1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 543293 inlägg · 4151 ämnen

A new beginning, Silly Season 06-07

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
wap.hockeysnack.com
Pp kommer bli ruskigt viktigt i vinter om domarnivån består. Det som gör en orolig är att vi har 2 defensiva centrar i 1a o 2a formationerna samt även i hella. Vem ska styra upp det hela? Man får väl hoppas sundström kan göra så men jag är inte säker. Visst är backarna ett ? Då det känns lite chanstagning i att ta för givet att de unga ska ta ytterligare steg direkt. Nog hade jag velat ha en back och en fw med stat och namn men det kan mycket väl fungera ändå, men att det går lite tyngre nu innan serien.

wap.hockeysnack.com
Någon som vet något datum då de ska informera om vilka som får lira någon annan om inga skador uppstår? Nu har man inte sett matcherna men man får en liten känsla av att Småttingarna får det svårt då han kör dem i en egen formation både senaste träningen och nu på matchen. Nu blir det natti natti så man kommer upp i morgon.

MorganaLefaey: Jag tycker att småttingarna verkligen bevisat att dom på allvar vill vara med och göra upp om platserna i truppen. Men vem skulle skickas iväg i förmån för någon av dom ?

Jag har verkligen svårt att se att modo kommer skicka i väg spelare som Mikael Pettersson,Magnus Gästrin till förmån för dessa grabbar. Tycker faktiskt för första gången själv på länge att både Pettersson,Gästrin ser riktigt revanch sugna ut med.

Men självklart måste dessa unga grabbar få lira på lite högre nivå. Om man nu kommer peta dessa unga så är det väll bättre klubben slår en signal till tex Sundsvall Hockey och lånar ut dessa till dom så dom får spela på allsvensk nivå i alla fall. Samtidigt tror jag dom skulle utvecklas ännu mer med tanke på att dom kommer nästan höra till dom bättre spelarna i Sundsvall och kommer få ett stort ansvar i både powerplay / boxplay.

Men som sakt det ska bli spännande att se hur firma Lückner/Andersson väljer att ha laget.

Cyklob:

Om Gästrin ser revanschsugen ut så måste han gå på något. För då har han ändrat sig på ett par dagar. Maken till seg spelare har jag inte sett på träningarna. Jag hoppas innerligt att Molinder, Dallas och Nilsson får chansen i år, istället för trötta spelare närmare de 30.

I övrigt så är jag inte riktigt lika orolig över vare sig backsidan eller anfallssidan. Vi har spelare som Timander, Salle, Susse och Skröder. Vi vilar alltså vår bäste back och (förmodligen) en av Elitseriens kommande toppkedjor.

Cyklob:

En sak till, som flera andra sagt, en sak men man säger något. Därför har man sagt något, inte sakt. :-)

Poffa: Det måste väl vara svårt för Molinder, Dallas och Nilsson att platsa om bomben ska in i truppen också? Ett par spelare i världsklass får de nog svårt att peta eller vad tror du?

Wayne Gresky: Ähhh, bomben kommer bli Tomik som vill lämna malmö pga rädsla för lite speltid eller något.

hockeymagasinet.fpgroup.se/cldoc/hm/nyheter/17060.htm

Wayne Gresky:

Som jag sagt tidigare så är det tydligen inte längre aktuellt att ta in två spelare, däremot slåss båda namnen fortfarande om en eventuell plats. Utan att ha fått detta från min källa så tror jag att det numer handlar om ett artistkontrakt.

Nilsson, Dallas och Molinder får isf alternera på en plats, om bomben kommer. Kommer han (ja det är en han, så mycket kan jag säga) inte, ja då har de två platser att slåss om. Om man bänkar Gästrin och Micke P.

Skröder - Susse - Salle
Horava - Svarten - Döme
Tummen - Hella - Öberg
Steen - Nilsson/Dahlberg - Molinder

Micke P på bänken, tillsammans med den av Molinder, Dallas, Nilsson som sitter. Tommy E till Sundsvall eller liknande, Gästrin till Svedjeholmen.

Poffa: Jag har tydligen missat den senaste infon.

Det faktum att det är en HAN gör ju iaf att vi kan utesluta alla som spelat i Timrå...

Om Gästrin inte platsar i Svejeholmen så kan vi ju alltid skicka honom till (just det) Timrå, där krävs det inte mycket talang för att platsa.

Poffa: Stryk "eller liknande" i sista stycket och jag lovar att vi ska förvalta pojken på bästa sätt härnere...bugar och bockar.

Poffa: Det som man finner en aning intressant är ändå att det på dig verkar som om modo's första tanke är frammåt. Sen så får man väl se om de inte kör en Luleå och plockar in en gammal klippa till back för att få lite mer bredd...... Kanske Frestadius är på G.

MorganaLefaey: Undrar om Tony Schälin är bomben i så fall?

Någon som har koll på hur man kör till Kusthallen?

MorganaLefaey:

Kör till Nordingrå, då ligger den mitt i byn på nersidan vägen. Du kan inte missa den.

Poffa: Kan ju inte vara så svårt att finna. Då är det bara bossen man behöver övertala så man får tid att åka hem och äta och byta om till modotröja innan man beger sig söderöver.

Poffa: Hehe jag och min svenska :)

MorganaLefaey: Ok.. tack så hemskt mycket :)

wap.hockeysnack.com
Sen får vi se om jag orkar göra några inlägg under matchen eller om det blir någon form av sammanfattning när allt är slut. Men med tanke på hur bra mitt batteri på nallen är så blire väl inget dera.

