1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 543286 inlägg · 4151 ämnen

A new beginning, Silly Season 06-07

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
Poffa: Va bra för han! Hoppas de går bra!

Jag tog en titt över vilka unrestricted free agents som finns kvar. Jag plockade sedan bort dussinlirarna och fick fram denna lista:

Forwards:

Peter Bondra
Brad Isbister
Viktor Kozlov
Jason Allison
Radek Dvorak
Mike Peca
Valeri Bure
Yanic Perreault
Anson Carter
Zigmund Palffy
Owen Nolan
Eric Daze

Backar:

Brian Leetch
Sean Hill

Ifall det inte är någonting skumt med bomben, så borde den innehålla någon av dessa spelare. Ser inte så dumt ut!

Bad_Brett: Sean Hill vore grym att ha anser jag. Men varför plockade du inte bort Ziggy för, Daze och Nolan för?

Bad_Brett: "Ifall det inte är någonting skumt med bomben..."

Får jag gissa på att du inte är övertygad om bombens legitimitet...

Bad_Brett:
Peca har ett kontrakt med toronto värt $2,5 mille så han kan ni nog glömma och betvivlar ni har ekonomin för Leetch som antas bli erbjuden $2 mille så och Carter förväntar sig få mellan $2,5-3 mille / säsong över 3-4 säsonger

WarhawK: Det är nog bara Carter som tror han får mellan 2.5 och 3 miljoner USD per säsong. Varför är han inte signad ännu? Tydligen har han varit runt på besök i de flesta klubbar och löneanspårken verkar vara högre än klubbarna vill betala.

Marc Crawford, twinsen förre tränare sa att Carter behöver Sedinarna, men Sedinarna behöver inte Carter. Då ska man också tänka på att Crawford inte var någon Sedin lover de första åren.

WarhawK: sedan har jag svårt att se att någon klubb ska betala 2M$ för en back som är over the hill och närmar sig 40. Hade inte lönetak funnits så hade han säkert signat för denna summa.

MorganaLefaey: I och för sig går det ju att se ishockeymatcher på plats och skriva om det mesta utom själva matchen, också (länk).

Det centrala i de båda rapporterna är väl i alla fall avsaknaden av en riktig hockeymatch att rapportera om.

Bad_Brett: Av dessa så känns Nolan som den hetaste. Han har spelat med Foppa och Sundström. Dock store skadeproblem de senaste säsongerna så han kanske skulle behöva en säsong i Europa och spruta in mål så att han får ett kontrakt over there igen. Så länge som Theo Fleury kan spela hockey i Belfast så finner jag inget omöjligt.

Daze har också stora skadeproblem.

Ingen som vet om Malkin är i stan? Han försvann från Finland för någon dag sedan och än så länge har ingen hört av han. Sitter han instängd i en källare i Gullänget för att presenteras av Robban Wells nästa helg?

Palffy funderar på comeback i Pittsburgh men han måste vänta i några månader. Han behöver dock matchträning innan dess. Någon som vet om Palffy har någon koppling till Döme och Krizan?

Med Yannic Perrault i laget så skulle vi äntligen vinna lite tekningar.

WarhawK:

Det stämmer att Peca har skrivit på för Toronto. Någonstans i bakhuvudet hade jag läst det tidigare, men när jag kollade lite snabbt hittade jag bara en muntlig uppgörelse. Men kontraktet är påskrivet, så han ska givetvis strykas.

MODOJohan:

Palffy har snittat mer än en poäng per match nästan varenda säsong, Nolan är en ruggigt bra powerforward och Daze är en målskytt av klass. Alla har dock haft problem med skador och det kanske är det du syftar på, för inte har de väl gjort klart med några nya klubbar ännu?

Till min lista kan vi tillägga Gagne och Svatos, två spelare som inte tycks komma överens med sina respektive klubbar.

Hawerchuck:

Givetvis tvivlar jag på bomben, men visst är det väl kul att leka lite med tanken? Vattnas det inte i munnen på dig om någon skulle säga att Canucks vill bryta Näslunds kontrakt för att klara lönetaket och få möjligheten att satsa på yngre spelare - och att Näslund i sin tur har blivit sugen på att återförenas med Sundström och spela i den nya hallen?

Martin S:

Precis. Även om elitserien på sitt sätt är fulare än NHL, så skulle nog en skadedrabbad spelare som Nolan se elitserien som en chans att i lugn och ro komma tillbaka till toppklass i världen. Elitserien har ju dessutom färre och glesare matcher. Min källa påstod ju även att de är Forsberg som försöker fixa den påstådda bomben, så helt omöjligt låter det inte.

Även The Russian Rocket funderar ju på comeback, men chansen att få honom i MoDo är nog så minimal den kan bli.

Bad_Brett: Vet du också om bomben? Trodde det bara var Poffa som hade koll :) Hur många fd lagkamrater till Foppa är fortfarande klubblösa? Nolan är en. Har Ozolinsh kontrakt? Theo kanske har tröttnat på Nordirland.

