1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480925 inlägg · 4078 ämnen

Apropå ingenting...

« · 1902710 · » Till forumet


Sv: Apropå ingenting...
hanzon: Jag ska förklara. Det står på modohockey.se att filen för 2018-2019 som går att importera till en kalender inte är klar ännu och att den görs av någon vänlig själ på modoiter.se som är en fristående webbportal av MoDofans för MoDofans.


Filen som går att importera är alltså inte klar för årets säsong ännu. Håll koll på modoiter.se så kommer den där så småningom. Det finns säkert någon här på forumet som flaggar när den är klar.

Comprende?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Jag hittade denna, men får inte in den på min Mac, eller iPhone. Den gäller för 2018/19
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hanzon:
Det verkar inte kommit en för 2018/2019 än.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hanzon: Funkar fint på min IPhone
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Den fungerar inte att lägga in i kalendern
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Smartin:
Inga ännu men håll koll på modoiter.se
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Någon som vet om det finns en kalenderfil så man kan lägga in modos matcher i sin kalender?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Som Ronny Eriksson så klokt myntade "Vaknade imorse åsså var den dan förstörd"
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hanzon:
Hoppad du får rätt och så får jag önska dig en trevlig upplevelse på ispremiären.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gissar att Modo presenterar Tobias Enström på ispremiären den 8 aug
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Confusius:
Intervju med Hellkvist, några huvudpunkter:
Räknar inte med att gå upp första året men det finns inget som heter förtidigt, utan det som sker det sker.
När det gäller fysträning har han skurit ner på uthållighet och ökat på explosivitet.
Tkr inte allsvenskan är en "skitserie" utan anser att man måste inse det fina även med segrar i allsvenskan.
Sen lite om nyförvärven, Hedberg är trygg i alla lägen, Sylwander smäller på och Hagge är en ersättare för Marklund.
Ev kommer vi ha två skyttar i PP.

Såklart mkt mer men tog men en hel del om vem han är och hur han jobbar har framkommit i del tidigare sammanhang.

Btw drömde att Modo hörde av sig och ville att jag skulle ingå i laguppställningen som 4:e center, skulle få 25 000 per match under förutsättning att jag fick speltid... men ni vet.... pengarna var sekundära tänkte ansöka om tjänstledighet men så vakna jag upp :(
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Amitiel: Junioren Tobias Aronsson är klar för Växjö! Men det är väl inte det som folk är upprörda över, vi jobbade väl inte stenhårt för att behålla honom.
Folk är upprörda över Micke Sundells uttalande om att vi ska vara stolta över att producera spelare till SHL, framförallt till klubbar som knappt kan stava till hockeykultur.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Amitiel:
Denna är upphovet
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Yoda Marklund:

Varit utomlands så inte hängt med så mycket och missat men vilken är det som dragit som folk verkar upprörd över ? försökt och läsa lite poster men är ju rätt tveksam ordning vad som diskuteras :)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Confusius:

Bra att ni inte är nöjda med uttalandet, för ni är en större och stoltare klubb än Växköp. Men inget konstigt att killen drar, sådant får man acceptera som supporter.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Confusius:
Ev dubier för min del beror på att han ibland slänger sig med ”förlora får andra göra” ”du äger dina drömmar” od, vilket känns som hämtat från den amerikanska kulturen. Själv tycker jag det är en förenkling av verkligheten och känner att det finns en risk att man gömmer sig bakom slogans. Av någon anledning förknippar jag dessa slogans med sockerfri läsk som säljs för 30 kr burken:):)

Ang Aronsson så är hans klubbbyte förståeligt, i Modo så är 3-4 i kön efter andra backar, skulle mkt väl kunnat slutat som en del av laget i februari likaväl som det inte skulle kunna bli någon minut alls. Plus att vi har Popvic i pipen som tydligen skall vara rätt talangfull han med.Om då Växjö hör av sig och säger att han är 1:a i kön till a-laget hos dem känns valet rätt enkelt....

