Kan det månne vara som så att han vill vara med i hetaste silly season som finns - dvs potentiell Malmövärvning?
Tankeverksamheten kan vara något så här: I Malmö händer det grejor. Man ersätter tjecker och slovaker med primärt finnar. Jag är finne. Alltså är det dit jag ska bege mig om jag vill spela. Och där får jag garanterat speltid.
Dragan 2k: Samtidigt så är det nog frustrerande att inte få någon istid trots att han, när han fått spela, varit bättre än Horava vid de flesta tillfällen. Iofs måste väl Harald ha Horava som något av favoritspelare med tanke på hur mycket speltid han fått och uträttat så lite. Men förhoppningsvis kanske han kan ha påverkats positivt av landslagsspelet.
På tal om landslagsspel så hade Krizan 88,8% i räddningsprocent i den match han fick spela i Slovakiska landslaget.
shinzawai: Viljan att försöka. Han åker skridskor, han tacklas och han kämpar. Horava har visat det i enstaka matcher, Tummen har inte visat någonting alls. Sen är det intressant att kalla Horava och Tummen för "nästan-skytteligavinnare". Jag menar, 6+5 och 4+2 på alla de chanser de fått imponerar ju verkligen.
Nilsson är dessutom 5 respektive 13 år yngre än de båda andra. Killen har potential.
shinzawai: Nilsson har visst samma verktyg som Pasi. Klubba som klubba som klubba. Alla tre är rightare, Nilsson är klart snabbast av de tre, Horava är stark men tacklas aldrig medans Nilsson inte är lika stark men försöker använda de kilon han har. Pasi är varken snabb, stark eller försökande. Case closed.
Nilsson is da man. :-)
Poffa: Tat lugnt. Pasi kommer att vakna till nu när han placeras med sina gamla vapendragare ifrån fjolåret i matchen emot Rökhakarna imorrn.
Oh Ah Touminen säg Oh Ah Touminen
Salle: Rökhakar? Inte spelar vi väl mot Skellefteå igen?
För övrigt kan rapporteras att Tuominen har en ful grå mössa, en sån där med flätade snören som det är tänkt att man ska knyta fast under hakan. I övrigt vad gäller MoDospotting så stod Lars Jansson och frös på gågatan, Conny satt och såg halvbedrövad ut på det nya fiket på Port 9 och Döme satt och fikade på Blåbär.
Frisco: Nu har ni ju redan skrivit om Lars Jansson, men det skiter jag i. I går när jag var på Willys och storhandlade så såg jag Jansson komma ut från Rusta. Han hade tydligen köpt julklappspapper och en hammare.
Osökt tänkte jag direkt att han skulle slå in julklappar.
"Weinhandl has two points (1-1=2) in his first two games with the Aeros. "
"Houston, which killed off three penalties in the first period, nearly scored shorthanded with 5:15 left. Mattias Weinhandl broke in alone, but MacIntyre made a pad save.
But less than a minute later, Weinhandl set up Lundbohm’s third goal. Weinhandl, in the right circle, fed Lundbohm in the mid slot, and Lundbohm ripped a shot by MacIntyre. "