1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533311 inlägg · 4126 ämnen

A new beginning, Silly Season 06-07

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07

Frisco: Du har koll på din geografi, tack. Men nu var det väl klubbkänsla diskussionen gällde, inte vilken ort som ligger närmast den andra, eller den tredje, för den delen. I det perspektivet är det väl bara Troja/Ljungby och MoDo som kan räknas. Vi lär dock, med tanke på vilka väldigt skilda nivåer dessa båda lag befinner sig, kunna räkna bort Ljungbylaget ur sammanhanget. Då skulle väl bara MoDo återstå, i så fall. Men hemma är ju ändå alltid hemma. Om nu inte Ö-vik blivit mer hemma för honom än vad Ljungby är, förstås.

Det går för övrigt snabbare än man tror att få nya perspektiv på vad som känns som just "hemma". Det kan jag ge svar på hur det känns, men den diskussione kan vi lämna utanför det här.

Paddan: Riktigt synd att Tedenby Jr inte valde hockeygym här i Övik. Med Hedman, Mattsson och Tedenby hade nog 90:orna kunnat utmana de klassiska årskullarna från mitten av 70-talet.

Någon som vet mera om den här Urban Tedenby som Wennerholm surrar? MODOs största talang genom tiderna?

Dream Team: Det är väl lika långt från Ljungby till Huskvarna som det är mellan Ljungby och Ängelholm. Sen är det ju bara nån mil ytterligare till Malmö. Ja om du lägger till 8-9 mil på utgångsavståndet så är du i Göteborg.

Dragan 2k: Jo, jag förstår att ni är jättenöjda med Bak-Axel så här långt i år. ;-)

Dream Team:

Jag vet inte, var det så han sa? Fast jag skulle iofs bli förvånad om han flyttade till Kiruna när det är dags för honom att flytta hem.

Dream Team: Hehe. Den satt rätt fint må jag säga.:-)

knaskamilla: I likhet med Jan-Axel Alavaara, då? ;-)

Dream Team:

Jo, det har han ju. Men han har sagt att Övik är hemma för honom. Så det så. ;)

MODOJohan: Varför skulle det vara ett svek? Jag begriper inte detta. Säg att du jobbar på arbetsplats A och får jobberbjudanden från arbetsplats B och C. Du har tidigare jobbat på B, men nu väljer C att erbjuda dig ett utmanande arbete och högre lön än vad B gör.

Väljer du trots det att börja för B, bara för att du jobbat där tidigare? Och om inte, tror du de som du tidigare arbetat med på B kommer känna sig svikna och anse att du nu kan stanna på C, även om du skulle vara en tillgång för B?

Poffa: Jag som aldrig sjunger sådant borde ju få ägna mig åt att tycka att klubbdissar är ett svek.

MODOJohan: Har inte Weinhandl sitt ursprung i Ljungby, Småland? Ja, på tal om var en spelare har sina rötter från början, alltså. Det vore väl på ett vis närmare "hem" för honom om han spelade med HV71.

MODOJohan: Så sa folk om Salle och Micke P också. Nu står de där och skriker sig hesa över hur bra de är, nu när de är tillbaka i MODO.

Ungefär som igår när överförfriskade ynglingar i klacken stod och skrek okvädningsord över Werner. Hur fet han är, hur dålig han är, att han ska åka och byta om han kommer över sargen mm. Skulle han vända hem till MODO kommer samma folk säkert stå där och skrika "Magnus Wernblom är våran kung..."

Varför ska man fjanta sig på det viset? 

shinzawai:

Äsch då. Han har ju en lägenhet också. Väl?

Poffa: Om Weinis går till HV så kan han stanna där för alltid. Men sån är jag. Så mycket klubbkänsla förväntar jag mig från honom. Vilket annat lag som helst får han gå till, bara det är utomlands.

Poffa: Tror faktist att HV har en hyffsad chans att få Vinhandlarn. Weinhandls koppling till Ö-vik har väl framför allt varit hans tjej som är från stan? Och de är väl inte längre ihop, ellä? Äh fan vet jag.

Ecke, smörj munlädret och vifta med buntarna!

Poffa: Äh, vi har ju redan varit snälla nog att "donera" en blivande storspelare till HV.

Jaha, nu vill HV ha vår spelare. Jaja, vi får väl se vad som händer.

Hawerchuk: Trist att ingen ex-MoDoit kommer att vinna Stanley Cup den här säsongen.

För övrigt så kan jag rent principiellt inte tro på spelare som inte levererar under Lemaire, utan kommer att se på det hela som en optisk illusion, även om han så skulle komma hem och sätta 40 kassar på de sista 20 omgångarna.

Å fan, så Vinis har bara slappat hela hösten så att han ska få komma hem och brisera. Vilket hjärta han visar.

Lumber Jack: Jag tycker iofs att Weinhandl var fullständigt, fullkomligt, fullfjädrat värdelös sist han lirade i Modotröjan. Han råkade vinna skytteligan, eller nåt, men värdelös var han. Däremot var han magnifik sista ES-säsongen innan det blev NHL, så jag gör vågen om han kommer även om han var en katastrof lockouten.

Komsi Vinhandlarn, komsi!

NuMo: Nu är det upp till bevis för Bombmannen.

