1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 527511 inlägg · 4121 ämnen
« · 2607793 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Lira: BIF är ännu lägre än de jag menade ;-)

{5647}: ”Misstänker att de flesta supportrar är lite irriterad på Lindbäck”

Ja, visst är det underbart…
Man är irriterad på Lindbäck som släpper in två otagbara skott, istf att vara irriterade på bedrövligt ineffektiva utespelare som bara gör 2 mål på 39 skott efter massivt spelövertag.

”Huge lär tycka att det är bra däremot”

Nä, jag tycker tvärtom att det är ett dåligt, tragikomiskt, skrattretande och ologiskt resonemang, att vara irriterad på Lindbäck i det här fallet.

Men J F K tycker säkert att det är logiskt och bra resonerat…

Bad_Brett: Nej, det är märkligt hur fel det slog ifjol. Man har bra målvaktstränare och det var verkligen bra målvakter man tog in, men det gick ändå inte.

Själv skulle jag råda dem att leta redan nu. Att ta in en målvakt precis innan deadline kan innebära att man inte hinner bygga upp ett förtroende för målvaktsposten efter så många månader med osäkerhet om målvakten ska göra den där tavlan som alltid brukar inträffa varje match.

När man är fokuserade är man seriens bästa lag, inget snack. Truppmässigt kan bara Löven konkurrera, men de spelar verkligen horribelt. SSK och Mora håller jag som de två lagen med bäst spel, med ett varningens finger för DIF som verkligen spottat upp sig under Holmqvist. Får de tillbaka alla 45 skadade spelare kan de bli otäcka. (Även om jag personligen har lite svårt även för deras målvakt Andrén).

Costanza:
”Horlag” tjossan, där har groggen tagit 🤣🤣🤣

{5647}:
Mjaa, håller med dig i sak, MEN VI VANN 😅🤘
Sjävklart måste det hända något på MV sidan, tror JA har blykoll, utbudet är dock inte så stort, ”Barto” kittlar rent kompetensmässigt men då resten 👎

{5647}: Fast... alla vet att Brynäs kommer värva ny förstemålis. Blir lite kejsarens nya kläder.

Den intressanta frågan är huruvida man kommer lyckas hitta rätt med den man köper in. Det gjorde man inte förra säsongen...

Huge: Lindbäck är statistiskt sett seriens sämsta förstemålvakt. Förstår inte hur det kan vara ok i ett lag som vill gå upp.
Lövens Voutalainen seriens bästa. Båda två bakom de två mest kompetenta lagen, men MILSVIDD skillnad i kvalite på målvaktssidan.

{7426}: Vi måste bara ha två horlag bakom oss. Karla och Nubben kan väl brottas lite. MoDo förtjänar bättre.

{7426}: Min hockeykunskap ligger på sån hög nivå!

Behövde du påminna oss? ✍🏼

Costanza: Snart gameday.... 😀

Costanza: Du kan Umeå!

Huge: Löven förlorade som en säck av sopor. Herregud vad bakis de måste ha varit!

{5647}: Lindbäck släpper in ett mål när han är totalskymd. Det andra styrs in på ett skott som hade gått utanför. Båda i stort sett otagbara.
Vi är bedrövligt uddlösa framåt trots 39 skott och i stort sett spel mot ett mål under nästan hela matchen.
Sen sitter det ett gäng tragikomiska tomtar och skyller poängtappet på Lindbäck.
En överengagerad 5-årings nivå på den ”analysen”.

Trilske: Löven lirar som en kall korv...

Silly:

Både löven och dif kommer naturligtvis vara med i slutändan, dif har några rutinerade rävar som kommer hitta en ytterligare edge framåt vårkanten.

Men frågan är om inte löven skulle spela bättre utan tränare och släppa lös sin spets istället för att de ska åka runt och följa ett system som ändå inte fungerar speciellt bra.

Silly: Ja dit lär de gå, hoppas man kan njuta av slutspelet med vetskapen att Modo lirar SHL nästa säsong, åker vi ner skiter jag i all hockey resten av våren men det ska fan inte ske. 🤓

Bad_Brett: Du, jag, Tarasov och JFK sitter snart i ett kontor på Hägglunds om Puffe delar ut en nyckel.

Keriksson:
Jag har inte sagt att jag vill ha upp dem.
Jag vill ha dom med i slutspelet i vår.
Vill att slutspelet skall ha tuffa matcher mellan:
Brynäs , Löven, DIF, SSK, Västerås, Mora, AIK och outsiden Nybro!

Silly:

Sjukt haltande tabell.

Löven 2:a endast 3p bakom, men Brynäs har 2 matcher mindra så kan vara 9p bakom.

Mora, SSK, AIK kan alla gå om löven vid vinster av sina hängmatcher.

DIF som man räknat bort i princip är 9p efter Löven men med 4 matcher mindra spelare.

