1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480360 inlägg · 4078 ämnen

AIK - MoDo 110305

1358189 · » Till forumet


Sv: AIK - MoDo 110305
Det här kanske inte är någon större tröst i nuläget men jag skulle gärna byta med er. SM-guld 2007, ett par år i ingenmansland och nu antagligen en fixad kvalserie för er del. Jag önskar er lycka till. Mitt lag har just fixat nytt kontrakt och jag är glad att vi inte gick till slutspel. Man är så jävla less på alla dessa besvikelser i kvartar och semi samt uteblivna SM-guld. Känn er lite glada i alla fall. Jag menar detta.
Kommentera

Sv: AIK - MoDo 110305
Lesky: "För ett par år sedan vann Brynäs i omgång 10 i kvalserien hemma mot Leksand med 2-1.

Leksand var ett stolpskott från att spela ned Brynäs i Allsvenskan den gången...."

För ett par år sedan slutade Brynäs IF sjua i elitserien och gick till slutspel. Så antingen är du en korkad lögnare eller så är du ett troll. Vilket är det?
Kommentera

Sv: AIK - MoDo 110305
McFire: Japp!
Kommentera

Sv: AIK - MoDo 110305
Bergius: Gick Timrå till slutspel?
Kommentera

Sv: AIK - MoDo 110305
Gerdin: Klart man följer kvalserien också, det gör nog du med då värsta besvikelsen lagt sig. Vi får väl hoppas att laget är ödmjuka nog att ta sig an denna utmaningen, även om det här är allt annat än vad man kalkylerat med.
Kommentera

Sv: AIK - MoDo 110305
Sawchuk: Gå och lägg dig eller boxa på kudden nu, börjar bli sjukt tröttsamt att läsa dina ventilationer. Det här är inte primärt en utloppskanal.
Kommentera

Sv: AIK - MoDo 110305
Gerdin: Har du numret till biljettbokningen? Tänkte boka slutspelsbiljetter.
Kommentera

Sv: AIK - MoDo 110305
Bedrövligt är ordet . Tomhet nåt så in åt helvete!! Vad gör man nu?
Hur många kommer följa kvalserien? Jag tror dessvärre jag passar.......
Tyvärr kan vi inte vinna när vi har en målvakt som hanterar pucken som om den vore en TVÅL!
Vi får det nog tufft framöver också :-(
FY Fan så besviken man är !!!
Kommentera

Sv: AIK - MoDo 110305
Tyvärr så är man inte förvånad över detta. Vi har sett tendenserna i ett par år nu. På papperet - ett lag för slutspel. På isen - ingen ledare, inga vinnarskallar. Vi klarar inte av att vinna de viktigaste matcherna.
Jag kommer att fortsätta stöda vårt lag i kvalserien, finns inget annat alternativ för mig, men det kommer bli otroligt tufft då alla dessa matcher kommer att innebära minst lika mycket ångest som de sista i grundserien.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: AIK - MoDo 110305
JAHA

Ska man säga upp Canal Plus nu då?
Kommentera

Sv: AIK - MoDo 110305
E4 derby mot Brynäs, dä äh lika bra!
Kommentera

Sv: AIK - MoDo 110305
För ett par år sedan vann Brynäs i omgång 10 i kvalserien hemma mot Leksand med 2-1.

Leksand var ett stolpskott från att spela ned Brynäs i Allsvenskan den gången....

---
Modo måste förstå att det kommer att bli ett krig utan dess like! Jag önskar er lycka till!
Kommentera

Sv: AIK - MoDo 110305
Sawchuk: 3 extremt jobbiga veckor där en bra start är ett måste!
Kommentera

Sv: AIK - MoDo 110305
Det är väll inte så mycket att säga. Innan matchen visste man ju att AIK skulle vinna, men jag tycker endå Killarna krigar på bra idag och visar bra attityd. Men nu är det bara bita ihop och komma igen. Det här kan vara det som behövs för att städa ur leden i MoDo och nu är det bara hoppas att vi håller oss kvar.
Kommentera

Sv: AIK - MoDo 110305
Snipan: Det är redan gjort för flera veckor sen.
Kommentera

Sv: AIK - MoDo 110305
renen: eran första femma kommer att leka sej igenom kvalet. så slappna av . ni torskar på sin höjd en match
Kommentera

Sv: AIK - MoDo 110305
Sawchuk:

Kvalserien till Elitserien

Lag
Södertälje SK
MODO Hockey
Växjö Lakers HC
Rögle BK
Örebro HK
Ett av dessa fyra: VIK Västerås, Mora IK, Leksands IF, Almtuna IS.

Vi får max ha ett lag framför oss. Det är bara tio omgångar vilket innebär NOLL utrymme för plattmatcher.

Tror ni det blir enkelt?
Kommentera

Sv: AIK - MoDo 110305
Dags för seriekortsinnehavare att boka biljetter till kvalserien.
Kommentera

Sv: AIK - MoDo 110305
hempe: Bättre med ssk än tikarna i ks.
Kommentera

Sv: AIK - MoDo 110305
Oj vad pinsamt
Kommentera

Sv: AIK - MoDo 110305
Fy fan, jag lider (dock inte mer än vad som är klädsamt) med er. Lycka till i kvalserien, se nu för fan till att kvalificera er så vi har sköna derbyn i elitserien även nästa år.
Kommentera

Sv: AIK - MoDo 110305
Gustavsson:

Sörja?

