1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533614 inlägg · 4126 ämnen

Aik - Modo 2021-02-17

Sv: Aik - Modo 2021-02-17
Rytter:
Just med tanke på hur nära det var att det endast kunde skilja 6 poäng ner till Kik efter gårdagen framgår Haralds utdömning av Modos värvningar än mer korkad.
Vi kunde ha stått här med en skadad/utsliten Peters och ett gäng backar som aldrig kommer tillbaka, snacka om en expert som underskattar bottenlagen.
Nä, det är dags att pensionera gubben.

M Horava:
Skulle gissa att det behövs sju 3 poängare av oss, då kommer vi ungefär upp i det poängantal som krävdes för en 10:e plats 18/19. Ifjol krävdes det 62p, det lär inte räcka i år.
Vi har isf råd att förlora tre matcher...

Saleva: Ifall vi kan ha Tex i målet merparten av matcherna är det ingen omöjlighet.

Gavelo: Tycker inte alls att det är en bra utgångspunkt. Mikkelsson är med säsongens facit helt slut. Corrado och Viklund kan ju knappt spelat på grund av skador. Ytterell har spelat 1 match. Det är på tok för många ”om” för att detta ska vara en bra utgångspunkt.

digitalbath: Jag tycker tvärtom att Mikkelson sett riktigt bra ut på slutet när han äntligen får spela det spel han är duktig på. Corrado har en jobbig skada, men är egentligen för bra för serien. Lite som Cooper var i Löven ifjol.
Men, vi behöver verkligen stabilitet och jag ser gärna att vi behåller alla de som nämnts. (Och att vi fortsätter spela ett mer normalt försvarsspel).

Saleva: så sjukt besviken på den här säsongen. Vi hade yttersta slagläge rent ekonomiskt att slåss i toppen, men med en helt handlingsförlamad organisation kämpar vi enbart för överlevnad. Ett absolut minusbetyg. Jag tror inte vi kommer att få behålla ett enda skit av våra lyckade spelare, utan precis som ifjol kommer dom att vara som bortblåsta. Bara att börja leta spets redan nu! Spräng budgeten med det tredubbla om så krävs och satsa enbart på namn vi VET leverar i toppklass på alla poster. Tillhör vi mitten och neråt nästa säsong kan Modo kontakta någon mäklare och sälja arenan. Efter nästa säsong om den blir ett fiasko så kan jag säga att det är kört att någonsin klättra igen..

Byt ut alla som sitter kvar på ledande poster sen spiralen neråt. Bäckström tex.

Frontschwein:
Håller med om att allt är en besvikelse men vi kan väl vänta med analyser och sågningar till efter sista match är spelad.

Frontschwein: Pengar gör ju hockeylag, spelare man vet levererat levererar alltid i ny omgivning, spränga budgeten är nyttigt för framtiden!

Hoppas du ser 3 riktigt allvarliga fel här!

Gavelo: största felet jag ser är att vi byggde ett budgetlag med i princip idel bredd och en helt vansinnigt spelidé som aldrig ifrågasattes uppifrån. När vi sedan började agera var tåget halvägs borta i Murmansk. Varumärket Modo är numera ett varningens exempel snarare än en anrik klubb..

Frontschwein: Svaret på hur vi går vidare från det här är dock inte att panikslänga ännu mer pengar i brasan. Förra årets succésäsong var ju kulminationen av en 4-års plan, och mer specifikt år 2 i den större satsningen med Hellkvist.

Vi måste hitta tillbaka till en röd tråd i vårt satsande, och det måste börja med att tidigt göra klart med en långsiktig lösning på tränarsidan.

Frontschwein: Lugn lite nu, så jävla talanglöst lag värvade vi ej, men spelidén har varit ett fullständigt haveri!

Sveningsson, Heponiemi, Hedberg, Aagard, Viklund, Corrado, Mikkelsson, Lindgren var alla riktiga statusvärvningar inför säsongen, sen har vi plockat in Karla som är en stjärna i AS, samt Rockwood och en av landets bästa 18 åringar!

Materialet är väldigt mycket bättre än 8 andra lag i ligan, men vi ligger 12a och kämpar för överlevnad,
Det är liksom svårt att inte vart skon klämmer.
Sen var jag att man är dåligt förberedda och ligger efter fysiskt, men det tänker jag inte fördjupa mig i.

Modos största problem var att man haft lite för många chansningar, saknat ödmjukheten inför uppgiften och att tränarbiten har blivit helt tokig.

Har någon koll om Zykov är redo för avfärd imorgon? Är alla papper klara? Skulle ju ske idag.

Balou: Han är inte registrerad ännu, det ser du här.

Smurfen: Fick precis höra att det var våra forums dynga dom körde till tippen. Sprid ut det och vi får en god skörd i Västernorrland kommande sommar

Balou: Ja, jag behöver också veta om Zykov kommer. Har tid hos tatueraren Imorgon. Håller på att tatuera in alla spelare som varit med i laget i år och det börjar bli ont om plats. Hade varit bra att veta om Tex benskydd ska med eller om ZyKOV tar den platsen. Texten "Laget som tog MoDo till SHL" är skitsnygg och intatuerad sen länge.. :-)

M Horava: Om han nu får stämpeln i passet:

www.youtube.com/watch?v=FWZYzbAioVU

Sicko?

Costanza: Du är galen, underbart

M Horava: inget ont om kroppshyddor, men antingen är du big eller annars har din tatuerare de minsta av nålar.

Bara att få in tränarstaben hade fyllt de flesta kroppar

{5647}: Känns inte tryggt någonstans. Jag hoppas Modo tänker annorlunda och väger in faktorer som skaderisk och ålder/motivation. Risken är ju stor att dessa herrar betalas för att köra rehab även nästa säsong.

digitalbath: Apropå spelare!
Sitter och tittar på FBK-Luleå och gamle Modo bekantingen Daniel Sondell, Karln är 36 och spelar sin bästa hockey någonsin.

Gavelo: härligt med motiverade spelare!

{8225}: Haha! Alltså. Att ha sovit dåligt och maniskt tröstätit paprikachips efter varje förlust har gjort att kroppshyddan vuxit med laget kan man säga. Gladers och Widebros fejs på magen har bleknat, fått konstiga proportioner och blivit tre gånger så stora så dåligt som det gått i år. Säg att 102kg superryss med garageuppfartsnärten gör succé och jag börjar slappna av och får lite sömn då kommer det bli rätt kul och se en dubbelt så bred LP bredvid Sicko.. :-)

M Horava:
Vi har
Anthony väggen Peters och Tex Muren Williamsson, tror det blir bra.

Tarasov: Jepp. De håller nollan, Zicko, Persson och Karla skjuter och Aagaard nosar upp eventuella returer.

M Horava:
Zykov med Zläggan

« · 2151627