1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533352 inlägg · 4126 ämnen

A new beginning, Silly Season 06-07

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
Dream Team: Dålig mattelärare han haft om han är så gammal och inte kan addera längre än så...

Wayne Gresky: Häpp! 1+1 för Laine såhär långt. Hur är det möjligt?

Poffa: Han fick rätt god hjälp av Dackell, som det lät. Dacke kanske tog en för laget i hopp om att skapa förändring. Det verkar ha fungerat såhär långt, då BIF verkat hetare under slutdelen av period 2.

TIKbiff: Samme Styf som fick gå och duscha efter knappt två perioder. Det är uppenbarligen så att Styf inte bara tappar förståndet då han passerar landskapsgränsen norrut, det stämmer tydligen även då han passerar gränsen söderut.

TIKbiff: Äh, hans storebror är inte ens så gammal

Paddan:
36 är ju Styf ;-)

Paddan: Där har vi hållhaken, jag har svårt att se att SIF godkänner en målvaktshjälm med en enorm plym på toppen, annars är tanken tilltalande.

Wayne Gresky: Inte särskilt mycket, i varje fall i tävlingsbestämmelserna.

"§ 1:10 HUVUD-, HALS- OCH ANSIKTSSKYDD

Vid träning, uppvärmning och match är spelaren skyldig att bära av SIF godkänd hjälm och godkänt halsskydd. Spelare som är född 1966 eller senare ska dessutom bära av SIF godkänt visir eller heltäckande ansiktsskydd. Spelare född 1984 eller senare ska använda tandskydd tillverkat av tandläkare/tandklinik i kombination med visir.  Målvakt ska bära av SIF godkänd hjälm och ansiktsmask för målvakter. Målvaktens hjälm och ansiktsmask ska vara godkända som en enhet. Även spelarnas ansiktsskydd/visir och hjälm ska vara godkända som en enhet. J18-, ungdoms- och damishockeyspelare ska bära av SIF godkänt heltäckande ansiktsskydd och detta gäller även om spelaren deltar i J20- eller seniormatch. Spelaren ska vara försedd med sådant skydd under träning, uppvärmning och match."

Paddan: Vad säger regelboken om hjälmens design?

Haha klockren banner.

Martin S: Äh, det där är ju prototypen till nästa säsongs hjälmar för FBK.

Martin S:

Japp, det är Olausson

Wayne Gresky: Visst är det en ung Olausson som sitter med bucklan på huvudet?

Paddan: Det enda jag hört om det hela är att Lois Lane är mamma till dem.

Wayne Gresky: Finskt lamkött!

Wayne Gresky: är.

MODOJohan: Erkki verkar inte ha någon hockeyspelande son, däremot ger en enkel sökning att dottern tydligen rätt bra i tennis.

Paddan: Jag tror inte att dom är släkt med varandra. Men det är bara vad jag tror.

Paddan: Äh, det var ju redan upptaget av Hasse Jonsson.

Paddan: Funderar på om NuMo med den där bannern försöker att hinta att han borde ha Mikael Good:s gamla tröjnummer... vad det nu var.

Paddan: Nej, men med Laine Andersson.

MODOJohan: Är någon av de där "Lainarna" släkt med/son till Erkki Laine?

Hedin är ju bara 28 år. Helt otroligt egentligen. Det visar hur tidigt många spelare debuterar i Modo.

Wayne Gresky: Tja, då är det väl bara att vänta på nyheterna om att Stefan Öhman och Per Hållberg återvänder till MoDo.

Wayne Gresky: Menar du Mikko Laine? Jag ser gärna en annan Laine i Modo. Vet ej om dom är bröder, men Teemu Laine är betydligt bättre.

Paddan: 15 är ju också taget...
Med tanke på hur spelarmarknaden ser ut idag så får han ses som ett fynd. Jämför med Timrås nya fynd.

Lumber Jack: Ja.

Rent spontant blev jag glad när jag såg nyheten, men jag är ändå för den delen inget större fan av Hedin. Men han kanske visar sig vara den kugge som saknades? Likväl så är han ju ändå bättre än alla andra left-overs som värvas till höger och vänster dessa dagar.

Lumber Jack: Eller helt enkelt 36

Martin S: Nu ska du inte komma här och komma...

Lumber Jack: Varför inte 3,3?

Paddan: 66, 99 eller 333.

Lumber Jack: Tro vilket tröjnummer han kommer att ha, både 3 och 33 är ju upptagna.