Ang att vi ”utvecklat” Aronsson så är det värt att diskutera om vi ”utvecklade” honom eller om han hade en potential som vi förvaltade. Att förvalta en potential är inget dåligt i sig men det är värt att reflekta över när man utvärderar sin verksamhet.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Confusius:
Ev dubier för min del beror på att han ibland slänger sig med ”förlora får andra göra” ”du äger dina drömmar” od, vilket känns som hämtat från den amerikanska kulturen. Själv tycker jag det är en förenkling av verkligheten och känner att det finns en risk att man gömmer sig bakom slogans. Av någon anledning förknippar jag dessa slogans med sockerfri läsk som säljs för 30 kr burken:):)

Ang Aronsson så är hans klubbbyte förståeligt, i Modo så är 3-4 i kön efter andra backar, skulle mkt väl kunnat slutat som en del av laget i februari likaväl som det inte skulle kunna bli någon minut alls. Plus att vi har Popvic i pipen som tydligen skall vara rätt talangfull han med.Om då Växjö hör av sig och säger att han är 1:a i kön till a-laget hos dem känns valet rätt enkelt....

Ang att vi ”utvecklat” Aronsson så är det värt att diskutera om vi ”utvecklade” honom eller om han hade en potential som vi förvaltade. Att förvalta en potential är inget dåligt i sig men det är värt att reflekta över när man utvärderar sin verksamhet.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Yoda Marklund: Nä uttalandet var riktigt korkat, eller kanske snarare klantigt, tror att han bara hasplade ur sig det. Har dock länge haft mina dubier mot Sundell.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
WarEvryPractice: Ja misstänkte att det var något sådant, tack.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
bisterfinnen:

om jag minns rätt så finns det en koptisk kristen tro där Judas är ett helgon eftersom han tog på sig rollen som förrädare.

Visst är det svårt att behålla spelare och än svårare i allsvenskan, och inte fel att släppa en kille ifall det inte riktigt finns plats istället för att tvinga kvar honom ett år mot hans vilja. Men då säger man typ en floskel vi tackar för hans tid här och önskar honom lycka till. Inte att man är nöjd och stolt över att vara ett farmarlag åt Växköp Fakers som har noll egna spelare.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Man vill väl förmedla en bild av en förening som utvecklar spelare och inte sätter hinder för dem att gå vidare. konkurrensen om blivande juniorer är hård och man vinner ingenting med att jäklas med dem som vill bort. Givetvis ska man försöka behålla så många riktigt talangfulla som möjligt, men att ha en missnöjd Aronsson på läktaren och i J20 hjälper oss inte.

Sundell ska bort för att han inte kan ishockey tillräckligt bra. Han är ett stort problem.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Judas hade också sina apostlar.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K:
Dessutom kan det vara något man säger i förbifarten, utan att det ligger någon djupare innebörd i uttalandet som sådant.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
bisterfinnen: Snälla. Inte fan tror du väl att man internt hanterar det sådär? Strategiskt sett är det en bra inställningn för att locka hit juniorer som vill utvecklas. Sedan är just Sundell en jävla katastrof och borde skickas omgående.

Nu var det som sagt en spelare man inte hade plats för.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Yoda Marklund: Vet inte. Från uppblåsta babianer till strykrädda kattungar.

Det är ju katastrofalt att klubben representeras av den liknöjdheten. Har vi inga som helst ambitioner eller är självkänslan på all time low?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Yoda Marklund: De som begåvats med ett förstånd inser att vad man kommunicerar utåt inte alls behöver överensstämma med hur man resonerar internt. Tydligen inte alla...

Sedan var Aronsson en spelare vi inte skulle satsat på då både Victor Berglund och Sebastian walfridsson (jvm-spelare?) gått före. De två senaste åren har visat att vi kan inte spela hur många orutinerade juniorbackar som helst.
Kommentera


Sv: Apropå ingenting...
Confusius: Såg Hanses på Helins målvaktscamp. De kör målvaktsträning hela dagarna.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
John Westin lägger av, blir materialare i Timrå.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Varken Hanses eller Edman med på träningen? Vilka är målvakterna?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hanzon:
Länk till sändningen för de som har Modo C
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: jag avvaktar till ispremiären den 8 augusti
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov:
Är det någon som kommer vara på plats imorrn?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hk:
Laget går på is imorrn.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
modomille: Oscar "SNIPER" Hedman

6 mål förra var bara uppvärmning, stänker lätt in 12 i år! +29 till efter nyår.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
locken: Hedman går från klarhet till klarhet
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
modomille: Mål Hedman???😂
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Vi får inte glömma att matcha Hedman så mycket som möjligt i powerplay,han är trotts allt målhedman. Tror att man kommer spela defensivt duktiga Carnestad med Hedman så han kan utnyttja sitt fina offensiva spel så mycket som möjligt.