Nudå! Kan det vara på gång nu då?

expressen.se/index.jsp?a=785401

Jag ser att en av de familjemedlemmar som inte skäms för att visa sin rätta tillhörighet har kommenterat Justins inträde i den finaste av hockeyvärldar.

Paddan: Länken då, dummer?

Poffa: Så kanske det är dags att puffa för Allehandas intervju med Victor Hedman.

"Vad är du för typ av spelare?
– En offensiv tänkande back som vill upp och fylla på. Passningsspelet fungerar bra. Men jag måste förbättra allt. Bland annat måste jag använda kroppen mer och vara mer rejäl i egen zon. Det är inte min spelstil att smälla på. Jag är en spelande back. Ska man smälla på ska man vinna pucken."

Anders i Budum: Sperrle?? Är du nu ute i andra gästböcker och gör bort dig igen?

Anders i Budum: Nej, Krizan.

Gidde: Står sperrle idag?

Paddan:

Att han spelat 50 landskamper framgår ju klart och tydligt i alla fall ;-)

Frisco: Artikel i Allehanda om Hedin.

"- Vi startade fantastiskt bra och allt var toppen, men sedan åkte vi på skador på vår förste- och andrecenter och vi vann inte match på tio omgångar.

Då bytte Ambri-Piotta tränare och general managern ville se ytterligare förändringar, vilket innebar att Pierre Hedin kunde se sig om efter en ny klubb.

– Jag har haft mycket istid, men eftersom klubben ville förändra får man räkna att det blir så här ibland, säger Pierre och låter inte särskilt besviken."

"Pierre har skrivit på ett kontrakt som sträcker sig säsongen ut, men han är inte främmande för att han blir kvar i Ö-vik.

– Den möjligheten finns självklart, men vi börjar så här med det här kontraktet."

Lumber Jack: Säg vad han sa. Annars är du feg.

Poffa: 50 % av hans analys av Styf var iaf klockren.

Poffa: "Wikegååård, Wikegååård, Wikegååård, Wikegåård, shalaaa"

Poffa: Gör det. Det brukar vara populärt.

Paddan:

Nä, han sa faktiskt så, och inte en enda gång under programmet klagade han på Sedinarna heller!!

Konstigt!!

Poffa: Nu börjar du låta som 15 söderut.

Paddan: Jag tycker vi startar en Anti-Wikegård-tråd!!!11

Poffa: Wikegård brukar 101 gånger av 99 aldrig berömma MoDo, så du är nog alldeles för trött och har hört i syne.

Frisco: Fast blixten slår väl sällan ner två gånger på samma ställe.

Poffa: Det förste jag tänkte på att nu bär det utför med er, ha prisade ju Jämtin i samma program ;-)

Poffa: Han har haft rätt förr, tror jag.

Paddan: Wikegård måste ha rökt på. "Hedins återkomst innebär att MODO förmodligen har Elitseriens bästa backuppsättning."

Pass på.

På tal om MIF så har de ju intressanta batiktröjor till hemmatröjor, påminner om de Canucks använde någon av de sista säsongerna med gamla loggan.

Dream Team: Jag menade inte att det var klandervärt på det sättet. Dock tycker jag det är tråkigt att han inte kan bete sig normalt så fort han passerar in i Öviks kommun.

Till och med hans barndomskamrater här hemma anser honom numer som dryg och odräglig. Ödmjukheten är som bortblåst och han spelar Allan för att visa sig på styva linan.

6-2 till FBK mot MIF, känns som att vi kommer att ha fullt upp på torsdag för att vara i närheten av poäng. Bara att hoppas att Hedin levererar på en gång.

Martin S: "Most players earn less than $150,000 per season."

"Malmö, Frankfurt, Frölunda och Färjestad visade intresse för Pierre Hedin.
Men han valde Modo Hockey.
Starkt, Pierre.
Inte ofta man ser att klubbkänsla väger mer än 300 000 kronor i månaden.
Nu har Modo en härlig defensiv-kvartett i Hedin, Enström, Timander och Jonsson."

Nu är väl ändå Ros ute och cyklar lite mera än vanligt? Vilken av ovanstående klubbar skulle ha erbjudit Pierre 300K i månaden? Malmö kan vi räkna bort, Färjestad betalar väl knappast Pierre mer än JJ och Frölunda har väl inga 300K då? Vad tjänar de bästa i tyska ligan? Känns som om herr Ros bara tagit en sifffra och höftat till lite granna. Jag personligen tror att han har mindre än halva summan som Ros fabricerar kring.

Poffa: Jag tar inte Styfs agerande i försvar, inte alls. Men hans agerande är väl i vilket fall mindre klandervärt ur lagets perspektiv då han inte var ensam om att få 5+20.

Paddan: Tja, ryktena placerar väl inte Jonte Hedström nåt vidare högt på intelligensstegen heller. Sudieskulder? Nja, knappast. Det är tur att spelarna har en hockeykarriär att falla tillbaka på när karriären är slut..

Dream Team: Jodå, han fick hjälp av Dackell. Men innan det hade Styf vid tre raka avblåsningar tryckt upp handskarna på en motståndare. Ungefär där han alltid har handskarna, med andra ord.

« · 800058 · »