1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480473 inlägg · 4078 ämnen

Apropå ingenting...

« · 1819049 · » Till forumet


Sv: Apropå ingenting...
Monno: Usch vad tragisk denna helg blev 😢 Hoppas nära och kära får den hjälp de behöver, vad det kan tänkas vara.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Pucken: trist första inlägg , alla tankar går till familj och anhöriga , vila i frid
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
MODOJohan: Mycket tråkigt
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Amitiel: Oerhört tragiskt. Riktigt hemskt för familjen och nära och kära.
20år i början av en spännande karriär och inte minst bara i början av ett spännande liv. Så mycket som han aldrig får uppleva. Vila i frid.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Smurfen: Fan vad tragiskt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Amitiel: Stämmer... Tankar går omedelbart till familj och vänner
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Amitiel: Både Polisen och ÖA har gått ut med att dom har hittat honom avliden 😰😰
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Ska tydligen ha hittats av dykare i hamnen enligt twitter.


Jävligt skiten helg det här.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hockey_21: Nä vi var inte uppe vid sjyttis utan mer centralt, nära vattnet. Nära arenan och bort mot järvedsleden typ.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hockey_21: for upp dit men såg inga personer
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Carl Lejonkräk: Såg en helikopter ovanför skyttis området har ni varit där?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hockey_21: Är i Ö-vik..mycket fokus på vattnet ... hoppas på annat förstås..
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hockey_21: Någon som har nån uppdatering om vart alla letar efter markus nu?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Carl Lejonkräk: Är du i närheten av övik eller reser du upp?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Första inlägget efter kom från en Brynäsare :) Håller tummarna att grabben hittas välbehållen!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Jag deltar i sökningen.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Hälge: Klistra för guds skull inte in den i brynäsboken då. De vill jag INTE ha springande här. Då är det roligare med timrå-iter, även om stämningen ibland blir lite uppspelt..
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Ragnarok: Måste ha hänt något då jag la in den länken. Jag kan inte ta bort den heller.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Carl Lejonkräk:
Usch vilken tråkigt situation....
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Ragnarok: Trasigt för mig med.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Är Timrå forumet trasigt för er med eller är det bara jag? Jag ser bara Hälges inlägg på den försvunna personen
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Carl Lejonkräk: Såg det. Hoppas han bara håller sig undan.

Vid såna här tillfällen det som hände i Stockholm samt människor som försvinner, speciellt vid en förening man håller av så är hockeyn bra liten. Känns det som just nu
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rogersson: Missing people är inkopplade nu
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hk: Han har varit försvunnen sen natten mot Lördag...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hk: Misstänkte nåt skämt jag med men även målvaktstränaren Magnus Helin efterlyser honom på Twitter.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Carl Lejonkräk: Trodde först att det var en skämt grej, hoppas han bara somnat i en buske/hos en brud.
Kommentera


Sv: Apropå ingenting...
Domsjö: Nu köper jag dina kommentarer till 100%
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Signature: Har tränat löven och öik (östersunds ik). Pratat en del med en väldigt god vän som har haft insyn och skulle nog påstå att Lif:s val är aningen överilat. Dock hoppas jag för er skull att det visar sig vara motsatsen.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Nja kanske före Åkerblom men generellt sett är åtminstone jag emot "svåger" lösningar!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Domsjö: Är nog beredd att hålla med även fast flera klasser är nog att överdriva lite :)
Men om du tar er historia i beaktande så är det nog flera klasser ;)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Då känns modos tränarlösning både klasser bättre och mer genomtänkt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Kluven!! som supporter tror jag att man har för lite kunskap om det ledarskap som resp ledare har och tänker implementera i laget/ föreningen. Som spelare i LIF uppskattade jag Markus enormt och kan han förmedla en filosofi i föreningen i paritet med sin påverkan som spelare så är det ett bra val!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K:
Gissar att gemene leksing föredragit Söderström
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Sen 100-150k för en spelare som EP Jr är ju inte direkt överpris sett till vad man kanske för för samma summa.
Jag tror han är prisvärd om man säger så.
Jag tror även Emil kan ha gjort att Växjö inte behövde ta i från tårna.

Sen kan det ju lika gärna vara så att det lag som draftar Elias kan vilja ha över honom direkt.
Det känns rätt troligt med Dahlén iaf.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Åkerblom som tränare för Leksand. Känns inte riktigt som en genomtänkt lösning eller hade han bara oflyt i löven?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno:
Vill minnas att Torp låg på 100k, då pratar vi storrea på EP:)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
MODOJohan:
Tkr det är klubbarnas egna ansvar, de pratar om lönetak hit o dit, ingen tvingar dem att bjuda över varann.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Ja du ser... Dessutom är han odraftad. Om det nu stämmer så förstår man hur marknaden sabbar ekonomin för klubbarna. Någonting skulle ha gjorts för väldigt längesedan.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
MODOJohan: Som Ivan är inne på. Beror hur kontraktet ser ut men är det ganska rakt kan Växjö istället sitta med en 50p kille för 150k vilket är stort reapris.

Säg att Elias biffar på sig så han kan fortsätta spela sitt spel även på SHL nivå kan han säkert göra iaf 30p.
Och en svensk spelare som gör 30p hittar du nog inte för 150k hur som helst.
Sen har du ju rätt i att han är ung så bäst vad det är gör han 10p på hela säsong med begränsad speltid. Men han är för stor talang för det ska ske.

Det mest troliga är ju dock att han spelar på andra sidan pölen om ett år.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno: Ja, säkert..Absolut! Men utan bonusar? Signar man en ung kille med månadslön på 100k plus bonusar? Dumdristigt isåfall skulle jag säga..
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
MODOJohan:
EP är center och få väl anses vara en topplirare som skall producera, en av de största talangerna i världen i sin årskull. Kontraktet är dessutom ganska långt så en 125 000 - 150 000
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno: Modo på plats 28 i Sverige - publiksnittet
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Kan ju handla om ett så kallat "gentlemens agrement" SHL gillar ju dom...

Angående EP Jr så nog kan han säker närma sig 100k i månaden. Iaf med bonusar om han gör en bra säsong.
Rimligt eller ej. Marknaden styr.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Aha på så vis! Men signar man tex en rookie som E.P för låt säga minst 100.000 kronor i månaden? Verkligen?! Är det en rimlig lön? Isåfall vart har hockeyvärlden tagit vägen... Vad tror du själv? Räkna bort eventuella bonusar etc. Vad kan han rimligtvis ligga på innan allt det?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
MODOJohan:
Nu vet jag inte om det finns något överenskommelse klubbarna emellan, men kollektivavtalet reglerar endast minimilöner. Dvs klubbar är fria att betala mer om de vill det, facket gick inte med på något lönetak. Så det är väl lite tankevurpa av Sanny eller så har det kommit ett senare avtal.
Kommentera


Sv: Apropå ingenting...
En fråga till er alla som garanterat är betydligt bättre påläst än vad jag är. Jag tänker på Elias Pettersson i Timrå och hans övergång till Växjö. Vad tror ni han kan plocka ut för månadslön? Han är väl ändå 19 bast bara? Fanns det inget som hette rookie kontrakt för några år sedan där lönen var reglerad till något kollektivavtal eller maxlön? Någon vild gissning annars?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rogersson:
En allmän undran. Tränar man inget på is gemensamt fram augusti nu? Är det barmark/fys fram till midsommar
Kommentera


« · 1819049 · »