1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 527853 inlägg · 4121 ämnen
« · 2607943 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 23-12-02 Borta
Framnäs: MoDo saknar spelare som vill gå in i skiten framför mål ingen täcker skott,tyvärr

{9315}:
De 2 senaste matcherna har jag inte förväntat mig några poäng,
Därför har jag avstått från mina önskningar,
Men här kommer en igen.
Jag har ett litet hopp ändå på poäng i den här?
Tar vi:
1 poäng så är jag nöjd.
2 poäng så blir jag glad.
3 poäng så blir jag lycklig.

Chamez: Vi kan inte ändra spelsätt, spelarna har inte det i sig. Vi får låta hoppet stå till att Woods/Aagaard har bättre flow än senast. Det vet vi nu att mål från den kedjan verkar vara nyckeln till poäng.

Synd att det är så trubbigt i övrigt, man gillar ju fjärdekedjan t.ex. och deras driv... men hade varit kul att se någon enstaka gång att de kan mer än att etablera spel i offensiv zon. Även om det är huvuduppgiften.

Ranta och Jacobsson får gärna klicka, känns ändå som att de kan göra det. Men vågar man tro på att allt slår ut så väl? Är ju frågan.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Lira: Ibland är jag ful i munnen. Vi torskar alldeles för mycket nu, men det har ju många trott ska hända åndå.

{10015}: tror ej

{9315}: Spelade Niederbach och Jacobsson med varandra ifjol? Minns ej

{9315}: Bra att Karlin agerar! Dock finns det stora defensiva frågetecken med den förstakedjan.

Chamez: tombolan har gått!

ranta-niederbach-jacobsson
woods-dickinson-aagaard
södergran-sam-walli
ohlsson-pettersson-ejk

bernhardt-rundblad
brickley-näsen
rubins-folin
berg

{10015}: nä MoDo j20 kan förlora men om stora Modo hänger kvar så är det oväsentligt.

Bad_Brett: Jag är en kunnig supporter, annars hade man ju valt ett annat lag.

Bössa 68: Jo men som sagt så är J20:s kval före herrarnas, så om J20 åker ur först så hänger det på herrarna sen.

{10015}: alla lag i shl är garanterade ett lag i j 20. Förtvivla ej👍

{9315}: Jag håller med dig 100% där, jag skulle gärna se någon expert som har erfarenhet från NHL mer än 20 matcher och gärna fler med bakgrund från ledarsidan.

Trist att J20 inte håller nivå. Hoppas både vi och J20 håller oss kvar i högstaserien efter i år så att vi kan få chans att bygga ett lag med bättre spelare.

Gavelo: Fast att det skiljer i intelligens mellan spelskickliga spelare och "brunkare" kan ju inte bara vara en uppfattning man har , utan nån substans finns nog.
Sen finns det såklart undantag åt båda håll.

Trilske: Lyssnade ju på Rinkside när MoDo var i HA, och det som störde mig var att Fredrik vägrade släppa det här med MoDos värvningar och ”förändringar i hierarkin” som skulle vara anledningen att vi hamnade i förluststreakar.

Trilske: Fredrik verkar ha någon form av komplex som gör att han konstant måste påminna lyssnarna om vilken överlägsen analysförmåga han har jämfört med alla okunniga supportrar.

Gavelo: då tycker jag det är ett större problem som i c more där expertna alla har liknande bakgrund, bibic, sanny, kronwall som förvisso var ganska framgångsrik, tornberg, alla backar, dom flesta defensiva och tuffa, wikegård som är enkelspårig och älskar den hockeyn. ni kommer väl ihåg när linköpingsspelaren blev avstängd och cmore var rädda för hockeyns framtid

det är väl petter som är lite annorlunda, har inte sett joel i studion nåt så kan inte säga nåt där. men det hade varit mer intressant om cmore kunde ta in någon expert som har andra perspektiv från sin karriär så att det faktiskt kan bli intressanta diskussioner

Saleva: Jag tycker resonemanget blir löjligt när man initialt påstår att ”stjärnor” kan mer om hockey än ”brunkare” vilket såklart inte är fallet.

