1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 532788 inlägg · 4126 ämnen

A new beginning, Silly Season 06-07

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
Wayne Gresky: Men som sagt, det är ju vad jag tror.

Wayne Gresky: Nja, med tanke på Eckes (med benäget bistånd av Harald) facit så här långt vad det gäller värvningar så är jag inte ett dugg orolig. Jag tror och hoppas att denna värvning ska befästa Eckes position som en av elitseriens bästa sportchef, möjligen endast slagen av Loob. Är det någon i Hockeysverige som ska ha årets rookie-pris så är det Ecke.

Lumber Jack: Jag är inte heller säsrskilt orolig. Blatak kan säkert göra ett bra jobb. Det jag säger är att jag har känslan av att Ecke hade hoppats på något ännu bättre.

Wayne Gresky: Förlåt Blatny.

Wayne Gresky: Blatte som blatte...

Wayne Gresky: Vi får helt enkelt ställa oss frågna: Vem är B?

Lumber Jack: Blatny borde väl vara B? Vem är A?

Lumber Jack:

Jag gissar på Weinis. Fast det borde iofs finnas en reserv-B också, kanske?

I övrigt håller jag med hellge (eller vem det nu var) om ÖA:s matchrapportering. Jävligt skumt att de skriver om Timrå när det var snack om "hela Ångermanland". De kanske helt enkelt inte har koll på geografin?

Wayne Gresky: Om B är Blatny och vi behöver ett A så röstar jag på Jason Allison. Det finns inte så många andra lediga spelare på A. Speciellt inte om de ska kunna betecknas som en bomb.

Wayne Gresky: När ska vi sluta tro på Bomben?

Zdenek Blatny

Poffa: ok jag kollade upp han nu.... 25 nhl matcher 20 för atlanta å5 för boston.. klart bra med i poängligan där han under fjolåret gjort 23 p på 40 matcher å i år ca 35 på 45 matcher

NuMo: hoppas de är en spelare som verkligen lyckas i modo.. känns faktiskt som att gå in i ett slutspel utan att fylla touminens plats kan bli halvjobbigt

Sv: Zdenek Blatny

Det vart ju ett nyförvärv i alla fall, dock inte i den klassen jag hade hoppats på. Men han ska få några matcher på sig att bevisa. Men jag har svårt att se varför man just värvade en medel spelare, luktar lite panik.

Cyklob @ Sundsvall Idag kl. 13:18

NuMo: Jag är nyvaken och inte på bästa humör. Sedan att man får reda på att vi verkar börja panik handla gör knappast saken bättre.

Men alla spelare är väll värda en chans att bevisa motsattsen ?

Berka: Får se men de skulle klart vara intressant att se han hemma mot luleå nu...

Berka: MoDo lär väll försöka få hit honom så fort som möjligt. Lär väll dyka upp under helgen om allt pappersarbete går som det ska.

shinzawai: Första februari? Sen skulle jag inte beteckna mig som djupt troende. Jag tvivlar faktiskt väldigt väldigt mycket. Men jag tror mer på bomben än på gud (någon gud whatsoever) om jag säger som så.

Berka: Måste rätta mitt tidigare inlägg om hans poängskörd.. han har denna å förra säsongen spelat för ahl-klubben springfeil falcons där han under 05-06 petat in 14 mål / 15ass på 31 matcher å 06-07 6 mål /7 ass på 19 matcher så.. tja man kan ju bara spekulera, fast hoppas på att de blir en del poäng i modo låter inte helt otroligt iaf. =)

Berka: Det handlar inte bara om poängen.

shinzawai: Nä absolut inte..men jag skrev bara de om de va någon som var intresserad.... kul e de ju iaf. att han gör poäng..sen får vi se..e kan ju bli både flipp å flopp i modo =)

Berka:

Hehe, vi vet redan allt det där, eftersom vi diskuterat honom ett bra tag i boken redan ;-)

Länkat till lag han spelat i, kollat på stats osv...

:)

Berka: Hur kan man "bli både flipp å flopp"? Antingen eller trodde jag.
Men grattis till Tjecken iallafall.