MorganaLefaey:
Jag gissar att 1-0 till Modo görs av Salle på pass av Skröder, bara en känsla jag har. Samma känsla säger mig att Modo går till final i elitserien och att Poffas bomb är Theo Fleury :-)

Poffa:

"...däremot slåss båda namnen fortfarande om en eventuell plats."

Låter märkligt att klubben skulle tacka nej till en spelare av världsklass. Enda anledningen skulle vara ekonomin, men på dig låter det ju som om spelarna hellre vill spela i MoDo än i NHL och då kan det ju knappast handla om pengar.

Bad_Brett:

Det är väldigt vad ni har läst in saker i det jag skrivit. Att spelarna hellre skulle spela i MODO än NHL är till exempel någonting som jag aldrig sagt.

Jaha 1-0 till kloten efter 3 minuters spel :/

Icing-Ove: tack glömde bort den :)

Foldron: Hehe.. underbar språkvård. Slagskott och dragskott i nygammal tappning.. ;-)

Foldron: Min gissning dragskott (dragga) :)

Foldron:
Snart står det väl "Tobbe floppade en lobbare i powerplay". Ge killen skottlektioner....

15:34 - Enorm press av Kloten, men zakke är allt som en kevlarväst i CS inte är och stoppar allt

i alla fall om han menar Cs = Counterstrik dataspelet :)

Han har ju humor i alla fall :)

Cyklob: 13:24 - Ett ribbskott efter att kloten-spelaren lånat salles griller och speedat ifrån modoförsvaret.

Hmm vilka skriller har salle då..gästrins ?

"15:34 - Enorm press av Kloten, men zakke är allt som en kevlarväst i CS inte är och stoppar allt. Offside därefter"

Jag måste säga att den här dirketrapporteringen är bland de mer nyskapande jag varit med om. Dessutom säger kommentaren mig att Johan Edlund förmodligen inte är speciellt gammal.

Gusse: Ja man kan ju undra :)

17:29 - Klotenkontring 2 mot 1 som zakke räddar med stöten... kloten spelar nu 6 mot 5 efter att salle dragit på sig en interference utvisning som är avvaktande... zakke räddar ett nytt skott.. men på returen slår en klotenspelare in pucken.. 2-0 till kloten av nummer 76 som blev assisterad av nummer 22. Tur för salle dock - han slapp besöka boa..

HAHAH Tur för salle dock - han slapp besöka boa..

Cyklob:
Killen måste ju smutta på alkoläsk under refererandet, underbart underhållande kommentarer :-)

Icing-Ove: HAHA nog fan sitter killen och dricker alkoläsk, men håller med om att det är en otroligt rolig underhållning :). Nästan så man glömmer bort att modo ligger under i matchen, man har fullt upp med att sitta och läsa alla roliga kommentarer.

Cyklob:
Nu är jag själv lite petig vad gäller språkbruk, men jag skulle säga att Johan Edlund utklassar Modokrönikören Hasse Andersson vad gäller att få ihop läsliga och talande meningar, det säger en del.

Icing-Ove: HEHE :) får väll hoppas att han läser här på hockeysnack vad som skrivs om han då ;)

Cyklob: Försäsongsfacit lovar gott, vi kommer att bli jobbiga att möta i vinter. Varför inleda med en massa vinster i betydelselösa försäsongsmatcher och vräka in mängder med mål och bygga upp något falskt hopp som riskerar att grusas så fort serien börjar, bättre att förlora så mycket som möjligt på försäsongen så kan det bara bli positivt när väl serien börjar.

Paddan: Haha,måste ju säga att den här killens kommentarer var ren och skär underhållning.
Världsklass.

Paddan:
Ja, en som Svartvadet har väl 0 poäng på 38 försäsongsmatcher.

Paddan: Salle verkar inte ens dra på sig en massa dumma utvisningar visar ju hur mycket han glöder för en träningsmatch

Gusse: Verkar som att Harald har låtit Salle spela målvakt:

06:51 - Enkel plock av salle på vinkelskott..

Gusse: Jomenvisst, hade det varit seriematch hade han ju varit ettrigare än en chihuahua på jakt efter nästa hälsena att bita tag i. När dessutom vissa anser att Gästrin var riktigt pigg, så måste MoDo vara ordentligt nedtränade med tanke på vad jag sett tidigare av Gästrins insatser under denna försäsongs träningar.

Portello: he he klotenspelaren hadde ju hans skriller så han hadde väl inget val..

Paddan: Självklart spelar väll inte resultatet på försäsongen så stor roll. Ingen som kommer minnas dessa matcher endå när serien startar. Men man skulle ju gärna villja ha lite klarare besked från vissa spelare. Tycker inte det är många som visat framfötter hittils i alla fall.

Cyklob: Vafaan, jag ska inte försöka mig på långa inlägg. Skrev tre igår som försvann när HS gick ner från och till igår och det inlägg som jag skrev nyss försvann ut i cyberrymden det också.

Paddan:

Ctrl+C innan du klickar på skicka, kanske? 

Paddan: De jag tycker visat framfötterna under de första två träningsveckorna som jag såg var Adam Andersson (extremt skottvillig med ett fint direktskott något vi inte är bortskämda med), Pasi Tuominen (stor skämtare och han leker hockey), Mattias Hellström (hans samspel med Pasi var stundtals ren hockeypoesi), Miloslav Horava (hårda, distinkta skott och bra tempo i skridskoåkningen)

« · 741517 · »