Det kommer röra på sig i toppen och Löven ska nog inte ta andraplatsen för given när hängmatcherna ska spelas.

Stråhle var förbannad i intervjun och skällde på spelarna och att de inte lärt sig något om defensiven, att de måste klara den pressade situationen osv. Jag tror att han själv är den som är mest pressad och han känner nog att han är ifrågasatt sett till hur de presterar och ej fått till något stabilt spel.

Silly: Tycker DIF gott kan stanna i HA, enda laget jag vill ha upp är Brynäs, kan acceptera Mora eller VIK också men de är för ojämna.
Dock är DIF före Löven nu om man vinner sina hängmatcher, 4 till antalet.

Costanza: Ja, köp tillbaka Vela! Hade varit ett grymt tillskott till detta lag!

Härligt!
DIF på väg upp i tabellen. En till 3 poängare!
Kom igen DIf...

jessy:
Vi spelar i SHL .
Finns ingen i löven spm som håller SHL-klass!
😉

Keriksson: Tjänstefel att inte signa med Vela. Det är min favoritspelare bredvid Aagaard. Vi behöver galningar.

jessy: Jag älskar Vela. Som han bara köttar är så underbart att se.

Costanza: Tycker ni ska värva Jakob andersson från oss tror han bli nåt !!!!!!!!!!!!!!

Costanza: Ta tillbaks Vela, han kan iallafall spela fysiskt och väcka laget en kväll som igår!

jessy: MoDoiter kan använda hjärnan ibland,

jessy: Almtuna har bytt måljingel till något joddlande, gillade deras gamla låt förutom när Modo var på besök men Voutilainen 5 insläppta händer inte varje dag direkt.

{5647}: oftast tycker jag du är dum dryg ,idiot ,o,s,v men för engångs skull håller jag med dig 😎Känns som det kan bli fred på jorden trots allt 😄😎

Rytter: 28-8 i skott till Brynäs, men de ligger under. Misstänker att de flesta supportrarna är lite irriterade på Lindbäck. Huge lär tycka att det är bra däremot.

{10015}: LP, Kilpinen poänglösa i 4 raka matcher tror jag det är. Styf också skadad vad det verkar. Undra om man inte plockar in någon i J20 som man gjorde förra säsongen.

{5647}:

Ja det är sjukt att de inte får till ett stabilt och tryggt system, de har ju haft lyxen att behålla många spelare från år till år.

Deras spel påminner om Västervik eller valfritt lag på nedre halvan fast med skickligare spelare.

Otroligt passivt i försvaret för ett topplag, de flesta topplag pressar ju hårt för att få stopp tidigt och slå om till anfall. Löven vill snarare krypa ihop framför målvakt och vara passiva.

Sedan när man vinner puck ser man ingen röd tråd, det lyfts ut puckar på vinst och förlust där man hoppas att deras skickliga forwards ska göra nått av det. Västervik kontringar med bättre spelare.

Det är väl endast målvaktsspelet, BP/PP samt till viss del snurren de kan sätta upp i anfallszon som får höga betyg. I övrigt ligger de långt efter toppen när det kommer till struktur och stabilitet och trygghet i spelsystem.

Rytter: stråhle har nog sett till så dom är nertränade…🤣🤣förjävligt egentligen😡

Jeppe Olofsson lånas ut till Davos.

Rytter: De skulle behöva en riktig tränare i första hand. Bra spelare har de.

HalvHund:

Löven skulle behöva värva lite av oss. Lura på de Rååma så laget blir ännu mer framtungt. Sedan kan de nypa Folin med.
Ligger under med 3-0 mot Almtuna, ser väldigt oinspirerat ut.

Costanza: Obligatoriskt!!

Visas på jumbotronen innan match

Sigge: åååååh! romantiserar min fredag med ett gott glas rött samt en dröm om att Vela var lösningen på allt!

Heja heja Modo!

Sigge: Det var underbart.. Det där är hockey!

Gavelo: Jag glömmer aldrig när Vela sänkte både Danielsson och Berglund i ett svep. Efter det ville ingen bråka med honom!

Trots att man är MoDoit så måste man ändå erkänna att det är lite coolt att 07:an Anton Frondell har gjort 13 mål i J20 och förväntas gå 2:a i draften om två år (än så länge iaf)

Helt otroligt att jag och JanneG ligger under ikväll!

Magnus21: Du kan hockey! Tror att MoDo ångrade att de släppte iväg galningen .#BringBackVela

Costanza: skulle lätt ringa om ja hade numret !

Heyerdal: Laget är tyvärr väldigt tunt.

Heyerdal: Men va faaan! Måste gamle George elda björklöv nu igen?

Costanza: går tungt för j20 0-3 efter 1:a mot DIF

{9315}: Detta är sen gammalt. Sylwander snittar väl 1p per match nu. Ö-viksvattnet har ändå en effekt. Kolla på William Nylander i NHL.

« · 2607793 · »