1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482327 inlägg · 4079 ämnen

Apropå ingenting...

« · 1945805 · » Till forumet


Sv: Apropå ingenting...
Ritola är väl avstängd, men spelar ändå..hur är det möjligt?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Ogie Ogilthorpe:
Alldeles oavsett så hoppas jag att det håller i sig, och då har vi en bra pusselbit inför nästa säsong. Ännu mer glädjande är att poängen dessutom trillat in i 5vs5, sånär som på 1 i pp.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Harry Luras: Intressant förslag. Men ta vem som helst, bara det inte finns en hemlängtans-klausul. Vi behöver kontinuitet och proffsighet på alla platser.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Axle San: Kanske Lasse Johansson, fd Skellefteå😁
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Idbyn: Kanske Patrik Edliund från ÖHF?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Idbyn: Han bor i Leksand
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno: Vad håller en sån som Tommy Salo på med ny förtiden, visst var han och Foppa polare?!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Confusius:
Någon med en fot i scoutvärlden vore inte dumt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Heyerdal: Det hoppas jag också. Jag tycker förvisso att han fått lite för få chanser i en producerande miljö, men samtidigt så har han inte heller förtjänat det. Jag vill tro att det finns mycket mer att hämta från honom om han får vara skadefri...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rytter: vi får hoppas han får bra med speltid i Vvik är revanschsugen o blir en viktig spelare för Modo nästa säsong
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gusse:

Han har kontrakt så då får ju någon köpa ut honom. Han är väl dessutom inte den första spelare som blir utlånad och sedan återvänder till klubben som lånade ut honom.

Var ju inte så att Björn inte gav honom chansen och frös ut honom från klubben. Han räckte helt enkelt inte till just där och då och surar han för detta får han en jobbig karriär.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno: Eller Joakim Grundberg!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno:
Salle tänkte jag, eller kanske Näslund😉
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Heyerdal: Han är utlånad säsongen ut, tar Vviks säsong slut efter grundserien så antar jag att han kan återvända till Modo om dom fortfarande spelar.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: www.allehanda.se/artikel/hockeyallsvenskan/foppas-hemliga-namn-for-lediga-modojobbet-jag-hoppas

Foppa är hemlig i vem han vill se. Men att det är någon lokal kan man nog tolka det som.
Får man gissa att det är Hinken han vill ha dit? ;)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rytter: kanske blir aktuell redan till playoff om Vvik hamnar i ingenmansland , vet inte vad reglerna säger men låter rimligt
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rytter: Har svårt att se att han skulle vilja spela med oss nästa år. Men kanske vill han ha göra ett nytt försök, men jag har svårt att se att han vill det så länge Björn leder laget.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Ogie Ogilthorpe:

För tidigt att dra några slutsatser.

Kom ihåg att Tim började väldigt bra hos oss med, bästa forward under försäsongen och i början av serien. Han fick dessutom chansen högt upp och spelade mycket pp. Trots detta lossnade det inte riktigt.

Att säga att han inte fick chansen av Björn är lögn.

Dock är det bra att han nu får spela mycket, det kommer vi ha nytta av nästa år.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Heyerdal: Konstaterar att Tim nu har ett poängsnitt på 0,65 med lite förtroende hos tränaren. Lite bättre det än Jellverts 0,4p. Med förtroende hade Tim levererat samma här som i Vvik, talangen är för uppenbar.

Hade Björn sköt det här lite bättre hade vi haft den där andre centern som vi behöver.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hanzon: Löven nästa.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Kolla om Per Kenttä är disponibel.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: kanske Västervik behöver få loss mer pengar, Darren Nowick är en intressant forward
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
ante08: o passade till 2-2 målet
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
ante08:
Bra då gör han nytta för oss utan att vara hos oss....
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tim Whalgren gjorde sitt andra mål för Västervik ikväll! 1-1 mot Björklöven efter första.
Kommentera


Sv: Apropå ingenting...
Monno:
Känns som om vi kan skriva av Alavaara för denna gång.

