom han inte hänvisar till något så skulle jag anta att det är sveriges outstanding mest korkade sk hockeyskribent (då vet vi ändå att det finns en uppsjö av idioter i branschen) som gissar hej vilt. Då tror jag mer på Kärpet...

Mano: Fabulerande är ju alltid kul, särskilt i bloggform.

Om jag inte minns fel så stod det något på solohockey om att det fanns intresse från två andra lag i den schweiziska ligan att kontraktera Hedin.

Nu skulle man ju gärna vilja veta om det finns mer än bara lite hederliga egna spekulationer hos herr Ros i länken till höger. Att Pierre inte nödvändigtvis hamnar i Modo fattar väl vilken fårskalle som helst, men har han täckning för Malmö? Eller är tycker han bara att det är lite lajbans att ta det minst tänkbara?

shinzawai: Sitter hemma och skruvar ihop en data och lyssnar på webbradion. Hepp!

MorganaLefaey: :)

shinzawai: Man försvinner 2 minuter för att hämta kaffe och helt plötsligt så står det 3-1. Så länge det är fler modomål så spelar det ingen roll, men synd att släppa in ett mål direkt efter SH målet.

Hawerchuk: Funkar det lika djävla dåligt för dig med c more online som för mig eller kör du ngn annan variant idag?

Jag har en slideshow med ljud typ.

Frisco: Kan inte Eklund bättre än att kalkera en text från Hockeycentralen - och inte ens bjuppa på källhänvisning? Han kan väl för klån ringa upp nån i klubben och kolla om det är hett? Eller ännu bättre ringa upp Pierre själv och kolla så att han inte redan är klar för tyska ligan?
För övrigt är jag helt klart för honom i gänget igen. Jag föreslår ett kontrakt på två och en halv säsong.

Hawerchuk: Tärnström är grymt överskattad, bara stråt vassare än Lintner defensivt.

Gidde: Anar en viss delning mellan två helt olika läger bland supportarna. De som tror Hedin är en Dick Tärnström in disguise och de som tror att Hedin är en råsopa som flyter omkring på gamla (Hållberg-)meriter. Jag sällar mig nog en smula till den senare skaran.

Frisco:

Gärna!

Frisco: Känns inte som om artikeln tillför något nytt. Det anmärkningsvärda är väl att det tog en dryg vecka för ÖA att snappa upp ryktet och lägga ihop ett och ett.

Är en ickepoänggörare som Hedin lösningen?

Poffa: Jag hade inte passat på den snubben hit upp.

shinzawai: 200 extra utvisningsminuter på SSK då. Kul för dem, då kan de träna på BP.

Chris Dingman till SSK. Va fan?

Stigsson: Det har ni definitivt. :)

shinzawai: "Förresten, sen när brukar Modo ha svårt mot topplag? Det är mot sopgängen jag blir orolig."

Det låter utmärkt, då kanske vi har poängchans på torsdag. :-)

Hawerchuk: Jag tycker att Modo fortfarande spelar bättre mot topplag än mitten/bottenlag så jag är inte alltför orolig, men visst är det tuffa matcher. Det gäller att våra trasiga killar kommer tillbaka, håller dåligt att köra på decimerat manskap mycket längre till. Hoppas Svååårten inte hämmas alltför mycket av sitt specialskydd/knäskada.

shinzawai: Hur jag lyckades fumla dit LHC vet jag inte, sak samma. Men varken HV, DIF eller FBK borta är några drömmatcher, topplag eller inte.

Hawerchuk: Förresten, sen när brukar Modo ha svårt mot topplag? ;) Det är mot sopgängen jag blir orolig.

Hawerchuk: Bra att du påminner mig, jag jobbar när Modo spelar dubbelmatcher i Karlstad, det måste jag göra något åt!

Satt och tittade igenom spelschemat i november. Grymt tuffa matcher, bl a fyra raka bortamatcher om dubbelmötet mot FBK räknas in, samt två möten med HV och ett mot LHC. Men, det är också tufft att vinna.

Hawerchuk: Gnälla? Nu får du ge dig. Du lär ha mått gott lockoutsäsongen du, din skygglappsbärande räkäkare. :)

Jag är rätt nöjd att det sket sig med Kovanen faktist.

shinzawai: Att ifrågasätta för ifrågasättandets skull är inte alltid en hit. Hela agerandet från Eckes sida är totalt odramatiskt och ändå ska du gnälla, din gnällspik. ;)

shinzawai: 1. Han vill ha honom för hans kvalitéer som back. 2. Hans spelstil kanske passar in i MODO och det han inte vill uttala sig om är relationen JYP - Kovanen. 3. Ja.

