1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479931 inlägg · 4078 ämnen

Aik - Modo 2020-02-28

« · 2041110 · » Till forumet


Sv: Aik - Modo 2020-02-28
Nieminen: Åslins är givetvis mycket farligare på alla sätt och vis, men jag tror inte att det var medvetet. Han brydde sig bara inte, lite likt att man chansar mot rött ljus mitt i natten. Rejäl nonchalans, men inte med avsikt.

Crandalls är bara så dumt. Det lag som möter Löven i finalserien lär knappast vara snälla mot Crandall då man ännu en gång fått se hans mjuka psyke. (Påminner lite om en än mer obalanserad Salle, som hamnade i många sådana där situationer och svarade med en onödig slashing).
Att det är via en spearing på klockspelet 100% medvetet och att han redan varit avstängd lär inte minska risken att han får en längre avstängning.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
Gert_Jonnys: Fy fan vilken feg spelare han är Crandall, men det är ju som sagt ingen nyhet.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
Tarasov: Håller med.
Det som stör mig med Åslin är sättet han gör det på. Blir verkligen inte knuffad in i målvakten, men ändå så nära att han träffar med axeln i tinning/bakhuvud för att sedan vända sig om och låtsas oroad. Han ville träffa honom, när det sedan tog så olyckligt blev han nojig över ev avstängning och låtsas oroad över Bartosak.
Detta från en spelare som alltid varit feg, och gjort sig skyldig till fula påhopp tidigare.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
Nucky:
Själv har jag lite större förståelse för saker som görs i frustration, än exv Åslins ständiga tilltag.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
JoseGonzales:

Har inte nämnt nått om någon målvakt. Tilltala rätt person om du vill diskutera och posta i vår bok.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
Rytter: Det vore väl rätt korkat att inte ta in en tredjemålvakt om en skulle bli skadad? Korkat påstående faktiskt
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
jonsson: Nog för att klockspelet är viktigt, men en smäll mot huvudet är betydligt värre om du frågar mig.
Men kanske bara jag som tänker så eftersom jag är klar med reproduktionen😉
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
JoseGonzales:

Pinsamt försök. En toppspelare i ett topplag anfaller inte en spelare bakifrån och drar upp klubban rätt i pungen oavsett hur kass domaren är. Men Crandall har ju en skört psyke, rev ju sylwander i ansiktet i en match tidigare och redan varit avstängd.

Men detta såg vi redan ifjol när han helt ramlade bort i finalen. Hoppas för er skull att han jobbat med psykolog under denna säsong.

Jag skulle gissa att han riskerar att missa någon match i finalen då han redan varit avstängd, 4-5 matcher vore lämpligt. Men tror dom fegar och ger två så han är tillbaka till finalen.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
JoseGonzales:

Båda två är väldigt illa, bara det jag vill poängtera.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
JoseGonzales: Det är inte bara Modoiter som oroar sig över sin målvaktssituation. Cannata är sliten och har under säsongen haft problem med ljumskarna. Kenttä plockade inte in en tredjemålvakt utan orsak.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
jonsson: Så du ser hellre att din målvakt får en hjärnskakning och kanske blir borta veckor än att han skulle fortsätta spela? Thats pretty stupid
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
Gert_Jonnys:

Trodde Åslins tilltag va värst men tydligen inte.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
Gert_Jonnys: Som sagt så försvarar jag inte det han gör jag säger bara att om domarna släpper mycket som ska vara utvisningar så byggs det upp frustrationer och då sker idiotiska grejer. Sådana där saker sker ju inte direkt från ingenstans. Sedan spelade han bytet efter så att den var inte så hård!
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
Costanza: Cannata, dom har stått typ varannan match senaste 5 omgångarna för att vila upp Joe!
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
JoseGonzales: Domarnivån har varit katatsrof hela säsongen för oss och Modo med. Ingen från våra lag som medvetet krossar pung för det?!? 🤔
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
kulltorp: Ni är båda rödhåriga med telepatisk förmåga. Känns inte stabilt att Hanses gör det kulltorp säger.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
Gert_Jonnys: Väldigt fult gjort men det blir sådana här grejer när domarna tappar greppet om matcher. Aldrig varit med om en sämre domarnivå än i år när dom är 4 st på isen. Dom tog i princip inte för något på hela matchen, det hade kunnat spåra ur rejält igår som vanligt när Bergman dömer..
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
Costanza: Sa jag inte att Hanses skulle kliva fram? Ni kan lita på mig....
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
Gert_Jonnys: Vill man spela mot Färjestad borta, måste man först vinna mot Karlskoga borta. Löven har inte spelat bra på slutet och Timrå har tagit på sig blåstället och går till jobbet varje dag. Intressant att se vilken målvakt som gröngult sätter i kassen.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
Gert_Jonnys: Men fyfan vad fegt gjort. Visst har han blivit avstängd tidigare också?
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
Rytter: Tveksamt psyke på Crandall som inte kan hålla sig kylig i en "Träningsmatch" som inte gäller nått ens...
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
Costanza: Vilket lag som än tar 2:a platsen är värda det. Ni har fortfarande taktpinnen med fler gjorda mål. Tror ni tar Karlskoga ganska komfortabelt då de inte har nått att spela för. Björklöven har ju förvisso inte heller det men vill nog inte vika ner sig ifall de möter oss och tappa momentum.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
Robin Ztorken L: Timrå är värda att spela den, inget snack, men det vore kul med en final då det skulle bli 5 hemmamatcher. Kul att sitta i baren och tjuvlyssna på de gröngula. Ibland vill man bara vråla Moooooooooooooo!!!
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
jonsson: Ruskigt fult och han vet precis vad han gör. 5 matchers avstängning minst på sånt där!! 😠
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
Robin Ztorken L:

