1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 543272 inlägg · 4151 ämnen

A new beginning, Silly Season 06-07

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
Petey21:
Det visar väl nivån på spelarna Modo fiskar efter. Kuhta är väl i samma nivå ungefär. Surovy och Bartovic är ju andra rykten som nämnts tidigare säsonger.

Och måste jag välja mellan de andra 2 så skulle jag nog välja Surovy 7 dagar i veckan före Bartovic.

Då kan ju den/nån som hoppades att Dan Hinote skulle beträda isen i MoDos färger sluta med det...

[url=msn.foxsports.com/nhl/story/5753984?CMP=OTC-K9B140813162&ATT=142]Blues signs Hinote from Avs.[/url]

Salle: Ja, det var ju verkligen synd att vi inte fick se Hinote i MoDo-dressen.

Paddan: Varför är det så synd? Förutom att han var bra på publikfrieri och en härlig kille? :)

Det är ju knappast den spelartyp Modo behöver just nu. Steen, Gästrin och Skröder är väl alla bra grinders?

Deas:

För att vara grinder måste man kunna åka snabbare än min mormor. Där faller Gästrin bort. Steen och Skröder är säkert helt okej, men i mina ögon tillför de kanske 1/4 av den energi som Hinote tillför.

wap.hockeysnack.com
Tycker hinote är överskattad, visst var han underhållande att se på ibland men trots den energi han tillförde så fick han inte mycket gjort. Skapade inte så mycket utrymme för kamraterna på isen heller. Den summa han skulle kosta överstiger enligt mig det han skulle tillföra modo på isen. Men
Har förstått att han vunnit väldigt många hjärtan bland fansen så jag kanske är lite överkritisk så här efter italiensk middag med vin och fotboll.

MorganaLefaey: "visst var han underhållande att se på ibland"

Underhållning är viktigt inom hockeyn.

MorganaLefaey:

Hinote kom hit och spelade en handfull matcher, under dessa matcher uträttade han långt mycket mer än de flesta andra "superstjärnor" som vi hade i laget. T ex så var han en av få som den säsongen lyckades få dansbandslegenden Zdeno Chara ur balans.

I den kommande säsongens uppsättning av Elitserien skulle en sån som Hinote varit en strålande värvning, inte för hans 40 poäng utan för att han skulle fått andra 40-poängsspelare att krypa ihop i hörnen när de mötte MODO.

Nu får vi skicka fram Gästrin och säga Bu! istället. Faan, Steve Kariya, Hahl, Jönsson och de övriga måste darra av skräck när de tänker på Gästrin.

Poffa: Att få Chara ur kvartsfinalserien var enormt viktigt. Men det var ju inget vanligt förekommande matchmoment, utan en speciell händelse.

Däremot vet jag inte om han fick motståndarnas anfallare att "krypa ihop i hörnen" :)

Jag håller mer MorganaLefaey att han nog skulle bli överbetald i MoDo. Men men, det spelar ingen roll då han aldrig var aktuell. Varför skulle han komma över då NHL är igång och Foppa inte är här?

Då är det klart att Peter Högardh lämnar elitserien och kommer att spela ishockey utomlands kommande säsong.

Kuhta går tillbaka till HIFK....

Poffa: Är bomben fortfarande aktuell?

hellge:

Tills dess jag säger annat.

Poffa: -----pip------

Poffa: Har du någon ungefärlig tidtabell för bomben eller kanske någon avancerad gissning?

hellge: Pentyl eller tjära...

Lumber Jack: Med fjädrar?

hellge: Största chansen att få se bomber är nog att följa din badplatslista.

Frisco: Miroslav Zalesak är det senaste ryktet i spelarväg till MoDo. Jag vet inte, men jag hade trott att det skulle vara något lite häftigare namn. Känns som en artistskattevärvning och sånt hade de ju sagt att de inte skulle göra.

Paddan:
Här står det nåt på slovakiska om Zalesak, svenska kontrakt och oktober. Zalesak känns som ett sidospår, och vart tog Vopat vägen? tycker fortfarande att dagens trupp är för mesig...

Icing-Ove: Sätt MODOjohan på att översätta, han kan massor med språk, inklusive härnömål.

hellge:
Jag ringer Krizan, han får fixa en översättning som språkövning...

Icing-Ove: Det kanske bara är en buddy till Krizan denne nye slovak.

Icing-Ove: Rutinerad slovak som aldrig spelat i NHL...Zalesak har spelat i NHL och vid 26 kan han ju inte anses vara så extremt rutinerad. Johan sa ju att Ecke skulle snacka med Pardavy, han är rutinerad och har aldrig spelat i NHL...men å andra sidan skulle jag aldrig kalla honom intressant.

Wayne Gresky:
Han har ju spelat 250+ matcher i AHL och har liknande stats där som Weinhandl, seniorhockey sen han var 17, junior och seniorlandskamper, 12 NHL-matcher, 1 elitseriesäsong med 16 mål. Känns rätt rutinerat ändå.

I en line med Sundström och Salle så kan det bli riktigt bra med poäng. Vi behöver en spelare som är en sniper, det får vi i Zalesak.

wap.hockeysnack.com
Om det är dessa namn man funderar på så hänger jag inte riktigt med på allt snack om bomber. Visst verkar han göra mer mål än ass men när man lyssnar på sskare så är han slö på grillorna och inget närkampsspelalls. För att jag personligen skall vara nöjd med en sådan värvning så behövs ytterligare ett namn framåt. Nu låter man negativ igen men allt snack om toppspelare har fått en att tro på att man skall värva en frälsare.