Gidde: Ah haha ja jag e lite efter då...men jag e bara sån.. kan ha med all öl att göra ;)

Hahl Bundy:

Han skulle kunna bli en flopp på isen men en flipp i omklädningsrummet kanske? Eller utklassa de andra i löpspåret, men ligga långt efter på isen.

Hahl Bundy: oj haha skrev jag "både" haha ja grattis till han ..

knaskamilla: eller flopp på isen men flipp i duschen efter match

knaskamilla:

Som Krizan då?

Flipp på isen (match), flopp på isen (träning)

Eller åtminstone Flopp oi löparspåret..

;-)

knaskamilla: Han kanske har flippflopp tofflor, Istället för foppa tofflor?

Hahl Bundy: Ja de här måste vi undersöka närmare foppa tofflor eller bara stånd i duschen i träskor =) hmmmmmmm?!!

Hahl Bundy:

Nä, det går inte. Foppatofflorna kom med arenan.

knaskamilla: Jaha ja.... De ska bli spännande att se han på isen iaf. hoppas att han hinner bli klar till luleå matchen..

Hahl Bundy: Han får nog sig ett par röda och fina Foppatofflor som de andra i laget. Dom gör sig riktigt bra till matchdressen.

knaskamilla: Snäälla, säg inte att dom springer omkring med rosa såna i omklädningsrummet?

Hahl Bundy: Nejdå, du behöver inte vara orolig. TIK har redan köpt upp lagret med alla rosa. De kommer att levereras med eldflammor och rödsminkad fiskmås.

Hahl Bundy: Det gör dem säkert.T o m när dem flyger på bortamatcher används dem;)

Paddan: hahaha.... ja att ha en sminkad fiskmås inger respekt hos motståndarna..speciellt om man har rosa tofflor till.. timrå kan dehära med att skrämmas

Paddan: Det är nog ingen risk, finns ingen anledning att sjunka så lågt eller lägre. Vi har nog bättre smak än att sätta på oss nåt dylikt.

Bissett19: Liite fjollvarning på det där va? :)

Hahl Bundy:

Rosa? Nä, det skulle skära sig mot allt det röda. Sen tror jag att de sitter mer i omklädningsrummet än vad de springer.

knaskamilla: Adam andersson va dålig igår

Berka:

...igen!

Gidde: jamen igår va de katastrof..

Berka:

..igen!

(Det jag menade var att han var dålig......igen!)

Det är inte många matcher han hållit bra klass, tyvärr...

Berka: Tror det är första gången jag är emot något du säger faktiskt :), själv tycker jag faktiskt att Adam för engångs skull tog bra beslut i det han gjorde. Spelade enkelt och inte börja dribbla på blå med pucken.

Enligt mig godkänd igår i alla fall :)

Cyklob: =) lugnt alla tycker vi olika... han såg så stel ut ingen teknik inga skott, visst spelade han enkelt men ibland lite för enkelt..nja han kan bättre enligt mig

Cyklob:

Det var några gånger MoDo var under press i egen zon, som han inte fick ut pucken.

För en som lekande lätt skjuter ÖVER moståndarmålet gång efter annan, så borde det inte vara så svårt att lägga en puck ut ur egen zon en bit ovanför isen.

Dessutom är man ju livrädd att det ska bli puck-out eftersom han har så fasligt svårt att hålla nere sina skott....

Berka: Självklart kan Adam mycket bättre änn vad han visade igår. Men som sagt alla spelare har väll sina formsvaga säsonger med. La även märke till igår att det var Adam som serverade Enström puckar i powerplay. Och det verkade ju funka riktigt bra i alla fall.

Gidde: Det är lite Rikard Lintner syndrom över Adam :), men ehh va fan alla spelare gör ju någon dålig säsong med. Men det största ? är ju endå varför MoDo plockade hit han eftersom dom borde väll vetat om hans brister i den egna zonen ?. Man kan väll enabrt stirrat sig blind på vad han producerat frammåt ? :)

Cyklob: sant broder!! ja han hade ju faktiskt en puck över sarg haha.. nä hoppas han repar mod efter "svackan" och hålla ner skottena en aning så kan de kanske bli ett par kassar i slutspelet.. känns som att alla backar..ja hela laget för övrigt fungerar bra om man ska lyckas ta sm-bucklan

Vad har egentligen Adam med Silly Season att göra?

« · 814383 · »