1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480203 inlägg · 4078 ämnen

Aik - Modo 2021-02-17

« · 2150805 Till forumet


Aik - Modo 2021-02-17
Matchdags igen då!
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
wolper: Tänk om vi vinner...
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Costanza: På trav, eller lotto?
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
wolper:
Vi ser statiskt mkt bättre ut under Sundqvists första matcher men fått lite dålig utdelning hittills. Hoppas vi kan fortsätta på den inslagna vägen.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
wolper:
Tror att det är första gången modo inte har nån kommentar från tränare innan match på hemsidan. Nån liten intervju borde väl Julia kunna fått till innan de klev på bussen.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Saleva: Det är alltså slutsnackat från MoDos sida...
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Tarasov: Jo, det känns orättvist ur den synvinkeln. Vi vinner skottstatistiken. Släpper till mindre skott från farliga lägen och så vidare, men poängen har inte kommit in. Vi var ju exempelvis ruskigt utspelade mot Väsby, men tog poäng där. Senast mot Almtuna borde vi rimligen fått poäng, men fick noll...

Synd att bytet kom så sent.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
J F K:
Fortsätter vi på den inslagna vägen kommer det ge resultat.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
J F K:
Det var (o)lustigt efter den matchen när Styf blev intervjuad i cmore, att han var nöjd med spelet.. Väsbytränaren höll väl inte riktigt med om man säger så..
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Jag tror på trendbrott och tippar på att vi får stryk i kväll med 4-2 eftersom jag alltid trott på vinst sen Sundqan kom. Få riktigt mycket spö ikväll MoDo! :-)
Kommentera


Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Saleva: "Ska vara på tå och tävla i varje moment".
Ok, varför skulle det börja just ikväll när vi "glömt" bort det momentet tidigare under denna säsong?
Skulle vara kul om detta löfte infriades, så vi slipper se 2-0 efter 8 minuter.
Ja, vi litar på dom orden och känner oss trygga med en sällsynt trepoängare...
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Robin Ztorken L:
Modo har ju onekligen ett tufft spelschema kvar men lite resor dock..
En resa till Mora och en till Karlskoga resten dagsturer..
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Saleva: Nu har jag satt en hundring på AIK, det tar emot men jag brukar aldrig vinna så jag gör det för MoDo.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Robin Ztorken L: Fast den frustrationen att spelarna inte riktigt är där tycker jag mig hört ända sen AJs tid. BH snackade ju mycket om att få n mer "grit" i laget. Egentligen så har det känts så ända sen Swedbank arena byggdes när jag tänker efter..
Lockar vår träningsarena till sig bekväma spelare?
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
M Horava:
Att spelarna inte är där är en hockeyklyscha, då tycker jag det är bättre man säger att det följer inte det taktiska upplägget alternativ nåt annat.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Tarasov: Jag gillar ändå Sunkens tjat om "glöd i ögonen" på spelarna, det blir lite som att han tvingar dem att kämpa då.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Bad_Brett:
Ja, jag tycker han använder det på ett annat sätt mer som att han skyddar gruppen och går i god för att det faktiskt gör jobbet.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Tarasov: Det är väl lite av en kombination. Jag känner igen det där från arbetslivet, när någon säger "Bad Brett är här för att hjälpa er, så allt kommer gå galant!" så blir man ju dels stolt, men känner också lite extra motivation till att säkerställa att det faktiskt går galant.

Jag vill påstå att det är lite av en härskarteknik. En positiv sådan.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Bad_Brett: Bra av MoDo att lyfta in spelare som inte lallar runt. Alla fem verkar ha rätt inställning. Sen ska jag ringa Glader och fråga varför Schremp inte går runt med badtofflor i vår arena idag...
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Bra att Peters får vila någon match.

twitter.com/MrMadhawk/status/1362020083363643394?s=19
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Bad_Brett: enough is enough, det är idag säsongsförbannelsen bryts och Peters spikar igen. 0-3 !!
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Costanza:

Schremp det var en hjälte det, han hade nog kunna lärt Hartman i TIK hur man "ser skön ut".

Borken var ju galen på honom när han värmde upp i badtofflor och hörlurar.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Rytter: Säger det igen. MoDo har nog haft de coolaste spelarna. Krizan, Pikkarainen, Döme, Schremp, Brashear, Zuccarello, Salmela mfl...
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Costanza: Zykov, Bartosak, Hanses, Hedberg, Hannula, Axelsson, Blatny, Hellkvist... Har blivit ett gäng profiler.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Costanza:

Brashear toppar nog fan allt.

Älskar sekvensen när han tar ner Ledin på jorden i sitt första byte, eller när han psykade sönder Tollefsen som drog på sig en utvisning.

Tråkigt att det inte var någon som vågade ta en fight med honom.