Icing-Ove: Det är väl de där 12 NHL-matcherna som ställer till det, Ecke sa att han inte lirat i NHL. Iofs är det ju mkt möjligt att Ecke missat de 12 matcherna...

Wayne Gresky: Sen sa väl herr Holmberg att han skulle stänga butiken efter denne slovak. Inte ens med världens positivaste tolkning kan man få in en bomb där mellan raderna.

Jag undra om inte Poffen har drömt ändå...

Robert Döme... nja..

hellge:

"Blir det aktuellt med några fler nyförvärv?
– Nej. Då stänger vi tills vidare, säger Erik Holmberg."

Nog kan jag få in en liten dynamit i orden "tills vidare"....

Scenario:

Erik Holmberg 1 dag innan säsongstart:

"-Vi hade inte tänkt värva nån mer efter Zalesak, men då dök denne storstjärna upp och beslöt att vi ändå har ekonomin att ta in spelaren, det gick liksom inte att säga nej"

Funkar teorin?

hellge: Med tanke på att vi redan har en rätt bred anfallstrupp ter det ju sig aningen konstigt att fylla på med ett halvdant namn i det här skedet om bomben var så aktuell...

Men Robert Döme är klar killar :P

Nikki: Märkligt att man saknar NHL-rutin om man spelat i Penguins, fast de kanske inte räknas... eller vad säger Deas? ;)

Paddan:

Som fantast av Penguins kan jag meddela att Penguins inte räknas... ;)

Paddan: Just ja...

"MODO Hockey har hittat den sista pusselbiten när det gäller spelartruppen för säsongen 2006-07.
Robert Döme, 27, slovakisk center med förflutet i bl a Södertälje SK i elitserien och i Pittsburgh Penguins i NHL har ritat på för klubben i två år.

- För oss handlar det om precis den spelartyp vi länge sökt efter, säger sportchefen Erik "Ecke" Holmberg. En tuff energisk forward, duktig målskytt och dessutom i för oss rätt ålder."

Från samma källa:

" Det bästa av allt är att vi i den trupp vi har just nu finns det ingen s k artist, vi räknar med att samtliga spelare finns på plats när vi återupptar träningen med tester nu på måndag, säger Harald Lückner."

Paddan:

Hellre en artist än en lat och ojämn kille :/

Nikki: Även om Döme skulle vara klar så lyckas jag inte finna någon bomb i det namnet heller.

2003-04 Sodertalje SK SEL 28 10 19 29 8
2004-05 Sodertalje SK SEL 50 12 10 22 92
2005-06 Nuernberg Ice tigers DEL 48 12 23 35 80

Sista säsongen i SSK var ju inte så lysande klar så man skall kalla det för bomb, sedan så har man ju ganska taskig erfarenhet av spelare som plockas från tyska ligan då det nästan brukar ta en säsong innan de kommer upp i normal standard igen.

Nikki: Så att spelare med artistkontrakt kan inte vara lata och ojämna då? Det tycker jag i sådana fall motbevisas av Pavli och Pardavy

Paddan:

Nu ska vi inte vara sådana...

Att döme av statsen har han spelat i många klubbar.

Känn på den du Hegerfors.

Jag har inte bestämt mig vad jag tycker ännu, men jag gillade han när han var i SSK. Vi får se, jag måste hänga vid något räcke på några träningar innan jag dömer.

Så ni har spikat eran trupp nu.Hur känns den? Bättre/sämre än förra året?

hellge: Nog tror jag Döme är en klart kompetent spelare, skulle sett honom som ett bra förvärv i de flesta situationer. Men när det snackats om Bomber och granater och Bulis och Surovy och en massa andra så känns Döme inte som den spelare man hade hoppats på att få.

hellge: Undrar om det här ingick i Poffas bomb? Visst borde väl Döme vara superpolare med Jagr efter åren i Pittsburgh?

MorganaLefaey:
Det får väl anses som en bomb att det inte blev en bomb då. Äh, det här laget ser förbannat bra ut på forwards- och målvaktssidan nu.

Vi går till final....

MorganaLefaey: Det Surovy och Dome har gemensamt är att båda är bevis på Greg Malone's och Craig Patrick's inkompetens (Pittsburghs före detta huvudscout och GM). Pittsburgh har draftat väldigt dåligt om man bortser från de senaste åren. Att Dome gick i 1a rundan visar ju ändock på potential, och hans första säsong i SSK var grym.

En halv bomb kan vi nog kalla det :) Surovy hade väl varit strået vassare men jag tror inte skillnaden är jättestor. Surovy har inte alls lyckats i NHL och bara varit hyfsad i AHL. Han kan näta 10 ggr på 10 matcher men sen vara osynlig de kommande 10 matcherna.

Bulis har jag ingen jättekoll på, men är man stabil i Montreal hade det väl varit en bomb för MoDo.

Deas: Bulis hade enligt mig varit en bomb då han är riktigt riktigt bra. Surovy ligger väl någonstans mellan Döme och Bulis enligt mitt sätt att se på det hela.

Det intressanta i det hela är väl att Döme egentligen är Center och att man då kanske funderar på att köra Sundström som ytter. Eller har man tänkt ha en centeruppsättning med Sundström, Döme, Svartvadet, Hellström, Moldinder.... Hmmm är inte Steen också center ursprungligen?
Sen har vi ju förståss också Gästrin och PÖ som också spelat center i unga dar. Blir en himla massa centrar ser jag.

Wayne & MorganaLefaey: Detta är knappast en bomb. Jag tror Ecke bara har stängt butiken för semster.

MorganaLefaey: Fanns en hel del centrar i OS-guldlaget också. Kanske ett gott omen???

« · 728840 · »