1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531081 inlägg · 4122 ämnen

Åh vad f-n håller Micke P på med ?

Sv: Åh vad f-n håller Micke P på med ?
NuMountain:

Det var ont om öppningar här för tillfället, måste jag säga.

scim:

Ärligt talat så har jag faktiskt gett upp mina försök att förstå teorin. Eller också har jag kanske redan förstått den? Vem vet...

scim: Jag tror hon mörkar och hoppas på en knasöppning.

NuMountain: Isåfall försöker hon ju iaf förstå konsekventvinkelteorin.

NuMountain:

Ja, med honom vet man aldrig!

knaskamilla: Tror du han skulle erkänna att han sitter med osäkra kort om han vore säker på att han hade ett bra pokeransikte?

GLMC:

Sådär skriver du bara för att du inte vill erkänna att du inte förstår den.

NuMountain:

Ok!

GLMC: Erkänn ALDRIG att du har ett bra pokerface.

knaskamilla:

Förvirrade flicka, klart jag förstår den. Det handlar ju helt enkelt om att aldrig erkänna något, och att ha ett bra pokerface :-)

scim:

Faktiskt så har inte glemms fattat teorin heller (om jag inte minns helt fel).

samjo:

Micke P sa väl själv i ÖA tror jag det var att han hade fått ett BRA bud av Modo men att Leksandsbudet var ännu bättre och att han ville prova något nytt. Fan Micke byt klubba eller köp en hund nästa gång du vill prova något nytt... Lite småsur måste man få vara, men man börjar bli van nu. Alla minns väl hur upprörd all var över Salles eskapader.

Härligt med 3 nuvarande Modoiter och 2 föredetta på isen just nu.

scim: Ja, men då är det ju bra att ni är här då så det blir nån ordning på hockeysnacket!

Eftersom vi alla längtar till lite glada nyheter från Hedin så kan vi väl skratta lite för att få upp humöret. Minns nu den här satsningen kära modoiter?:

w1.660.telia.com/~u66005454/modologotumme.gif

scim:
Jag är självklart en trogen anhängare till MoDos GB. Ibland har jag begripit flera inlägg i rad - såna gånger blir man både glad och stolt...

rådbjer:

Trots att man är glad över att idioterna ännu ej hittat hit (i så stor skala iaf) så skäms man ju över den extremt låga nivå som inläggen i modohockey.se forumet har.

scim: Precis den!

Det är väl ingen teori som jag har lagt på minnet direkt men den var intressant har jag för mig.

Men så är jag ingen modoit heller riktigt! :))

Kör den så slipper ni alla weinis fjortisar förhoppningsvis, fast det är väl bara att vara som ni är nu så rymmer dom fältet.

rådbjer: Du menar konsekventvinkelteorin, som alla modoiter utom knas hänger med i?

scim: Det är väl bara att dra den kvardantelfyrkants regeln som du o Numo brukar surra om som vi vanliga dödliga inte hänger med i :))
Då slipper ni dom men inte oss :))

Några av Weinis-fantasterna har faktiskt hittat hit, men jag tror de tyckte HS var för komplicerat för att orka förpesta det med sina anti-inlägg.

samjo:
Helt rätt, det minsta man vill är att hockeysnack skall bli något nytt Lunarstorm.
Hur går det på backfronten då??

samjo:

De 13-årig Weinhandlälskarna är oftast minst dubbelt så gammla och deras hockeyhjärtan klappar oftast för en ES-klubb som ligger någon bit norr om Renbergs hemstad.

Lumber Jack: O ni är coola ändå, trots att ni är Modoiter :))

O verbala är ni också inte bara, vi ba, dom ba, ööööhhhh Modo är bäst.
Även fast dom kanske är det :))

El Maco: Som tur är så har inte "I-love-Weinis"-anhängarna hittat till hockeysnack ännu. *ber en stilla bön om att de aldrig gör det heller*.

