1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481668 inlägg · 4079 ämnen

A new beginning, Silly Season 06-07

« · 830231 · » Till forumet


Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
hellge: Plattan är inte för de som nyss fyllt 13 längre. Vette fan vad åldern är numera men det är lite högre.

Dessutom är Morrison DJ där (!) och är enligt utsago den bästa DJ som någonsin härjat i Ö-vik. COOLT!!!
Kommentera

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
shinzawai:

Salle på plattan? Hmm, är du säker att det inte var Ultran? Salle är ju nästan i min ålder.

Vet hut Fredrik åkare, skäms gamla karl...
Kommentera

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
hellge: Salle var på Plattan i helgen och krökade med en polare till mig, enligt utsago var hans rörlighet i den skadade axeln synnerligen begränsad, säsongen är över.
Kommentera

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
Om detta är rätt tråd vet jag inte.

Jag hade en konversation nyss med en som uppskattar Salle. När jag kom på att jag stod bakom honom i kön till Vivo häromdan. Han handlade mat för någon hundring. Det blev två kassar, låt säga med varor för sammanlagt 10 kilo.

Så långt inget märkvärdigt va.

Här kommer den märkvärdiga iakttagelsen. Han tog kassarna i varsin hand och gick.

Kanske, kanske, kanske får vi se vår viktiga skridskovirtuos i år...



Kanske borde vi ha en skadelägettråd, vad tror moderatorn?
Kommentera

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
knaskamilla: Jag tycker att jag har klarat mig alldeles utmärkt sen min avstängning på officiella, mest för att trollen får mindre utrymme, inte för att jag lärt min läxa skulle jag vilja säga.

Jag vet att du ville varna mig för att jag påpekade att jag stod och skrek på ståplats i Kempehallen när Ultra skrek på torkning av ändalykten, det tycker jag t.ex. hade varit fånigt, och som tur är (linjemännen klev in och förklarade läget ;) så fick det varnings-förslaget inget gehör.

Så jag tror inte att det skulle vara något problem med att gå över den gräns du tänker på, snarare att jag skulle vara FÖR hård och inte tillåta sånt som kanske borde tillåtas. DÄRFÖR är jag inte lämplig som moderator, det skulle helt enkelt bli FÖR uppstyrt, inte för att jag inte skulle klara av att vara den "förebild" nuvarande moderatorer inte alls är alla gånger.

Nog om detta, jag ska/får/kan inte bli moderator.

JÄMARNS HOCKEYÖKEN!
Kommentera

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
Lumber Jack:

Nä, det var utanför er hemmapub när jag sprang upp för ett snabbt snack med Frisco...

Kanske även på någon tävling, men den gången minns jag i sådana fall inte heller ;-)
Kommentera

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
Gidde: Jasså vi har träffats? Under någon golftävling när jag har formtoppat Frisco, eller?

Annars är jag värdelös på att hålla ordning på alla människor man springer ihop med, fast folk brukar av någon konstig anledning komma ihåg mig. Jag som är så anonym, näst intill osynlig.
Kommentera

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
Gidde: Jo, Frisco har jag täffat också, fast det visste vi inte då.

På tal om din förrförra länk. så fanns det fler bilder i den.

Vem kan segla för utan vind...

news.bbc.co.uk/nol/shared/spl/hi/pop_ups/05/health_guinness_medical_record_breakers/img/4.jpg
Kommentera

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
hellge: Gör gärna det.
Kommentera

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
hellge:

Jag har inte träffat många av dom heller, bara Frisco & Poffa samt LJ fastän han kanske inte ens vet om det?

För att återknyta litegrann till Silly Season så står vi ju just nu utan tränare också.

Då kanske denna kan vara något att plocka in?
Kommentera

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
hellge:

Nej , nu får någon jävla moderator styra upp den här tråden, jag klarar det inte.
Kommentera

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
Gidde: Jag har ju aldrig träffat NuMo, Poffa, Paddan, Kamilla, Salle, Alfred, AM men jag kan föreställa mig att de ser ut sådär.

