1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480493 inlägg · 4078 ämnen

Apropå ingenting...

« · 2345882 · » Till forumet


Sv: Apropå ingenting...
mikenomad: Nja för lugnt än fast vad tänkte du på!? Annars då?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gäsp: Ser att fyllan värmer bra ikväll. Skål
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
KB65: Ja riktigt grymt att dom verkligen lägger ner kraft på ståplats och klacken !!

All heder till dom !

Mer å bättre stämning blir ju bara ringar på vatten till det positiva !

Hoppas bara att folk nappar på detta med klack kort och framförallt " Aktivsittplats" , gör rätt folk det så kan det bli riktigt BRA !!!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Åh herregud vilka pellejönsar det härjar på tikarnas forum. Flertalet av dom skrek sig hesa av lycka när Bartosak "flörtade" med tik allt enligt journalisten dock. (Vinklat som fan av sundsvallstidnings skjutjärnsjournalister). Nä tiken har många skelett gömda i garderoben som inte är lika "vackert" som en lina, men det kanske kommer fram om någon av spelarna väljer att skriva en bok nu efter att karriären varit över ett tag. Ja jösses nästan lika komiskt som melodifestivalen. Skål
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Lettland-Finland nu på 6:an
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Hakning-Henrik: Deras ramsor är ju dessutom varianter på sånt som "alla" supportrar sjunger.

Får ändå ge en eloge till AIK/North Power som skrivit om en massa melodifestivalbidrag, unikt!

Jonathan Pudas-sången är ju åtminstone fyra av fem.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Icing-Ove: 2 minuter hög klubba också.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Windom Earle: Vilken taktik har Sverige , har dom hittat på den nu !
Det är för dålig och det är likt Sverige varje gång , man verkar aldrig få ihop ett homogent lag .
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
jonsson: Lite väl mycket spänning mot Österrike😬. Sverige kanske skulle ha ställt upp med Luleås trupp. (FBK är för bakis)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
2-1 Sverige, lite spänning ändå
Österrike reducerar
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
SKiLMY: 3 skott. 11:32 speltid. +-0. Kunde ha varit värre…
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Någon som såg Lettlands match igår, hur skötte sig Marenis?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Saleva: ganska nyligen som han ansökte om dubbla medborgarskap, tanken var att han ev skulle få chansen i norska landslaget. Tillhörde den bästa kedjan igår o visade fina tendenser. Undrar om Hinken har koll på KJ om han har något intresse själv vs
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
MoDo är bäst!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Saleva: Stämmer !!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hk:
Mamman är norska tror jag
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Heyerdal: Hade inte en aning att han var halvnorsk.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Smurfen: Gillar skarpt att man laborerar kring läktaren och stämningen.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Confusius: Är det inte oss du beskriver nu :) eller en del av våra skribenters världsbild?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Smurfen: Glömde ju å nämna att det är endast sittplats korten som släpps på måndag och ej ståplats!

Dom håller på att titta på ett nytt koncept för ståplats så där av kommer det ut nytt info om ståplats korten och släpp på det längre fram !
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
På måndag så släpps säsongskorten !

Lite nyheter på G ang ståplats och klack kort.

Även så kommer sektion 217 vara vigt åt AKTIVSITTPLATS , kommer att bli billigare sittplatser där än övriga !

Jonas Nilsson har ett bra info på MoDo channel idag ang säsongskorten !!

Hade varit sjukt häftigt om både klack sidan och aktivsittplats varit fylld med Röda enögda galna fans match efter match !!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Ja Lövens fans har den här säsongen seglat upp på klar 2:a plats efter Luleå som Sveriges drygaste fans.

Båda lägren har enormt höga tankar om sig själva, och tror att dom är hockeygudarnas gåva till hockeyvärlden.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Heyerdal: Han sköter sig bra
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Hakning-Henrik: KJ i Norska landslaget !
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: När det är riktigt tyst runt mig hör jag fortfarande Lövens enda, eller om det är en av två ramsor sjungas. Det är en sådär störig ramsa som fastnar i huvudet för att den är så dålig...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rytter: Undrar om inte Lövens klack stavat fel. Borde det vara Grin Devils?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Windom Earle: håller med om Thorp tycker han gjorde sin bästa match i den sista, lugn o trygg, fina uppspel o lagom tuff !
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rytter: 😄Jag såg inte ditt inlägg förrän nu, men du har exakt samma syn som jag uppenbarligen. Vi har nog båda god kompetens som sportchefer😉
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Olle: Ja, det behöver verkligen vässas. Martinsson har definitiv SHL-klass. Även Billins. Sen så har Torp faktiskt överraskat positivt, inte bara under slutspelet. Jag gillar verkligen vad jag ser hos Sjöholm och Andrae. Bertov har varit en hackkyckling, och är tveksam i SHL. Samma gäller väl Bohm även om vi också behöver "stay-at-home-back" med tyngd. Det har saknats senare år. Jag blir mycket förvånad om Ytterell är kvar i truppen. Så en gissning är Ytterell och Bertov ut och en av Pilut/Fantenberg eller båda in. Och Andrae som verkar ha stort klubbhjärta, inlånad från NHL.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Windom Earle:

Ja backsidan eran tror jag måste byggas om och spelare på kontrakt kommer att lämna.