;)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno:
Misstänker att Hellkvist kommer matcha de två spelskickligaste backarna som första. Baseratpå hur han matcha OIK.
Kommentera


Sv: Apropå ingenting...
Monno: Hedman är något mer defensivt lagd än Byfuglien. Det är nog riskfritt att inte Toby skulle täcka upp om Hedman gör en offensiv utflykt...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Från Hörnefors: Hedman med Toby skulle bli ett helt galet backpar på denna nivå. Skulle tro att det skulle funka rätt bra också. Hedman får generala där bak medans Toby får gå tillbaka till den offensivare roll han hade i början av karriären. Samtidigt som han är vettig nog att även Hedman skulle kunna utmana offensivt utan allt för stora risker.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
bisterfinnen:
Återsamlas laget denna vecka eller bästa måndag? Två veckor till första t-matchen, vilket kommer följas av 8 månaders käbbel om saker man både är överens och inte är överens om;) längtar!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Den på Luleå-forumet som gjorde denna enkät är ett geni :-)
Uppladdat:

450x300-poll.jpgpoll.jpg

Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Jag undviker att tippa någonting nu. VÖ har mycket hockey i sig och skulle kunna blomma ut om han har en riktigt bra försäsong. I fjolårets form ser jag inte att han ska spela särskilt mycket, men som sagt ska man nog inte vara kategorisk.

Jag tror att med det förändrade spelsystemet så kommer en del spelare mer till sin rätt, medan andra kan få det jobbigare. Exempelvis får både Björklund och Karlkvist jobba ganska hårt för att orka med gissar jag. Jakobsson är en spelare som däremot kan passa bättre in, bara han inte fortsätter vara så in i h-vete rädd för närkamper.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Robin Ztorken L:
Jag tycker man kan inleda med följande kedjor
Björka - JJ - KJ
Karla - Jellvert - Wernblom
Hagelin -Tim W - JE
Hägga - VÖ -Sylwander

Tkr wernblom skall få en rejäl chans och vilken bättre lekkamrat i anfallszon finns det än karlqvist? Kanske har kedjan för lite fart men hoppas det skulle kunna funka. När det gäller Björklund så känns det viktigt att han får husera i första andra med spelare som kan sätt upp honom, vilket JJ borde kunna KJ får stå för farten i kedjan. Man kan kanske byta plats på Jellvert/JJ.

I 3 får Tim W två potenta kamrater, Hagge jobbar runt målet medan Eriksson/Whal sätter upp spelet. I 4 kan Sylwander bli aktuell för roller högre upp, funkar inte Wernblom skulle han mkt väl kunna ta den platsen. I övrigt skulle det vara kul att se vad Max T skulle kan göra, varit med i U -landslag ett tag kanske en spelare för 4. Som vanligt så hoppas jag att kedja 1-3 skall vara någorlunda jämbördiga framåt så Modo kan få långa tryck i anf zon.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K:
På sin plats att nämna att jag inte tycker man skall skicka VÖ men tror att att hans bror kommer gå förbi honom denna säsong, och att han då vill flytta på sig. Sen vet man inte om det ändå blir plats med de skador som alltid dyker upp. Skönt att vi har ett bredare lag iår.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Robin Ztorken L: Varje säsong är det några överraskningar. ett par spelare kanske blir mindre lyckade, men det brukar alltid vara några rejäla överraskningar. Att byta ut någon redan nu - framförallt en ung kille som VÖ - vore bara korkat.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: V.Ö. hoppas jag lämnar innan det ens börjar.
In med en riktig center i stället!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Från Hörnefors:
Jag tror både Tobias Ericsson och VÖ har lämnat innan säsongen är slut. Spontant slåss Tommy och Ericsson om den 6 backplatsen men konkurrensen om dem är rätt hård med Berglund/Walfridsson/Tommy/Ericsson. Walfridsson verkar dessutom vara påtänkt för JVM då brukar man klara av att vara ordinarie i allsvenskan.
Kommentera

« · 1902710 · »