Poffa: Jo men visst. Då kommer nästa steg i diskussionen; varför ville Ecke ha en spelare som bevislingen har haft problem med sin klubb? Han säger själv att han inte är insatt i det som har hänt, hur kan man då påstå att spelaren "passar in" i Modo? För att han ska bli polare med Salle och sura ikapp? :P

shinzawai: Nu kanske du får ditt efterlängtade svar.

Den fina översättningen från italienska till engelska via Google lyder

"On purpose of steps: the next one will be that one to replace the Hedin Swede (with already marked interest between the others from Friborgo and Basel) not as soon as it will be found better on the market."

Ursäkta, det var ju landet med choklad och gökur.

Poffa: Äh, ingen Kovanen... så in med sopskyfflarchefens pajk, han verkar ju ändå inte få fortsätta i sin klubb i det där pastalandet.

Bragd-Birger: För en gångs skull håller jag med dig. Bommen är för mig ingenting att ha. Jag ser hellre att MODO lägger lite kraft och energi på en back från något av NHL:s farmarlag. Bommen lär vara rätt dyr och man får nog en skaplig utlänning på artistkontrakt för samma summa.

Poffa: Jakten på Bommen känns lite märklig. Skamfilades ryktet inte alls av hans fjolårssäsong i SSK? Såg honom ett par matcher och förstår varför SSK-supportrarna sågade honom jäms med fotknölarna. Bedrövlig.

I dagens AB kan man läsa att Bommen är ES mest jagade spelare. Bland klubbarna som är intresserade finns bl a MODO.

I en annan artikel kan man läsa att lillasyster också blir av med sin värvning. Tenkrat uppkallad från farmen. 

Cyklob:

Jaha. Jag har ingen koll på om det är bra eller dåligt för MoDo, men man undrar ju vad JYP tjänar på det hela.

Cyklob: Snälla, man kan aldrig lita på någon på åfficijella.

Alfred Awful: Ber om ursäkt för den tidigare länken :), tog den från forumet på modos sida där det var en annan som skrivit att det var dagens tidning. Och då tog jag förgivet att det var det :)

knaskamilla: Jag har fixat nu :). så här står det ungefär.

Han kommer inte spela i modo. Han kräver ersättning av JYP eftersom dom låst han och att han missade chansen att få spela med modo. Han är mycket besviken på JYP med.

Jag försökte få en tjej att översätta artikeln. Hon hade visst inte kommit så långt i sina finskastudier, det här är hennes svar: "men jag förstår att det handlar om att han ska byta till MoDo?"

Poffa: Nå, jag är ju faktiskt från-och-till-anställd i ett (i praktiken) statligt finskt bolag, så något borde man ju faktiskt snappa upp.

Hyvää yötä

ZZZzzzZZZ

Alfred Awful:

Det ser ut som att den som skrivit artikeln har fått för sig att MoDo är ett sopigt lag.

(Gud, vilket fult språk finska är.)

Alfred Awful: Vadå, menar du att torstai inte betyder lördag? ;-)

Här är en dagsfärsk finsk artikel med en ansträngd Kovanen som någon finskkunnig gärna skulle få översätta.

www.ksml.fi/kiekko/uutiset/modosopimus_raukesi__kovanen_aikoo_vaatia__korvauksia_jyplt%C3%A4_4753125.html

De verkar i alla fall ha roligt över hans presskonferens/mediautspel i JyPs forum.

jypht.fi/keskustelu/viewtopic.php?t=343&start=30

"bimbo", "MEDIAPELLEN" gissar jag blir något i stil med ett genomsnitt mellan en Paris Hilton och mediapajas.

Cyklob: No offense, men att den där artikeln är skriven i torsdags och inte idag ser du väl ändå?

shinzawai: nemas problemas. Satt själv och funderade på det där med övergången. Men eftersom Modo inte gått ut med något så verkar det där ju stämma rätt bra.

Cyklob: Bra jobbat, tack.

Cyklob: länken verkar strula men här är rätt adress i alla fall :)

www.elisa.net/uutiset/urheilu/185631.shtml

shinzawai: Bad en finsk kompis översätta länken nedan. Och enligt honom så är Tommi Kovanen helt klar för modo. Stod ingenting om något bråk eller så. Står även att Tommi lämmnade JYP överaskande för 2 veckor sedan. Men nu ska han spela för modo.

Och det som skrivs är skrivet idag.

shinzawai: Äh, låt dem ha en ledig helg i lugn och ro. Tänk på att de jobbat de tre lördagar då vi suttit där och njutit av värmande ishockey och kall öl.

Dessutom behöver vi inte Kovanen. Vi har ju Bullkungen. 

Poffa: Jag hetsar inte, det är bara dåligt att inte kunna uppdatera hemsidan med viktig information.

Dessutom är jag och hälsar på hos mor och far, det enda som finns att göra där är häcka vid datorn när de sitter och ser på "Landet runt". :)

« · 787258 · »