1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474612 inlägg · 4078 ämnen

Aik - Modo 2020-02-28

2041719 · » Till forumet


Sv: Aik - Modo 2020-02-28
Rytter: absolut inte följer j-lagen kontinuerligt och gläds över framgångarna, var ingen markering över huvud taget att löven skulle ha bättre juniorverksamhet än Modo det vet jag att de inte har, noterade det då jag kollade dagens matcher, ändå besviken att det går så tungt för båda våra j-lag i år, många har provat på a-laget och de flesta spelar där nu även LP, Wahlgrens, Wallinder o Styf , j18 var snudd på oslagbara innan slutspelet men så klart bättre motstånd nu
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
hockey_21: ja märks j20 går tungt med, 3-4 mitten tredje mot Brynäs o sist i serien
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
Heyerdal: Vårat j18 har bara ett fåtal 02or, resten är underåriga. De bästa lirar i j20 som dessutom är väldigt unga.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
Heyerdal:

Nu pratar jag hur det har sett ut över tid, men visst kollar du tabellen och hur den ser ut nu och du pga det tycker att Löven har en bättre juniorverksamhet får det stå för dig.

Kolla gärna hur serien såg ut innan jul, sedan har Modo fått lida av att många från J20 varit upp i a-laget, och då fyller man på underifrån så de bästa J18 går upp i J20. Så det blir lite av en domino effekt där alla juniortrupper försvagas när spelare flyttas upp i a-laget från J20.

Ser ingen anledning att ändra min synpunkt att modo har en juniorverksamhet som vida överträffar lövens. Lövens juniorverksamhet är dessutom rätt medioker och har varit så länge.

Vad tycker du eller kollar du bara tabellen vid en given tidpunkt?
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
Rytter: lövens j18 ligger då klart före Modo just nu
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
J F K:

Egentligen borde man inte mata trollet, men svårt att låta rena lögner passera.

Men det är bra att vi fått klart för oss att modo och löven har samma publiksnitt i år. Hoppas då vi kan slippa kommentarer från lövare angående publiksnitt eftersom de "Är ungefär lika" enligt joses sätt att räkna och tolka siffror.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
JoseGonzales: Jag påpekade att ni hade medgångssupportrar som nästan alla andra lag. Du svarar med att ni i ettan hade över 3000. Antingen har du problem med läsförståelsen eller så är det någonting annat som gör att du inte förstod att det är det lägsta snittet som var relevant. Lika lite som det är relevant vad vi hade som bäst var ditt svar relevant i diskussionen.

Jag upplever att många varit väldigt besvikna på Modo och därför hållit sig undan. Man har inte känt samröre med laget som värvade transatlanter och spenderade mycket pengar, medan det inte kändes som att laget spelade med hjärtat.

Att vi nu kunde höja spelarbudgeten i två omgångar är för att sponsorerna vänder tillbaka. Vi har också ökat publikt successivt under säsongen för att ha börjat svagt. Mycket tyder på att Modo börjar må allt bättre och att intresset ökar.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
JoseGonzales: Är det enbart du som representerar Björklöven, och har ni struntat att ha ett eget forum?
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
JoseGonzales:

Tror knappast modo eller fans är rädda för att se löven i shl. Er juniorverksamhet är så dålig att det tar år att bygga upp nått vettigt och ni kommer behöva satsa pengarna första åren på att hålla er kvar så det kommer ta tid. Trots att vi spelar i ha har vi tagit SM-guld och klubben står sig bra mot shl-klubbarna. Dessutom så lockas juniorerna av att få speltid i ett a-lag på ha nivå.

Att spelare ska fly till er klubb tror jag inte på. Du kan ju inte jämföra flykten på juniorer från löven till saik, Luleå, modo. Dessa flydde inte främst för att klubbarna var i shl, utan för att er juniorverksamhet är värdelös och inte håller någon vidare klass, så de som har potential måste lämna för att utvecklas vidare. Att dom inte ens får chansen i ert a-lag var ju också en bidragande orsak.

Angående sponsorer tror jag inte heller på någon skillnad, inte så att Timrå fick några sponsorer från oss när dom var i shl. Varför skulle t.ex företag som holmen, högland, fjällräven, lättelement, mfl sponsra ett Umeå lag? Dom är nog nöjda med exponeringen dom får lokalt samt nationellt med modo i ha.

Nej detta är nog bara önskedrömmar från din sida, tyvärr stannar det vid fantasier, precis som dina fantasier att ert publiksnitt i div 1 är samma som vi har nu i ha.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
Tarasov: Du får nog lägga på ett decennium för att beskriva björklöven. Inte skötts på rätt sätt på 20 år före denna säsong. Löven var ju så smarta att dom inte betalade in Beliavskis pension då det sparade in pengar, sedan när han ville ha sin pension så hade man ett par miljoner att betala ut. Genialiskt!
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
JoseGonzales:
Ja styrkan ligger inte i förutsättningarna utan att kunna göra något av det man har, vilket inte varit någon av klubbarnas specialitet de senaste 10 åren. Även om det är skönt att ha mkt publik och ett starkt företagarnät bakom.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
JoseGonzales:

Fast ni hade ju inte ett snitt över 3000. Du har ju fel och hittar på, alternativt är en medgångssupporter som inte har koll på klubbens historia.