Men det som kan vara lite skrämmande är att jag fick tipset om Hockeysnack's existens på just Modos officiella forum. Förhoppningsvis läste aldrig de 13-åriga Weinhandl-älskarna det inlägget. Jag tror nämligen att de inte bryr sig om rubriker eller texter som inte innehåller bokstavskombinationer som 'Weinis' eller 'snygg'.

El Maco:

Landsflykt var ordet, sa Bull.

Hockeysnack gav oss hockey-asyl.

Lumber Jack: Foppa? Är dte fotbollsspelaren i Sundsvall du snackar om? Nejdå, jag sätter Foppa tillsammans med Glenn Hysen och Brolin i en egen klass.
Våldgästning är ett alternativ jag brukar ägna mig åt. När de sänder matcher på Olearys så är det dit jag brukar gå....

Hela tråden: Lite då och då kan man stilla fundera över att det finns så många roliga, välformulerade och allmänt intelligenta inlägg i just Modos hockeysnack. Hur överlevde ni på officiella ModoForum? Eller missade jag alltsammans bland I-love-Weinis-inläggen och tippa-resultatet-i-rubriken i flera år?

Modosnackarna är de bästa. Just nu i alla fall.

samjo:

Eftersom det i stort sett bara är Canal+ som kan snoihop en bra fotboll- eller hockeysändning föredrar jag att de gör det. Medan kan TV4 hålla på med intressanta dokumentärer om tvillingar, långa människor, dvärgar etc. alt. sända någon låtsas-idrott som handboll.

Jag har inte själv Canal+ så det blir till att våldgästa, men det är det värt för en stunds god underhållning.

Frisco:

Så du menar alltså på fullaste allvar att Foppa bara skulle vara en människa, eller är han undantaget som bekräftar regeln?

Frisco: Bah! :)
Fotbolls-VM börjar inte förrän 30:e maj. All fotboll före det är ganska ointressant. Okej, jag lär väl titta på FA-cup finalen på lördag mellan Arsenal och Chelsea, bara för att den går på TV4, en kanal som faktiskt alla har. Själv har jag bara tillgång till de tre marksända kanalerna och det betyder att jag ikväll måste gå till mormor för att se hockeyn på TV3. Känns lite komiskt att berätta det.

Fotbollsallsvenskan är för mig fullkomligt ointressant. Kanske för att jag inte har nåt direkt favoritlag. Jag håller koll på tabellen och tittar på fotbollskväll. Mer är det inte. Det är först de sista omgångarna som är intressanta. Hade jag iofs haft tillgång till Canal+ så är det möjligt att tongångarna varit annorlunda...det måste jag medge.

Ishockey är däremot nästan alltid intressant :)

Lumber Jack: Matchen ikväll spelas inte i Stockholm utan i en betongkommun norr om stan. Det var länge sen nu som derbyn fick spelas i den kungliga hufvudstaden.

samjo: Det kan hända att du har rätt. Jag har ändå aldrig hört talas om ett lag som behöver "krismöte" (Kanske lite väl brutalt ord) bara för att tränaren ökade dosen träning när han kom till klubben.

Frisco:

Jag hoppas inte det är masspsykosen i den kungliga hufuvstaden du åsyftar...

samjo:
Klockan 20.00 ikväll ska man väl INTE se på hockey. Det är fotboll som gäller då.
Jag ställer mig på Poffas sida (obs endast i detta fall=). Ibland undrar man om en del tror att hockeyspelare är nåt annat än människor.

samjo: Ta inte mitt och poffas duell så hårt. Det är en prestigesak som pågår för jämnan. Det är överdriven tuppfäktning för att slå ihjäl tiden. jag tillhör förresten dem som absolut försvarar rätten att välja det man vill. Det hindrar mig ändå inte att känna en viss besvikelse.

NuMountain: Att folk lämnar Modo pga ökad träningsdos tror jag vad jag vill på. Eller rättare sagt, det tror jag inte stämmer ett dugg!

