1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 532818 inlägg · 4126 ämnen

Åke Liljebjörn får ny tränare i London

Åke Liljebjörn får ny tränare i London
Nån Brithén ska visst till Docklands.

Sv: Åke Liljebjörn får ny tränare i London
Frisco:

Och tack vare det så slipper MODO punga ut med lön till honom. Då kanske vi har råd med den nya centern som är på ingång.

I övrigt kan jag också vidarebefodra vad en god vän till Pelle Bäckman sagt till min far. Tydligen så är Bäckman i stort sett klar för att återvända till Örnsköldsvik och ett liv här. Sedan om han kommer att engagera sig i MODO och i så fall på vilket sätt var oklart.

Frisco: Detta borde ju innebära att MODO slipper betala lön till Brithén under några månader. Detta borde ju innebära att mera pengar blir tillgängliga för nyförvärv.

poffa, MartinSedin: Ja det kan väl innebära att Modo får mindre lönekostnad. Jag vet inte hur uppgörelsen mellan Modo och Brithen var. Han kanske fick en klumpsumma när han lämnade nyckeln? Vi får väl hoppas att det finns pengar över till en artist, eller är det bättre med en grovarbetande målskyttcenter?

Frisco: Låt oss leka med tanken att Brithén inte fick en klumpsumma utan bara fick lönen varje månad som var kvar av kontraktet. Låt oss spekulera att Brithén lyfter 75.000 i månaden och MODO har vips sparat 75x3=225.000 + soc avgifter och andra kostnader som MODO kanske står för.

Detta räcker ju gott och väl till en artist, iallafall en halv artist.

MartinSedin:
Dröm om MODO skulle lyckas värva liknande Lintner förra året fast center.

När sen Hlinka och Hedlund är tillbaka tror jag det kan gå riktigt bra.

Den här gången får Staalen matchas lite försiktigare så han inte slår upp skadan igen för snart...

poffa:

Hmm, "och hur såg tidperspektivet för detta liv i Ö-vik ut?" Skulle man ju fråga om man verkligen ville pressa ur dig det offentligt. Men sånt ska man ju inte göra...

Nä, jag är nog mer för lösryckta spekulationer istället för sanningen och då kan man ju säga så här t.ex: han hade ju egentligen lagt ner tränarkarriären i Karlstad för några år sen, och även Ö-vik har sitt behov av idrottslärare, lite bättre anställningstrygghet där än i tränar- och sportchefsyrket dessutom.

Men annars: Så har ju Ö-vik sina kvalitéer och jag gör nog Pelle sällskap en dag.

« · 195575