1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482261 inlägg · 4079 ämnen

Almtuna IS - Modo Hockey 2023-02-15

« · 2470126 · » Till forumet


Sv: Almtuna IS - Modo Hockey 2023-02-15
puffe: Absolut inte så trulig som karlin.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Modo Hockey 2023-02-15
Robin Ztorken L:

En som jag är rätt besviken på är OP.

Han åker runt med ett "A" på bröstet men är helt anonym.

När laget och stjärnorna sover så hade man ju tänkt att OP kan väl åka in och smälla på, käfta med motspelare, ge dem lite tjuvnyp för att få dem ur balans och fokusera på annat än igelkottförsvar. Gå in framför mål och grisa och få med dig en Almtunaspelare ut så vi får bryta av med 4 mot 4 som borde gynna oss.

Men han syns inte alls, alla egenskaper jag trodde vi värvade han för är som borta tyvärr.

Han är för mig en spelare som skulle kunna väcka ett lag och få med sig andra, få igång energin genom att grisa på. Samma med AP och Aagaard de har en småful sida och kan grisa, när det inte funkar i offensiven för Aagaard så borde han kunna agera retsticka iaf, vi vet att han kan.

Kan någon förklara vad OP bidrar med när han inte kommer in med dessa egenskaper till laget?
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Modo Hockey 2023-02-15
Rytter: Det viktiga är inte att bänka rätt personer, utan det är att visa att man bryr sig. Att det faktiskt är viktigt om man vinner eller förlorar.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Modo Hockey 2023-02-15
Robin Ztorken L: Han var väldigt trevlig, minns jag
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Modo Hockey 2023-02-15
puffe: Vilken korkad halmgubbe. Benöt kritiken och fjanta dig inte. Karlin har saker han är magiskt bra på, men också svagheter.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Modo Hockey 2023-02-15
puffe: Rindell framstår som ett geni i jämförelse
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Modo Hockey 2023-02-15
Bad_Brett: Vad säger Gradin? Är Donald i hamn?
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Modo Hockey 2023-02-15
Nooky: jag är rätt lur på att vi kommer fortsätta sjunka som en sten tills vi tappat serieledningen. Tror faktiskt inte vi orkar bära serieledningen, alldeles för rädda att göra fel. Nä, dumpa serieledningen, ner i hålet tills det inte finns något mer att förlora, släpp ner axlarna och sen vänd på skiten hela vägen till shl.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Modo Hockey 2023-02-15
Robin Ztorken L: Ja, Karlin är det sämsta som hänt MoDo
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Modo Hockey 2023-02-15
Gavelo: Ja, håller med om det, men Sandlin o Tichonov hade ju framgångar ändå, så håller Karlin högt tills säsongen är över :) Han har nog en plan...Inte du, men vissa anser ju att karlin är en katastrof för MoDo, han har dock gjort det hyfsat hitentills och säsongen är bara i sin linda
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Modo Hockey 2023-02-15
Gavelo:

Vilka ska bänkas och varför?

Tänk också på att det är lite rysk roulette att flytta de offensiva producerande spelarna och låta de sitta eller hamna i fjärde.

Det är ju dessa vi främst vill ha igång och de kommer inte komma igång av att nöta bänk eller hamna i en fjärdekedja.

Däremot kanske man skulle kunna prova att rotera inom topp6. Men innan JD är tillbaka har vi inte så många center alternativ det är Vela och Niederbach för de första kedjorna.

Men visst kanske skulle gå att testa

woods-niederbach-Sven
Halloran-Vela-Aagaard.

Alternativt

Woods-Vela-Halloran
Sven-Niederbach-Aagaard

Vi skulle verkligen behöva en JD och Wernblom att kasta in i denna mix för att få mer alternativ.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Modo Hockey 2023-02-15
J F K: Tyvärr har glöden o engagemang slocknat totalt i båset.
Helt oförmögna att se hur illa det ser ut och att åtgärda.
Så hör har det ny sett ut i 20 omgångar och vi har snart tappat vår serieledning.

Karlin o övriga har tappat det totalt
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Modo Hockey 2023-02-15
Gavelo: Det lustiga är att mot Mora gick man ner på tre kedjor och bänkade bland annat Sveningsson i slutet av matchen, och det gav resultat direkt. Men varför fortsätta med ett vinnande koncept?
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Modo Hockey 2023-02-15
J F K: Men när det går tungt som nu, behövs ledare på isen också.
Adam hade varit en sådan tror jag, men verkar hämmad av sin gamla skada?
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Modo Hockey 2023-02-15
Gavelo: Ja, det är vad som irriterar mig mest. Likgiltigheten. Att man inte verkar ge spelarna förutsättningar för att vinna. Man ger intryck av att man hellre förlorar än att göra förändringar.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Modo Hockey 2023-02-15
puffe: Håller inte riktigt med, det blir liksom fel när spelare som inte presterar och levererar ändå får stort förtroende i månader medans kanske andra spelare som gör det riktigt bra får sitta som 13:e forward eller spela i 4:e kedjan.
Någon gång måste prestationen visa sig med vilka man får spela med.