En liten längre väg bara
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
Rytter:

Vart kan man se det?
Länka
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
Gavelo: Nu står dessutom klart att vi blir sämst trea, så jag anser att det inte är en katastrof om TIK går om.
Vi kommer ha ett gyllene läge hursom om vi sköter våra kort.
Kan bli många intressanta matcher framöver med gott kassaklirr
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
Robin Ztorken L: Det är ju dessutom 2 rena puckstölder och sen 2 frilägen, han är pigg lille kangas
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
Rytter: Säga vad man vill om Kangas men han är djäkligt kul att titta på och nu var det roligt att han fick näta också.
En spelare som får fart på grejorna med sin otroliga teknik
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
Rytter:

Crandall befäster positionen som en av de fegare och smutsiga spelarna i ligan. Han blir troligen avstängd mot löven och avstängningen kan gå in i finalen också. Borde få mer än 2 matcher med tanke på att han varit avstängd tidigare.

Kolla klippet, känns som han är borta i timråmatchen.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
jonsson:

Fast det var när Rosdahl tog plats där det tog fart på allvar. Så iikka-olofsson-rosdahl var enheten som var riktigt bra. Forsberg spelade väl i fjärde, eller om han utgick.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
Foppatofflan:

Skönt att få vakna upp med 3 p, hoppas Kangas få fortsätta med Forsberg, Olofsson i 2:a.
Verkar ha varit nyckeln för att få igång den kedjan.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
puffe: Tyler Childers - Feathered Indians. Han är inte jättekänd. Sett honom live. Sjukt bra. Vad som är coolt är att Björn verkar spela den låten efter varje hemmavinst!
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
Costanza: HELIG HANSES
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
JonteD: Även om det inte är supernivå på vår liga så tror jag inga lag lägger sej i denna serien. Om jag antytt något sådant(vilket jag inte gjort , tror jag) vore det pinsamt om Mora sej för att timrå skulle vinna idag. det vore inte bra. Mora har väl skäl att vinna?
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
hockey_21: Å fan e du Jesus som helar mig som misste båda benen i Bosnien (psykiskt alltså) ??????
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
Man glömmer ofta bort att nämna dig Erik Hanses, men du är en 95%-ig rutinerad målvaktskung! Tack för ditt lojala jobb!
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
JonteD: Ja, alla lag lägger sej mot Er. >Vet inte varför, men Corona-viruset kan ha en viss påverkan på detta. Märkligt minsann! MoDo drabbas av ett annat fenomen, som är värre. Motståndare verkar vilja crosschecka våra målvakter, inget kul syndrom
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
JonteD: Hör du inte hur vi glatt sjunger här? Det har aldrig varit så bra stämning. Vi fortsätter vara världens bästa klubb.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
Foppatofflan:Oerhört bra låt
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
JonteD: Ja, nu kan du gå.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
puffe: En undran la sig Mora oxo mot oss elr?????
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
Foppatofflan: Neil Young??? Så jävla bra
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
Foppatofflan: Varför inte denna låt
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
puffe: Jag håller på Norrköping, dom har en ganska 'töntig ' ramsa när dom gör de första 2 målen, men ganska effektivt. Alla kan den. Vet inte vad MoDo har när man gör mål

Fotboll alltså...
Kommentera


Sv: Aik - Modo 2020-02-28
Gäsp: Haha, vi har inte samma musiksmak, eller vi är från olika generationer, men oavsett.. MoDo borde ha en tydlig mål-jingel, som alla kan sjunga med i
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
puffe: Haha sorry puffen
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
Gäsp: Vandrat runt i Umeå ikväll nu när det är House of Metal i stan. Denna vecka ska jag inte hålla Joe Cannata vaken. Trevligt och galet folk från hela Sverige. Lemmy gillade sin Jack Daniels.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
Gäsp: Nåt klassiskt är nog bäst, tänk på åldersnivån på publlken, haha
Kommentera

« · 2041110 · »