1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481629 inlägg · 4079 ämnen

Almtuna - Modo 2020-10-20

« · 2090937 · » Till forumet


Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
hk: Man blir förundrad över hur våran ”stabila” defensiva 4:e kedja är så vilsna i egen zon
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Monno:

Ja jag skyller inte vårt resultat på den nya nivån. Vi är inte bättre än såhär just nu och får de resultat vi förtjänar.

Men stör mig på alla matcher jag sett (inte bara modos), man har ofrast inte en aning vem som åker ochbför vad, sedan klarar inte domarna att hålla samma nivå i matcher och mellan matcherna.
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
hk: Min gissning är att lyckoträffarna Tambellini, Rosdahl och Olofsson (även om det var Björns spelare) har gett honom lite hybris, dvs att man ska kunna bygga ett lag av oslipade diamanter. Men det är inte så enkelt, framförallt inte för någon som är relativt oerfaren.

Med tanke på massflykten som ägde rum, skulle man ha gjort allt för att behålla några av Karlkvist, Björklund med flera. Spelare som har fått lite hjärta för klubben som troget gör sina poäng varje säsong. Jag kan lova att Glade hade kunnat dubbla lönen på dessa herrar och det hade ändå varit värt det.
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Monno: Ingen aning hur det ska ta sig ut egen zon, Hedberg med en perfekt screen på lagkamrat..
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
hk: Tror Corrado, Gagnon och Ohlsson hade varit fullträffar om vi inte varit så sjukt dålig som lag.
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Smurfen: Hugos pappa står i båset😉
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Rytter: Det blir ju lite extra salt på nya bedömningen för oss då den drabbat oss hårt.
Inte för att domarna är emot oss utan för att vi spelat dåligt vilket gjort att småsaker vi gör för att spelet inte stämmer åker vi ut för.

För spelar ingen roll åt vilket håll utvisningarna är, det är nog 50% av gångerna man inte har en aning om vad som var utvisning i situationen.

Hoppas vi kan trumma på i 3e nu. En vändning vore bra för moralen.
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Bad_Brett: Jag gillar Glader, men det verkar som han missat på varenda värvning förutom Peters.
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20 Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Nesse: Nej, det är för långt mellan spelarna. Tappat man pucken har man för långt till den för att sätta press och vi är ofta stillastående istället för att ha fart.

Ja, vi har ett lag som verkligen är byggt för fart, men vi får aldrig med sig fart i situationerna.

Vinner vi pucken så har vi många snabba forwards, men inte ett enda djävla uppspel har gått direkt. Vi vänder om och vänder om...
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Rytter: Mikkelson nere på -8 nu. Det snackas mycket om vilken fantastisk ledare han är etc. men jag tycker han kommer undan kritik lite väl lätt. Det tycks alltid vara någon annans fel när han dräller.

Han kanske är en toppenkille i omklädningsrummet, men med tanke på hur attityden är hos utespelarna samt att han själv är överlägset sämst defensivt i laget, så undrar jag om det är rätt kille som har C på bröstet.
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Nesse: Norlinder testade en Zorro i Frölundas match. Gick inte in men mäktigt av en back! 🤘
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Nesse:

Spelare utan självförtroende tenderar att se väldigt långsamma ut, åker runt och tänker och är lite på fel ställe och lite sen hela tiden, då ser det långsamt och slött ut.
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
J F K: Med Hedberg och Ohlsson i laget hade jag förväntat mig att vi skulle stressa motståndarna till en till gratislägen. Lite som det såg ut i första halvan mot Löven i SCA-cupen. Varför ser vi inget sånt nu?
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
J F K:

Vi får se det positiva att vi faktiskt förbättrade oss i andra. Detta har varit vår svagaste period tidigare känns det som. Nu lyckades vi ju skapa tryck och ösa på med skott.

Märkligt dock att vi inte får med oss utvisningar, nu i pp slås klubban ur händerna på en modo spelare men man vågar inte ge en 5-3 trots att det gått bra tid igår i matchen.

Jag vet inte vd jag tycker är värst modos spel och inledning på serien eller den nya nivån man infört.

Bara inse att det ska till ett mirakel för att vi ska gå upp i år, hoppas bara vi kan ta oss till slutspel och dra in lite slantar så vi kan bygga om och rätt till nästa år.

