Steken84: såg inte vad som hände när modospelaren hamnade på isen. Men AIK har fått bra snurr i vår zon hela matchen (när de väl är där). Så inte helt orättvist att de får ett mål.
Gavelo: förstår inte riktigt syftet med en sånt inlägg, 11 raka segrar, leder serien överlägset, men vi är otroligt usla i egen zon och överlägset sämst i as på att få ut pucken ur zon, sansa dig
Färdkost: efter att halvt sett reprisen. Som de såklart bara visar 1 gång. Så ser jag inte alls vad som faktiskt sker. Ser knepigt ut, men då det är Wessner som dömmer, så räknar jag med att han tog fel beslut.
{9315}: Vi är ju det?!, varför skönmåla något ist för att se problemet och försöka förbättra sig?!
Vi leder serien och gör väl mest mål av alla, vårat PP är outstanding men vårat BP är i botten av serien just för att vi inte är aggressiva nog i egen zon och vi har ofta svårt att få ut pucken när vi blivit tillbaka pressade.
Gavelo: bp ligger över 80% senaste 15 matcherna vilket tillhör toppen av serien och jag är rätt säker på att exempelvis tingsryd skulle älska att ha modos spel i egen zon trots att det är "överlägset sämst"
Confusius: Otroligt att vi får med oss 1-1 i andra AIK kör över oss rejält i andra. Bra jobbat. Vår förstafemma är alldeles för anonym i afton, hoppas Karlin kan få igång den enheten i tredje.
Confusius: Och sen är det ju lätt att underskatta AIK. Man tycker ju att det borde vara dominans, men AIK spelar på sin absoluta högstanivå. För MoDo är detta en seg december match, och vi leder ändå.
Gurkan: Vi känns allmänt slitna just nu. Har känts som en liten svacka rent spelarmässigt sen typ Tingsryd iaf. Starkt att plocka vinster och poäng ändå.