Svara på frågan tycker du att löven och Modo har samma snitt i år eftersom du anser att ert snitt i div1 är samma snitt som vi har nu?
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
KB65: Ni har haft fantastiska publiksnitt tidigare vilket borde motsäga att man inte kan satsa i allsvenskan om man tappar publik. Ni har tappat hälften av all er publik i snitt men har ändå ekonomiskt möjlighet med 20 miljoner i spelarbudget. Det är mycket starkt måste jag säga!
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
Det enda jag påpekade var att vi hade snitt över 3000 i division 1 och ni blir rabiata. Ganska kul att löven engagerar er så mycket. Känns som en rädsla från er sida ifall löven skulle gå upp och få ett lag i superelit så vet ni att Umeå och björklöven kommer ta för mycket från er i sponsorer och juniorer, Men det är förståeligt :)
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
JoseGonzales: Vilken meningslös diskussion. Skulle vi få tillbaks våra medgångssupportrar så skulle vi ligga på 7000 i snitt som 07/08?
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
JoseGonzales: Kom hit igen när ni snittat över 7k en hel säsong.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
JoseGonzales: Fast hade du varit intresserad att förstå, så skulle du berättat om den sämsta publiksiffran i ettan. Det var ju liksom hela poängen. Ni hade en säsong i division ett 2503. Är det vårt medel?
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
JoseGonzales:

Du har ganska värdelös koll på din egen klubb och slänger ur dig påståenden och siffror. Har du och goleafs bestämt om ni är nedtränade eller inte än?

12-13: 2503 (Div-1), 3085 (Allettan)

Där har du siffrorna. Modo och löven har med din logik och sätt att räkna och jämföra samma publiksnitt i år.


Hade som bäst i snitt? Vad är det för hittepå? Ett snitt är över en säsong.

Modo hade som bäst i snitt denna säsong 7000. Slå det om ni kan.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
Rytter: Varför skulle vi ha samma snitt? Löven hade som bäst ca 3400 i snitt i div 1 om jag inte missminner mig. Skulle vi tappa alla ”medgångssupportar” och ha det snittet ungefär så skulle vi ligga på samma snitt som er. Det var det enda jag ville ha sagt. Sedan är det absolut det man tjänar i rena pengar på publiken som är det relevanta inte antalet biljetter. På samma sätt som att omsättningen i klubben är orelevant och det som är relevant är vinsten man gör i slutändan.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
JoseGonzales:

Eftersom du inte har koll på siffror, med ditt resonemang och sätt att räkna så har modo och löven alltså ungefär samma snitt i år? Tack då vet vi.

Sedan vet vi ju att löven inte kan räkna publiksnitt rätt. Får se när årsredovisningen kommer hur mycket lagen drar in på publik, det intressanta är väl vad man tjänar på sin publik? Där ser vi hur mycket gratis och subventionerade biljetter som delas ut.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
JoseGonzales: Nej, jag menar att ni har mer nu än då.
Men, varför svara någon som bara är inne för att trolla.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
J F K: Du menar det faktum att vi hade i princip samma snitt i division 1 som ni har nu när ni gör er bästa säsong i allsvenskan? :)
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
erjo: Fast publiken tappade inte AIK förrän det stod klart att man hade ett dåligt lag. Dvs, de tappade sin storsponsor som gjorde det möjligt att värva några av de dyraste spelarna i serien, exempelvis Crandall och Copper.
Löven fans är precis som nästan alla lags fans medgångssupportrar. De kommer i mycket större grad när laget går bra.

Nu tror jag verkligen inte heller att Löven skulle tappa sina storsponsorer, men om de skulle göra det så går det nog rätt fort utför.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
udden: hatar att vara djävulens advokat, men förutom att båda värvat väldigt mycket och likt, så ser jag inga likheter mellan AIK och löven? Lite som pekar på att löven tappar sina finansiärer till nästa säsong och ännu mindre som pekar på att de tappar publik. Sedan finns det annat som inte ser lika ljust ut, tex juniorverksamhet mm. Men har svårt att se att löven ligger i botten av allsvenskan nästa säsong, då är det större chans att dom ligger i botten av shl.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
Gavelo: Lite lördagstrolleri tror jag minsann.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
udden: Jag förstår att du inte gillar löven, men de är ganska provokativ och det kommer bara locka lövade hit som vill försvara sig och det blir bara tröttsamma diskussioner att skrolla förbi.