Lumber tror jag att jag sett i Hernta, jag ska lugga honom i manen nästa gång jag står bakom honom i kaffeterian i O-huset på Mittuniversitetet. Och fråga om det verkligen är den legendariske skogshuggaren.
Kommentera

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
hellge:

Then I don't take åt mig det minsta.
Kommentera

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
hellge:

Här har du en uv till i sådana fall!
Om det är enda kriteriet alltså ;-)
Kommentera

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
Denna tråd handlar om ordförandeposten, just nu.
Kommentera

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
hellge:

Nu blir jag ledsen, jag fick inget mail....

Å andra sidan kan man ju inte vara moderator på alla j-kla forum man besöker :)
Kommentera

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
knaskamilla:

När jag säger uvar menar jag förståss de som har tofsar på öronen.

www.nordensark.se/bilder/berguv.gif
Kommentera

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
knaskamilla: Berusad i tjänsten? Jo, det har nog hänt mer än en gång. T ex så har nog spriten räddat några större jobb till oss. Hurra för alkohol.
Kommentera

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
hellge:

Nä, det är klart att du inte kan lastas för det. Fast om någon säger uvar och HS i samma mening, då får man nästan räkna med att de som varit med längst tar åt sig. Uvigast är väl NuMo och scim, tror jag.
Kommentera

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
hellge:

Det händer lite nu och då. Brevet är automatiskt, så den skyldige kan inte ta på sig något ansvar för formuleringen av det. Om du inte fick ett annat brev än mig, vill säga...
Kommentera

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
knaskamilla Poffa:

Jag nämde inga namn, jag sa uvarna.

Sen att ni båda blixtsnabbt identifierade er som uvar kan väl knappast jag lastas för. (;
Kommentera

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
Poffa:

Vafalls, super du på jobbet? Det tycker jag verkar synnerligen osmart. Det skulle jag aaaaaldrig göra.
Kommentera

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
hellge: Jag kan garantera dig att den skyldige vet exakt vad han gjorde. Jag tror inte han skäms heller. Och nej, det var inte jag.
Kommentera

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
Wayne Gresky:

""För att nämna några namn ur högen (det finns några till tänkbara) så skulle jag gärna se Hawerchuk, shinzawai, bisterfinnen, Make Believes och Hellge som moderatorer.""

Jag är ingen bra moderator i den elektroniska världen, därmot är jag bra på det i den riktiga världen. Kan hända att det beror på som ni sa, att man inte kan bete sig som moderator.

På tal om det var det någon som gjorde mig till moderator här på HS i Lördagsnatt med ett fint formulerat brev.

Sen fick jag höra att det var någon som var ute och fyllkörde som moderator och gjode halva MoDo-gästboken till moderatorer. Antingen har den skyldiga glömt det för att de var för full eller så skäms de. Jag blev lite sur först men det gick över.

Är det någon som känner till detta? lite roligt var det faktiskt.
Kommentera

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
knaskamilla: Tja, du tycker ju att det är smart att vara nykter hela tiden. Det tycker inte jag. Skål.
Kommentera

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
Poffa:

Ge ett exempel! Förresten så tycker vi alltid lika, det har hellge sagt.
Kommentera

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
knaskamilla: Nej, det är snarare så att det du tycker är klokhet, det tycker jag är hjärndött.
Kommentera

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
Poffa:

Jag hoppas att du inte tycker att det jag tycker är hjärndött är klokheter, för i sådana fall blir jag rädd.

hellge:

Fast jag ger dig inte rätt i att alla tycker lika. Isf skulle det ju aldrig bli några debatter mellan BHK (backhatarklubben) och resten, t.ex.
Kommentera

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
Poffa: Äh, det var bara därför du såg att jag var inloggad. :)
Kommentera

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
knaskamilla:

"...fast å andra sidan är HS skönt just för att vi som hängt här länge har hittat vår jargong. Sen, som någon sa häromdagen, "vad roligt det är att de vettiga från åffisjella har hittat till HS också". Men lite rätt har du."