Fattar du ingenting. Finns ingen tid att sörja, bara agera. Tror ni Modo ens har kollat upp vilka lag dom ska spela mot i kvalserien?

Faktum är att vi är i den här situationen på grund av otroliga felbeslut. Att du sen är en naiv jävla nolla som vill sitta och sörja skiter jag i.

Slutar Modo inte med felbesluten redan ikväll så blir det allsvenskan en bra tid framöver.

Förlorar vi två mot Södertälje i kvalserien har vi bara råd med poängtapp i en enda match till annars blir det fan ALLSVENSKAN

FATTA!
Kommentera

Sv: AIK - MoDo 110305
Jag hoppas för i helvete att dom rycker det där jävla C:et från Svartvadet redan i kvalserien.
Kommentera

Sv: AIK - MoDo 110305
Nieminen: Det viktigaste är inte att vinna! utan att delta.....
Kommentera

Sv: AIK - MoDo 110305
SIST... smaka på den!
Kommentera

Sv: AIK - MoDo 110305
Sawchuk: pinsamt, nu är väl det dags att efter säsongen att börja sparka spelare ,tränare och ledare. Detta satan jävla snack om revanchsuget Modo år efter år. Fy Fan jävla glidargäng, FY FAN
Kommentera

Sv: AIK - MoDo 110305
Sawchuk: Snälla dra bara åt hellvette och kör upp ditt jävla "vad var det jag sa-snacket" och kör upp i röven , kan du inte bara sörja som resten av oss supportrar en kväll som denna?
Kommentera

Sv: AIK - MoDo 110305
Fyfan vad besviken jag är. Och tomheten är enorm

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: AIK - MoDo 110305
Salle:

Vi kan byta " HEART OF HOCKEY " till "SÄMST NÄR DET GÄLLER". Känns ju jävligt lovande att Modo alltid förlorar mot sämre lag, kan ju bli tio förluster i kvalserien.
Kommentera

Sv: AIK - MoDo 110305
Sawchuk: Frölunda vann sina 3 sista matcher.

MoDo i lika prekärt läge tar EN YNKA poäng.


SÅ J-A ILLA!
Kommentera

Sv: AIK - MoDo 110305
Bra jobbat Modo

Nu blir det Allsvenskan i 15 år!

Ge Timander, Hållberg, Jonsson, Svarten, sina guldklockor nu. Sundström också kanske.

Tarkki kan vi skicka till Australiensiska ligan. Norrmännen kan vi skicka till KB65

Skröder kan vi skicka till Biggest Looser.

Challe, Andreas och Fredde kan vi skicka till månen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: AIK - MoDo 110305
Ska man skratta eller gråta!

Pinsamt att ta timeout, 4 mot 5 med 15 sek kvar i egen zon och man måste göra två mål.
Kommentera

Sv: AIK - MoDo 110305

Sawchuk: VARFÖR plockade man inte TT tidigare?

Man var ju TVINGADE att vinna. SOPOR med och utan skridskor i MoDo-lägret!

Kommentera

Sv: AIK - MoDo 110305
Nu är det dags att börja må dåligt.
Kommentera

Sv: AIK - MoDo 110305
MODO HOCKEY SÄMST I HELA ELITSERIEN EFTER 55 OMGÅNGAR.

Dessutom klarar sig Timrå igen.
Kommentera

Sv: AIK - MoDo 110305
Salle: Sanslöst. Vi blir sist!
Kommentera

Sv: AIK - MoDo 110305
lu93rowa: NU måste vi påa övriga resultat vinna denna matchen för att undvika Kvalserien.


Kommentera

Sv: AIK - MoDo 110305

Och alla tyckte man var en idiot då man dömde ut Modos förkärlek för breddvärvningar, norrmän och långsamma allsvenska spelare.

WAY TO GO!

Vinner inte Modo på ordinarie tid blir det kvalserien nu.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: AIK - MoDo 110305
Kom igen Nu! vinn det här!
Kommentera

Sv: AIK - MoDo 110305
Och en klumpig utv av OKT hjälper inte...
Kommentera

Sv: AIK - MoDo 110305
Aik lirar kvalseriehockey, precis såhär kommer matcherna att se ut där.
Kommentera

Sv: AIK - MoDo 110305
MODOJohan: VI MÅSTE JOBBA HEM!!!

Återigen tappar vi bort folk och vips så nyttjar dom våra tillkortakommanden.
Kommentera

Sv: AIK - MoDo 110305
MODOJohan: Exakt samma anfallsvariant gång på gång. modo har inget att sätta emot.

Modo kommer alltför sällan i samma typer av lägen.
Kommentera

Sv: AIK - MoDo 110305
Nu ere Sluuuut.
Kommentera

Sv: AIK - MoDo 110305
MODOJohan: god natt Modo
Kommentera

Sv: AIK - MoDo 110305
Danne93: och NU ska trean IN i PP!
Kommentera

Sv: AIK - MoDo 110305
MODOJohan: jaa dif!
Kommentera

Sv: AIK - MoDo 110305
MODOJohan: En trea är det enda som gäller.
Kommentera

Sv: AIK - MoDo 110305
MODOJohan: Ja!

TIK kan då inte gå om och vi passerar AIK.
Kommentera

Sv: AIK - MoDo 110305
har jag förstått det rätt, men om vi tar tre poäng så slipper vi kvalspel oavsett hur övriga resultat blir?
Kommentera

1358189 · »