Jag gillar Timrås engagemang, liten budget men alltid samma go i sina lag, gillar löven för deras dragningskraft på hemmaplan men jag undviker att snacka så mycket om sådant för att hålla forumet någorlunda enögt ;)
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
Axle San: Husum är Husum och Foppa är Foppa och det är likadant med Gnaget och Löven dom har lagt ut mer pengar än dom har råd med och Löven har värvat dyra spelare och går dom inte hela vägen så går dom samma väg som AIK det säger alla
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
Axle San: Finns bara ett lag som gått upp med noll egna produkter det är Växjö dom chansade och det gick men ingen vill ha dom i SHL dom drar ingen publik och det kommer inte Löven göra heller ..
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
Charliejfz: Tror du har rätt ang Oskarshamn men Leksand har ett bättre lag och en fanatisk publik jag har själv varit på plats 2 gånger då dom gått upp och det var magiskt
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
udden: Jo men Löven är inte AIK och Umeå är inte Solna.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
Från Hörnefors: Vi rear inte heller ut biljetter.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
udden: Modo tjänar ganska mycket mer per åskådare än Löven p.g.a Modo`s biljetter är lite dyrare och Modo äger restaurangerna i arenan. Plus loger och sådant som du skrev.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
Axle San: Nä jag är ingen spågubbe men alla vet hur det gått för AIK dom la stora pengar för att nå SHL och det sprack och nu har dom miljonskulder det är fakta ,,,Löven hade 300000 kr i början av säsongen och har ögonen på sig det är fakta och det är många klubbar som ligger minus men inte Modo dom har bra ekonomi
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
Men SAIK har nu 8-2
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
Axle San:
Gissningsvis...
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
Oskars kommer åka ner oavsett motstånd. LIF ger jag lite bättre chans.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
udden: gissar DU nu?
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
Heyerdal: Ja det är hett efter norrlandskusten
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
Axle San: Shl- 1:a Luleå, 2:a Saik, Allsvenskan- 1:a Löven, 2:a Modo, 3:a Timrå norrlandshockeyn dominerar !
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
udden: Prognosen enligt VD är att vi går med 2-3 miljoner vinst bara under grundserien. Sedan slutspelsintäkter på det... 😊

Att vi har ”minus igen på kapitalet” efter säsongen ser jag därför som rätt osannolikt.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
Axle San: Ja dom har lite mer publik på ståplats som kostar mindre medans Modo har loge och sittplats som kostar mer så summan är nog ganska lika i intäkter ,,,,,,,,,AIK satsade och ligger minus många miljoner och Löven har gjort exakt likadan satsning och missar dom SHL så har dom minus igen på kapitalet då deras värvningar kostar mycket pengar konstigare är det inte ,,,,,,
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
J F K: Förstår hur ni tänker men jag tror att Löven ligger bättre till då Umeå suktar efter ett elitlag så sponsorer finns nog.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
Axle San: Han har inte skrivit ett enda inlägg som går att förstå. Bara ignorera inläggen som om dom inte fanns :)
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
Axle San: Precis som AIK gjorde en rejäl satsning ifjol baserat på externt kapital. Det kan bli jobbigt att göra samma resa nästa år, lite beroende om pengarna kommer i samma ström som i vinter. AIK hade också riktigt bra publik ifjol enligt deras förväntningar.

Nu tror jag att Löven har externa finansiärer som är kvar ett tag till. AIK hade också under flera år en extern finansiär, men denna ledsnade till slut. Det oroväckande för Löven är först om man tappar sin sugar-daddy.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
udden: Fast löven har gått om publik och har hållit sig till inom budget, varför skulle de ligga pyrt till? Jag ser inte riktigt kopplingen till AIK.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
Axle San: Logiskt se AIK tror inte jag behöver skriva nått då du kan googla om det ,, Löven gör lika stor satsning och går dom inte upp så får dom svårt nästa säsong och dom kommer att ligga i botten igen nästa säsong
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
J F K: Såg repriser på chanser och mål. Iikka låg bakom rätt mycket. Vilka sköna passningar han har från egen zon, förutom de frilägen han skapar på egen hand.
Är inte förvånad över att det var Johnsson som var orsaken till 1-2. Kommer inte sakna hans spel i egen zon och hans väldigt små marginaler generellt.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
Från Hörnefors: I jämförelse med Åslins så känns Fish direkt löjligt. Svårt att få en riktigt klar bild på den där axel mot axel då det ser ut som att Fish har en klubba med i spelet och satsar väldigt hårt i en farlig situation.
Samtidigt. Kunde man släppa Shinnimin undan så billigt så förstår jag inte varför Fish anmäls...

Ja, tre-fyra matcher blir nog för Crandall. Det är fegt, fult och fullständigt medvetet, men ärligt talat är inte skaderisken jättehög.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
Rytter: Rissanen i Örebro fick 2 matcher för liknande händelse, såg dock inte i närheten lika medvetet ut i det fallet. Crandall ska definitivt ha ett längre straff än honom men de ger han säkert 2 då den situationen var bara för en vecka sen
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
Gert_Jonnys: Fish`s matchstraff tycker jag är felaktigt nu när jag har sätt klippet. Kamp om puck axel mot axel. Santesson faller oturligt.
Crandalls är så idiotiskt, helt medvetandes försök att skada motståndaren. Crandall var avstängd tre matcher i januari för late hit så borde bli minst fem matchers avstängning.
www.hockeyallsvenskan.se/artikel/ikdrak76u-1el1/tva-anmalningar-till-disciplinnamnden
Kommentera

2041719 · »