Det saknas dock ett gäng fler vettiga som är sprängfylld med kultur och hockeyvetande, bl.a. han nummerpresentatören, jojobojo, larsmark, några tifosnubbar, Bister och några till.

Vad trevligt att du ger mig lite rätt. Ibland sitter jag här framför skärmen och småler åt en åsikt eftersom man vet att hela gänget tycker lika.
Kommentera

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
knaskamilla: Du och jag har uppenbarligen olika åsikter om vad som är hjärndött.

Hellge: Ser du, vi har olika åsikter. ;-)
Kommentera

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
Poffa:

Fast det är ju det hjärndöda som är roligt att läsa, jobbigare är det att man måste plöja igenom en massa trådar där alla bara upprepar sig hela tiden. "AA suger". "Nä, det gör han inte, ge honom en chans". "Nu har jag gett honom en chans, han suger". "Nä, det gör han inte, du får sluta låta bli att ge honom chanser". Etc.

Wayne:

Det vet jag väl. Att jag är smart, alltså. Även om jag ibland undrar hur smart jag var när jag tog på mig MoDoratorsrollen...

shinzawai:

Jag skulle klara mig alldeles fint, av flera anledningar. Den ena är att jag inte föreslår varning på dig en gång i månaden, så avvänjningen blir nog lättare än vad du inbillar dig. Den andra är att om du skulle vara MoDorator skulle vi slippa alla dina inlägg som föranleder varningar, raderingar eller tillsägningar. Jag skulle vilja påstå att frågan snarare är...hur skulle du klara dig när du inte fick gå över gränsen längre?

hellge:

...fast å andra sidan är HS skönt just för att vi som hängt här länge har hittat vår jargong. Sen, som någon sa häromdagen, "vad roligt det är att de vettiga från åffisjella har hittat till HS också". Men lite rätt har du.
Kommentera

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
hellge: Visst ska man vara snäll mot nykomlingar. Ha överseende med folk som postar rykten och artiklar en vecka efter att de blev postade första gången osv. Många växer in i kostymen efter ett tag tillför faktiskt något. Men man märker ganska snabbt om någon är där för att prata hockey eller för att jävlas.
Kommentera

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
Wayne Gresky:

Det är lugnt, jag tycker inte du beter dig heller. Det finns värre. Jag t.ex. har nog knallat över gränsen fler gånger. Bl.a. kan jag ibland finna någon konstig njutning i att reta medelpadingarna. Det finns någon konstig skiljelinje där det övergår från bus till övertramp. Jag försöker hålla mig på rätt sida. Ibland blir det fel och då har jag som princip att försöka be om ursäkt, om jag pallar.

Eller som jag brukar säga när frugan skäller på mig: - Men du, jag har ju andra mycket fina egenskaper. Följt med ett brett flin. (-:

Man kanske kunde rotera, NuMo tar forumet och STOPPA TJUVEN, Weinhandl_lover och Spud_ går in som moderatorer här. (Vilken syn va?) Det skulle åtminstone ge en spridning på åsikterna.

Men för att vara allvarlig igen tycker att de gamla uvarna här på HS allt som oftast tycker exakt lika i många frågor. Det påminner om gamla kärlekspar som växer fast och får samma åsikter. Nu ska man inte tolka det som att jag ogillar uvarna, tvärt om. De har massor med erfarenhet och massor att lära ut bl.a. till mig. Vad jag däremot tycker är att man bör vara mer öppen och generös mot nya medlemmar.
Kommentera

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
knaskamilla: Jag skulle sökt direkt om jag inte vore din, Alivas och Martins hatobjekt nummer 2. :) Hur skulle du klara dig om du inte fick föreslå en varning på mig en gång i månaden? tsk tsk tsk.
Kommentera

