1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480221 inlägg · 4078 ämnen

AIK - MoDo

« · 1996364 · » Till forumet


Sv: AIK - MoDo
hockey_21: Håller inte alls med dej. Jag tycker MoDo är så bra att de förtjänar minst 4.000 per match, gärna betydligt fler
Kommentera

Sv: AIK - MoDo
Blir riktig förbannad på folket i Örnsköldsvik, dra upp era arslen å kom till fjällrävencenter. Bara våra 3 unga backar är värde entrepengen. Det är decenier sen vi har spelat en sån underhållande hockey som vi gör nu, alla fyra kedjor kan producera framåt

Grabbarna förtjänar inte minst 4000 per match som dom spelar nu, vad fan krävs för att få folk att gå på matcherna?
Kommentera

Sv: AIK - MoDo
Nucky:
Det är ”tråkiga” med dessa matcher att det är särkilt kul att kolla på dem, ingen nerv eller spänning.

Förhoppningsvis kan några matcher per fjärdedel vara så här. Tror det spar på spelarna både fysiskt och mentalt.

Hoppas verkligen att man kan gå långt på våren när det verkligen gäller. Fint djup i laget med 3 producerande kedjor i spelet.
Kommentera

Sv: AIK - MoDo
Trilske: Nej nej nej ;) Cannata är bättre.
Kommentera

Sv: AIK - MoDo
Trilske:

Så sjukt att vi tar stora segrar trots ett icke fungerande PP. (Tycker dock att vi sätter upp bra lägen idag men får inte in pucken).

Andra lagen ska var glada att vårt pp och bp hackat. Får vi upp dessa ett par snäpp blir vi äckliga att möta.

Inget snack att lundin är etta nu, tycker försvaret ser tryggare ut med honom i kassen, känns som man litar mer på honom att ta det han ska ta när man tar bort pass och låter honom ta skytt.

Bredden är vår styrka, oavsett kedja eller backpar så skapar vi framåt.
Kommentera

Sv: AIK - MoDo
Monno: Hoppas du har rätt. Men det var nog armbågen som ställde till det, och att den tar i huvudet, som du skriver.
Kommentera

Sv: AIK - MoDo
Trilske: Vi får vänta på reprisbilderna. Jag uppfattar det inte som blindside. Men vi får se. :-)
Kommentera

Sv: AIK - MoDo
Heyerdal: Adam kan behöva vila efter jetlag, komma in i nya livet och leta lite möbler till lyan. Säsongen är lång...Vi går ju upp snart.
Kommentera

Sv: AIK - MoDo
Trilske: Fortsätter vi spela såhär kommer vi knipa många derbyn denna säsong.
Redan till veckan kommer några tuffare matcher mot Tingsryd borta som vi alltid har svårt mot, och BIK hemma. Hoppas på riktigt mycket folk i lyan då, ska nämligen dit själv!🤓
Kommentera

Sv: AIK - MoDo
Gäsp: o j20 tog revansch på Djurgården 4-2 !
Kommentera

Sv: AIK - MoDo
Monno: Spelar väl ingen roll att han har pucken, han dyker ju upp bakom hans rygg och kliver in framför honom, tror AIKaren tittade ner i isen dock.

Men missade som sagt reprisen, kan ha fel.
Kommentera

Sv: AIK - MoDo
Trilske: Blindside? Han har ju pucken själv sekunden innan.
Det är ju en offensiv tackling som går fel enligt mig. En så kallad Ritola.
Sen är den väl tyvärr rakt i huvudet så nån match lär det bli.
Tycker ändå han såg bra ut i denna match. Mkt bra intentioner. Bättre händer än jag trodde. Och tycker inte han visar Allehandas Rapport om att vara en dålig Brendl. Han befann sig ju faktiskt i egen zon ibland. ;-)
Kommentera

Sv: AIK - MoDo
hk: då har han möjlighet att träna hårt-;)
Kommentera

Sv: AIK - MoDo
hk:
Bra nu har man kommit upp i 20p på första kvarten och det är två matcher kvar. Två tuffa, Tingsryd borta och Bik hemma. Första hemmamatchen mot en toppkonkurrent så det blir viktigt att knipa en 3 där.
Kommentera

Sv: AIK - MoDo
Clay.2: Tror det blir 2 matcher.
Kommentera

Sv: AIK - MoDo
Lundin > Cannata
Kommentera

Sv: AIK - MoDo
modomille: En mycket fin seger och härligt att Lundin får hålla nollan igen!
Kommentera

Sv: AIK - MoDo
Clay.2: Missade reprisen men kändes ganska odiskutabelt, kommer mer eller mindre från blindside, vet inte om det var en armbåge inblandad oxå.

