Wargh var riktigt bra som straffläggare i MoDo, och då hade han ju ändå klart sämre självförtroende än nu, han kom ju ofta in från bänken just för att lägga straffen.
Och det var mål nästan varje gång, mycket kylig enligt mig i alla fall.
Tror det är en kombination med fys, miljöombyte och ändrad inställning i Warghs fall.
Gidde: Snubben behövde lite rejäl fys. Inte sitta och smälla i sig pizza. Håller med om straffskjutandet. Hedström är inte direkt livsfarlig i sin nuvarande form. Å andra sidan: straffar är för fegisar.
Nja, skillnaden nu är ju att han åker mer skridskor än förut (inte lika slö med andra ord)
Lite kapitalförstöring är det ju även hos Timrå, som fortfarande inte insett att Wargh är en lysande straffskytt, utan där envisas det med Hedström gång på gång....
hellge: Att skicka tillbaka Warg till Modo vore kapitalförstöring utan dess nåde. Nu när det äntligen blivit hyfs och fason på honom. Halvvägs in i november är modofierad på nytt, och efter jul spelar han i Sundsvalls andrafemma.
hellge: Skulle man översätta Stefans produktion till svenska mått så får du använda finskaliganfaktorn = 0,5. Då skulla han ha 9 mål och 8 assist, snäppet bättre än Micke P.
Jag såg att det gick bra för Stefan Öhman i Tappara. Han är visst bäst av svenskarna. 16 mål och s16 pass stod det i programmet. Det är fel då han har gjort 18 mål.
Om man skulle översätta det i till ES skulle han vara vår bästa poängplockare efter 39 matcher. Vem vet, kanske gör han sig bra i PP.
Stefan ska hem, senast i april för att hinna med barmarken.
Paddan: Ack, ack. Vad skall man göra åt sådant? Säger de inte att brevbäraren levererar både i regn och rusk? Skall inte det gälla tidningsbudet också?
Paddan: Då får du förutom en artikel om Blatny läsa Eklunds egna sida kallad Sportlördag. Där ställer han bland annat frågan; Varför blev det inte en tyst minut i Swedbank? Med tanke på Sandlins tragiska frånfälle. Det är till att vara en undersökande journalist med av fakta underbyggda artiklar...
Cyklob: Tycker det är lite småroligt att de antyder att de scoutat Blatny ganska bra i Öa. Först så står fel vikt och längd på hemsidan sedan så säger de enligt tidningen att de fått bra information från Svartvadet som spelat med honom. (Ja när han var 18år, tror nog den informationen är up to date)
Skall bli intressant att se hur de tänkt sig använda killen och hur de ställer upp formationerna nu när han kommit.
Hawerchuk: Om man ska titta på dom tjeckiska spelare som spelat för MoDo är det väll egentligen ingen som varit dålig förutom Kapusta eller vad han nu hette. Resten har väll skött sig riktigt bra så vi får hoppas att det fortsätter på den inslagna vägen :)
Berka: Sedan kan det ju vara så att Harald känner en viss press han med, pga att det var ju endå han som handplockade Adam till MoDo. Och verkligen vill få Adam att spela så bra som Harald tycker att han kan göra :).
Berka: Ja antingen så är det väll så att Harald litar 100% på Adam och tycker att han gör det bra och inser inte att han inte är någon bra defensiv spelare. Eller så är det för att vi rullar på 3 backpar och för att dom andra måste få vila spelar man honom :)
Gidde: Jo jag såg det, det var precis innan själva läget uppkom. Men hade han haft bra fart på rören så hade han hängt med. Nu såg han fruktansvärt seg ut.
Cyklob: ja bra fråga... kanske (å jag säger kanske) kan de ha å göra med att dom vill matcha in han för att lära sig.. för att dom tror på han.. a jag vet inte faktiskt.. va tror du?
Berka: Jo men sammtidigt kan man ju undra hur Harald och Freddan resonerar kring detta. Dom brukar ju endå spela han i boxplay en hel del, även fast som alla påpekar hans defensiva brister.
Berka: Ska man vara en offensiv back så bör man iaf ha bra fart på rören, som Coffey, Housley, Niedermayer och Enström. Hade Andersson haft 25 p så hade jag kunnat leva med hans defensiva brister, men nu känns han bara som en belastning.
Berka: Jag tycker absolut han har bra chanser till att bli en mycket bra elitserie back. Men det är ju endå tränarna som måste påpeka hans brister samt att dom kör extra hårt med han och tränar på det han är dålig på.
Berka: Pucken han sköt över sargen var väll när han rensade efter Krizans räddning på friläget av Niklas Persson ? :D. Men ehh va fan Killen kommer säkert få till sitt eget spel. Sedan är det ju endå upp till Harald Och Fredde att se till att dom kör extra mycket deffensiv tränande med Adam. Och verkligen visar vart skåpet ska stå.
Gidde: Han verkar allmänt ha svårt att hålla ner pucken, minns bara idiotrensningen efter Krizans frilägesräddning. Han är som Lintner i egen zon men saknar dennes talang i den offensiva.
Wargh var riktigt bra som straffläggare i MoDo, och då hade han ju ändå klart sämre självförtroende än nu, han kom ju ofta in från bänken just för att lägga straffen.
Och det var mål nästan varje gång, mycket kylig enligt mig i alla fall.
Tror det är en kombination med fys, miljöombyte och ändrad inställning i Warghs fall.