Dom nämnde det igår i intervjun med Gradin. Att Brasher var en ren vinstaffär, han kostade typ en flygbiljett och ett hotellrum men dom sålde mängder med supportprylar med hans namn.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Costanza: Och trots detta är nog nästa våra egna produkter coolast:

- Profil #1 som satte eld på sitt garage när han försökte slanga bensin med en dammsugare
- Profil #2 som lyckades med bedriften att åka fast för rattfylla med 0,9 promille i blodet DAGEN EFTER ett kalas
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Bad_Brett:
Ja det får man säga är bra jobbat.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
hockey_21:
Kommer ev att stå enligt Glader.
Lite kluven till att skifta målis, Peters har ju absolut inte varit dålig även om nåt mål sett halvbilligt ut..
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Saleva: Det handlar nog bara om att få Peters att villa lite. Vad har han stått nu 10matcher i följd med 30+skott emot? Klart han blir sliten.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Bad_Brett: MoDo är fan bäst på alllt. Det är därför alla hittar hit.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Saleva:
Rent statistiskt verkar Tex vara bättre, och om Peters då blir andremålis så är det bra för alla inblandade parter utom möjligen Peters
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Modo-Målet:

Bra att han ansluter till truppen och tränar/spelar med laget. Då blir det lite utbyte av detta lån, annars hade det ju varit värdelöst ifall han enbart varit namngiven trea och hoppat in vid skador. Nu får vi ju matcha honom samt att IKO får en målvakt som håller igång ifall någon av deras 1:a eller 2:a går sönder i slutspelet. Win-Win för bägge parter.

Sedan tycker jag det är rätt att vila Peters (om han nu vilar), han har stått mycket hela året och behöver få vila. Sedan behöver det inte vara en nackdel att kasta in en ny målvakt och lite nya backar, det blir som att ge laget en chans till omstart i defensiven.

Hoppas både Ytterell och Lovric går rakt in i truppen.

Mikkelsson-Ytterell
Lovric-Boivin
Enström-Öhman
Wallinder

En defensiv och en offensiv i varje backpar. När Corrado är tillbaka tar han Lovric's plats och Lovric får fightas med Wallinder om speltid.

Frågan är vem som blir petad i PP, man startar nog med Öhman och Boivin men om ingen av dessa är på hugget ligger det nog nära att man ersätter med Ytterell.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Tarasov:

Tex stod ju 23 matcher i IKO som var ett rent bottenlag och hade 90.4%.

Jämförbart med JJ i Timrå som stod 23 matcher för LHC som var ett bättre lag och hade där 90.2%

Så finns goda chanser att Tex kan stärka upp rejält och bli etta hos oss, iallafall är det en betydligt bättre backup än Lundin/Dackell.

En sak jag gillar med Tex är att det är en stor målvakt på 192cm så han täcker mycket och ser rätt stor ut i målet.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Rytter: OK, hur går det i matchen mot AIK? Spelar era nyförvärv ikväll? Ska bli intressant att se om er nya tränare kan få igång spelarna på allvar...
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Lub:

Vi lär ju ha två nya backar i truppen i alla fall, samt en ny målis.

Men stor jävla ryssen har inte kommit än utan väntas debutera på Lördag.

Men AIK är bra just nu så 3p är väldigt svårt, är väldigt nöjd om vi lyckas med att stjäla poäng av dem och uppträda stabilt.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Rytter: Kan vara bra att spela borta en sån här gång, inget tvång att föra något spel utan ni kan avvakta och kontra när tillfälle ges. Jag tror det blir 2-2 och att AIK kniper bonuspoängen i Sudden...
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Rytter: 4-1 AIK, Sylle gör tröstmålet när det står 3-0 AIK. AIK målar inom 5 minuter i första period.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Rytter: Tollefsen tar jag gärna in som en MoDo-hjälte. När han spöade den där uppkäftige junior-Djurgårdaren så satt jag i soffan och skrattade.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Saleva: Tycker att Peters sett sämre ut på den här sidan säsongen. Han kanske blivit lite sliten?
Kommentera


Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Costanza: skulle sitta fint med en sådan karaktär på spelare nästa säsong!
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Spock: Han har väl stått mest av alla i ligan tror jag? Inte så konstigt isåfall.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Costanza: efter att ha sett nedanstående känns Tollefsen i klass med Jämtin o Rikard Wallin

www.youtube.com/watch?v=Fvl4keWXOWQ
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
puffe: Det där är hockey! Vad som än händer så är vi alltid störst! Älskar MoDo!
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
KB65: Om inte Peters är litet småskada, så tycker jag värvningen av Tex visar på fel fokus. Han är en intressant målvakt för HA, men nu har vi fyra målvakter. Vi saknar väl ungefär lika många backar som håller bra HA-klass?
PS Barto är alltid välkommen tillbaka, oavsett hur många målvakter vi har på kontrakt
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Rytter: du är väl med nu när lineupen snart släpps :)
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Snipan: Det lär vara en väldigt väldig billig lösning. Jag ser inget som helst problem med att ta in en riktigt bra målvakt som dels ökar konkurrensen och dels kan stå om Peters blir skadad. Tänk dig i ett eventuellt kval med en målvakt som inte stått på ett år och en som inte övertygat de gånger han fått chansen...
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
KB65: Har inga stats på det men vet att han överlägset fått mest skott på sig och har ju startat varenda match denna säsong förutom 3-4 matcher där Dackell fått chansen.
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
BobbyG:

Väntar som alltid med spänning på den. Hur ser fokuset och värmningen ut idag. Blir det poäng?
Kommentera

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
KB65: Mycket möjligt att så är fallet. Vinn mot Solnas luftslott nu!
Kommentera

« · 2150805