Dags för ny frontrunner.... förslag?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Sanningen är väl lite att en GM/SC i HA måste vara kapabel att jobba både smart och hårt.
Sundlöv kändes ändå frår dag ett att vi inte skulle få en kille som satt en extra helg i en kall islada och kollade DIV 1 hockey än fast schemat sa ledig på fredagen.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
wolper:
Mm försöker stämma i bäcken på denna sida iaf....
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
wolper: fan va mycket spam/skum reklam det dyker upp på hockeysnack titt som tätt
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K:
Kan mkt väl stämma, SC-rollen är knepig. Förutom en stor noggrannhet så krävs även det även en viss känsla för vad som kan utvecklas/behövas och kan passa in i laget. Rätt knepigt, nästan så man får lite dåligt samvete för att man varit för kritisk....
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
dempa: Jo, jag känner honom och vi har väldigt många gemensamma bekanta.
Kommentera


Sv: Apropå ingenting...
J F K: jo men du trodde dig ju veta en hel del om hans IQ och matematik-kunskaper med? ;)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hockey_21: o VH är seriens sämsta bortalag....;)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Amitiel: Jag tror (utan att veta) att Karlin saknar detaljtänket och ambitionen/nogrannheten att jobba så mycket som krävs. Har fått för mig att han inte är den personen helt enkelt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
För att tänka väldigt annorlunda och köra på oprövat kort med stor chans att få behålla i många år framöver vid succe, så blir mitt förslag på sportchef Mattias Karlin.

Bara för att det skulle vara riktigt spännande se vad Karlin och Björn skulle kunna hitta på.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: tror Ssk värvar honom även för nästa säsong, alltså inget lån
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Axle San: Han säger också att Modo tar in en ersättare till Michael Sundlöv.
– Det finns en trollkonstnär... Det är Per Kenttä. Han verkar vara klar för Björklöven. När han var i Asplöven förstod man att han var något extra. Han körde ismaskin, var ordförande, massör och allting. Den typen av människa som är ute dygnet runt och tittar på spelare och har järnkoll behövs. Oskarshamn tappade nästan hela laget efter förra säsongen, men Kenttä satte ändå ihop den truppen Oskarshamn har nu. Då är man en trollkonstnär! Den typen behöver Modo.

– Klart att någon med Modoanknytning hade varit bra, men viktigaste är att man förstår vad det innebär att var sportchef i dag. Det är ett jobb 24 timmar om dygnet.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Axle San:
Fast att junior sidan ser lite annorlunda ut i år beror ju även lite på Björn som var in och berätta hur han vill att junior lagen ska spela så det är lättare för juniorer att ta steget upp till herr laget, och det har man sett lite utdelning på när juniorer som kommit upp inte sett lika vilsna ut som tidigare, utan har kunnat komma in och börja bidra ganska problemfritt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
SKiLMY:
Kolla igenom posterna i hans blogg så hittar man liknande tankar där
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
SKiLMY: Bäckman säger att Modo bör byta ut en del spelare som varit många säsonger i HA utan att få någon riktig utveckling. Han tror att det går att hitta spelare i Ettan som kan göra samma jobb billigare. Problemet för Modo säger han är att alla spelare är lika bra och att många är för dyra utan att sticka ut.
Han menar nog att stommen bör vara billigare och spetsen spetsigare.
I övrigt så förstår han Sundlövs beslut och säger att juniorsidan inte är som förut.
Kloka ord.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Vad säger Bäckman i dagens Allehanda?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Heyerdal:
Apropå Wallin så vore det kanske en bra värvning till kommande säsong ist för Hanses... han är iaf definitivt mer atletisk.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: vi får tampas mot tidigare Modo-Isak W då vi möter Ssk enl Höken
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
modomille:
Glimten i ögat var riktad mot dig då du vart lite negativ, eftersom du annars brukar vara positiv.

Att det blir mer liv när det går dåligt är kanske naturligt då man gärna vill meddela behoven av förbättringar.

När vi närmar oss slutet av säsongen så känner jag mig rätt nöjd med säsongen. Med hänsyn taget till det bottenträsk i allsvenskan vi ändå kommer ifrån. Vore härligt om vi kan utmana om den ena direktplatsen till SHL-kvalet.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Fjärdeplatsen är ju klart inom räckhåll.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Vi har nog ett lika tufft schema som Leksand, ser att vi bland annat möter Oskarshamn. Ja Karlskoga har kommit igång dom med och Västerås kanske kommer ur sin svacka , kommer bli ett jäkla race. Ser att du menar det med glimten i ögat men så är det faktiskt, om fansen bara är negativa så blir det inget bra. Tyvärr så blir majoriteten utav Modo fansen mer upphetsade när laget förlorar. Då fick dom rätt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Håller med dig dock får man hoppas att Modo kan avsluta starkt för en gångs skull.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
modomille:
De skall möta AIK två ggr de närmsta 8, problemet är inte ett enstaka lag tkr jag utan snarare att vi skall ta oss för 3 lag. Fast sprider fansen negativa vibbar kan även det påverka såklart ;) men klå pantern till att börja med.
Kommentera

« · 1945805 · »