I min mening är det erfarenheter som gör spelare kloka oavsett vilken roll dom haft i sina respektive lag.

Jag lyssnar gärna på kommentatorer och bisittare som är väl meriterad med erfarenheter från olika ligor och nivåer.

Hoppas karlin har tänkt om och ställer josh/ Dick framför målvakt och täcker skott. Skulle även önska snabba avslut ibland för å bryta mönster.

Sigge:
Inga grundläggande hockeykunskaper? Han har varit domare på hyfsat hög nivå, det är nog mer än de flesta här inne kan skryta med.

Vem vet?! Det kanske blir en defensiv succé i eftermiddag och Modo vinner på övertid med 1-0. Målskytt Woods

Sigge:

Ja, absolut, i podden blir ju dynamiken tydlig men han är väl trots allt värvad för tv-jobbet där man förväntas kunna peka ut speltekniska saker när man sitter och kommenterar etc.

Även om han inte har gjort bort sig som expert, men man kan väl inte påstå att han går genom rutan direkt...

Trilske: Resonemanget var nog att han är en skön filur som inte är lika nördig som Söderström. Dom drar även olika slutsatser baserat på att Daggen varit spelare och kan komma med det perspektivet i diskussionerna. Men nog bör dom ha hittat någon som iaf har lite grundläggande hockeykunskaper. Det enda Daggen kan är ju hur man spelar grisig hockey

Trilske: han sticker inte ut så mycket, men ett upp i rollen som expert mot Harald. Synd att han är tråkig bara han kan ju hockey

SPOODI:

Daggen är säkert rätt skön att hänga med men det ju en otroligt märklig rekrytering.

Svårt att förstå hur han ens kom på tal.

Måste ju blivit tjenis med folk i produktionen i slutet av karriären eller något.

Trilske: tv4 behöver ta in en riktig expert (Läs Conny Strömberg). Hade varit kul med något svin också typ Jämtin eller Ledin

{10015}:

Ja, jag tycker Lars har en del intressanta tankar (som han aldrig kan ge uttryck för i tv eftersom han progamleder) men tycker podden tappade lite när Lars fick stå åt sidan för ännu en expert.

Sen har jag börjat störa mig på fredrik som mer och mer framstår som en stropp, han var en frisk fläkt men nyhetens behag är, tyvärr, över.

{9315}: MoDo är alltid huvudmatch för oss.

SPOODI: Tyvärr så ligger en förnedring nära till hands idag! Antalet insläppta mål kommer i stort bestämmas av hur många utvisningar domarna vill ta. Jag gissar på 3 insläppta mål i BP.

{10015}:
Det är väl för att man är en gubbe själv då : )
Femte femman tycker jag också är rätt skön att höra på.

{10015}: jag föredrar poddar som rinkside och femtefemman. Blir mer genuint? Även fast Sanny och Svensson oftast tar upp bra saker så kan den upplevas rätt tråkig

Saleva: Tycker den utklassar Rinkside med råge. Stör mig på att det mest bara blir babbel och gubbsnack i Rinkside, nästan som att de glömmer att de är en hockeypodd ibland. Smaken är som baken.

SPOODI: Ja inte fan är känslan bra.. men det ska spelas om saken först!

{9315}: har ångest inför i eftermiddag… blir att fara till systemet nu så man i ett worst case scenario kan dricka gravöl

{9315}: verkar som modo är huvudmatch idag

Tarasov: hoppas färjestad gör sitt jobb och att modo kan chocka. rögle har en förlust senaste sju, modo är bara bättre än malmö och självklart oskarshamn senaste fem. allt talar för en seger för rögle, jag säger 4-1

Tarasov: idag skulle det sitta fint om vi krigar tills oss poäng! Hem och vila efter denna match så bara ge 120%. Gooo MoDo!💪 revanschkänsla idag.

{8225}: Apropå just ingenting, DIF har verkligen hittat rätt efter Garpens utträde.
Han måste varit ett riktigt blysänke för laget och som många påpekat har han varit oduglig i alla tränarroller.
Urstark att slå VIK med halva laget på skadelistan.