Varför gör Karlin/Holmgren ingenting, inte ens med 5 kvar så trixar man om i kedjorna för att kanske få en injektion och en kvittering, det händer ingenting och just den obeslutsamheten sänder faktiskt jävligt dåliga signaler till spelarna.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Modo Hockey 2023-02-15
puffe: Karlin har fastnat i vinkelvolten, helt oförmögen coach.
Har alltid hört hur bra han varit att förändra.
Han är ju helt förlamad o ser vilsen ut
Sämsta coach jag upplevt på länge.
Vad är det han inte fattar, som alla andra ser????
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Modo Hockey 2023-02-15
puffe: Nej, om det finns engagemang i båset, så finns det driv i laget.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Modo Hockey 2023-02-15
J F K: Oavsett formeringar saknas det någon/några ledare(på isen) som visar vägen när det är tungt som nu.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Modo Hockey 2023-02-15
Gradin gästar Expressens deadline day sändning nu.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Modo Hockey 2023-02-15
J F K: Nu dags för Hinken.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Modo Hockey 2023-02-15
puffe: Vi är delvis uddlösa för att vi vägrar göra förändringar.

Alltså, vi såg första minuterna att det inte kommer att bli bra. Men, vi tog inte timeout eller ändrade någonting. Vi var bara ignoranta. Hellre en förlust än att erkänna att kedjorna inte fungerade.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Modo Hockey 2023-02-15
Gavelo: Karlin missade inte en målchans idag. Klart han tar åt sej själv, men oavsett hur femmorna skulle varit är vi totalt uddlösa.

Ännu värre om han sagt 'vi spelade bra, men satte inte våra chanser..'
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Modo Hockey 2023-02-15
puffe: nä, jag tror aldrig jag hört honom så förbannad. Fast det hjälper inte mig just idag. Idag känns det jävligt tungt. Men samtidigt har jag tron och förhoppningen att det vänder.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Modo Hockey 2023-02-15
Rytter: Jag tycker att Karlin är den bästa tränaren vi haft på sitt förändra en matchbild. Däremot har jag aldrig sett ett mer handfallet MoDo gällande att ändra I formationerna.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Modo Hockey 2023-02-15
Sigge: Själv ser jag fram emot en tät match som är bra för oss. Ett MoDo som inte går ut som självklara vinnare, men som med återfunnen smartness tar en seger
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Modo Hockey 2023-02-15
Blir jävligt tydligt nu att Josh är loket i laget. Saknas något enormt.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Modo Hockey 2023-02-15
J F K: Men nu tar du inte med i beräkningen att tränarna, pga. att de bryr sig tränat ner laget något oerhört. Att spelarna inte finner benen tillräckligt snabbt efter det är ju mer svårberäknat. Är man för seg i benen så skulle jävlar anamma bara innebära att man hela tiden ligger steget efter och att man troligtvis tar onödiga utvisningar. Nu gäller det bara att vänta på effekten. Att Karlin bryr sig, tycker jag är ovedersägligt.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Modo Hockey 2023-02-15
Sigge: Kan man spela på att modo gör noll mål? Kanske blir en bra jinx.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Modo Hockey 2023-02-15
puffe:
Han borde absolut inte stå i media och tycka att laget är för dåliga och att PP är värdelöst när det är hans eget fel att det ser ut såhär.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Modo Hockey 2023-02-15
J F K: Jag bävar redan nu inför den totala utskåpningen som kommer ske på fredag. Ett lag utan självförtroende mot det bästa defensiva laget i ligan kryddat med bra forwards. Bevare mig väl!
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Modo Hockey 2023-02-15
Rytter: Helt enig, vi är väl några av få som ändå sett ljusning i spelet och chanser vi skapat den senaste tiden utan att sätta dit den. Men dagens tredje period var enligt mig det sämsta offensivt jag sett modo prestera den här säsongen. Totalt oinspirerat vilket även får mig, en evig optimist att totalt tappa geisten. Detta tillsammans med senaste matchen som vi skänkte bort mot mora gör mig frustrerad att jag väljer att helt enkelt att emotionellt distansera mig.

Kan ju hoppas att detta var droppen som får bägaren att rinna över och att spelarna inser hur jävla uselt de uppträder sista perioden och rannsakar sig själva till nästa match.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Modo Hockey 2023-02-15
snowden: Just nu känns det så MEN det kan ju inte vara så illa. Eller kan det? Jag vet inte.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Modo Hockey 2023-02-15
J F K:

Jo vi vet att du tycker att Karlin inte vill vinna matcher och att han inte bryr sig.