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
Wayne Gresky: "Problemet med shinzawai och Hawerchuk är väl att de skulle radera varandras inlägg hela tiden. ;)"

HAHA! Nä men vi skulle kalla varandra för bögjävel över PM.. ;) Hawer har faktist lagt till mig som vän här på HS, om det beror på att han vill få en chans att logga ur innan jag hinner skriva ett inlägg eller om våra olika åsikter ter sig fientligare i andras ögon än våra egna är en annan femma. :)
Kommentera

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
knaskamilla: Du är smart Kamilla. :)
Verkligen huvudet på spiken! Som moderator bör man uppträda korrekt hela tiden och inte gå över gränsen. Som vanlig användare kan man ibland kriga på linjen. Fast visst skulle det kunna vara skönt att gå in och stämma i bäcken ibland...
Kommentera

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
knaskamilla: Jag hade gärna tagit på mig det jobbet.

Om det nu inte varit för att man måste läsa så förbannat mycket hjärndött att man kan få klåda för mindre.
Kommentera

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
Wayne Gresky:

Det är konstigt vad få jobbansökningar som kommit in till moderatorsjobbet. Du får kanske lobba lite på de du tycker ska söka tjänsten? Eller själv offra dig?

Problemet i allmänhet tror jag är att ingen vill ge upp möjligheten att bete sig som en idiot eller att åtminstone verkligen skriva vad man tycker om andra forummedlemmar, därför vill man inte bli MoDorator.
Kommentera

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
hellge:

Jag menade inte att Wayne betett sig som en idiot, jag menade mest bara att man kan sitta i styrelse även om man beter sig så. Det kanske kunde tolkas annorlunda, det var inte meningen.
Kommentera

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
Wayne Gresky:

Haha!

Det, och vem som blir ordförande alltså :)

Håller med, så vi tjatar vidare i den här tråden då?
Kommentera

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
Gidde: Vilka som blir nya moderatorer på modoforumet är väl den intressantaste i silly season-väg som finns nu? :)
Kommentera

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
Wayne Gresky:

Men, är du inte i fel tråd och skriver nu WS?

*retsamt flin*
Kommentera


Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
hellge: Visst kan jag vara elak och elitistisk men jag brukar inte bete mig som en idiot, eller rättare sagt, jag har inte för avsikt att bete mig som en idiot.

Eftersom jag misstänker att de flesta som skulle passa som moderator har ett riktigt jobb som de borde sköta istället för att sitta och leka på ett forum så skulle jag gärna se ett gäng nya moderatorer. För att nämna några namn ur högen (det finns några till tänkbara) så skulle jag gärna se Hawerchuk, shinzawai, bisterfinnen, Make Believes och Hellge som moderatorer. NuMo vore ju en dröm, men det är väl ungefär lika sannolikt som att Foppa lirar i MoDo nästa år...

Problemet med shinzawai och Hawerchuk är väl att de skulle radera varandras inlägg hela tiden. ;)
Kommentera

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
hellge:

Nu blir det något långt inlägg från Wayne.

Huke er gubber och kärringer, för nu ladder han om...
Kommentera

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
knaskamilla:


"Finns ju exempel på lulingar som betett sig som idioter här men suttit i styrelsen i Lule samtidigt"


Nu har väl knappst Wayne burit sig åt som en idiot, han har väl bara retat småkillarna.

Det kanske var något närmare den nivån som du pratar om när två kombattanter diskuterade en mycket liten fråga i två veckor på forumet. ((-:

Sorry, jag kunde inte hålla mig...
Kommentera

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
hellge: AA de e sktijobbiga.....! !!!!!
Kommentera

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
shinzawai:

Ja huvva, de är skitläbbiga de där underscore-typerna.
Kommentera

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
knaskamilla:

Wallander (Lassgård) har väl suttit med i Brynäs styrelse...
Kommentera

« · 830231 · »