Avstängning är nog att vänta...
Kommentera

Sv: AIK - MoDo
modomille: Matchstraffet var det befogat eller berodde det få hans längd ?
Kommentera

Sv: AIK - MoDo
Trilske: Sylwander gjorde en liten fuling där hehehe
Kommentera

Sv: AIK - MoDo
hk: Det årliga kampanjandet för Westberg när han inte får kommentera SHL-slutspelet. Man undrar vad det är för människor som "kampanjar". Intresset för sporten känns sekundärt, det är min bestämda uppfattning.
Kommentera

Sv: AIK - MoDo
Supertrött: Får dock alltid uppskattning i media som poppis. Men är nog en stor del för att det är många som håller på Frölunda helt enkelt. :-)
Kommentera

Sv: AIK - MoDo
hk: Japp, det värsta som släppts lös på kommentarplatsen någonsin. Kan göra en kanonmatch till ren pina att se.
Kommentera

Sv: AIK - MoDo
hk: Linus Petterson vilken artist! Gillar verkligen den kedjan.
Kommentera

Sv: AIK - MoDo
Heyerdal: Helt ok? Är alltid en katastrof.
Kommentera

Sv: AIK - MoDo
Heyerdal: Han refererade Frölunda mot Växjö häromdagen, outhärdligt.

"DETTA OOOOOTROLIGA FRÖLUNDA SOM BJUDER PÅ FULLSTÄNDIGT BLÄÄÄÄNDANDE SPEL ÅR EFTER ÅR".
Kommentera

Sv: AIK - MoDo
MorganaLefaey: nej, den killen, minns inte namnet, referar de flesta matcherna för Frölunda, han svävar ut enormt men helt ok, men som du säger gjorde fel i den matchen, tror det blev 7-1 till VF o första matchen på säsongen, killen från Leksand stod, i Mif nu men namnet föll bort...
Kommentera

Sv: AIK - MoDo
S-vikaren: Så var det ja.
Kommentera

Sv: AIK - MoDo
Nucky: Otroligt skön VooDoo-underhållning. Sällan jag varit så MoDo-imponerad framför TV:n.
Kommentera

Sv: AIK - MoDo
MorganaLefaey: Det var väl Patrik Westberg på ett sätt som bara han kan förkunnade hur jävulskt dåliga vi var.
Kommentera

Sv: AIK - MoDo
Kommer inte vara helt nöjd förrän vi vunnit ett derby. Känns som att HA-lagen håller lite lägre klass i år än förra året, samtidigt som Modo och löven har höjt sig, men överlag tror jag det var lite högre klass på lagen ifjol. Se AIK, SSK t.e.x.
Kommentera


Sv: AIK - MoDo
jonsson: Sobril
Kommentera

Sv: AIK - MoDo
Nucky: Som sagt när vi spelar som bäst då är vi också bäst i HA. Gäller bara att vi blir jämnare.
Kommentera

Sv: AIK - MoDo
Nucky:

Hur går min in i 3:e när man ligger under med 5-0?
Kommentera

Sv: AIK - MoDo
modomille: Fan vad jag ÄLSKAR att se det här laget lira!
Deras högstanivå är ruggig, och de unga 6-33-26 är liksom grädde på moset just nu. Hur de rör sig, kontrollerar pucken och följer med djupt ner i anfallen får mig att bli 😍
De må ta lite väl mycket risker ibland, men det får det vara värt!!
Kommentera

Sv: AIK - MoDo
modomille:

Vi är nog lite bättre på rören m.m
Kommentera

Sv: AIK - MoDo
modomille: Var det denna kommentator som refererade modo's bortamatch mot Frölunda där vår kära VD tyckte han använt hånande antydningar?

Tänkte bara på hur det vore att vara AIK'are o se på det här.
Kommentera

Sv: AIK - MoDo
Gavelo: 0-5! Och nu sjungs det OJ OJ OJ OJ OJ OJ!
Kommentera

Sv: AIK - MoDo
Gavelo:

Passningen till 5-0 är ju nästan orgasm på😜
Kommentera

Sv: AIK - MoDo
modomille: Idag ser man ingen match inte, flytspacklar och annat roligt ist ;)

Ser att det står 0-4, jisses det var inte illa, hur ser matchen ut, speglar resultatet matchen osv?
Kommentera

Sv: AIK - MoDo
modomille:

Ja, var inte det lite petigt
Kommentera

Sv: AIK - MoDo
jonsson: Herregud utvisning för det där?
Kommentera

Sv: AIK - MoDo
Skulle just berömma domaren och så tar han en riktig fjant-utvisning på Hagge.
Kommentera

Sv: AIK - MoDo
modomille:

Gnagarna får inte en millisekund över till att göra nått.
Kommentera

Sv: AIK - MoDo
Trilske: Lundin hur stabil som helst!
Kommentera

Sv: AIK - MoDo
jonsson: Rosdahl tror jag du menar? ;-)

Modo äter upp AIK med sin skridskoåkning.
Kommentera

Sv: AIK - MoDo
Rytter:
Det fick vi rätt tidigt👏🏻
Kommentera

Sv: AIK - MoDo
modomille:

Sylwander där måste du göra mål.
Kommentera

Sv: AIK - MoDo
Costanza: Nu kör vi andra, dom kan ha hur många PP som helst vi vinn ändå 💪
Kommentera

« · 1996364 · »