Jag tror tvärtom att han är den som bryr sig mest av alla och vill vinna mest av alla.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Modo Hockey 2023-02-15
snowden:

Svackan är avgrundsdjup, om vi tar oss ur detta hål så vinner vi i 4 raka mot Löven, det finns knappt något emellan
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Modo Hockey 2023-02-15
J F K: Karlin bryr sej nog, det behöver man inte tvivla på. Han lät inte apatisk efter matchen direkt
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Modo Hockey 2023-02-15
Rytter: Min erfarenhet är att om spelarna anser att ledningen inte bryr sig, så blir resultatet också sämre.
Det går inte att ställa krav på spelarna när coacherna inte verkar bry sig. När man inte vill göra förändringar för att hjälpa spelarna prestera.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Modo Hockey 2023-02-15
KRB: Man brukar säga att svackor kan vara bra för att få se sina brister man behöver bli bättre på. Men denna svacka kan har gått för djupt för att dom ska återhämta sig.

Är Modo ett luftslott?
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Modo Hockey 2023-02-15
Tarasov: Yes. Ibland får man bita sig i tungan. Idag biter vi oss hårt och munnen fylls av blod.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Modo Hockey 2023-02-15
NuMo: Gatorna kommer att bada i rosenblommor när laget åker Bybergs buss gata upp o gata ner i segerdefilering i slutet av april
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Modo Hockey 2023-02-15
KRB: jag ser inte ett lag som är omotiverat, jag ser ett lag som har stora problem med sitt självförtroende just nu

väldigt mycket rädd till att göra fel, men gör man inga fel så kommer man inte kunna göra några rätt heller
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Modo Hockey 2023-02-15
Rödluvan: I Deadline-day på Expressen (Johansson/Svensson) konstaterar man att Wernblom inte flyttar någonstans.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Modo Hockey 2023-02-15
Nooky:

Josh och Wernblom skulle göra laget ännu sämre just nu, då skulle alla de övriga spelarna gå ner sig ännu ett snäpp då de skulle tro att allt kommer att ordna sig med två nya spelare i laget…

MoDo är omotiverade till Max just nu
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Modo Hockey 2023-02-15
modomille:

Ja det är framförallt spelarna som måste tag i detta. De måste se sig själva i spegeln, se till att vara förberedda till match och fokusera oavsett ifall det är Almtuna eller Djurgården som står för motståndet.

Visst Karlin kan prova att ändra i kedjor och kasta om.

Men framförallt måste spelarna ta tag i detta, tillbaka till grunderna. När det inte funkar så åk skridskor, kör över någon, in på mål och lägg pucken dit, sluta soloåka och hjälp varandra där ute. Vi behöver lite skitmål så självförtroendet kommer efter detta kan vi börja försöka spela ut.

Är inte så pepp på matchen mot SSK just nu.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Modo Hockey 2023-02-15
snowden: Han har nog vilat sej i form. Tror det var hans nummer Gradin frågade Foppa om under matchen.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Modo Hockey 2023-02-15
Robin Ztorken L: Karlin har helt rätt i sin analys efter matchen, problemet är att vi inte tar kampen framför mål.

Vi har allt spel och äger hela matchen, men det spelar ingen roll om vi inte vinner det viktiga närkamperna.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Modo Hockey 2023-02-15
Monno: Karlin kan låta hur missnöjd ut som helst men om han inte gör något för att ändra spelet så spelar det ingen roll.

Hans tjuriga och envisa skalle kommer leda oss till ett tidigt uttåg i slutspelet som det ser ut nu
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Modo Hockey 2023-02-15
puffe: ;)

Som jag sagt tidigare. Nu har Karlin släppt det och sakta men säkert så kommer de mentalt nedtränade låren att återfå sina syregenomströmningsegenskaper tillbaks med råge.

"Text TV sid 360" är kod för 360 graders vändning. Helt om så att säga.

Så kommer Dickenson snart tillbaks och styr upp allt. Det hela har Karlin och hans stab planerat in i minsta detalj. Precis lagom att allt går åt helvetet så vänder vi på steken och blir sedan helt oemotståndliga.

En fantastisk avslutning väntar oss.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Modo Hockey 2023-02-15
Nooky: Precis, sedan är jag skeptisk till de som tyckte Vela kunde ersätta Dickinson om han inte kommer i slag. stor skillnad där.


Men vad är det med Adam? Han verkar inte vara sitt rätta jag sedan skadan
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Modo Hockey 2023-02-15
Dexter : Det är ett riktigt looserresonemang det där du. Man blir inte lycklig av att vara så rädd för att andra ska bli lycklig att man själv kastar in handduken.
Låst ämne

« · 2470126 · »