Wahlberg, Jansson var ute efter snabba pengar i Tyskland. Lintner vill tillbaka till NHL. Weinhandl, Hedin, Staahl lockas också av NHL, men är f.n. under kontrakt. Lundström, Pihl lämnade av sociala skäl. Hållberg vill prova lyckan i FBK och det lär också vara en genväg till ev. landslag (i ett senare skede kanske också NHL). I Micke P's fall lär det också vara pengarna som lockar.

Alla spelare som satsar hårt och vill lyckas måste träna hårt! Vill dom till NHL måste dom träna ännu hårdare. Tycker det är ett konstigt påstående att ökad träningsdos skulle få spelare att fly klubben. Det gav ju bevisligen resultat. Modo vek aldrig ner sig ens i SM-finalen utan föll med flaggan i topp.

Jag tror spelarflykten beror på andra omständigheter. Kanske några av de jag nämnt ovan.

NuMountain: Jag tror de flesta inte hade varit lika besvikna om Micke P lämnat Modo för en europeisk klubb. Har jag inte rätt?Eftersom han sålt huset i Övik så räknade ju de flesta med att han knappast skulle stanna nästa säsong. När man sedan läser i Tidningen Ångermanland att han står mellan ett anbud från en tysk klubb eller ett flerårskonrakt i Modo, ja då kommer beskedet om Leksand som ett slag i magen på de flesta.

Men frågor kvarstår fortfarande. Är han felciterad i tidningen? Fick han ett dåligt bud av Modo? Fick han ett sent "kanonerbjudande" av Leksand? Många obesvarade frågor alltså.

Tills dess de är besvarade anser jag att folk har rätt att få vara ruskigt besvikna. Jag förstår även Poffa's resonemang om att så här ser Elitseriecirkusen ut idag. Han tar tydligen inte flytten lika hårt som andra gör. Vi är alla olika som människor. Och tur är väl det. Själv står jag nånstans mitt-i-mellan dessa två läger. Jag känner en viss besvikelse, samtidigt som jag också förstår hans agerande. (Märker ni hur jag försöker agera medlare för att få den här tråden att då ut?)

Ahja...vi som gillar Modo och är sugen på att se modospelare får väl slå på TV3 kl 20:00 ikväll. Då är fyra modoiter på isen. Det deprimerande i sammanhanget är dock att det bara är helt säkert att en av dem spelar i laget nästa säsong. Ikväll ska Hlinka tydligen få spela center i andrafemman med Satan (37 mån i år för Buffalo) som medspelare. Men det är väl ungefär som att spela med Weinis i slutspelet, eller hur?
Hehe.

Lumber Jack: Jovisst ser det för tillfället ut som ett rämmnande. Kan eken Modofartyget är byggt av vara på väg att ruttna? Jag tror det har med Brithéns krav på att slå in spik med näven åtta timmar om dagen att göra. Brithén själv är inte orolig: Det finns många som vill till klubben, enligt honom. Visst kan det vara befogat att vara orolig när vinden blåser åt andra hållet. Ingen ursäkt är för tillfället för dåligt underbyggd för att ta sig ifrån klubben. "Det är något ruttet i Danmark."

NuMountain:

Det verkar som om någonting någonstans inte riktigt stämmer, något är inte riktigt som det ska. Undra var skridskorna klämmer ?
Det känns inte som en tillfällighet att vi liknar ett skepp av ek med kraftig slagsida... Ingen undergång i sikte, men en kraftig passadvind vore inte att föredra, Hedin måste visa upp lite prima ballast för att få någon rättsida på det stolta skeppet. Jag blir annars besviken och tyngd av mörka tankar. Jag biter inte ihop, ytan håller andan.

poffa: Mina gliringar om ditt förhållande om LJ tror jag du kan ta. Det har du gjort förr.

Det här brukar vara scims avdelning men vi tar det ändå:

Besvikelse: "Det som man känner när något inte blir som man tänkt sig."

