1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480482 inlägg · 4078 ämnen

Apropå ingenting...

« · 2192269 · » Till forumet


Sv: Apropå ingenting...
Saleva:
Tekniska fakta:
Storlek bildsidor: 3 985 mm x 2 242 mm , 180 ”
Format: 16:9
Antal projektorer: 8 st
Full HD Upplösning: Ja

Resultattavla: Daktronicx H-2104
Läsbarhet: 120 meter

Tekniska fakta, utomhus-LED:
Storlek: 3 960 mm x 2 060 mm
Upplösning: 192 x 96 pixlar
Brinntid: 100 000 timmar
Betraktningsvinkel: 140 grader
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rallarn: Jo men en del i mig säger hela tiden att denna säsong skulle inte ens ha körts igång från första början för om man har lite mer IQ än 20 så vet man att det kommer dyka upp corona fall under säsongen vilket det har gjort överallt..

samt att det kommer komma in slutspelet , vilket det har gjort.. bättre om dom bara tog ett sabbat år med hockeyn vilket dom redan gjorde förra året
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hockey_21:
När arenan invigdes hängde den hemmabygda plywoodlådan från Kempis i taket, pengarna var typ slut.
Erken tyckte det såg hemskt ut och köpte en ny.
Någon annan välbeställd sponsor kunde väl ta inspiration av denna hjälte och upprepa det idag.
Det borde ju dessutom bli lättare att sälja annonsplats som visas på en modern mediakub..
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nooky: Detta rimmar dåligt med att man bygger ut resturangen och att spelare befinner sig på krogen. Oansvarigt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
jonsson: Det kanske avgöras på målskillnad om inga matcher kommer spelas . Bra !
Eller blir det dom förra säsongen ..Stopp ..och HV får en fri biljett .. Jippi ?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Visst man kan tro lite vad man vill på detta , det är väldigt " lägligt " att kommer nu så tätt när löven har fått lite skador på backsidan och avstängningar.. men jag tror inte att dom bara hittar på något sånt här, eller jag väljer att inte tro på det. men skulle det visa sig att dom gör det tycker jag dom kan ta sitt pick pack och åka ur HA med

för sånt här skojar man verkligen inte över, jag har haft själv 3 nära och goda vänner till mig som har gått bort pga detta virus samt försöker jag komma tillbaka efter sviterna från min covid med.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Costanza: Rätt säker på att det är samma som när arenan invigdes. Kanske Erkén vill investera en ny till världens bästa klubb.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Costanza:
Den var fin då men det är länge sen, som att jämföra med en mobiltelefon från -06.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
jonsson: Är man lite konspiratoriskt lagd så...
Kommentera


Sv: Apropå ingenting...
Saleva: Den var gratis, 7 milj-gåva från Tore Erkén eller har vi uppgraderat sen dess tro...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
bengt88:
Någonting helt annat, men borde inte Sveriges vackraste hockeyarena investera i en ny mediakub.
Den vi har nu är en skymf, tom Bik har en mer avancerad.
Förstår att det är en stor kostnad men det behövs för höja upplevelsen .
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Max Tjernström verkar ska sticka, la ut och frågade om nån ville hyra en etta i Övik på hans instagram
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
atomragnar: t.co/cs2LR5HrS8?amp=1

Tydligen Corona i Löven
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Amitiel: Förhoppningsvis är det bara 3 till, vore underbart om de fick sitta på läktaren och se förfallet. Exemplariskt agerande av hemvändare som ska bära upp ”sitt hjärtelag igen”.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Amitiel:

Det jävliga är att Rahimi och Hellström teoretiskt kan få möjligheten att fortsätta i finalspelet.
Hartmann kan bli borta längre än så
Huvvaligen
Kommentera


Sv: Apropå ingenting...
Stort skämt.
Daniel Rahimi stängs av i fyra matcher och Alexander Hellström i tre matcher.

Rahimi missar 4 matcher, Hartmann borta minst 3 månader.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tycker att både Wallson och Kenttä bör få en tillrättavisning för sina uttalanden efter matchen igår.
Bra att spelarna blev avstängda iaf!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Costanza: Vet att han har varit kritisk till SHLs "tuta och köra"-hockey tidigare, såg att jag hade en tweet om det från 15 nov, 2019. Där även Mikael Wikstrand uttalade sig en vecka innan Hersley tog bladet från munnen.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gillar spelare som vågar vara ärlig, haha!!