MoDo Hockey - Rögle BK 23-12-02 Borta
Dags för batalj i Skåne. MoDo har denna säsong trivts rätt bra i Skåne. Sannolikt Tarasovs ande som smittar.

Dags för hög räddningsprocent idag.

Bad_Brett:
Otroligt less på den podden och kanske framförallt Sanny. Jämför med 'Rinkside', vilken skillnad.

Bad_Brett: Haha. Måste säga att jag lyssnade på podden och det var inget som störde mig. De måste väl få prata om vad de vill, har ju pratat om oss veckan innan det (och många andra avsnitt) och hyllat oss. Ska vi bli kränkta så fort de inte nämner oss tillräckligt? Själv tar jag hellre att de säger dåliga saker om oss då de har en jinxningseffekt a la Wennerholm.
Hade du skrivit det där i en fråga till podden hade de nog sågat dig rejält, för att det är klart att det inte finns några medvetna strategier, snarare så finns det mycket att snacka om och ibland faller man ur ramen.

Om du vill lyssna på dem hylla Aagaard så gör dem det i podden därinnan.

{5647}: Så du tycker att det är logiskt och seriöst att irritera sig på Lindbäcks insats i just kvällens match då (som du refererade till), bara för att han ev gjort tavlor i tidigare matcher?
Lite som att ”våran målis höll nollan idag men jävligt irriterad på det, eftersom han var så dålig i förra matchen…”
Logiskt värre…

Bad_Brett: Fake news tydligen. Vem ska man lita på? Inte Expressen då.

"Och när vår präst från konfirmationen
Står och pekar i det blå
Och ingen fattar om han visar vägen
Eller känner vilket håll, vinden blåser på"

Natti natti

{5647}: Senaste match, man vet aldrig, Conny är ett universalgeni

{5647}: Måste ställa mig i frågan...

Veckans Sanny och Svensson heter någonting i stil med "En hyllningskör till vår favoritdansk".

De flesta, inklusive undertecknad, tänkte nog att de syftade på Aagaards 13 mål på 19 matcher - framförallt med tanke på att de knappt berört MoDo i podden tidigare, så det torde vara dags nu.

Men givetvis var det Blichfeld de syftade på. Och av över en timmes poddande, vigdes återigen 30-40 sekunder åt MoDo. "Ja, de har gjort det jättebra. Men Frölunda kanske borde köpa loss Rååma...?".

Det känns rätt oseriöst att de prompt ignorerar MoDo och nu dessutom skapar clickbaits som uppenbart ska lura folk till att de kommer behandla åtminstone Aagaards omställning till SHL. Men jag tror knappt de nämnde honom i avsnittet, trots att han leder skytteligan...

Det börjar nästan kännas som någon form utav trollande, att de ska dra uppmärksamhet till sin podd genom att medvetet ignorera vissa lag. Pinsamt.

Costanza:
Hahaha jaa om vi spelat i samma serie kanske, men om saker går som Biffarna vill så kanske vi möts nästa säsong, mjaa en utopi från mig möjligtvis, men inte helt omöjligt, tror däremot inte vi byter plats, mitt kära andralag Modo tycker jag är för bra trots lite torskar nu på slutet,

Men just ordet horlag skrattade jag åt ordentligt 🤣🤣🤘

{5647}: Våren 2023 spelade han sin sista hockeymatch som 47-åring.

Men tro inte att Conny Strömberg har planer på att lämna hockeyn.

Nu siktar han på en karriär som domare.

– Jag har spelsinne för att klara den rollen, säger Conny.

Bad_Brett:

Tror dom tar in Brattström som verkar överflödig i HV nu när de värvat.

Huge: Jag tänker att man är irriterade över alla tavlor i höst och det faktum att han är seriens klart sämsta förstemålvakt.

Du verkar inte bry dig, utan tycker att det är bra. Att Alcen redan är ute och letar en målvakt går liksom inte fram.

« · 2607943 · »