Det enda positiva är att minst ett lag av våra rivaler kommer vara besvikna när säsongen är slut då bägge har ambitioner att gå upp och kommer bli söndervärvade likt vi blev i år.
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
J F K: Spelare jag vill ha kvar:

Peters
Dackell

Corrado
Viklund
Lindgren
Wallinder

Ohlsson (duh)
Jellvert
Sylwander
Åhström

*Gagnon och Heponiemi på try-out
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
snowden:
Mkt från blå dock.
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
hanzon: Jo, det är en del bra hockeyspelare, men jag saknar pucksäkra spelare. Hedberg, Ohlsson, Svenningsson och flera andra tappar för många puckar så det blir inget flyt. Jag saknar sådana som karlkvist för att hålla pucken mer än en målskytt.
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
jonsson: Är en som Öhman så mycket sämre att man måste spela Styf istället ??
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Sundstrom: dålig koll där...
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Man saknar verkligen Karlkvist i Modo
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Gavelo: Inte bra nog, men en väsentligt bättre period där vi för en gångs skull vann skotten.
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Gavelo:

Vi är alltid så jävla bra på att få mediokra målvakter att se bra ut.
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
jonsson: en ljusglimt är att Modo skjutit 19 skott på mål! Kam bli bra detta 😁
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Bad_Brett: Beror på avståndet, men spontant kanske
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Bad_Brett:

Styf för f_n
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
jonsson: Sluta spela styf för fan.
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
jonsson: Undrar om Aagard skulle lyckas träffa ett fotbollsmål?
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Dackell gör sitt iallafall
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Johannes Hedberg: Har för mig Blomqvist gjorde ett märkligt uttalande i media som tydde på det, men du har nog rätt.
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Bad_Brett: Så kan det såklart vara. Men om spelarna är missnöjd med Ville hoppas jag verkligen Glader har full koll på det.

En skillnad på Huras och Ville är att under Huras kunde man se att spelarna följde en spelidé. Som var kass.
Men nu känns det som att så fort man har puck är det ingen som har den blekaste aning vad dom ska göra.
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Nucky: i år vore dwt nog helt ok. Undra om alaget skulle klå vårt j20-lag?
Personligen skulle jag klara mig bra utan Gagnon, olhaver, aagard, hedberg, dahlroth, viklund, enström, öhman, lindgren, hepo och säkert någon till.o hela vår tränartrojka.
Men lite jobbigt att betala för ett helt sparkat lag.
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
jonsson: 5-1 till oss
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
jonsson: AIS 2 Modo 20
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Gusse: Solna förra säsongen var ju klappsämst!
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Vad står det i utvisningar?
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
jonsson: Kanske inte en slump att han var -7 inför matchen?
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
JoseGonzales: Det är ju sant, men Västervik är aldrig omöjliga att sälja både spelare och ledare om rätt pengar kommer fram.
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Gavelo: Spelaren faller, uppenbarligen har ett brott begåtts
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
wolper:nya klassiskern ta monståndarens klubba och lägg dig så får du med sig en utvisning. Blä för förstärkningar å filmningar. Klantig pass av mikelson dock
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Nucky: Vad åker Dalroth för?, ser ut som att han slår lite på klubban och spelaren faller!
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Sundstrom: Fast vi köpte inte loss Kenttä, han hade en klausul så han kunde bryta sitt kontrakt innan ett viss datum i december.
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Slår på tvn nu för första gången i andra perioden och direkt blir det boxplay.
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
jonsson: Men, som vanligt. Kasta sig när man känner en klubba så får man med sig en utvisning.
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
MorganaLefaey: Vi har snart hela J20 upplyft i A-laget känns det som, då kan vi lyfta upp tränaren också.
Gillar verkligen Wallinder i PP när han dansar på blå
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Slarv av Mikkelson, höll på kosta ett i baken, vakna
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Nucky:

Nej, det stämmer inte. Brynäs var dåliga under Melin, men de var dåliga efter med.

Det var ett dåligt lag som spelade dåligt.

Precis som ifjol.
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
KB65: Det har han, men kenttä hade det också när vi köpte lös honom så det går nog att lösa honom från Västervik, men då efter säsongen.
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Eller: Missförstånd av Modo utbrister kommentatorn, Modo har PP och första teken i anfallszonen, alla 3 forwards går framåt och Almtuna vinner pucken och kan kontra 2 mot 2!
Ja finns det ingen spelidé eller tanke med något så blir det väldigt ofta missförstånd, typ exakt som det ser ut nu!
Låst ämne

Sv: Almtuna - Modo 2020-10-20
Monno: Brynäs gjorde ju så för nåt år sedan med Melin
Låst ämne

« · 2090937 · »