”Patrik Hersley och Malmö Redhawks vinkar adjö till varandra.
Den hårdskjutande backen kommer inte att sakna SHL.
– Det är för många spelare som tycker det är roligare att träna än spela. Det enda sättet att vinna matcherna på är att åka eller stressa sönder motståndarna. SHL-hockeyn är inte rolig, varken att titta på eller spela, säger han.”
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Clay.2: dom vill väl ta bort spelare från fortsatt spel. Dom är smutsiga spelare i en lika smutsig klubb, inte ett dugg förvånad.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Olle En Reflektion ..
Tror killarna att man får 5 plus för att spela fult och vara Allan på plan , är det sådana som kallas fåntrattar eller andra osportsligta ord .
IQ ?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Heyerdal: Den hade blivit grisigare om Timrå slog tillbaka någon gång under tredje perioden men det gjorde man inte. Lövenspelarna åkte runt och slashade och krosscheckade i vartenda byte för att starta bråk. I tredje orkade väl löven knappt tackla, dom fick soppatorsk tidigt igår.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
AddMan: tar man bort de två fula tacklingar så var dessa två matcher hur lugna som helst jämfört med Bik-Löven, någon som vet varför spelschemat är så kompakt i denna serie, Shl spelar väl till mitten maj? Playout Bif-HV var tredje dag, tufft med sjunde match fredag plus ev förlängning sen final sön-mån vila en dag sen ons-tors
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K:
Därför gillar jag inte Löven.
Grisigt från toppen ner till isen.

Jag hoppas verkligen deras sätt att bete sig inte lönar sig.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Dexter : Bjuder på komedi innan jag lägger mig för kvällen. Orkar inte skriva om så jag klistrar in från vårt forum.

Haha Walllson anektdot i Podden. I en J18 match mot Skelleftå med Wallson som tränare så delade Berglund av alla ut en knätackling på skellefteåspelare. Spelaren blev skadad men domaren missade att ta den som utvisning. Vad gör då Wallson? Jo han kallar till sig laget, tar ut dem från isen och spelar ej färdigt matchen för han anser domaren va för dålig. Hahaha jag dör...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
ToddW: Väldigt tuff matchserie men jag gillar det, lite grinigt men inte allt för fult sen kan man inte bara sitt och le lite när Juhani är under skinnet på alla Skellefteå spelarna
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nooky: Ni bjuder på oerhört bra underhållning iallafall. Hoppas och tror att ni tar game 7. :)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
ToddW: ja vad ska man säga om våran match, finns inte så mycket än att man är relativt besviken på hur vi tappar 2-0 till 2-4

men samtidigt i mitt tycke det laget som kommer vidare mellan oss 2 är det laget som förtjänar det mest och är det bättre laget.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Haha, härlig avslutning på Luleå - saik. Luleåspelare drar ett stenhårt slagskott på en saiklirare efter slutsignal. Därefter utbryter tumult. Ska bli intressant att se kommande match! :D

För övrigt är det oerhört tråkigt att se Lövens spelare och ledning skämma ut sig. Är riktig pajasnivå på den föreningen just nu.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Olle: Lite därför det är en stor jäkla lotterinämnd och den blir inte kallad för det bara för kul..

Ta bort skiten helt och hållet för den uppfyller ändå inte vad den ska göra. Bortkastade pengar samma med det coola vi har i shl som kallar sig för situationsrummet.

eller helt enkelt utbilda dom rätt som dom bör göra med varenda rutten domare i svensk hockey

nej ush tacka gudarna att jag kommer inte följa mer varken i SHL eller HA nästa år.. med tanke på hur dom tycker att en ide med coach challenge och annat skit som är på väg hit med. matcherna kommer bli iaf minst en period längre
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Fast Liss blev ju helt friad trots anmälan mot BIK? Borde varit busenkelt för disciplinnämnden att plocka honom där.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Modano: Du måste sluta kröka på veckorna Modano!