Martinsson ska såklart vara en klassback på denna nivå.
Sjöholm är ung och kan ta fler steg och värd att behålla.
Andre vet jag inte vad som händer med om han stannar eller drar, han är en att behålla.
Billins eller Billings som Harlad kallade honom hela slutspelet funkar men inte i en topproll som i allsvenskan.

Bertov, Bohm, Torp, Ytterell tror jag kommer få det tufft, har ni råd att chansa på att ha kvar alla dessa? Skulle jag vara nubben och inte kan riva alla kontrakt så är det Bohm och Torp jag skulle ha kvar. Tycker personligen inte att de är speciellt bra på SHL nivå men kan vara bra att inte byta ut alla. De kommer acceptera mindre speltid och en roll längre ner i laget eller som extraback, sedan behöver man alltid några defensiva backar. Ytterell och Bertov skulle jag släppa och försöka hitta två klassbackar istället.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Windom Earle: ni har väl dessutom en backbesättning på 8 spelare varav typ 1 håller erkänd SHL-klass?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rytter: Det låter som en korrekt analys. Utan Rahimi hade Huhtala varit en i mängden. Dock saknades just en sådan typ förra säsongen när det var ganska viljelöst rakt över. (Man vill ha en sådan som spottar ut tänder på isen.) Kelleher såg ju ut att försöka avgöra på egen hand mot ett tight Löven-försvar så det såg lite frustrerat och fantasilöst ut. Powell är ju lite en "Lasch i allsvenskan" men oron finns ju att han väger lätt i SHL. Shinkan var ju också ok, men inte någon som är värd den extra slanten. Sen är jag förvånad om Kokkonen är kvar trots kontrakt. Samma gäller för Ytterell bland backar.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Windom Earle:

Powell är nog den som ligger närmast. Han har både skicklighet samt jobbar hårt och tar ansvar utan puck.

Huhtala och Kelleher länns lite mer endimensionella. Keller har offensiven men saknar en del i spel utan puck och det fysiska. Huhtala är en bra och stark powerforward som funkar som rollspelare men är det spets och topp6 forwards ni ska in med så förstår jag ifall man skippar både Huhtala och Kelleher. Känns som en av de tre kan vara aktuella och då är nog powell det naturliga valet, han är snäppet sämre än Kelleher och Huhtala inom deras specialområden men betydligt mer allround och behärskar fler delar av spelet.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Jag har inte så mycket insyn i det arbetet, men Nubben är ju tydlig med att HV ska bli ett topplag igen. Så jag tror att Powell kanske får tuff konkurrens. Om det är som Nubben säger så är vi väl typ klara med gnuggarkedjor och spets ska in. Men Powell, Huhtala och Kelleher är väl de som fortfarande är med i snacket.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
ToddW:

Surt,
Det visste jag faktiskt inte
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: De kommer aldrig få mötas annat än försäsong. Skellefteå spelar i en annan liga bokstavligt talat, Lövens sista derbyn spelas kommande säsong sen ska vi upp till SHL.
❤️💚❤️💚
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rytter: Aha, fanns det en supporterklubb..det hade jag missat. Supporterklubb låter som att man stöttar sitt lag
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Vill minnas att de sprejade Judas på hans bil när han först gick till SAIK där 2019.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K:

Kul för spelaren, han lär ju känna sig välkommen tillbaka och göra sitt yttersta för fansen med detta fantastiska mottagande.

En sak att vara missnöjd men att skriva ett officiellt uttalande från supporterklubben blir ju bara löjligt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Smurfen: Löven värvar tillbaka en spelare som varit i SAIK tidigare. Ingen, förutom några fans som förmodligen aldrig sett en match mellan dessa lag som betytt någonsin går bananas. Sött på något sätt att man så desperat måste låtsas som att det finns en magisk rivalitet som är större än alla andra derbyn i Sverige
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Smurfen: Ja, vilket är laget att slå? Djuuurgåårn. Känns som att det år kommande år vi ska tillbaka. Go for it!!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gäsp: Exakt , nu kan den riktiga hockeyn börja på allvar !!!

MoDo:s Silley !!!

Nyförvärven och kvällens final var ju bara en aptit retare
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Ja ja undra om Hinken har några vassa lirare på ingång?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hanzon: och även MV tränaren
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Olle: Västerås gjorde samma mot Löven i kvarten.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
ToddW: Ja då är väl Jens Westin också svensk mästare.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: har Wessner mött sin överman tro? ;)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
ToddW: Min kommentar gällde inte någon speciell utvisning, utan snarare att domarna släppte sinnessjukt mycket. Ingen vet vad som är utvisning längre. Inte ens de ryggradslösa domarna.

Nu hade Luleå ett uselt pp så de hade nog förlorat ändå, men att man kan få vara så sanslöst bedrövlig och ändå anses vara en av Sveriges bästa domare är skandalöst.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
ToddW: var ju inte helt snyggt att bränna av raketer utanför Färjestads hotell kl 03:00 i natt heller. Nu hoppades jag på Luleå men det är bara på’t igen nästa säsong.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
puffe: Statistikt vinner man match sju hemma i SHL och borta i allsvenskan.
Kommentera

« · 2345882 · »