Mano: Fabulerande är ju alltid kul, särskilt i bloggform.
Om jag inte minns fel så stod det något på solohockey om att det fanns intresse från två andra lag i den schweiziska ligan att kontraktera Hedin.
shinzawai: "Förresten, sen när brukar Modo ha svårt mot topplag? Det är mot sopgängen jag blir orolig."
Det låter utmärkt, då kanske vi har poängchans på torsdag. :-)
Den fina översättningen från italienska till engelska via Google lyder
"On purpose of steps: the next one will be that one to replace the Hedin Swede (with already marked interest between the others from Friborgo and Basel) not as soon as it will be found better on the market."
Bragd-Birger: För en gångs skull håller jag med dig. Bommen är för mig ingenting att ha. Jag ser hellre att MODO lägger lite kraft och energi på en back från något av NHL:s farmarlag. Bommen lär vara rätt dyr och man får nog en skaplig utlänning på artistkontrakt för samma summa.
I dagens AB kan man läsa att Bommen är ES mest jagade spelare. Bland klubbarna som är intresserade finns bl a MODO.
I en annan artikel kan man läsa att lillasyster också blir av med sin värvning. Tenkrat uppkallad från farmen.
shinzawai: Äh, låt dem ha en ledig helg i lugn och ro. Tänk på att de jobbat de tre lördagar då vi suttit där och njutit av värmande ishockey och kall öl.
Dessutom behöver vi inte Kovanen. Vi har ju Bullkungen.