Jag bor här för att det är mitt hem?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Smurfen: Även Hellströms överfall anmäls, så både Kling och Klang blir avstängda. Skönt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: La in min precis när du hade lagt in din , där av min fråga
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nooky: Läser man Expressen så inser man att det inte är bättre hos Kenttä, som också skämmer ut sig i intervjun. Vad är det för fel på de där? Kenttä betedde sig som någon pajas efter matchen mot BIK också.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: Haha vet att du hatar Timrå vill att du punkt slut flytta hem och hjälper Modo med sponsorer varför bor du här
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Smurfen: Jo, skrev om det nedan.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Dexter : Han var väl mer " mänsklig " kan man tycka i Skellefteå tiden, men hur han har blivit såhär vette tusan vad som har hänt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Dexter : Fick han inte sparken av kompisen sin från Skellefteåtiden nere i Alperna ??
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Dexter : jag ska ärligt säga att jag har noll koll på hur han uppträdde i Skellefteå men jag kan inte i min vildaste fantasi tro att det var på den här nivån, då hade han blivit kortvarig i en klubb som Skellefteå.

Jag kan inte tro att han beordrar sina spelare att gå ut och skada motståndare (det tror jag dom klarar av på egen hand), det enda jag kan tänka mig är att han har svårt att hantera pressen.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Dexter : Tycker man såg tendenser, men då hade de backstabbing-Bert så det blev väl inte samma fokus.

men, det verkar ha eskalerat då Wallssom fick sparken från Schweiz där han bråkade öppet med sin förra sportchef Lasse Johansson i samma lag. Vilken tränare går i öppen konflikt med sin sportchef??? Borde inte alla varningsklockor ringt där och då för Löven? Lasse Johansson verkar dessutom vara en väldigt trevlig karl, speciellt för att vara från Schtan.

Nej, någonting står inte rätt till hos Wallsson.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Olle: Var Wallson verkligen så här när han tränade Skellefteå? Det är inte ofta man reagerar på en tränares beteende, men han sticker onekligen ut. Är han i mental obalans eller är detta någon form av taktik för att elda igång laget. ”Alla hatar oss, nu är det vi mot världen.” typ.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Majbrasan: Karln har vunnit sm-guld med Skellefteå och coachat på hög nivå men tillåter sig själv att ligga på den här dagisnivån? Hur är det ställt i klubben Björklöven egentligen? Efter vinsten mot bik står även kentä och spyr galla över domarna. När MATCHSERIEN är slut! Med såna ledare kanske det inte är så konstigt att spelarna tappar huvudena?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Olle: Haha det där sista var inte en bild jag ville få i huvudet.. tack för den..

Nej men allvarligt talat, riktigt tragiskt och genomruttet. Det är bara att hoppas att konsekvensen är och blir så goda de bara kan vara. För det första att det inte är något jätteallvarligt med era spelare och för det andra att förbrytarna får kännbara straff.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rytter: man har sett mycket genom åren men har man någonsin sett en karaktär som Wallson? Han totalsågar domarna i matcher dom vinner, han leder ett lag som åker runt och hånar motståndarna när man leder till den grad att motståndarna officiellt går ut och önskar alla andra lag utom löven lycka till i det fortsatta spelet (både mot Mora och mot BIK), han anklagar motståndare som blir utburen på bår för att filma och skyddar sina egna spelare som åker ut på matchstraff.

Jag har skickat gliringar för att Karlin klär sig lite ledigt i Västervik men Karlin har oceaner av mer klass än Wallson om han så stod i båset naken och insmord i hundbajs.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rytter: Man bara önskar att disciplinnämnden på något sätt kan straffa Wallsson för det där. Man trodde att sådant där bara kunde hända för 30 år sedan i Nordamerika.

Danielsson och plånböckerna måste vara stolta för den fina reklamen Umeå och Löven ger dem. Vidrigt lag.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rytter: Ja herregud vilket pinsamt gäng.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K:

Vill man se hur sympatisk och ödmjuk Wallson är ska man kolla efter matchen intervjun.

Börjar yra om att Hartman inte är skadad och ifall dom vet det och har fått info, samt att det är svårt för Rahimi när han hoppar undan. Undra vad han säger om Hellströms överfall.

Alltså han är riktigt hemsk som människa.

Detta kan bli en riktigt jävla blodig historia, väntar bara på att dom får tillbaka idioten Wiklund.

Anmälda lär spelarna bli men vågar dom stänga av dem för resten av serien?
Kommentera

« · 2192269 · »