MODOJohan: Varför skulle det vara ett svek? Jag begriper inte detta. Säg att du jobbar på arbetsplats A och får jobberbjudanden från arbetsplats B och C. Du har tidigare jobbat på B, men nu väljer C att erbjuda dig ett utmanande arbete och högre lön än vad B gör.
Väljer du trots det att börja för B, bara för att du jobbat där tidigare? Och om inte, tror du de som du tidigare arbetat med på B kommer känna sig svikna och anse att du nu kan stanna på C, även om du skulle vara en tillgång för B?
MODOJohan: Så sa folk om Salle och Micke P också. Nu står de där och skriker sig hesa över hur bra de är, nu när de är tillbaka i MODO.
Ungefär som igår när överförfriskade ynglingar i klacken stod och skrek okvädningsord över Werner. Hur fet han är, hur dålig han är, att han ska åka och byta om han kommer över sargen mm. Skulle han vända hem till MODO kommer samma folk säkert stå där och skrika "Magnus Wernblom är våran kung..."
Varför ska man fjanta sig på det viset?
Hawerchuk: Trist att ingen ex-MoDoit kommer att vinna Stanley Cup den här säsongen.
För övrigt så kan jag rent principiellt inte tro på spelare som inte levererar under Lemaire, utan kommer att se på det hela som en optisk illusion, även om han så skulle komma hem och sätta 40 kassar på de sista 20 omgångarna.
Poffa: Så kanske det är dags att puffa för Allehandas intervju med Victor Hedman.
"Vad är du för typ av spelare?
– En offensiv tänkande back som vill upp och fylla på. Passningsspelet fungerar bra. Men jag måste förbättra allt. Bland annat måste jag använda kroppen mer och vara mer rejäl i egen zon. Det är inte min spelstil att smälla på. Jag är en spelande back. Ska man smälla på ska man vinna pucken."
Frisco: Artikel i Allehanda om Hedin.
"- Vi startade fantastiskt bra och allt var toppen, men sedan åkte vi på skador på vår förste- och andrecenter och vi vann inte match på tio omgångar.
Då bytte Ambri-Piotta tränare och general managern ville se ytterligare förändringar, vilket innebar att Pierre Hedin kunde se sig om efter en ny klubb.
– Jag har haft mycket istid, men eftersom klubben ville förändra får man räkna att det blir så här ibland, säger Pierre och låter inte särskilt besviken."
"Pierre har skrivit på ett kontrakt som sträcker sig säsongen ut, men han är inte främmande för att han blir kvar i Ö-vik.
– Den möjligheten finns självklart, men vi börjar så här med det här kontraktet."
Paddan: Wikegård måste ha rökt på. "Hedins återkomst innebär att MODO förmodligen har Elitseriens bästa backuppsättning."
Pass på.
På tal om MIF så har de ju intressanta batiktröjor till hemmatröjor, påminner om de Canucks använde någon av de sista säsongerna med gamla loggan.
Dream Team: Jag menade inte att det var klandervärt på det sättet. Dock tycker jag det är tråkigt att han inte kan bete sig normalt så fort han passerar in i Öviks kommun.
Till och med hans barndomskamrater här hemma anser honom numer som dryg och odräglig. Ödmjukheten är som bortblåst och han spelar Allan för att visa sig på styva linan.
6-2 till FBK mot MIF, känns som att vi kommer att ha fullt upp på torsdag för att vara i närheten av poäng. Bara att hoppas att Hedin levererar på en gång.
Frisco: Du har koll på din geografi, tack. Men nu var det väl klubbkänsla diskussionen gällde, inte vilken ort som ligger närmast den andra, eller den tredje, för den delen. I det perspektivet är det väl bara Troja/Ljungby och MoDo som kan räknas. Vi lär dock, med tanke på vilka väldigt skilda nivåer dessa båda lag befinner sig, kunna räkna bort Ljungbylaget ur sammanhanget. Då skulle väl bara MoDo återstå, i så fall. Men hemma är ju ändå alltid hemma. Om nu inte Ö-vik blivit mer hemma för honom än vad Ljungby är, förstås.
Det går för övrigt snabbare än man tror att få nya perspektiv på vad som känns som just "hemma". Det kan jag ge svar på hur det känns, men den diskussione kan vi lämna utanför det här.