Martin S:

Svatos är RFA, vilket innebär att han inte kan byta till ett annat NHL-lag, men visst kan han flytta till Europa? Han har haft skadebekymmer och tackade nej till Colorados kontraktserbjudande.

Ozolinsh och Theo vet jag inte mycket om.

Min källa har inte sagt mycket, endast att han är en av lonkens bästa vänner, men att lonken vägrar säga någonting annat än att bekräfta bombens existens samt att Forsberg är inblandad i det hela. Hur mycket sanning som ligger i detta kan jag inte svara på.

Bad_Brett: Japp, Svatos kan flytta till Europa. Han är utan kontrakt.

Bad_Brett:
Ni kan säkert få överta Ozos kontrakt från Rangers om ni är snälla så kan Rangers ta in Leetch för dom pengarna istället tänk då på han tjänar $2,75 mille

Bad_Brett: Jag trodde verkligen stenhårt på den här bomben när jag hörde talas om den först. Men nu vette fan om jag tror på den alls. Menar om man nu skulle ha värvat en stjärnspelare så borde väll snubben vara med och träna och spela med laget nu ?. För tror knappast modo är ute för att värva fler artistkontrakts spelare.

Men skulle modo värva någon mer spelare så ser jag helst i första taget att det är en riktigt bra back.

Nåt nytt om Krizan!?

Uddan: Nått gammalt om Krizan!?

Uddan:

Frågade du inte det i morse?

Uddan:
Ja, här är en bild då Krizan blir uppraggad efter en prisutdelning nyligen:
imgs.pravda.sk/sk_hhokej/A060813_P05_PUK2_V.JPG

Poffa: Nå nytt nu kankse man vet juh aldrig!!

Som Wayne Gresky säger så är Nolan nu klar för Phoenix, förutsatt att hans knä håller. Var Nolan med i bomben, Poffa?

Bad_Brett:

Nej. Så länge jag inte säger något så är ingen av de två bortskriven av det ena eller det andra skälet.

Poffa: en liten luring kanske du kan komma med. Är det svenskar eller utlänningar det handlar om. Har eg lagt tanken på någon form utav bomb på hyllan, men samtidigt så vill man ju ha något att tro på och försöka komma på vem det kan tänkas vara.

Poffa:

Låter underbart. Sean Hill är för övrigt klar för Islanders nu. Bomblistan krymper med andra ord.

MorganaLefaey:

Som jag ser det så är Forsberg och Näslund de enda svenskarna av bombklass som skulle kunna hamna i MoDo. Philly klarar inte av att möta Gagnes lönekrav och Forsberg är skadedrabbad och spelar nog högst en säsong till i Philly, så helt otänkbart är det inte att man offrar Forsberg för att få behålla Gagne. Näslund säger sig vilja ge upp kaptensrollen i Canucks. Ingen av dessa tycks vara speciellt taggade att spela i sina respektive klubbar.

Det börjar dock bli sent nu, så det skulle förvåna mig mycket ifall detta skulle inträffa.

Bad_Brett:
Kan tänka mig att Modos goda kontakter med agenterna D.Baizley och JP Barry kan underlätta en ev. bombvärvning. De herrarna har några stora namn som harvar på lite. Mogilny är fast i AHL (med 3,5 Mdollar i lön visserligen), Fleury har spelat i Nordirland, Ozolinsh är borta fram till jul, pga skada.....Bondra och Palffy är inte klienter men kanske har hört talas om Harald, världens bäste coach.. :-)

Men varför i h-vete skulle de välja Ö-vik av alla hockeystäder i världen, låter långsökt...

Äh, hoppas på att Weinhandl blir less på sina 7 min per match och sticker hem.

Icing-Ove:

Bra inlägg. Du har rätt i att det låter långsökt, men när man hör alla rykten så kan man ju inte låta bli att spekulera. Det är ju som ett deckarmysterium, där det gäller att lista ut vilka det är som ingår i bomben. Mycket spännande!

Bad_Brett: Den stora bomben är nog när Poffa avslöjar att det aldrig funnits någon bomb..bara en massa människor som trott det ..fast vad vet jag ..(jag är ju lite bombad själv..(som folket i beirut brukar säga)

MorganaLefaey: Så var det då dags för Dallas och Magnus Svanberg att skrinna ut på isen med Team 20 under 4-nationersturneringen i Borlänge.

Man slutar aldrig att förvånas över idrottsmännens fullständigt groteska egoism. Så här gör Susse bara för att han själv ska få bättre lagkamrater. Finns det ingen som tänker på någon annan än sig själv?

Lumber Jack: De är juh så man ska göra. De är stort av Susse de!

Lumber Jack:

Knepigt, är det där verkligen nyheter?

Lumber Jack: Om man då dessutom tänker på att Hedström plockar ut 290.000 i månaden så känns det ganska skönt, och dessutom som om man får ut mer spelare per betald krona än vad tiken gör.

knaskamilla: Antagligen hans agent som tycker att det inte skrevs tillräckligt förra gången. Visst får han väl tycka det och nappar någon journalist som inte skrev om det förra gången så är det väl helt ok.