Hawerchuk: Eftersom han bara får spela i första så hoppas vi att han är med och vinner den.

Paddan: Ja just det. Ska bli intressant att se vilken av matcherna mot FBK Hedin är med och vinner.

Johan: Något sånt ja. Men med Viklund istället för Hedman.

Timander-Hedin?
Jonsson-Hedman?
Enström-Andersson?

Bara en spontan tankeställare över hur man formerar backparen.

Poffa: "Pierre Hedin anländer till Örnsköldsvik på tisdagkväll och kan vara aktuell för comeback i MODO Hockeys färger på torsdag när det väntar bortamatch mot Färjestad."

Det där skulle väl i sådana fall betyda att han får spela första matchen mot FBK, men tvingas sitta på bänken när de spelar de sista 7,5 minuterna av "bombmatchen".

Poffa: Jag hoppas att han skall komma tillbaka till den rent ut sagt fenomenala form han hade under den period när han tvingades spela med helvisir. Då var han närapå lika fenomenal som Timander är nuförtiden.

Officiellt:

MODO Hockey har under en tid sökt efter en förstärkning på backsidan.

Nu har man funnit honom i form av PIERRE HEDIN som vänder åter till moderklubben från spel i schweiziska Ambri-Piotta.

Kontraktet sträcker sig över resterande del av säsongen 2006/07.

Och nu är det bekräftat på åfficijella.

Paddan: Man ska ju inte döma någon innan man sett personen spela, så jag är försiktigt positiv. Pierre är ju trots allt inte helt okänd och ska väl kanske kunna bidra med rutin. Man hoppas ju på en utveckling likt den Timander har haft.

Man önskar sig ju att Pierre kommer vara i den fina form han var i under 2002/2003 då han gjorde 22 poäng på 46 matcher.

Paddan: Vad har dom för regler där borta, får man ha fler utlänningar i truppen och på kontrakt bara de inte är ombytta eller?

shinzawai: Jag tycker att det står att man kommer att ha kvar Hedin i klubben och att han tills vidare får se matcherna från läktaren. Men det kanske bara är jag som tolkar det så

Paddan: "If for Hedin the choice is only technical"

Antingen så är du ironisk, eller så är jag dum. Men eftersom jag undrar om jag är dum eller om du är ironisk så är jag nog dum. Fan också, får nog lägga av med limmet.

shinzawai: Efter att ha läst denna översättning så är ju situationen vad gäller Hedin glasklar.

"Rautakallio has paid with the lay-off but, as it is famous, also the d.s. Peter Jaks is under pressure for of the choices little oculate: some managing would be gotten rid gladly of he, that but “undersigned is armored” from a contract (from same they, among other things…) valid until to 2010. The small revolution will touch also two players: the Swede Pierre Hedin and the Canadian Jeff Toms are in fact on the market and will come soon yielded. If for Hedin the choice is only technical, for Toms the speech is a little various one: the forward, that a accident has begun badly the season enduring then (has recommenced yesterday to pattinare), will come sacrificed in order to make place the Naumenko convincing, to which would have to come renewed the contract that expires 10 December. Toms probably will remain in Switzerland: it interests to Friburgo and Basel. New the fifth alien of the Ambrì will have by force to be communitarian: in the hope that does not call Lehterä…"

Vill man vara lite så där konspiratorisk så kan man undra vad det betyder att man har en bild på Pierre Hedin i en artikel om Modo - Mora utan att nämna karln i texten..

Hawerchuk: Aha, ja han verkar ju väldigt aktuell för spel i MoDo.

Paddan: Han känns ju jävligt aktuell...

"Rami Alanko funderar nu på att helt sluta med ishockeyn. Klart är att flyttar hem till Esbo i Finland med familjen.
- Jag kanske slutar spela. Jag har några bra saker planerat som jag skulle kunna göra istället. "

Wayne Gresky: Tro om det bara är lösa spekulationer om Rami Alanko som nyförvärv eller om det faktiskt finns någon substans i den funderingen.

Gidde: Linköping lär ju förresten ha jagat Hedin i somras, ska bli intressant att se om de fortfarande tycker att de har för många backar eller om de är där och rycker...

Wayne Gresky:

Malmö ligger ju Pierre varmt om hjärtat sedan tidigare, NOT!

Men det är klart, Thornberg finns ju inte kvar där längre...

« · 788943 · »