- Du kanske inte tänkt dig någon fortsättning för Micke i Modo i framtiden. Då förstår jag att du var väl förberedd när det tråkiga/beklagliga beskeded kom. (avdelning "synd")

Ändå: "Jag anser honom vara en av de mest underskattade spelarna i ES. Han är en kämpe lika stor som Wernblom. Därför ser jag ingen ironi att kalla honom gudabenådad. "
"det 'är' synd (inte att jämställa med besviken) att han inte stannar i MODO då jag gillar hans spel skarpt."

- Kan det vara så att han var för bra för att Modo skulle ha en chans att behålla honom därav din "ickebesvikelse"?

Försvarsadvokaten poffa:
"Om Micke känner att detta är det rätta"

Åklagare NuMo: Är du inte lite besviken över att Modohjärtat förvandlades till ett knäckebröd?

Försvarsadvokaten poffa: "samtidigt som jag hade hoppats att han skulle spela i MODO även i fortsättningen. Men att säga att jag är besviken är också fel."

Åklagare NuMo: Du hoppades men trodde inte, alltså?

Försvarsadvokaten poffa: "spelare har rätt till att fatta egna beslut " "DÅ kan man inte känna sig besviken. Detta är spelets regler. Det är bara att bita ihop och acceptera."

Åklagare NuMo: Om det nu visar sig att samtliga (avdelning "alla") Modos NHL-proffs bestämmer sig för att avsluta sina karriärer i Leksand i stället för att komma till Modo som belägrar sig begreppet "synd" i ditt sinne, i stället för en aning besvikelse?

Varför skall man "bita ihop"?

scim: Frisco har redan tagit ställning. Utan hjälp.

Näää, nu skall jag gå ut och byta däck på bilen. Annars kommer polisen att säga: aja baja!

samjo:

Jag skulle även vilja veta om han sagt det som stod i TÅ innan jag kan ta ställning, hur som helst är jag besviken, på vem/vilka vet jag inte än...

GLMC:

Känns som om de 135 000 ser fotbollen som liv och död. Vilket för övrigt stämmer ganska väl. Kan inte tänka mig att du är beredd att döda för MODO men de är nästan villiga till att döda för sina respektive lag.

samjo:

Helt rätt! Tror nog att du är denne GB:s sanne MoDorator
(no offense herrar nuvarande) :-)

samjo:

Det finns ett flertal ersättare till Wahlberg i juniorlaget. Almtorp är en.

Det finns även ersättare till Micke P i juniorledet. Peder Ståhl. Samma spelstil, lite större rent fysiskt, bra målskytt och en kämpaglöd som man kan ta på.

Jag skulle bra gärna vilja veta vilket kontraktsförslag Modo erbjöd Micke. Först därefter kan jag ta ställning fullt ut till hans agerande att skriva på för Leksingarna. En sak är säker. Han lär få en bra månadslön i Leksand iaf.

Just därför är denna tråd ganska ointressant just nu och skapar mer bråk än sämja i leden. Som modofan har man givetvis rätt att bli besviken när en bra spelare lämnar laget. Vilka förutsättningar som rådde vid bytet vet ingen utom de förhandlande parterna. Så det känns ganska meningslöst att spekulera i svikare eller inte svikare. Gjort är gjort.

Jag tror dock inte att Micke P är oersättlig. Jag har sagt det förrut och jag säger det igen. Tror Wennerberg kan axla Petterssons roll med bravur. Det kommer bli betydligt svårare att hitta en ersättare till Mikael Wahlberg. Någon som har nån på lager? :)

poffa:

Nåja, känns som att 100000 på Nou Camp och 35000 på White Hart Lane i höstas var inne på liknande tankegångar iaf, vad jag "hatar" är förmågan att dra på sig den där tröjan.

GLMC:

Det är en diskussion du måste ta med dig själv. Själv anser jag att oavsett om man "hatar" Leksand så behöver man inte "hata" deras spelare.

poffa:

Har i ett helt liv gång på gång fått bekräftat för mig att sådana är osmakliga - skall jag nu tvingas till rim & reson bara p.g.a. min tidigare status som överseende och nyanserad hockeyforumsskribent?

86397 · »