Synd bara att ett agerande som borde vara självklart från ex-NHL-spelare gentemot sina moderklubbar framställs som något nästan overkligt. Den dag MoDo bolagiseras och jag som aktieägare kan få del av eventuella överskjutande vinster skulle jag förstå att spelare även försökte få ut max även av sina moder"klubbar".

Niklas Sundströms agerande berättigar att man har ett fortsatt MoDo-intresse, helt enkelt. Man kan inte lägga några tusen kronor/år och ett rejält antal fritidstimmar på det här om alla i hans situation faktiskt skulle begära maxlön.

Alfred Awful: Nja, det var samme Gunnar Nordström som skrev samma sak i sin blogg för 2,5 månad sen. Det kanske är nyhetstorka på Expressen nu?

Wayne Gresky: Eller så kanske det rör sig om det där som de äldre damerna berör i den senaste versionen av Glocalnet-reklamen? Well, det är i alla fall bättre att skriva många gånger om det här innan säsongen, än att skriva många gånger innan säsongen att han har kommit för att "ta hem guldet".

Lumber Jack: Riktigt fint gjort av Susse. Sedan börjar ja fundera lite på detta.

Vi erbjöd honom mer än vad han föreslog, men "Susse" tyckte att vi skulle lägga pengarna på andra förstärkningar
i stället, säger Modo Hockeys sportchef, Erik Holmberg.

Om jag minns rätt nu så har bara modo värvat 1 spelare till efter Sundström ?, kan det vara så att det är någon mer spelare på in gång ?

MorganaLefaey: Det är lite näpet att se hur ni modoiter alltid lyckas relatera till Timrå.
Själv känner jag, nu när jag ser att Sundström s j ä l v m a n t gick ner i lön! efter bara ett decennium i NHL!, att jag inte är glad över Jonte längre.
Han känns nästan som en ond människa.

Bragd-Birger: Känn inte så, Jonte är antagligen så korkad att han inte förstod bättre.

Wayne Gresky: Ska vi enas om dumslug?

Bragd-Birger: Deal!

MorganaLefaey: Och vem har sagt att Jonte har 290.000

Wesse1: Det är bara sånt man vet...

Wayne Gresky: Ja hellst ville vi ju ha han Wayne Grääsky men när han lagt av kom ju Jonte upp o han är nog värd varenda krona..grääsky ville ju ha dollars!!

AM: Eller hur....

Bragd-Birger: Ja visst är det? Kan det bero på någon form av hatkärlek eller att det är enklare att hålla koll på en klubb som är närliggande och med en massa supportrar som gör samma sak, men mot andra klubbar då?

Undra vad det här är?

Sv: Årets poängkung i ES?
htikare Igår kl. 18:12 
Portello: Tänkte bara se hur många sekunder det tog innan nån upprörd norrlänning skulle kasta sig över tangenterna med full ironi..
Jag trodde nån Modoit skulle hinna före våra vänner från Luleå men inte..

Wesse1: Det är bara den summa som det pratats om på vissa timråforum samt i vissa tidningar. Självklart kan summan vara felaktig men ganska ofta har de faktiskt koll på just mängden pengar människor tjänar. Nu är det inget facit men det är nog lika nära sanningen som när de kommit fram till Sundströms lön.

MorganaLefaey: Haha. Det där tror du inte på själv. Hatkärlek, koll på grannklubbar i alla ära, men...att ha en sådan fixering som ni har på ett annat lag (Timrå) är tämligen unikt.
Brukar roa mig med att läsa på den officiella sidan, och det är inte utan att man imponeras av den totala hängivenheten. Har någon timrånotis någonsin varit för liten för att kommenteras?

Här inne var det ju också lite festligt i vintras. Jädrars så det glödde om tangenterna när Timrå sladdade sig neråt i tabellen. Skadeglädjen under 'drop the puck, let the show begin'-säsongen var en ljum aftonbris i jämförelse.

Men keep it up! Som man säger: framgång mäts inte i dina vänners klappar, utan i dina fienders nålstick.

Bragd-Birger:

Visst brukar man säga att man känner andra så som man känner sig själv? Eller tänkte jag på "kasta sten i glashus", eller är det "sopa framför egen dörr"?

Oavsett vilket så är vi nog lika stora kålsupare allihop, jag med och du med.

Bragd-Birger: Nu har jag inte varit på denna sida så länge så jag kan säga hur det sett ut här. Modohockey's officiella forum är ett forum jag knappt besöker då jag inte alls gillar trådstrukturen mm. Men jag har varit med en längre tid på många andra stället och jag finner ingen skillnad på modoiters sätt att snacka om andra lag än andra supportrars. Självklart finns det rötägg som drar ner tankebanorna om varje klubbs fans, och om du tänker efter så kan du säkert finna någon sådan inom eran organisation också. Om du inte gör det så är jag imponerad och säger att du blundar för att det rör sig om TImrå.

« · 737087 · »